Saturday, September 29, 2007

کارگران اخراجی خواهان بازگشت به تنها ممر زندگی خود یعنی به سر کارهای خود هستند!

٢٢ نفر از کارگران اخراجی نساجی کردستان با نشستن هر روزه در مقابل کارخانه خواهان بازگشت بکار هستندکارفرمای کارخانه نساجی کردستان از اول مهر ماه قرارداد 22 نفر از کارگران این کارخانه را تمدید نکرد. این کارگران که همه آنها بالای 10 سال سابقه کار دارند از اول مهر ماه تا کنون بطور مرتب به استانداری و اداره کار مراجعه کرده اند ولی هیچکس پاسخگوی آنها نبوده است، به همین دلیل آنها در چند روز گذشته تمام ساعات شیفت کاری خود را با پارچه نوشته ای جلوی درب کارخانه بسر برده اند و در طول این مدت هر از گاهی نیز توسط ماموران نیروی انتظامی مورد تهدید واقع شده اند.
کارفرما به کارگران اعلام کرده است کارخانه را خواهد فروخت و آخر آبان ماه نیز قرار داد تعداد دیگری ازکارگران را تمدید قرارداد نخواهد کرد. همچنین کارفرما اعلام نموده است تا 15 روز آینده سنوات کارگران را به ازای هر سال سابقه، سه ماه و نیم خواهد داد و پس از آن، به آنها هیچ حق و حقوقی داده نخواهد شد.
این کارگران در حالی از کار خود اخراج شده اند که بسیاری از آنها دچار بیمارهای ناشی از کار بوده و یکی از آنان به دلیل ابتلا به سرطان جهت شیمی درمانی قرار بود امروز به تهران منتقل شود.
اخراج کارگران نساجی کردستان آنهم در شرایطی که سنی از آنها گذشته و بسیاری از آنها به دلیل شرایط سخت کار به بیماریهای مختلفی مبتلا شده اند یک جنایت آشکار در حق انسانهایی است که سالها سود هنگفتی برای کارفرمای نساجی کردستان تولید کرده اند و امروزه باید تاوان پایین آمدن سود این کارخانه را، این کارگران با اخراج و قطع آخرین امیدشان برای گذران زندگی و زنده ماندن بپردازند. باید در مقابل این وضعیت ایستاد.
کارگران شاغل در نساجی کردستان

No comments: