Thursday, September 27, 2007

کارگران کاغذسازی شوشتر به مبارزه ادامه میدهند

اطلاعیه شماره ٣


بنا به گزارش رسیده به حزب، صبح امروز چهارشنبه ٤ مهرماه کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر، طبق قرار قبلی درصدد گردآمدن در ترمینال شوشتر بودند تا دسته جمعی به مقابل استانداری خوزستان بروند و دست به اعتراض بزنند. نوروزی رئیس اداره کار و اموراجتماعی شوشتر که از شروع به تجمع کارگران خبردار شده بود در تماس با نمایندگان کارگران خبر داد که بدنبال تجمع روز قبل کارگران، جلسه ای اضطراری تشکیل شده و از اداره کار خواسته شده است که وضعیت شرکت کاغذ سازی کارون و مشکلات کارگران را منعکس نماید تا مورد رسیدگی قرار گیرد. نوروزی از کارگران خواست که تا حصول نتیجه صبر کنند و از تجمع جلوی استانداری خودداری کنند. کارگران با مهلت دادن به مسئولین علیرغم نارضایتی شدید موافقت کردند و به شهرستان اهواز نرفتند. اما تصمیم گرفتند در صورتی که پس از گزارش اداره کار نتیجه ای نگیرند، مجددا دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری بزنند.

همانگونه که در اطلاعیه های شماره یک و دو باطلاع رساندیم، شب گذشته حمید بهداروند و مهدی باقری از کارگران کاغذسازی، در اثر اصابت اسپری گاز فلفل بشدت دچار تنگی نفس و سوزش از ناحیه چشم شده بودند و شب سختی را گذراندند. کارگران میگویند استانداری قصد ندارد به مشکلات کارگران رسیدگی کند و قصد دارد با روش نظامی و سرکوب کارگران را مرعوب کند و از ادامه مبارزه بازدارد.

یکی از کارگران میگوید: "اگر مشکل ما در استان حل نشود با تجمع در جلوی بانک صنعت و معدن و یا مجلس شورای اسلامی در تهران به مبارزات خود ادامه خواهیم داد. ما خواهان بازگشت بکار و تضمین شغلی و پایان دادن به بلاتکلیفی، برخورداری از دفترچه بیمه تامین اجتماعی و دریافت حقوق شش ماه گذشته هستیم. این خواستها عادلانه است و ما تا تحقق آنها از مبارزه دست نمیکشیم".

حزب کمونیست کارگری از مطالبات بحق کارگران کاغذسازی شوشتر قاطعانه حمایت میکند و از همه کارگران و مردم شوشتر میخواهد یکپارچه از خواستهای عادلانه کارگران حمایت کنند و آنها را در مبارزه تنها نگذارند.

مرگ بر جمهوري اسلامی
آزادي برابري حكومت كارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران

٤ مهر ١٣٨٦، ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٧

No comments: