Monday, February 23, 2009

اعتصاب معلمان امروز پنجم اسفند گسترده تر شد

اطلاعیه شماره ٥


در اطلاعیه های قبل از اعتصاب در شهرهای شیراز و اصفهان و تهران و اهواز و آبادان خبر دادیم. طبق گزارشاتی که تا ظهر امروز پنجم اسفند به حزب رسیده است، ابعاد اعتصاب امروز بسیار گسترده تر شد.

در تهران مدارس منطقه ٢ اکثرا تعطیل بود. در سایر مناطق مدارس نیمه تعطیل بود.
در شیراز، آباده، ممسنی و اکثر شهرهای استان فارس مدارس تعطیل بودند. طبق گزارشات در این شهرها همه مدارس در اعتصاب بودند.
در اصفهان تعداد قابل توجهی از مدارس تعطیل بود از جمله مدرسه قائم سه راه فرودگاه و برزگران و امیر کبیر مبارکه. در سه منطقه مدارس کاملا تعطیل بود و در سایر مناطق مدارس نیمه تعطیل بود.
در تبریز مدارس دولتی تعطیل بود.
در خمینی شهر اعتصابی که از دیروز شروع شده بود ادامه یافت.
در خوزستان مدارس از دیروز تعطیل بود. هوای بدی که از چند روز قبل در خوزستان شروع شده است توجیه رژیم برای تعطیلی مدارس بود. امروز رسما از طرف آموزش و پرورش اعلام شد که مدارس هفت شهر خوزستان تعطیل است.
در کرمان حدود ٥٠ نفر از معلمان حق التدریس با خواست پرداخت فوری حقوق معوقه درمقابل اداره آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند.

اینها گوشه ای از اعتصاب بزرگ معلمان است که علیرغم اینکه رهبری سازشکار کانون صنفی معلمان پرچم تسلیم و مماشات با حکومت را بلند کرد و اعتصاب را تعلیق کرد، در دو روز گذشته در شهرهای مختلف جریان داشت.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ فوریه ٢٠٠٩، ٥ اسفند ١٣٨٧

1 comment:

Anonymous said...

شما و جمهوری اسلامی فرق زیادی ندارید..هردو تو میخواهید عقیدهای خودتان توی گلو ملت فرو کنید...شما اول به این ملت بیسواد یاد بدید سوسیالیم چیزست...