Monday, February 23, 2009

معلمان تهران، شیراز، اهواز و خمین اعتصاب کردند

اطلاعیه شماره ٣

فردا دوشنبه ٥ اسنفد اعتصاب سراسری معلمان!
از اعتصاب و خواسته های معلمان فعالانه به حمایت برخیزیم


بنا به اخباری که امروز یکشنبه به حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدید رسیده است، امروز ٤ اسفند موجی از اعتصاب معلمان در شهرهای تهران، اهواز، شیراز و خمین به راه افتاد و تحرک وسیعی در میان معلمان در جریان است که فردا ٥ اسفند دست به اعتصاب سراسری بزنند.

در پی تصمیم سازشکارانه سران "کانون صنفی معلمان" مبنی بر تعلیق اعتصاب ٤ و ٥ اسفند، موجی از اعتراض و نارضایتی در بین معلمان شکل گرفت. معلمان مصمم اند که برای گرفتن حقوق خود بر نیروی اتحاد و اعتراض خود اتکاء نمایند و اعتصاب را ادامه دهند. از تهران خبر میرسد که امروز معلمین تعداد قابل توجهی از مدارس دست به اعتصاب زدند و تلاش وسیعی براه افتاده و معلمان تصمیم گرفته اند که فردا ٥ اسفند به اعتصاب سراسری دست بزنند. بنا یک خبر در شیراز ٨٠ تا ١٠٠ درصد مدارس نواحی ١ و ٢ و ٣ و ٤ از صبح در اعتصاب بوده اند. در برخی مدارس اهواز و خمینی شهر نیز معلمان دست به اعتصاب زدند. بنا به گزارشی که به حزب رسیده است، معلمان شیراز نیز برای یک اعتصاب عمومی آماده میشوند.

با دریافت اخبار دقیقتر از اعتصاب معلمان، همه مردم ایران را در جریان قرار خواهیم داد. از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر همه کارگران و مردم آزاده، همه دانش آموزان و خانواده هایشان و همچنین دانشجویان را فرامیخوانیم تا از اعتصاب معلمان حمایت کنند. فردا دوشنبه ٥ اسفند تک تک ما باید فعالانه در کنار معلمان اعتصابی باشیم.

حزب کمونیست کارگری مجددا حمایت قاطعانه خود از مبارزه معلمان برای خواسته های بحق شان که در واقع خواسته هایی اکثریت عظیم جامعه ایران است را اعلام میدارد. افزایش حقوق برای یک زندگی انسانی، اجرای طرح نظام هماهنگ حقوقها، استخدام معلمان حق التدریس، پرداخت همه طلبهای معلمان اعم از معلمان بازنشسته و رسمی و حق التدریس، حل معضل مسکن، درمان و بهداشت رایگان، حق تشکل و اعتصاب، آزادی فرزاد کمانگر، لغو همه احکامی که علیه معلمان صادر شده است و پایان دادن به پرونده سازی علیه معلمان بخشی از خواستهای معلمان است که در سالهای گذشته به عناوین مختلف از جانب معلمان در اعتصابات و تجمعات و بیانیه های آنها فریاد زده شده است.

حزب کمونیست کارگری همه معلمان در سراسر کشور را فرامیخواند تا وسیعا دراعتصاب دوشنبه ٥ اسفند شرکت کنند و با انتخاب نمایندگان واقعی خود و تحکیم ارتباط بین نمایندگان منتخب، سازمانی وسیع و توده ای برای پیشبرد اعتراضات خود پی ریزی کنند. در جریان اعتصاب شکنی اخیر بار دیگر ثابت شد که رهبری "کانون صنفی معلمان" در واقع با معلمان نیست و عملا شریک دغدغه های احمدی نژاد و جمهوری اسلامی است. اعتصاب فردا دوشنبه ٥ اسفند فرصتی است تا نمایندگان واقعی معلمان و کسانی که میدانند فقط با اعتراض و قدرت متحد معلمان میتوان حقی را از حلقوم جمهوری اسلامی بیرون کشید، به جلو صف بیایند و رهبری را بدست گیرند. حزب کمونیست کارگری از این تلاش قویا حمایت میکند و معلمان رادیکال و آزادیخواه را به پیوستن به حزب فرامیخواند.

زنده باد اعتصاب سراسری ٥ اسفند
پیش بسوی ایجاد تشکل واقعی و سراسری معلمان
زنده باد حمایت گسترده از خواستها و مبارزه معلمان
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ فوریه ٢٠٠٩، ٤ اسفند ١٣٨٧

No comments: