Friday, September 26, 2008

اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر و کاغذ سازی امروز ادامه دارد

بدنبال اعتصاب روز گذشته در نیشکر هفت تپه، امروز پنجشنبه ٤ مهر نیز بيش از ٢٠٠٠ کارگر این کارخانه در اعتراض به دو ماه حقوق معوقه خود و احضار فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر٬ و سایر خواستهای خود دست از کار کشيدند و از ساعت هفت و نيم صبح در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر که به دادگستری احضار شده بودند امروز توسط محمدی بازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجويی و توهين و اتهام قرار گرفتند. برای اين دو کارگر پرونده سازی شده و قرار است در شعبه ١ دادگاه مورد محاکمه قرار گيرند. بنا به این گزارش، يعقوب شفيعی در اين چند ماه به کارخانه مراجعه نکرده و در تهران بسر ميبرد و خطر تعطيلی کارخانه همچنان کارگران را نگران کرده است. کارگران خواهان پایان دادن به پرونده سازی و احضار همکاران خود، پرداخت فوری دو ماه حقوق و مزایای معوقه، افزایش حق مسکن، حق بدی آب و هوا و حق غذا هستند.

بدنبال تجمع امروز مذاکره ای با نمایندگان کارگران صورت گرفت و حق مسکن کارگران به ١٣ هزار تومان و حق بدی آب و هوا به ٤٢ هزار تومان افزایش یافت اما سایر خواستهای کارگران بی جواب ماند. کارگران اعلام کرده اند که اگر به خواستهايشان از جمله پرداخت فوری حقوق معوقه پاسخ داده نشود و تهديد و فشار بر روی فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر متوقف نشود، دست به اعتراضات گسترده تری خواهند زد.

کارگران کاغذسازی پارس نیز که روز گذشته درمقابل فرمانداری تجمع کرده بودند، امروز پنجشنبه در محوطه کارخانه تجمع کردند و به تصمیم به تعطیلی کارخانه اعتراض کردند. تجمع دیروز کارگران درمقابل فرمانداری شوش و بستن جاده اهواز اندیمشک انعکاس گسترده ای در شهر داشت.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و کاغذسازی پارس قاطعانه حمایت میکند و احضار فریدون نیکوفر و بهروز نیکوفر و تهدید و توهین به آنها و پرونده سازی علیه آنها را شدیدا محکوم میکند و از همه کارگران و مردم در سراسر کشور میخواهد این عمل جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کنند و با کارگران نیشکر و فریدون و بهروز نیکوفر اعلام همبستگی کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ سپتامبر ٢٠٠٨، ٤ مهرماه ١٣٨٧

« نگرانی از تشدید سرکوب معلمان در ايران»

دبير کل فدراسيون آموزش بين الملل که بيش از ۳۰ ميليون معلم از ۱۷۱ کشور در آن عضويت دارند، در نامه ای نسبت به آنچه که « سرکوب اعضای اتحاديه معلمان در ايران» ناميد، ابراز نگرانی عميق کرد.

وی در اين نامه که برای محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، ارسال شده است، بازداشت و زندانی کردن ۳۷ تن از معلمان و اعضای کانون های صنفی را که قصد شرکت در جلسه روز ۲۶ شهريور ماه را داشتند، محکوم کرده است.

اين نشست به دعوت شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان داشتند، برنامه ريزی شده بود.

اين شورا از سال ۱۳۸۱ خورشيدی آغاز به کار کرده است و حدود ۴۰ تشکل معلمان از سراسر ايران در آن عضويت دارند.

هدف از برگزاری اين نشست، به گفته فرد ون لی وون، دبير کل فدراسيون آموزش بين الملل، گفت و گو درباره فعاليت های مسالمت آميز معلمان برای گراميداشت روز جهانی معلم، در روز ۱۴ مهر پنجم اکتبر، بوده است.

دبير کل فدراسوين آموزش بين الملل با ابراز تاسف از اينکه فعالان حقوق معلمان در ايران حتی فرصت ديدار و رد و بدل کردن ايده های خود را برای روز جهانی معلم پيدا نکردند، نوشت: « معلمانی که قصد شرکت در نشست را داشتند، توسط نيروهای امنيتی به طور بی رحمانه ای مورد آزار قرار گرفتند و به پاسگاه های مختلف برده شدند. پس از ۱۶ ساعت بازداشت غير قانونی، ۲۲ معلم بازداشت شده، آزاد و سايرين بعدا آزاد شدند.»

اعتصاب همزمان کارگران سه مرکز کارگری

طبق گزارشی که بهروز درخشان خبرنگار حزب کمونیست کارگری برای ما ارسال کرده است، کارگران کارخانه های نیشکر هفت تپه و کاغذسازی پارس در خوزستان و اکتشافات نفت فلور در کازرون دست به اعتصاب زدند.

نيشکر هفت تپه

صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه بيش از هزار تن از کارگران شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه در اعتراض به احضار دو نفر از همکاران خود فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر به دادگستری شهرستان شوش و در حمايت از اعتصاب کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه و خواست دو ماه حقوق و مزاياي معوقه خود دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. بنا به این گزارش، فريدون نيکوفر و بهروز نيکفر براي روز ٤ مهر به اتهام ارتباط با سازمانهای مخالف رژيم به دادگاه احضار شده اند. اعتراض کارگران نيشکر هفت تپه ادامه دارد.

کاغذسازی پارس هفت تپه

روز سوم مهرماه حدود ٨٠٠ نفر از کارگران شرکت کاغذ سازی پارس هفت تپه در اعتراض به اعلام تعطيلی اين شرکت به مدت دوماه و عدم پرداخت حقوق سه ماه خود در مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند. کارگران که هيچ پاسخی از مقامات مسئول نگرفتند٬ تصميم به بستن جاده اهواز- انديمشک گرفته و جاده را بستند. همزمان تعداد ديگری از کارگران، جاده ويژه رفت و آمد از هفت تپه به شرکت های نيشکر، کاغذ سازی و حرير خوزستان را مسدود کردند.

اکتشافات نفت فلور

کارگران اکتشافات نفت فلور کازرون ٤ ماه است حقوق نگرفته اند. دو ماه قبل با اعتصاب خود موفق شدند حقوق ماههای بهمن، اسفند و فروردين را از حلقوم کارفرما بیرون کشند. اما کارگران برای دریافت حقوق ماههای اردیبهشت به بعد دست به اعتصاب زدند. روز سه شنبه مامورين انتظامی چند کارگر را دستگير کردند اما در مقابل اعتراض کارگران مجبور به آزادی آنها شدند. کارگران با تداوم اعتصاب خود این بار نیز موفق شدند حقوق دو ماه ديگر را وصول کنند. اعتصاب و اعتراض کارگران اکتشافات برای دریافت حقوق ماههای تیر، مرداد و شهریور ادامه دارد. کارگران یک روز اعتصاب میکنند و روز بعد مشغول کار میشوند. در اين شرکت قراردادها موقت و يکماهه است و سطح حقوق کارگران در ازای ١٢ ساعت کار، از ٦ صبح تا ٦ عصر، بين ١٨٠ هزار تا نهايتا ٣٥٠ هزار تومان در ماه میباشد.

حزب کمونیست کارگری از مبارزه کارگران این مراکز قاطعانه دفاع میکند و از کارگران سایر مراکز کارگری میخواهد به هرشکل که میتوانند از آنها پشتیبانی کنند. حزب از کارگران میخواهد اخبار مبارزه خود را مرتبا و با جزئیات به کانال جدید ارسال کنند که به اطلاع عموم برسد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ مهر ١٣٨٧، ٢٤ سپتامبر ٢٠٠٨

اعتصاب بيش از هزار کارگر شرکت نيشکر هفت تپه

صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه بيش از هزار تن از کارگران شرکت کشت وصنعت نيشکر هفت تپه در اعتراض به احضار دو نفر از همکاران خود فريدون نيکوفر و بهروز نيکوفر به دادگستري شهرستان شوش و در حمايت از اعتصاب کارگران شرکت کاغذ پارس هفت تپه و با خواست دو ماه حقوق و مزاياي معوقه خود دست به اعتصاب زدند و در مقابل دفتر مديريت تجمع کردند. بنا به گزارش فريدون نيکوفر و بهروز نيکفر براي روز ٤ مهر به اتهام ارتباط با سازمانهاي مخالف رژيم به دادگاه احضار شده اند. اعتراض کارگران نيشکر هفت تپه ادامه دارد.

حدود ٨٠٠نفر از کارگران شرکت کاغذ سازي پارس هفت تپه در اعتراض به اعلام تعطيلي اين شرکت به مدت دوماه و عدم پرداخت حقوق سه ماهه خود در مقابل فرمانداري شهرستان شوش تجمع کردند . کارگران که هيچ پاسخي از مقامات مسئول نگرفتند٬ تصميم به بستن جاده اهواز - انديمشک گرفته و جاده را بستند. در حاليکه اين جاده توسط کارگران بسته شده بود٬ از سوي ديگر تعدادي ديگر از کارگران جاده ويژه رفت و آمد شرکت هاي نيشکر، کاغذ سازي و حرير خوزستان به هفت تپه را بستند .

کارگران اکتشافات نفت فلور ٤ ماه است حقوق نگرفته اند. دو ماه پيش اعتصاب کردند که حقوق ماههاي بهمن و اسفند و فروردين را گرفتند. مجددا تا ماه ٥ حقوق نگرفتند که اعتصاب کردند. و سه شنبه گذشبته بود که مامورين انتظامي آمدند و چند کارگر را هم دستگير کردند و بعد ناگزير آزاد کردند. و بالاخره توانستند حقوق دو ماه ديگر را بگيرند و الان يکروز اعتصاب است و يکروز کار و کارگران حقوقهاي معوقه خود را ميخواهند. در اين شرکت قراردادها موقت يکماهه است. سطح حقوق نازل بين ١٨٠ هزار تا نهايتا ٣٥٠ هزار تومان در ماه است. ساعت کار دوازده ساعت از ٦ صبح تا ٦ عصر. براي غذا يک کنسرو به کارگران ميدهند و ميگويند برو بالاي کوههاي کازرون بخور. آب آشاميدني هم بايد از آب رودخانه خورد. اين وضع ما کارگران در اين مرکز است.

کارگران ایران خودرو و موج گسترده اخراج به بهانه تصفیه نیروهای فرسوده!!

با اتمام تعطیلات اجباری تابستانی در ایران خودرو و شروع مجدد روال کاری از دوم شهریور ماه موج جدیدی از اخراجها و استخدام جدید کارگران قراردادی شروع شده است. در همان روزهای اول شروع به کار مجدد ایران خودرو صدها کارگر اخراج شدند. تقریبا اخراجها شامل همه قسمتها به عناوین مختلف شده است. بخشی از اخراجها را کارگران قدیمی و قراردادی تشکیل میدهند. همزمان در بخشهائی مانند ایران خودرو دیزل و ایتکو پرس و ایساکو و غیره صدها کارگر جدید قراردادی با حقوق پائین استخدام و جهت آموزش و جایگزینی با کارگران اخراجی مشغول به کار شده اند.

شرکتهای مجموعه صنعتی ایران خودرو کارگرانشان را از طریق شرکتهای پیمانی تامین میکنند. تعویض شرکتهای پیمانی یا تجدید قرارداد با آنها با یک سیستم تصفیه و اخراج همراه است. مضافا اینکه اخراج کارگران قدیمی تر که صدمات سالها کار شاق را باخود دارند نیزدر جریان است. خودشان نام این بخش از اخراجها را "تسویه کارگران فرسوده و ناراضی" گذاشتند!

اخیرا ایران خودرو کارتهای ورود به شرکت کارگران بخشی از شرکتهای پیمانی را گرفته اند. مدیران بخشهای مختلف ایران خودرو با شرکتهای پیمانی مختلفی وارد قرارداد دور جدید شدند و دراین روند قرار است تعداد بسیار بیشتری را بیکار و اخراج کنند . روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 شهریورماه کارگران عملا اخراج شده ایران خودرو که از طریق شرکتهای پیمانی دراستخدام ایران خودرو بودند در محوطه پارکینگ سرویسهای شرکت اجتماع کردند.

تعداد کارگران روز چهارشنبه بیش از 1000 نفر و روز پنجشنبه حدود 1500 نفر بود. هر کارگری که در لیست جدید استخدامیها است کارتش را پس میدهند و هر کارگری که کارتش را پس نمیگیرد مشمول اخراج شده است. مسئولین شرکت و نگهبانی و حراست تلاش دارند به کارگران بقبولانند که دلیل این اقدام تغییرات فنی و تغییر کارتها است در صورتی که مثل روز روشن است که دروغ میگویند و هدف اخراج گسترده کارگرانی است که ایران خودرو با شرکت پیمانی شان تجدید قرارداد نکرده و یا اگر کرده به تصفیه بخشی از کارگران مبادرت کرده است. چون تعدادی از کارگرانی که کارتشان را پس نگرفتند در استخدام همان شرکتی بودند که بخشی از همکارانشان کارت خود را پس گرفتند.

این سیاست ضد کارگری اخراج دسته جمعی کارگران پیمانی همراه با لغو قرارداد با شرکت پیمانی مربوطه، شمشیر از دست دادن کار را بالای سرکارگران گرسنه گذاشته و نوعی محافظه کاری را که قابل درک هم هست تشدید کرده است. حقیقت اما این است که تجدید پروسه سازمان کار در ایران خودرو، چه آنجا که تغییرات تکنولوژیک مانند استفاده از روباتها در قسمتهائی مانند ایتکوپرس صورت گرفته و چه آنجا که هدفش را گسترش تولید با هدف رقابت در بازار جهانی قرار داده است، به استخدام بیشتر کارگر و ایجاد یک شرایط تماما پادگانی کار نیاز دارد. استخدامهای دور جدید و اجباری شدن مطلق اضافه کاریهای طولانی و روزهای تعطیل این را نشان میدهد. هدف اینها تصفیه کارگران قدیمی و مبارز از یکطرف و استخدام کارگران جدید با شرایط سخت تر و به قول خودشان "مطیع" است. این تجدید سازمان مشخصا در ایران خودرو هدفی جز ایجاد فضائی مختنق در محیط کار، دستمزد کمتر، تشدید استثمار کارگر و کسب سودهای نجومی ندارد.

کارگران ایران خودرو دراین شرایط دو راه بیشتر پیش رو ندارند: یا باید در مقابل اخراج وسیع همکارانشان سکوت کنند ویا به شرایط بسیار سخت تر و برده وارتری را تن دهند.

Friday, September 5, 2008

جمع کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان


کارگران شرکت پشتیبانی صنعت برق گیلان امروز چهارشنبه مورخ 6/6/87 در مقابل دفتر شرکت واقع در چهار راه دکتر حشمت رشت دست به تحصن زدند . کارگران این شرکت که بالغ بر 123 نفر می باشند از اسفند ماه سال گذشته  تاکنون هیچگونه مبلغی دریافت نکرده اند .  این شرکت یکی از پیمانکاران برق منطقه ای گیلان هست که کارگرانش از هفت ماه قبل حقوق دریافت نکرده اند .  با توجه به قراردادهای متعدد بین شرکت فوق با وزارت نیرو و کسب سودهای بسیار بالا ، وسوسه برخورداری از آن سودها ، برخی از سهامداران و مدیرانش را برآن داشت تا  با کلاهبرداری و چپاول حقوق کارگران ، متواری گردند .

کارگران متحصن که بسیار عصبانی و خشمگین می باشند، در پارچه نوشته هایی از مدیریت شرکت برق در استان ، وزیر نیرو  و  غیره ، خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستند . ( ! ! ! ؟ ؟ )

 

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- منطقه شمال

7/6/1387 28 Aug. 2008 -

Komite.hamahangi@gmail.com

 

 

گزارشی  از کارخانه شیشه گیلان

 

کارخانه شیشه گیلان با 205 نفر پرسنل  در شهر صنعتی رشت واقع شده است .  این شرکت  تنها 28 کارگر رسمی داشته و مابقی پرسنل بصورت قراردادی مشغول به کار میباشند . شرکت فوق که از  21 سال پیش تاکنون فعال میبا شد در سه سال گذشته  مبادرت به تاسیس و راه اندازی یک شرکت تابعه به نام سپهر در شهر ساوه نموده است . البته راه اندازی آن با وام 7 میلیا رد تومانی میسر گردید که قرار بود صرف خرید تجهیزات شرکت شیشه گیلان گردد.  کارگران کارخانه که در شرایط نامساعدی مشغول به کار هستند ، مدت 2 سال هست که هیچگونه بن کارگری دریافت ننموده و حقوقشان را هم  بعد  80 روز ( دو ماه نیم ) در یافت می کنند. شرکت در قبال 8 ساعت کار روزانه هیچگونه غذایی به کارگران نمی دهد. جالب است که همین شرکت بیشترین قرارداد را با کارخانجات خودرو سازی کشور ( سایپا و ایران خودرو) در مقایسه با دیگر شرکتهای شیشه سازی دارد. 

 

چه روزگار عجیبی ست شرکتی که سود بسیار بالایی از تولیدات خود داشته  و دارای پیشرفته ترین ماشین آلات و بازار خوبی هم برای فروش فراورده های خود دارد ،  کارگرانش  بدلیل شرایط بد کاری ناچار به استعفاء میگردند ، به نحوی که تعداد آنان از دوسال پیش تاکنون به نصف تقلیل یافته است .  رانندگان سرویس ایاب و ذهاب پرسنلش باید برای گرفتن حق خود روزها ی متوالی به  حسابداری رفته ویا ناچار به تحصن گردند. همین شرکت به شهرداری ، اداره برق ، آب و دارایی بدهکار است . یک  وعده غذا به کارگرانش نمی دهد ، در حالی که سود بالای حاصل از فروش محصولاتش را فقط بین مدیران و سرپرستان خود تقسیم  می کند. ( ! ! ! )

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- منطقه شمال

7/6/1387 28 Aug. 2008 -

Komite.hamahangi@gmail.com

 

برگزاری دومین مجمع عمومی کارگران شرکت نساجی کردستان

کارگران شرکت نساجی کردستان در تاریخ 5/6/87 روز سه شنبه از ساعت 30/8 صبح تا ساعت 11 صبح دومین مجمع عمومی خودرا در کارخانه برگزار کردند . کارگران در بحث و گفتگوی خود بر ادامه کاری شرکت پا فشاری کرده و گفته اند اگر کارفرمای شرکت، خواهان باز گشایی شرکت نباشد تا رسیدن به مطالبات خود، (ادامه  کاری و یا بازنشستگی پیش از موعد) به تجمع خود در محل شرکت ادامه خواهند داد . کارگران همچنین خواستار 3 ماه حقوق معوقه خود شده اند.

 

لازم به ذکر است که پس از اتمام مجمع عمومی، کارگران 5 نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند . در ضمن مدیر سازمان صنایع،  معاونت سیاسی استانداری، مدیر سازمان کار وامور اجتماعی و مدیر عامل شرکت در ساختمان اداری کارخانه تشکیل جلسه دادند و تا ساعت 13 ظهر ادامه داشته اما هنوز نتیجه جلسه روشن نیست. بعد از ظهر همان روز در استانداری کردستان جلسه دیگری در رابطه با مشکلات کارخانه نساجی  قرار است تشکیل داده شود.

 

 

حکم باز گشت به کار چهار تن از کارگران اخراجی شرکت نساجی کردستان

 

چهار نفر از کار گران شرکت نساجی کردستان، واحد کمپرسور  که در تاریخ 1/2/87  از طرف شرکت  اخراج شده بودند در تاریخ 25/5/87 با رای قطعی  هیئت حل اختلاف، حکم بازگشت به کار این کارگران صادر شد.

 اسامی این کارگران به شرح زیر میباشد 1-کامل زارعی .2-عزت گلنما 3-طاهر لطفی 4- اسد ساعد پناه

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری (منطقه غرب)

Thursday, September 4, 2008

دو گزارش كارگري از سنندج و مهاباد

گزارشي ازاعتراض و تجمع كارگران فرش بافت سنندج

 

کارگران فرش بافت امروز٦ شهريور ١۳٨۷ نامه ای به استانداری و اداره کار دادند مبنی بر این که ما کارگران 15 تا 20 سال  سابقه کار داريم و هیچگونه درآمدی نداریم. پس از اخراج ما بوسيله كارفرما‘ هيئت حل اختلاف حكم به بازگشت ما به سر كار و پرداخت دستمزدهاي معوقه  داد. حکم بازگشت به کارو حكم پرداخت حقوقهاي معوقه خود را گرفتيم و به كارفرما مراجعه كرديم. اما کارفرما ما را بدون اعتنا به این حکم ما را از کارخانه بیرون و سرگردان کرده است.

 

روز۵ شهريور در جلسه هیئت حل اختلاف که از طرف اداره کار برگزار شد، کارفرما در جلسه حضور نیافت و باز هم همه آقایان و مسئولين دولتي از کارفرما حمایت کردند. قرار بود حکم بازگشت به کار ما را بدهند اما دوباره جلو پای ما سنگ اندازی کردند. و....

 

امروز ٦ شهريورساعت ٨ صبح كارگران این نامه را به اداره کار و استانداری دادند که بلکه کارگران را از بلاتکلیفی نجات دهند. کارگران به همراه نمایندگان خود به جلو استانداری رفتند اما جوابي از استانداري دريافت نكردند. كارگران از آنجا به طرف اداره کار آمدند و نامه را به مسئولین اداره کار هم دادند. اما باز هم در آنجا توجهی به خواست کارگران نشد. کارگران نیز با خشم و عصبانیت به طرف درب ورودی اداره کار رفتند و مانع از ورود و خروج کارمندان و مردم به داخل و خارج اداره شدند. درب را بسته و خواهان تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.

 

با وساطت کارمندان و نیروی حراست نیز كارگران درب را باز نکردند. پس از مدت کوتاهی نیروی انتظامی و اطلاعات به جلو اداره کار آمدند و با حضور مسئول حراست اداره کار باز هم کارگران پافشاری کردند و به آنها توضیح دادند که ما طی این دو ماه  و چند روز گذشته خانواده هایمان تحت فشار مالی بسیار شديدي بسر می برند. كارگران اعلام كردند با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و اینکه همه ما کارگران مستاجر هستیم و از هر نظر تحت فشار هستیم، امروز خواهان پاسخگویی به این همه اجحاف و بی حقوقی هستیم. نیروی انتظامی و اطلاعات نیز مسئله را به حراست اداره کار و مسئولین واگذار کرد که بدان رسیدگی شود.

 

بعد از جر و بحث زيادي كه پيش آمد نمایندگان کارگران با حراست و مسئولین اداره كار در داخل اداره صحبت کردند و قرار شد تاریخ جلسه حل اختلاف را به 23 شهریو موکول کنند. کارگراني كه در مقابل اداره كار تجمع كرده و منتظر نتيجه مذاكرات نمايندگانشان بودند‘

 پس از شنیدن این خبر خشمگین شدند و همگی به داخل ساختمان رفته و اعتراض کردند. این اعتراض باعث شد که تاريخ جلسه را 17 شهریوراعلام کنند.

 بعد از اين توافق كارگران خواستار دریافت فوري حقوقهای معوقه خود شدند که از معضل بی پولی مقداری خلاص شوند که مسئولین باز هم جانب کارفرما را گرفتند و جواب قانع کننده ای به كارگران نداند. بعد از رفتن نیروی انتظامی، با پا درمیانی حراست کارگران درها را باز کردند.

بهمن از سنندج

٦ شهريور ١۳٨۷

 

اخراج ۳۵ کارگران از شركت كشت و صنعت مهاباد

 

با سلام و خسته نباشید!

 

۳۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت کشت و صنعت مهاباد ( بخش مرغداری ) به دستور کارفرمای جدید از کار خود بیکار گشتند.  همچنین در طی این هفته این دومین بار است که این عمل صورت می‌گیرد. زیرا ۵ روز پیش نیز ۱۴ کارگر دیگر از همین بخش اخراج گشتند. لازم به ذکر است که این کارگران حقوق ۳ ماهشان را هنوز دریافت نکرده اند. در همین راستا کارگران  اخراجی روز ۴ شهريور ١۳٨۷ به واسطهٔ نمایندگان خود با مسئولین شرکت به مذاکره پرداختند، ولی‌ جوابی دریافت نکردند. قرار است در همین هفته یک اعتصاب گسترده از سوی کارگران بخش‌های دیگرشرکت در حمایت از کارگران اخرجی صورت بگیرد. ولی‌ از همین حالا با تهدید و ارعاب کارفرما مبني بر اخرج بقیه  کارگران روبرو شده اند.

 

بهروزتابان از مهاباد

٦شهريور١۳٨۷