Sunday, August 24, 2008

کارگران نساجى کردستان يك بارديگر در مقابل کارخانه تجمع کردند

بنا به خبر رسيده٬ طبق قرار قبلي روز شنبه ٢ شهريور٬ کارگران نساجى کردستان از ساعت اوليه صبح در مقابل کارخانه نساجي كردستان تجمع کردند. اين تجمع تا ساعت ١٢ ظهر ادامه داشت. کارگران دراجتماع قبلي خود در مقابل اداره کار اعلام كرده بودند كه تا روزدوم شهريوربه کارفرما مهلت ميدهند كه مطالباتشان را بپذيرد. كارگران خواهان بازگشت به كار و پرداخت حقوق معوقه دو ماه خود شده بودند. اين خواستها را قبلا طي نامه اي با امضاي همه كارگران به اطلاع اداره كار، كارفرما و اطلاعات سنندج رسانده بودند.

در اين مدت، مديريت كارخانه و اداره كار هيچ گونه جوابي به کارگران نداده بودند. به همين دليل در تجمع روز ۲ شهريور درمقابل كارخانه، كارگران خواهان پاسخ مديريت به مطالبات خود شدند. اما كارفرما ابتدا با بي اعتنايي به تجمع كارگران برخورد كرد. کارگران با شعارهاي "کارگر نساجى هستيم٬ گرسنه ايم!"٬ "خانواده هاى ما گرسنه اند٬ زندگى انسانى حق مسلم ماست!"٬ "ما کار ميخواهيم". "ما را به سن جوانى برگردانيد بعد اخراج کنيد"! و... خواهان جواب كارفرما به مطالبات خود و بازگشت به كارشدند.

كارفرما ناچارشد به ميان كارگران بيايد و اعلام كند: خواستهاى شما را رسيدگى ميکنيم. براي آرام كردن كارگران فيش حقوقها را به كارگران نشان داد و اعلام كرد تا روز دوشنبه حقوق معوقه دوماه كارگران به حساب آنها واريز خواهد شد. کارگران فيش حقوق اين دو ماه را دريافت کردند اما اعلام كردند ما هنگامي به حرف شما باور ميكنيم كه اين پول به دست ما برسد.
کارگران نساجى همچنين بر خواست محوري خود يعني باز گشت به كار تاكيد كردند. و اعلام كردند كه اجازه نميدهيم شغل ما را با تعطيلي كارخانه از بين ببريد.
ما ضمن حمايت قاطع از مطالبات كارگران نساجي همه كارگران ديگر مراكز را به حمايت از اين مطالبات فرا ميخوانيم. كارگران نساجي بايد در اين مبارزه مورد حمايت قاطع همه فعالين و تشكلهاي كارگري قرار گيرند.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
2شهريور1387- 23اوت2008

شهر اهواز شاهد همبستگی گسترده و باشکوه مردم با کارگران لوله سازی بود

هزاران نفر از مردم به صف کارگران اعتصابی پیوستند
طبق گزارش یکی از خبرنگاران کانال جدید از اهواز، صبح امروز شنبه تعدادی از کارگران لوله سازی خوزستان در اهواز در میدان شهدا تجمع کردند و از آنجا بطرف پل نادری راهپیمائی کردند. کارگران در حالیکه شعار میدادند گرسنه ایم گرسنه ایم، استاندار بی لیاقت استعفا استعفا، خواهان پرداخت فوری حقوق های معوقه خود شدند. کارگران رسمی سه ماه و کارگران قراردادی ٦ ماه حقوق طلب دارند. راهپیمائی کارگران از ساعت ١٠ صبح شروع شد و تا ساعت ١١ و نیم ادامه یافت. هزاران نفر از مردم آزادیخواه و مبارز اهواز، علیرغم ممانعت نیروهای سرکوب به صف کارگران پیوستند و از مبارزه حق طلبانه آنها حمایت کردند.
نيروهای انتظامی، كارگران را محاصره کرده بودند تا مانع پیوستن مردم به صف آنها شوند و مدام سعی میکردند مردم را از کارگران دور کنند، علیرغم این مردم آزادیخواه اهواز دسته دسته به صف کارگران میپیوستند و هربار که نیروهای سرکوبگر مردم را از صف کارگران دور میکردند مجددا به آنها میپوستند. تا ساعت ١١ صبح، صف کارگران و مردم معترض به ٥٠٠ نفر رسیده بود اما سرانجام با فشار جمعیتی که در اطراف تجمع کرده بودند کنترل از دست نیروهای سرکوب بیرون رفت و هزاران نفر به صف تظاهرات پیوستند و صف تظاهرات به ٥٠٠٠ نفر رسید. كارگران دو پلاكارد با خود داشتند كه بر روی يكی نوشته بود كه ٦ ماه دستمزد طلب دارند و بر روی ديگری نوشته شده بود: كجاست گوش شنوا! کارگران و مردم خشمگین و عصبانی بودند و فریاد میزدند حقمان را خورده اند. سرانجام ساعت ١١ و نیم صبح، کارگران و مردمی که به آنها پیوسته بودند، تحت فشار نیروهای سرکوبگر متفرق شدند. کارگران اعلام داشتند كه تا رسيدن به خواستهايشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد. امروز شهر اهواز شاهد صحنه باشکوه همبستگی مردم با کارگران اعتصابی بود.
گفته میشود که قرار است فردا یکشنبه کارفرما به میان کارگران برود و به آنها پاسخ دهد. خبر تظاهرات امروز کارگران در سطح شهر وسیعا پخش شده و مردم درمورد آن صحبت میکردند. به گزارش خبرنگار کانال جديد در يکجا که مردم در صف بودند و بحث بر سر حذف يارانه ها بود٬ مردم ميگفتند بايد برویم به کارگران ملحق شویم و به اين وضعيت اعتراض کنيم، ديگر بس است.

لازم به توضیح است که در کارخانه لوله سازی خوزستان ٤٠٠ کارگر بصورت رسمی و ٣٧٠ نفر بصورت قراردادی به کار اشتغال دارند. اين کارخانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی ٤ بار دست بدست شده است.
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه و خواست بحق کارگران لوله سازی اهواز حمایت میکند و به مردم مبارز و آزادیخواه اهواز درود میفرستد. همبستگی با مبارزات یکدیگر یک شیوه موثر تقویت این مبارزات و تقویت و تحکیم اتحاد در صفوف مردم برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی است.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ اوت ٢٠٠٨، ٢ شهریور ١٣٨٧

کارگران ایران از پای نمی­نشینند!

پپامدهای هولناک "خصوصی سازی" و عواقب فاجعه بار اجرای اصل 44 که تا کنون منجر به تعطیلی بسیاری کارخانجات و ورشکستگی شرکت­های متعددی شده و در نتیجۀ آن صدها هزار کارگر بی­کار شده و بسیاری از کارگران هنوز شاغل، ماه­ها حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده­اند و فشار ناشی از فقر و گرسنگی و بی­کاری، شتاب زیادی به مبارزات و اعتراضات کارگری داد و روزانه شاهد چندین اعتراض و اعتصاب کارگری به اشکال مختلف در سراسر کشور بودیم و این تحرکات با رشد و گسترش تدریجی خود و ارتقاء سطح مطالبات کارگری، نظام سرمایه و دولت حامی آن را به هراس انداخت و برای جلوگیری از رشد این تحرکات رو به اعتلاء تمام نیروهای قضائی، امنیتی نظامی و انتظامی سرکوبگرش را به کار گرفت. اقدامات گسترده­ی روزهای اخیر دستگاه­های حکومتی علیه جنبش روبه رشد کارگری به­وضوح نشان­دهندۀ هراس و احساس خطر آنهاست نه ثبات و قدرقدرتی­شان.
- 5 تن از کارگران شریف سنندج را به "جرم" شرکت در مراسم اول ماه مه بار دیگر بی­شرمانه به شلاق و زندان محکوم کرده­اند،
- "دیوان عدالت اداری"! احکام اخراج از کار 9 نفر از کارگران عضو سندیکای شرکت واحد را به­طور قطعی تأئید کرد،
- علارغم این­که یک ماه از اعتصاب کارگران لاستیک البرز می­گذرد ، هنوز نه سهام­داران شرکت و نه مسئولین دولتی کم­ترین پاسخی به آنها نداده و عملاً کارخانه را تعطیل کرده و کارگران در بلاتکلیفی به سر می­برند،
- کارفرمایان مجتمع نیشکر هفت تپه، بار دیگر از اقدام به اجرای وعده­هایشان طفره رفته و کارگران مبارز این مجتمع با ایجاد سندیکای مستقل خود، مجدداً به اعتصاباتشان ادامه می­دهند،
- کارفرمایان و صاحبان سرمایۀ چندین کارخانه نساجی در کردستان، بدون پروا اقدام به اخراج جمعی کارگران کرده و قلدرمنشانه از پرداخت حقوق معوقه کارگران خودداری کرده و حتّا گستاخانه کارگران را جریمه، تنبیه و تهدید می­کنند،
- کارفرمای شرکت لامپ الوند، بدون مقدمه این واحد را تعطیل و کارگران را بدون پرداخت حقوق معوقه­شان از کار اخراج کرده است،
- در شرکت مخابرات راه دور، به علت عدم پرداخت حقوق چندین ماهه 1200 کارگر، یکی از کارگران به نام علی کیامرثی به علت فقر و فشار مالی، خود را در محل کار حلق­آویز کرده است،
- برای فرزاد کمانگر معلم زحمتکش کردستان حکم اعدام صادر کرده­اند،
- منصور اسانلو، غلامحسین حسینی و افشین شمس هنوز در زندان به سر می­برند .
دامنۀ لیست این فجایع بسیار گسترده­تر از اینهاست، اما علارغم این همه فشارها و تعدیات و بگیر و به بندها و قدرت­نمائی­ها، کارگران یک­دم از پا ننشسته و در جریان این فعالیت­ها از یک­سو برای متشکل کردن و ایجاد سندیکاها و تشکلات مستقل خود گام برمی­دارند و از سوی دیگر در جهت وحدت و همگرائی و همبستگی، هم با ایجاد نهادهای همآهنگی و سراسری و هم با حضور برای پشتیبانی از مبارزات کارگران یک کارخانه و یا ارسال پیام­های پشتیبانی، گام­های مهمی برداشته­اند که طلیعۀ یک تحول و پیشرفت اساسی در جنبش کارگری ایران است.
نهادهای همبستگی با کارگران ایران در خارج از کشور ضمن محکوم کردن تمامی سرکوب­ها و پامال کردن حقوق اولیۀ کارگران توسط کارفرمایان و سرمایه­داران و نظام حامی آنها، همسو و همدوش کارگران مبارز ایران از مطالبات و خواست­های برحق آنان پشتیبانی نموده و به زودی اقداماتی سراسری را در جلب حمایت­های بین­المللی از کارگران ایران سازمان­دهی خواهد کرد.
اسامی نهادها؛
- کمیته همبستگی با کارگران ایران – استرالیا -
kargar_labour@yahoo.com
- کمیته حمایت از کارگران ایران – تورنتو کانادا info@workers.iran.org
- کمیته دفاع از کارگران ایران – نروژ ghol1@hotmail.com
- جمعی از کارگران پیشرو تبعیدی
سوئیس Kargar1357@hotmail.com
- همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه -
sstiran@yahoo.fr
- کانون همبستگی با کارگران ایران – کلن - info_kargari@yahoo.de
- کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de
- کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر
kanon.hannover@yahoo.de
- کمیته همبستگی با کارگران در ایران – هامبورگ -
komitehamburg@yahoo.de
- کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد - isask@comhem.se
- گروه همبستگی با جنبش کارگری– برلین -
berlin_kargari@gmx.de
- کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ -
kanounhambastegi@gmail.com
- انجمن کارگری جمال چراغ ویسی - ankjch@yahoo.co.uk


ننگ و نفرت بر نظام ضد کارگری جمهوری اسلامی
پیروز باد مبارزات عادلانه و برحق کارگران ایران
20/ 8/ 2008

اعتصاب پرستاران در قم و تجمع اعتراضی معلمان در مقابل مجلس اسلامی

اعتصاب پرستاران بیمارستان كامكار قم
بنابه خبری كه منتشر شده است، پرستاران بیمارستان كامكار قم، روز ٣٠ مردادماه، در اعتراض نسبت به ساعات كاری و عدم پرداخت حق الزحمه های خود، دست به اعتصاب زدند. یكی از مدیران این بیمارستان گفته است كه پرستاران ساعت ٧ بعدازظهر روز چهارشنبه كار را متوقف كردند. این مدیر، كه رضا شیروانی نام دارد و از او به عنوان مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشكی قم یاد شده است، پرستاران اعتصابی را تهدید كرده است و گفته است كه "بخاطر اقدام غیرقانونی آنها، با آنها برخورد خواهد شد."

تجمع اعتراضی معلمان حق التدریسی استان لرستان
بنابه خبر منتشر شده دیگری، معلمان حق التدریسی استان لرستان به تهران رفته و در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند و خواهان رسیدگی به مشكلات خود، از جمله خواهان استخدام رسمی و بهبود وضعیت معیشی خود شدند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض پرستاران بیمارستان كامكار قم و معلمان حق التدریسی استان لرستان حمایت می كند و از همه كارگران و مردم آزادیخواه نیز می خواهد كه اعتراض آنها را مورد حمایت قرار دهند. حزب همچنین هرگونه تهدیدی نسبت به اعتراضات كارگری را محكوم می كند و اعتراض و اعتصاب را حق بدون قید و شرط كارگران و همه مردم میداند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ اوت ٢٠٠٨، ٣١ مردادماه ١٣٨٧

Thursday, August 21, 2008

چند خبر از اعتراضات كارگری رسیده به كانال جدید

كارگران شركت سازه های فلزی دست به اعتصاب زدند
بنا به گزارشی كه دريافت كرده ايم روز سه شنبه ٢٢ مرداد ماه كارگران شركت سازه های فلزی واقع در شهرك صنعتی آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهايشان دست به اعتصاب زدند. كارگران این شرکت چند ماه است حقوق خود را دريافت نكرده اند. با اعتصاب كارگران كارفرما به ميان كارگران آمده و آنها را تهديد به اخراج كرده است. مديريت اين شركت بطور مشخص ٢٠ نفر از كارگران را در ليست اخراج قرار داده و اسامي آنها را اعلام كرده است. كارگران اعلام كرده اند كه هيچكدام از همكارانشان نبايد اخراج شوند و مبارزه آنها برای خواست بحقی است كه بايد فورا پاسخ داده شود.

اعتصاب كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری
بنابه خبری كه به كانال جدید رسیده است، در نیمه اول مرداد ماه، كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری که حدود ٣٠٠ نفر میباشند، دست به اعتصاب یك هفته ای زدند. كارگران اعتصابی حقوق ماههای بهمن و اسفند ٨٦ و فروردین ٨٧ به بعد را دریافت نكرده بودند كه بدنبال اعتصاب، دادگاه هم مجبور شد به نفع آنها رای بدهد. بنابه این خبر، نیروهای انتظامی از امیدیه به محل تجمع كارگران در محوطه شركت آمدند تا از گسترش اعتراض کارگران جلوگیری کنند. با اعتصاب کارگران، شرکت نفت مجبور شد حقوق بهمن و اسفند و عیدی فروردین ماه كارگران را بپردازد، اما هنوز حقوق ماههای اردیبهشت به بعد کارگران پرداخت نشده است. حقوق متوسط كارگران اکتشاف نفت پازنان ٣۵٠ هزار تومان در قبال ٢۵ روز در ماه و ساعات کار طولانی است. کارگران از ساعت ٦ صبح از خانه های خود بیرون میروند و ٦ عصر به خانه میرسند.

اعتصاب كارگران شركت نیلوفر تهران
بنابه خبری كه امروز ٢٩ مردادماه به كانال جدید رسیده است، كارگران شركت پلاستیک سازی نیلوفر تهران، بخاطر ۵ ماه حقوق پرداخت نشده خود دست به اعتصاب زدند. این خبر می افزاید كه تجمع كارگران مورد حمله قرار گرفت و چند نفر دستگیر شدند. از جزئیات این اعتصاب و تعداد و اسامی دستگیرشدگان خبری نرسیده است.

حزب كمونیست كارگری از اعتراضات كارگران در شركت سازه های فلزی آبادان، كارگران اكتشاف نفت پازنان آغاجاری و كارگران شركت نیلوفر تهران قاطعانه حمایت می كنند و همه كارگران و مردم شریف و آزادیخواه را به حمایت از اعتراضات این كارگران فرا میخواند. حزب از کارگران این مراکز می خواهد كه اخبار اعتراضات خود را به کانال جدید و حزب کمونیست کارگری اطلاع دهند تا به اطلاع کارگران سایر مراکز و عموم مردم برسد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ اوت ٢٠٠٨، ٢٩ مردادماه ١٣٨٧

حال علی كیامرثی کارگر مخابرات راه دور شیراز رو به بهبود است

جمهوری اسلامی و كارفرماها باید غرامت بپردازند

قبلا به اطلاع رساندیم که روز ٢٢ مرداد علی كیامرثی، یكی از كارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز بدلیل عدم دریافت پنج ماه حقوق و ناتوانی از تامین غذای همسر و بچه هایش، از منبع آب کارخانه درمقابل مدیریت این شرکت خودش را حلق آویز کرد. رفقای علی او را فورا پائین آوردند و به بیمارستان رساندند و امروز طبق گزارشی که برای ما ارسال شده است، علی کیامرثی در بیمارستان نمازی شیراز بستری است و حالش رو به بهبود است.

حزب كمونیست كارگری روبه بهبودی گرائیدن وضعیت علی كیامرثی را به دختر و همسر وی و همچنین به همكاران و بستگان او صمیمانه تبریك می گوید و خود را در شادی آنها شریك می داند. علی کیامرثی باید با بهترین امکانات پزشکی و کاملا رایگان معالجه شود و به خانواده اش غرامت کامل پرداخت شود. همچنین کلیه حقوق معوقه بیش از ١٠٠٠ کارگر این کارخانه باید فورا پرداخت شود و به کارگران بخاطر کلیه خسارات مادی و روحی که به آنها وارد شده، غرامت داده شود. حزب از کارگران صنایع مخابرات راه دور شیراز، از پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستان نمازی و سایر مردم آزادیخواه میخواهد خانواده علی را تنها نگذارند و بر پروسه معالجاتی علی از نزدیک نظارت کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ اوت ٢٠٠٨، ٢٦ مردادماه ١٣٨٧

Friday, August 15, 2008

كارگران صنایع مخابرات راه دور در شیراز چندین بار همراه با خانواده های خود دست به تجمع زدند

یکی از کارگران این مرکز بدلیل فقر و پرداخت نشدن دستمزد اقدام به خودكشی کرد

طبق گزارشات منتشره و گزارشاتی كه از شیراز به كانال جدید رسیده است، صبح روز ٢٢ مرداد ماه، یكی از كارگران صنایع مخابراتی راه دور اقدام به خودكشی كرد. بنابراین گزارش،علی كیامرثی، كارگر مونتاژكار این شركت روز ٢٢ مرداد خود را از منبع آب كارخانه حلق آویز كرد. كارگران كه متوجه این موضوع می شوند بلافاصله خود را به بالای منبع می رسانند و با قطع طناب، این كارگر را نیمه جان پائین می آورند. طبق گزاراشات امكان قطع نخاع علی كیامرثی بالاست. وی كه از كارگران با سابقه این شركت و در آستانه بازنشستگی بود، به گفته همكارانش چندین بار با مدیر عامل این كارخانه بر سر پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود مشاجره كرده بود. گفته می شود كه علی كیامرثی به این دلیل اقدام به خودكشی كرده است كه همسر و بچه هایش سه روز بود چیزی برای خوردن سر سفره نداشتند.

لازم به توضیح است كه در روزهای گذشته ١٢٠٠ كارگر كارخانه صنایع مخابراتی راه دور شیراز همراه اعضای خانواده خود چندین بار با تجمع در مقابل نهادهای اداری استان فارس و همچنین مراجعه به حائری امام جمعه شیراز، كه بعنوان یک دزد و زمین خوار بزرگ مشهور شده است، خواهان پرداخت مطالبات معوقه خود شده بودند. به گفته یكی از بینندگان كانال جدید، زمانی كه كارگران به حائری مراجعه می كنند، و به او می گویند كه دستمزدهایشان را چندین ماه است نداده اند، با وقاحت تمام میگوید "نداده اند كه نداده اند!" كارگران این كارخانه حداقل ۵ ماه دستمزد و مزایا طلب دارند. از کارگران صنایع مخاراتی راه دور شیراز میخواهیم که با ما تماس بگیرند و گزارشات مشروح مبارزه خود و وضعیت همکار خود را به اطلاع ما برسانند.

حزب كمونیست كارگری با خانواده و بستگان و همکاران علی كیامرثی ابراز همدردی میکند و آرزوی بهبود سریع وی را دارد. پرداخت نكردن دستمزد و مزایای كارگران یك جنایت آشكار است. تنها با سرنگونی حکومت اسلامی میتوان به این جهنم اسلامی پایان داد. حزب همه كارگران و مردم شریف و آزادیخواه را به پیوستن به حزب کمونیست کارگری برای پایان دادن به عمر ننگین این رژیم و برقراری جامعه ای آزاد و انسانی و مرفه فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ اوت ٢٠٠٨، ٢٤ مردادماه ١٣٨٧

در اعلام همبستگی با کارگران نساجی کردستان تعدادی از کارگران کارخانه های پرریس، فرش غرب بافت و شاهو در تجمع امروز آنان شرکت کردند

امروز مورخه 21/5/1387 کارگران نساجی کردستان پس از تجمع در مقابل کارخانه به مقابل اداره کار رفتند و از ساعت ده صبح تا 30/12 ظهر در آنجا دست به تجمع زدند.
در این تجمع کارگرانی از سایر کارخانه های سنندج نیز به مقابل اداره کار آمده بودند و زمانی که کارگران نساجی کردستان به مقابل اداره کار رسیدند آنان پیشاپیش در آنجا حضور پیدا کرده بودند.
این کارگران بنا به فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران از کارخانه های پرریس، فرش غرب بافت و شاهو برای حمایت و اعلام همبستگی با کارگرن نساجی کردستان در این تجمع شرکت کرده بودند و در پاسخ رئیس حراست اداره کار و مسئولین نیروی انتظامی مبنی بر اینکه "مسائل کارگران نساجی از مسائل شما جداست و باید از اینجا بروید"، اظهار داشتند: مسائل ما کارگران از هم جدا نیست و یکی است و ما وظیفه داریم از همدیگر حمایت کنیم. این کارگران علیرغم هشدارهای رئیس حراست اداره کار و نیروی انتظامی تا پایان تجمع کارگران نساجی کردستان در این تجمع حضور داشتند و برخی از آنان به همراه کارگران نساجی کردستان وارد اداره کار شدند.
در تجمع امروز مامورین نیروی انتظامی از در دست گرفتن پلاکارد توسط کارگران جلوگیری کردند و طی مذاکراتی که ما بین مسئولین اداره کار وکارگران صورت گرفت مسئولین این اداره قول پیگیری خواستهای آنان را دادند. کارگران نساجی کردستان در این تجمع با امضای طوماری که آنرا به اداره کار تحویل دادند خواهان پرداخت دستمزدهای معوقه خود و کار شدند.
لازم به یادآوری است کارفرمای نساجی کردستان قبل از اعلام تعطیلی کامل کارخانه به کارگران تا آخر مرداد مرخصی تابستانی داده بود و پس از آن بود که کارخانه را تعطیل اعلام کرد.
امروز کارگران نساجی کردستان اعلام کردند دوم شهریور ماه بر سر کارهای خود باز خواهند گشت و چنانچه کارخانه تعطیل باشد با شدت بیشتری اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.
اتحادیه آزاد کارگران ایران بر عزم و اراده کارگران کارخانه های پرریس، غرب بافت و شاهو که در همبستگی با کارگران نساجی کردستان در تجمع امروز آنان شرکت کرده بودند درود می فرستد و آنرا یک گام مهم و حیاتی در سازمانیابی طبقه کارگر و گسترش اعتراضات متحدانه فرا کارخانه ای ارزیابی میکند.
حضور کارگران این کارخانه ها در تجمع امروز کارگران نساجی کردستان نوید بخش دوره جدیدی در شکوفایی و پیشروی جنبش کارگری ایران است و بی تردید در تداوم اش تاثیرات سرنوشت سازی بر دست یابی کارگران به مطالبات انسانی شان از خود بر جای خواهد گذاشت
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران 21/5/1387
www.ettehadeh.com
ایمیل:k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

كارگران نساجي كردستان به تجمعات اعتراضي خود ادامه ميدهند

طبق خبري كه به كميته كردستان حزب رسيده است امروز دو شنبه 21 مرداد 1387 طبق فراخوان قبلي كارگران نساجي كردستان، كارگران ساعت 9 در مقابل اداره كار سنندج تجمع كردند. كارگران فرش غرب بافت در اعلام همبستگي و حمايت از خواسته هاي كارگران نساجي امروز از ساعت 9 در مقابل اداره كار حاضر شدند. همچنين تعدادي از كارگران شاهو و پرريس سنندج به نمايندگي از كارگران اين كارخانه ها در اين تجمع همبستگي خود را با كارگران نساجي اعلام كردند. اين تجمع تا ساعت يازده ونيم صبح ادامه داشت.
نيروهاي انتظامي مثل روزهاي قبل سرو كله شان پيدا شد اما كارگران بدون اعتنا به آنها تجمع اعتراضي خود را ادامه دادند. در جريان اين تجمع نمايندگاني از كارگران معترض حاضر كه از نمايندگان همه مراكز كارگري شركت كننده در اين تجمع تشكيل شده بود به داخل اداره كار رفته و با رئيس اداره كار و ديگر مسئولين دولتي وارد مذاكره شدند.
هيئت نمايندگي كارگران در اعتراض به اخراجهاي اخير، دستمزدهاي معوقه و سياستهاي سركوبگرانه كارفرما و همكاري اداره كار و ديگر مسئولين دولتي با كارفرماها شاكي بودند و اعلام كردند كه ما كارگران همگي با يك مشكل مشابه روبرو هستيم. نمايندگان كارگران همچنين تاكيد كردند كه ما كارگران همه كارخانه ها راهي بجز همبستگي و با هم بودن نداريم و اداره كار و كارفرما نميتوانند با سياستهای تفرقه افكنانه ما را از هم جدا كنند. نمايندگان كارگران در اين مذاكره اعلام كردند ما كارگران مشكلاتمان مشترك است و تنها به همبستگي خودمان اعتماد داريم.
ساعت 11 نمايندگان حراست اداره كار به داخل تجمع كارگران در مقابل اين اداره آمدند و باز هم وعده و وعيدهاي گذشته خود را تكرار كردند. آنها اعلام كردند كه نساجي تا اوايل شهريور تعطيل خواهد ماند و از اين تاريخ اداره كار با كارفرما هماهنگ ميكند كه مشكلات كارگران حل شود و...
اما نمايندگاني از كارگران نساجي و فرش غرب بافت به حراست اداره كار اعلام كردند كه به اين وعده و وعيدها اعتمادي ندارند. كارگران نساجي كردستان طي نامه اي به فرمانداري، اداره كار و اطلاعات و... اعلام كردند كه خواهان پرداخت دستمزدهاي معوقه و بازگشت به كار هستند.
رفقاي كارگر!
ترفندهاي اداره كار و كارفرما تحت عناوين مختلف (تعطيلات تابستاني، بيمه بيكاري و بازخريد و دسته بندي كارگران در گروه هايي متفاوت و. ..) همگي براي ايجاد تفرقه در ميان كارگران و شكست مبارزات كارگران است. حركت همبسته و متحدانه روز دوشنبه در مقابل اداره كار سنندج ميتواند آغاز همبستگي كارگري در سطح بسيار وسيعتري باشد. همچنانكه نمايندگان كارگران در مذاكره با اداره كار اعلام كرده اند كارگران بجز اتحاد و متشكل شدن و ادامه اعتراض راهي براي رسيدن به مطالباتشان ندارند. ما همه كارگران و مردم آزاديخواه سنندج را فرا ميخوانيم كه از اين اعتراضات حمايت كنند و اجازه ندهند اداره كار و مسئولين دولتي در همدستي با كارفرما حق كارگران را پايمال كنند.
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
21 مرداد 1387- 11 اوت 2008

کارگران نساجی کردستان به طرف اين كارخانه راهپيمايی كردند

امروز ۲۰ مرداد ۱۳۸۷کارگران نساجی کردستان در ادامه اعتراضات خود در ساعت اوليه صبح از ميدان دوازده فروردين در سنندج به سمت کارخانه نساجی كردستان راهپيمايی کردند. کارگران با حمل پلاكاردی نوشته بودندخواهان دستمزدهای معوقه خود و بازگشت به کار هستند.
در مسير راهپيمايی نيروی انتظامی پلاكارد را از کارگران گرفتند اما كارگران به راهپيمايی خود به طرف كارخانه ادامه دادند. كارگران با رسيدن به درب كارخانه تجمع كردند. نيروی انتظامی و تعدادی از نيروهای امنيتی در اطراف اين تجمع حضور داشتند.
كارگران راس ساعت ۱۲ ظهر به اعتراض خود پايان دادند. کارگران اعلام کردند فردا از درب کارخانه به طرف اداره کار سنندج راهپيمايی کرده و در آنجا دست به تجمع خواهند زد.
كارفرمای اين كارخانه تلاش ميكند كه اخراج كارگران را تحت عنوان مرخصی تابستانی قلمداد كند و با اين سياست ميخواهد كارگران را پراكنده و اعتراضاتشان را بی نتيجه كند. كارگران به خواست كارفرما جواب رد داده و خواهان بازگشت به كار و دستمزدهای معوقه خود هستند.

كارگران نساجی كردستان!
سابقه مبارزه و تلاش شما برای كسب حقوق خود قدمتی چندين ساله دارد. دستاوردهای مبارزاتی شما برای كل طبقه كارگر ايران تاكنون قابل توجه و آموزنده بوده است. اين بار هم بايد با اتحاد و همبستگی خود تلاش كنيد اين تعرض بيشرمانه كارفرما و دولت را به عكس خود تبديل كنيد. لازم است برای به عقب راندن كارفرما و اداره كار شما هم به هم قطاران خود توسل بجوييد. بايد با صدور بيانيه كارگران نساجی ضمن طرح مطالبات خود از مردم سنندج و سازمانهای كارگری بخواهيد شما را در اين مبارزه ياری دهند. تجمع هر روزه و دعوت از كارگران ديگر مراكز كارگری و مردم سنندج ميتواند قدرت مبارزه شما را چند برابر كند. شركت خانواده ها و همسران كارگران در اين تجمعات دستاوردهای مهمی بوده است كه در سنندج نمونه های موفقی دشته ايم. اين موارد بايد به عنوان نقاط قدرت مبارزاتمان به امری دائمی در اين اعتراضات تبديل شوند. به منظور اطلاع رسانی و كسب پشتيبانی بيشتر، رهبران و فعالين كارگری نساجی كردستان بايد از رسانه های خبری استفاده كنند و خواست و مطالبه خود را به جامعه اطلاع بدهند.

حزب كمونيست كارگری ايران با تمام قدرت از خواست و حركت اعتراضی شما كارگران نساجی حمايت ميكند و از همه كارگران، تشكلهای كارگری و مردم سنندج ميخواهد اعتراضات كارگران نساجی كردستان را بخشی از اعتراض و مبارزه خود بدانند و با تمام امكانات از آن حمايت كنند. ما تلاش ميكنيم كه صدای اعتراض كارگران نساجی كردستان را به همه سازمانهای كارگری و مدافع حقوق انسانی برسانيم. اين مبارزه سخت و نابرابر ميتواند و بايد به نفع كارگران ختم شود.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگری ايران
۲۰مرداد۱۳۸۷ - ۱۰ اوت۲۰۰۸

در باره صدور احکام زندان و شلاق بر علیه شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سنندج

بر اساس خبر اتحاديه آزاد كارگران ايران، روز ۱۵مرداد دادگاه شعبه 101 جزایی سنندج برای چهار نفر از شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سال 87 در این شهر حکم زندان و شلاق صادر کرده است. سوسن رازانی و شیوا خیر آبادی هر کدام به 4 ماه زندان و 15 ضربه شلاق، عبدالله خانی به 91 روز زندان و 40 ضربه شلاق و سید غالب حسینی به 6 ماه زندان و 50 ضربه شلاق محکوم شده اند.
يك سال قبل احكامي مشابه بر علیه 11 نفر از کارگران سنندج به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه صادر شد. آن احكام با اعتراضات گسترده روبرو شد و در نهايت رژيم اسلامي ناچار به لغو آن احكام گرديد. جمهوري اسلامي اكنون براي عقب راندن اعتراضات كارگري در سنندج يك بار ديگر اين احكام ضد انساني را بر عليه ۴ نفر از شركت كننده گان اول مه امسال بكار گرفته است.
كارگران مردم آزاديخواه!
احكام شلاق و زندان بر عليه كارگران توهين و بيحرمتي به كل جامعه بشري است. اين احكام اسلامي و ضد انساني براي دفاع از سرمايه داران و تحميل فقر و فلاكت به مردم است. اين احكام براي خفه كردن صداي كارگران و تحميل شرايط كارفرماها به كارگران است. اين احكام توهين آشكاري به كرامت انسان است. بايد عليه اين توحش اسلامي به ميدان آمد. نبايد جامعه نظاره گر اين توحش باشد. اين يك تعرض اساسي به حرمت انساني كارگران و مردم است. مردم سنندج بايد جواب محكم و درخوري به اين احكام بدهند. ما همه سازمانهاي كارگري و مدافع حقوق انساني را به اعتراض عليه اين توحش اسلامي فرا ميخوانيم.
كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰ اوت 2008

Monday, August 11, 2008

از وضع اسماعيل شادي معلم شهر کامياران خبري در دست نيست

از وضع اسماعيل شادي معلم شهر کامياران خبري در دست نيست٤ معلم در کامياران به اسامي خلیل فاتحی - ستار پرویزی - خبات یوسفی و هوشیار پشابادی به ترتیب به ٢٠-١٨-١٥-و ١٠ سال حبس محکوم شده اند

بنا به گزارش رسيده به کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي٬ اسماعیل شادی معام آموزش و پرورش شهرستان کامیاران ، ٣١ ساله دارای ١٥ سال سابقه کار تدریس در تاریخ ٢٦ مهر ٨٦٬ ساعت ٣ عصر توسط اداره اطلاعات کرمانشاه با همکاری اداره اطلاعات کامیاران در حین تدریس در مدرسه راهنمایی رجایی در محله چال خراتها و در حضور دانش آموزانش دستگير شد. در هنگام دستگيري مامورين اطلاعات با کشیدن کیسه ای بر سر اسماعيل شادي او را از کلاس بیرون آورده و به نقطه ی نامعلومی انتقال دادند. بعد از گذشت ١٥ روز از دستگيري و پس از تلاش بی وقفه ی خانواده اش و مراجعات مکرر آنها به اداره اطلاعات کامياران٬ سرانجام درآذر ماه ٨٦ معلوم شد که نامبرده توسط اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر و بازداشت شده است و اطلاعات کرمانشاه پس از شکنجه های جسمی و روانی فراوان و همچنین ترساندن خانواده اش از وضعیت او، ملاقات حساب شده ای را با اسماعيل شادي ترتیب دادند. ملاقاتي که در آن اسماعیل شادی دچار هذیان گویی و شرایط نامتعادل روحی و روانی شده بود .اسماعيل شادي این بازداشت که مدت ٤ ماه طول کشید مدت ٢ ماه آن تحت بازجویی و شکنجه اداره اطلاعات کرمانشاه بود. پس از این مدت به زندان دیزل آباد همان شهرستان انتقال داده شد و 15 روز پایانی این بازداشت٬ ایشان را به زندان مرکزی سنندج انتقال دادند و در نهایت با وثیقه ٥٠ میلیونی تا تاریخ دادگاهی بعدی آزاد شد. طی این ایام آزادی او چندین بار از طریق اداره اطلاعات اداره کردستان و حراست اموزش و پرورش مورد تعقیب و دستگیری قرار گرفت و در دو مرحله نیز توسط دادگاه انقلاب مورد بازجويي قرار گرفت. همچنین چند بار قاضی پرونده در شهر روانسر وی را رسما تهدید کرد و به او گفت که تو هیچ راهی نداری ، حکم تو ٢ بار اعدام است . جرمت محاربه با خداست .اگرقانون هم در مورد تو تخفیف قائل شود٬ ما با حکم خود٬ تو را اعدام خواهیم کرد . این جملاتی است که در اداره اطلاعات کرمانشاه به او گفته شد.دوباره در تاريخ ٢٨ تير ٨٧ اسماعیل شادی٬ یک روز قبل از قرار دادگاهی که به او داده شده بود٬ به هنگام تعطیلی مدارس در یکی از پایگاههای آموزش و پرورش کامیاران واقع در بخش گشکی که وي در آنجا تدريس ميکرد٬ پس از خارج شدن از منزل توسط اداره اطلاعات ربوده شد. و از سوي ديگر دادگاه جمهوری اسلامی ،پس از تاخیر ١٢ روزه٬ ضامن پرونده او را احضار کرده و از وی خواستار شد که ظرف ٢٠روز اسماعيل شادي را تحویل دهد٬ در غیر این صورت خانه مورد وثیقه را مصادره خواهد کرد.اکنون با گذشت ٢٣ روز از مفقود شدن اسماعیل شادی و پس از پیگیریهای شدید خانواده او هیچگونه خبری از سرنوشت بدست بدست نیاورده اند.همچنين خلیل فاتحی - ستار پرویزی - خبات یوسفی و هوشیار پشابادی که همزمان با اسماعیل شادی دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده بودند٬ هر کدام به ترتیب به ٢٠-١٨-١٥-و ١٠ سال حبس محکوم شده اند .اسماعیل شادی تنها نان آور خانواده است و برادر او شمس الله شادی نیزبدون هیچ جرمی به مدت ٧ماه است که در زندان سنندج به سر می برد و تنها امکان امرار معاش این خانواده یک دستگاه وانت نیسان بوده که آن هم توقیف شده است.همچنین اخبار دیگر حاکی است که در تاریخ ٢ مه ٨٧ به دنبال اعتراض تجمع امیز در مقابل دادگستری سنندج علیه لغو حکم اعدام سه معلم به نامهای حسن قربانی ،کاوه رستمی و احمد قربانی ٬ دوفعال اجتماعی اهل بند ر عباس با نامهای حبیب بهمنی و سما بهمنی در روستای ماراب واقع در اطراف شهرستان کامیاران دستگیر و بازداشت شدند. احمد قربانی پس از چند روز با قید کفالت آزاد شد. اما حسن قربانی و کاوه رستمی همچنان در اداره اطلاعات سنندج تحت بازداشت و شکنجه قرار دارند. بنا به خبر سما و حبیب بهمنی پس از چندین روز فشار و اذیت به بند عمومی شهرستان سنندج انتقال داده شده اند. طبق گزارش ديگري حسین رحمانی کارمند اداره بهزیستی که فوق لینسانس روانشناسی و فعال حقوق کودک مي باشد. مدت بیش از یک ماه است که در بازداشت بسر ميبرد و زیر فشار وشکنجه قرار دارد و هیچ خبری از وضعیت و سلامت او در دست نیست.
کميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي
٢٠ مرداد ٨٧

نیشکر هفت تپه باز هم نپرداختن حقوق، باز هم اعتصاب

صبح روز شنبه ١٩ مرداد (٩ اوت) بيش از ١٠٠٠ نفر از کارگران بخش کارخانه نيشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خرداد و تير خود و عدم اجرای ديگر وعده های مديريت از جمله اجرای حق طبقه بندی مشاغل و برکناری شفيعی و هيات او از کار دست به اعتصاب زدند و از آغاز صبح در مقابل اطاق مديريت تجمع کردند. کارگران اعلام داشتند که در صورت عدم پاسخگوئی به خواستهايشان اعتراضات خود را گسترش خواهند داد و کل کارگران شرکت دست به اعتصاب خواهند زد.

لازم به توضیح است که کارگران نيشکر با اعتصابات متعدد خود موفق شدند سه ماه دستمزد اسفند و فروردين و ارديبهشت خود را دريافت کنند. قرار بود که هفته گذشته حقوق خرداد پرداخت شود که پرداخت نگرديد.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت میکند و کارگران مراکز مختلف و مردم شوش و هفت تپه را به همبستگی و حمایت از کارگران نیشکر و خواستهای بحق آنها فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مرداد ١٣٨٧، ٩ اوت ٢٠٠٨

" پیام تسلیت" گزارشی از وضعیت کارگران شرکت سبک سازان غرب

" پیام تسلیت"

با کمال تأسف با خبر شدیم، آقای خسرو جهانشاهی فعال کارگری و از اعضای هیئت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان، پس از سال ها فعالیت خستگی ناپذیر، نیمه شب دوشنبه14/5/1387 به علت ایست قلبی درگذشته است.
ما اعضای کمیته ی هماهنگی فقدان این فعال کارگری را به خانواده ی محترم ایشان، هیئت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان و فعالین جنبش کارگری صمیمانه تسلیت می گوییم.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
17/5/1387


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارشی از وضعیت کارگران شرکت سبک سازان غرب


کارگران شرکت سبک سازان غرب در وضعیت نگران کنندهای به سر میبرند . این کارگران که حدودا با بخش حمل و نقل و سایر بخشها 40 نفر میباشند، اکثرا روز مزدی و بعضا حتی دارای قرار داد نیز نمی باشند ودر شرایط کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و بدور از هر گونه امکانات ایمنی ( گفتنی است کار خانه نامبرده در حال تولید مواد یونو لیتی وشیمیایی برای پوشش دیوار و سقف کاذب میباشد که لزوما کار در ان مستلزم رعایت اصول ایمنی است )و حتی بدون سرویس بهداشتی مناسب و بدون سرویس ایاب و ذهاب برای کارگران و بدون سالن غذاخوری است که حتی کارگران باید صبحانه و ناهار خود را از منزل تهیه نمایند و بدلیل کار 12 ساعته کارگران در هر روز و باج خواهی کار فرما و توبیخ های روز مره کارگران حتی امکان هر گونه اعتراضی را از کارگران سلب نموده است .
لازم به ذکر است که طی ماههای گذشته شمار ی از کارکنان این مکان اخراج شده اند که در میان انها حتی یک نفر هم دارای بیمه دیده نشده است . کار فرما با سواستفاده از کارگران شرایط خود را بر انها تحمیل نموده است . این در حالی است که رشد چشمگیر سرمایه گذاری در بخش مسکن سود های کلان و رقم های نجومی فراوانی را به جیب کار فرما سرازیر نموده است که چند صد برابر پولی است که کارگران در این مدت هر چند انهم با کلی تاخیر در یافت کرده اند وحقوق روزانه انها هفت هزار تومان برای 12 ساعت کارمی باشد
عدم وجود قرار داد وبیمه اکثر کارگران این واحد انها را در برابر هر گونه تعرضی از سوی سرمایه دار اسیب پذیر نموده است .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع کارگران نساجی کردستان در مقابل اداره کار سنندج
امروز چهارشنبه مورخه 16 مرداد ماه 87 کارگران نساجی کردستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات خود و همچنین خواستار ادامه کار شدند.
در پی مذاکره نماینده کار گران با مدیر کل اداره کار در مورد خوا ست های مطرح شده هیچ گونه توافقی حاصل نشد.
در ادامه این اعتراض مدیر عامل نساجی با قلدری تمام عنوان نمود که ما فعلا پولی برای پرداخت نداریم و هیج گونه قولی در باره ادامه کار را به کسی نخواهیم داد.
کار گران معترض اعلام کردند اگرتا فردا 17 مردا ماه به خواست آنها رسیدگی نشود در مقابل استانداری کردستان تحمع خواهند کرد.
لازم به توضیح است که از طرف هیئت مدیره نساجی کردستان خطاب به کار گران آن شرکت اطلاعیه ای صادر، که در آن عنوان شده به دلیل مشکلات مالی ادامه کار این شرکت از تاریخ 1/6/87 امکان پذیر نبوده بنابر این:
1- تمدید هیچیک از قرار داد های پرسنل پس از انفضاء 31/6/87 ممکن نمی باشد.
2- خقوق پرسنل در ماه های خرداد ، تیر و مرداد 87 به حساب بستانکاران انها منظور و در زمان مناسب پرداخت خواهد شد.
3- به منظور صرفه جوئی در هزینه های برق و گاز و ایاب و ذهاب و انر ژی و... از تاریخ 1/6/87 به علت عدم امکان تولید نیازی به حضور فیزیکی کار گران نیوده و کارخانه علیرغم میل و خواست ما تعطیل خواهد بود( بدیهی است حقوق شهریور 87 قبل از قرارداد پرداخت خواهدشد)
4- برای تمامی کارگران اعم از قرار دادی یا دائم با توجه به مطالب فوق فرصت مناسب خواهد بود تا با مراجعه به امور اداری کار خانه نسبت به باز خرید وتسویه حساب خود تا پایان شهریور ماه اقدا م لازم انحام دهند.
5- بدهی است پس از انقضا ء 31/6/87 و حاکم بودن شرایط فعلی با توجه به تکلیف قانونی و گزارش حسابرسی و بازرس قانونی در سال 86 در خواست مجمع فوق العاده شده و با توجه به اجرای ماده 141 قانون تجارت ، تصمیم گیری مقتضی انجام و بر اساس تمامی موارد حقوقی محاسبه خواهد شد.

کارگران ؛
ما می توانیم به نیروی خود در مقابل این گونه بی حقوقی ها ایستادگی کنیم . صاحبان سرمایه از عد م اتحاد ما در راستای منافع خود استفاده میبرند . پس خود را در تشکل های کار گری سازماندهی کنیم تا بتوانیم توان مند و با قدرت طبقاتی در جهت رسیدن به منافع خود و دیگر هم زنجیران با اتحاد و همبستگی از مطالبات خود دفاع نمائیم.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کار گران
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ( منطقه غرب)
16/5/87

Friday, August 8, 2008

ناامنی محیط كار جان دو كارگر را گرفت

انفجار در پتروشیمی ماهشهر جان یك كارگر را گرفت
كارگری در پالایشگاه آبادان حین كار جان باخت


بنابه خبری كه یكی از خبرنگاران حزب كمونیست كارگری از بندر امام، واقع در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ارسال كرده است، روز ١٦ مردادماه انفجار مهیبی در پتروشیمی ماهشهر رخ داد كه در اثر آن یكی از كارگران این شركت كشته و یك نفر نیز پایش را از دست داد. همچنین در این حادثه ۵ نفر نیز بشدت زخمی شدند كه حال یكی از آنها وخیم گزارش شده است. در این خبر آمده است كه یك كپسول اكسیژن به دلیل نامعلومی منفجر شده و تركش‌های ناشی از انفجار آن به كپسول‌های استیلن كه در آن نزدیكی قرار داشتند اصابت كرده و موجب آتش سوزی مهیبی میشود. در ادامه این خبر آمده است كه در سال‌های گذشته در مجتمع های صنایع پتروشیمی این منطقه، در اثر حوادث مختلف كار، صدها كارگر كشته شده اند.

طبق خبر یکی دیگر از خبرنگاران حزب در آبادان، رسول موسویان ٢٩ ساله کارگر پالایشگاه آبادان که در قسمت ساختمان نصب (آی سی سی) مشغول جوشکاری بود، حین کار از بلندی سقوط كرده و جان می بازد.

حزب کمونیست کارگری جانباختن رسول موسویان و کارگر پتروشیمی ماهشهر را به خانواده و بستگان و همکاران آنها صمیمانه تسلیت میگوید و خود را در غم آنها شریک میداند. اینها و صدها و هزاران کارگری که هرماهه در اثر ناامنی محیط کار جان میبازند، بخشی از قربانیان نظامی هستند که جمهوری اسلامی با زندان و شکنجه و اعدام از آن پاسداری میکند. کارگر را از هرنوع تشکل محروم کرده اند، شدت کار بالا و ساعات کار طولانی را بر کارگر تحمیل کرده اند و از هرنوع صرف هزینه برای ایمنی محیط کار طفره میروند. این رژیم را باید بزیر کشید و نظام کثیف سرمایه داری را به زباله دان تاریخ سپرد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٧ مردادماه ١٣٨٧

تعطيلی نساجی كردستان و اخراج دسته جمعی كارگران

بنابه گزارشات رسيده، هيئت مديره شركت نساجی كردستان، با نصب اطلاعيه‌ای در تاريخ ١٤ مردادماه ١٣٨٧ به درب اين نساجی، کارگران اين شركت را دسته جمعی اخراج كرده است. در اين اطلاعيه آمده است كه از تاريخ اول شهريور ماه نساجی كردستان تعطيل خواهد شد و قرارداد هيچيك از كارگران، اعم از قراردادی و دائم تمديد نخواهد شد.
اين اطلاعيه هيچگونه اشاره‌ای به آينده اين شركت، اينكه در بخش ديگری از صنعت مشغول توليد خواهد بود و يا نه، اشاره‌ای نمی‌كند. اما آنچه كه در اين اطلاعيه مشهود است، هيئت مديره با گرو گرفتن كارگران و با تلاش برای ايجاد ناامنی، آنها را دعوت به بازخريد كرده است و ميخواهد زيرجلكی از شر كارگران دائم خلاص شود. مديريتی كه حتی در اين اطلاعيه هم اعتراف كرده دستمزد و مزايای ماه‌های خرداد، تير و مرداد اين كارگران را نپرداخته، امروز ظاهرا به فكر آنها افتاده كه "از فرصت مناسب استفاده كنند و خود را بازخريد كنند". كارگران فريب چنين توطئه‌هايی نمی‌خورند. كارگران نساجی كردستان، همراه با كارگران نساجی‌های شاهو و پرريس، ديگر نساجی‌های شهر سنندج، مبارزات طولانی و پيروزمندی را بر عليه عدم پرداخت دستمزدها و بر عليه طرح مديريت برای قراردادی كردن شغل آنها، به پيش بردند.
از نظر كارگران "عدم توانائی سرپا نگه داشتن روند عادی توليد"، "عدم توانائی دريافت كمك و مساعدت از بانك و مؤسسات مالی"، "عدم توانائی تأمين نقدينگی برای تهيه مواد اوليه" و غيره بهانه‌هائی بيش نيستند. مديريتی كه زير فشار اعتراض كارگران بارها مجبور شد دستمزد و مزايای بتعويق افتاده كارگران را بپردازد، دنبال راههائی است كه بدون اعتراض كارگران آنها را قراردادی كند و عذر كارگران قديمی و دائم را بخواهد. كارگران نساجی كردستان اجازه چنين توطئه‌هائی را به مديريت نخواهند داد. اگر نمی‌توانند اقتصاد اين جامعه را سر و سامانی بدهند و توليد را سازمان بدهند، بهتر است كنار بروند؛ چرا كه كارگران خود می‌دانند چگونه جامعه و توليد در آن را سازماندهی كنند.

كارگران، مردم مبارز شهر سنندج!
اگر هيئت مديره نساجی كردستان، كه كل دم و دستگاه رژيم اسلامی را پشت سر خود دارد، بتواند در اين طرح و توطئه موفق شود، سرمايه داران ديگر مراكز توليدی در توطئه عليه كارگران شركت خود درنگی نخواهند كرد. متحدانه بر عليه اين توطئه بايستيد؛ چرا كه مسئله اخراج و بيكاری و بيكارسازی مسئله كل جامعه است. در وضعيت فلاكت اقتصادی تحميل شده به مردم، بيكارسازی كارگران در واقع راندن آنها به فقر و فلاكت بينهايت است. حزب كمونيست كارگری از شما می‌خواهد و شما را فرامی خواند كه بر عليه اينگونه توطئه‌ها متحدانه و يكپارچه بايستيد. حزب در كنار شماست و در هر قدمی كه بر عليه اين توطئه برداريد با شما همراه است.

آزادی، برابری، حکومت کارگري
مرگ بر جمهوری اسلامي
زنده باد جمهوری سوسياليستي

كميته كردستان حزب کمونيست کارگری ايران
٦ اوت ٢٠٠٨، ١٦ مردادماه ١٣٨٧

Thursday, August 7, 2008

اعتصاب كارگران شركت مخابرات استان كردستان

بنابه اخبار منتشر شده، كارگران شركت مخابرات استان كردستان در سنندج، روز ١٤ مردادماه در اعتراض به اخراج ٤ نفر از كارگران شاغل در شركتهای پیمانكاری مخابرات كردستان دست به اعتصاب زدند. كارگران التیماتوم دادند كه تا بازگشت كارگران اخراجی، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. گفته شده است كه مسئولان شركتهای پیمانكاری در صددند تعدادی اعتصاب شكن جایگزین كارگران اعتصابی بكنند.

حزب كمونیست كارگری از اعتصاب كارگران شركت مخابرات استان كردستان حمایت می كند و همه كارگران این شركت را به همبستگی با این كارگران برای بازگرداندن همکاران اخراجی شان فرا می خواند. حزب استفاده از اعتصاب شكن توسط كارفرمایان را محكوم می كند و از همه كارگران می خواهد كه به دام تفرقه كارفرما نیفتند.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٦ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٦ مردادماه ١٣٨٧

اعتصاب كاركنان بیمارستان نیروی هوایی ارتش، اعتراض كارگران نازنخ و فرنخ قزوین به دستمزدهای پرداخت نشده

بنابه گزارشات رسیده كاركنان بخش نظافت بیمارستان نیروی هوایی ارتش، روز ١۵ مرداده ماه در اعتراض به كم بودن حقوق و مزایای خود، اعتصاب كرده و بر سر كار حاضر نشدند. كارگران گفته‌اند كه قراردادهایشان موقت است، دستمزدشان با اضافه كاری ماهیانه ٢٠٠ هزار تومان است و دارای بیمه نیز نیستند. کارگران بعلاوه به فشار زیاد كار، تورم و گرانی بیش از حد و عدم توجه مسئولان به مشكلات خود اعتراض دارند. كارگران میگویند امروز سر كار نرفتیم تا حداقل مسئولان به چشم خود ببینند كه وقتی ما نباشیم كثافت از سر و كول بیمارستان بالا می رود.

بنابه گزارش دیگری كه روز ١٣ مردادماه منتشر شده است، كارگران مجتمع تولیدی نازنخ و فرنخ قزوین در اعتراض به عدم دریافت ٣ ماه حقوق خود در مقابل كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران طی سه ماه گذشته تاكنون بارها به شیوه های مختلفی از جمله تحصن و اعتصاب دست به اعتراض زده اند و خواهان پرداخت فوری دستمزد و مزایای خود شده اند. كارگران این بار با بستن جاده بین المللی قزوین و اجتماع در كنار شركت خواهان دریافت كلیه مطالبات خود شدند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض کارکنان بخش نظافت بیمارستان نیروی هوایی ارتش و كارگران نازنخ و فرنخ قزوین قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم آزاده را نیز به حمایت بی دریغ از اعتصاب و اعتراض آنها فرامی خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٦ اوت ٢٠٠٨، ١٦ مردادماه ١٣٨٧

سرکوبگران رژیم تعدادی از محلهای کار مردم در فیض آباد سنندج را تخریب کردند

بنا به خبری که به کمیته کردستان حزب رسیده است ساعت دوازده و نیم ظهر امروز دوشنبه ١٤ مردادماه تعدادی از مغازه های مکانیکی و کارواش واقع در ترمینال فیض آباد، توسط نیروی انتظامی رژیم و با همکاری شهرداری سنندج تخریب شد. مردم و کسانی که در این محل به کار اشتغال داشتند، برای جلوگیری از تخریب این محل با نیروی انتظامی درگیر شدند که این درگیری تا ساعت ٢ بعداظهر ادامه داشت. اما سرانجام مزدوران جمهوری اسلامی مغازه ها را به بهانه کهنه بودن و دلایل واهی دیگر، کاملا تخریب کردند. در جریان اعتراض مردم دو نفر توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شدند که با مقاومت و تعرض مردم معترض در محل آزاد شدند.

اعمال جنایتکارانه جمهوری اسلامی باید با تندترین اعتراض همه مردم پاسخ گیرد. کمیته کردستان حزب از مردم شهر سنندج می خواهد که علیه این رفتار وحشیانه دست به اعتراض بزنند. موقع هجوم نیروهای سرکوبگر دست به تجمع بزنند و از مردمی که مورد حمله قرار میگیرند به هرشکل که میتوانند دفاع کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مرداد ١٣٨٧، ٤ اوت ٢٠٠٨