Thursday, July 31, 2008

تجمع اعتراض آمیز معلمان حق التدریسی درمقابل مجلس

براساس اخبار رسیده، جمعی از معلمان حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی و مهدهای کودک که از اکثر نقاط کشور از جمله لرستان، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان به تهران رفته بودند در اعتراض به ناروشنی وضعیت استخدامی، میزان حقوقها و سختی شرایط کار، در برابر مجلس اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان معترض میگفتند: با وجود سوابق بالای هفت سال خدمت هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته ایم. همچنین آنها به پایین بودن حقوقهایشان اعتراض داشتند. معلمان حق التدریسی همچنین خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند، اما علیرغم وعده وعیدهایی که تا کنون به آنها داده شده هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است. در اینباره معلمان میگفتند: "پیشتر قرار بود معلمینی که دارای پنج سال سابقه حق التدریسی هستند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند ولی با پیگیری های بعدی، جوابی که شنیدیم این بود که "بودجه نداریم".

لازم به یادآوری است معلمان حق التدریسی تا کنون بارها دست به تجمعات اعتراضی زده اند و خواهان رسیدگی به خواسته های خود شده اند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های برحق معلمان حق التدریسی قاطعانه دفاع میکند و معلمان سراسر کشور و مردم را به همبستگی با آنها فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ مرداد ۱۳۸۷، ٣٠ ژوئيه ۲۰۰۸

اعتصاب کارگران کارخانه پرریس با موفقیت به پایان رسید

امروز مورخه 8/5/1387 کارگران پرریس در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان از ساعت 30/9 صبح دست به اعتصاب زدند.
بدنبال این اعتصاب کارفرما با دستپاچگی به تهدید کارگران پرداخت و اعلام نمود در صورت تداوم اعتصاب از نیروهای امنیتی برای پایان دادن به اعتصاب استفاده خواهد کرد. اما کارگران مرعوب تهدیدهای کارفرما نشدند و متحدانه اعلام کردند تا دستیابی به مطالباتشان دست از اعتصاب بر نخواهند داشت.
کارفرما با مشاهده این وضعیت ناچار شد از موضع خود عقب نشینی کرده و به مذاکره با کارگران بپردازد. در این مذاکره کارگران با تحمیل پرداخت فی البداهه بخشی از مطالباتشان به کارفرما و تعهد وی مبنی بر آورده کردن تمامی خواستهای شان تا پایان مرداد ماه در ساعت 14 ظهر دست از اعتصاب کشیده و بر سر کارهایشان باز گشتند.
بر اساس این توافق کارگران امروز مبلغ 120 هزار تومان بن کارگری خود را نقدا دریافت کردند و قرار شد روز پنج شنبه مورخه 10/5/87 کارفرما حق سنوات سال 86 (به دلیل تعطیلی فردا) کارگران را نیز پرداخت کند. در رابطه با دو ماه دستمزد معوقه کارگران نیز کارفرما متعهد گردید پنج شنبه آینده دستمزد یکماه آنان را پرداخت و در آخر مرداد ماه، یکماه دیگر از مطالبات باقی مانده این کارگران را به همراه دستمزد مرداد ماه آنان تصفیه نماید.
از طرف دیگر بدنبال اخراج سه نفر از کارگران این کارخانه به نامهای طیب چتانی، فرزاد زند سلیمی و فخرالدین زند کریمی این کارگران به اداره کار سنندج شکایت کردند و امروز هیئت سازش در اداره کار برای رسیدگی به شکایت این کارگران از کارفرما تشکیل شد که به علت عدم حصول توافق در این هیئت ما بین کارگران و کارفرما، مسئله به هیئت حل اختلاف ارجاع گردید و قرار شد این هیئت به شکایت این کارگران رسیدگی نماید. این کارگران خواهان بازگشت به کار هستند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران موفقیت کارگران شرکت ریسندگی پرریس را در مقابل این کارفرما صمیمانه به این دوستان تبریک میگوید و از آنان میخواهد تا با تعمیق هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی خود اجازه تعرضات بعدی را به کارفرما ندهند.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران
8/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

اخبار مرتبط: منتشره توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران

Tuesday, July 29, 2008

كارگران لاستیك البرز به اعتصاب و تجمع ادامه میدهند

١٤٠٠ کارگر لاستیک البرز (کیان تایر) از صبح امروز در ادامه ١٨ روز اعتصاب در کارخانه دست به تجمع زدند و در اعتراض به ٤ ماه دستمزد و مزايای پرداخت نشده خود به آتش زدن لاستيک پرداختند. این تاکتیکی است که کارگران لاستیک البرز از اعتصابات مداوم خود از زمستان سال قبل به آن دست میزنند تا توجه بیشتری به اعتراض خود معطوف کنند. در این اعتصاب متحدانه کلیه کارگران از هر سه شیفت شرکت دارند.کارگران اعلام کرده اند چنانچه به خواست های آنها جواب داده نشود روزهاي شنبه و يکشنبه، همراه خانواده هايشان در مقابل ارگانهای دولتی تجمع خواهند کرد.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران لاستیك البرز قاطعانه حمایت می كند و آنها را به تصمیم گیری جمعی در مجمع عمومی خود فرامیخواند. تلاش کارگران به شرکت خانواده ها در تجمع اعتراضی آنها یک اقدام مهم مبارزاتی است. حزب کلیه خانواده های کارگران را به شرکت در تجمعات و تصمیم گیریهای کارگران فرامیخواند. حزب همچنین کارگران مراکز مختلف و همه مردم آزادیخواه را به حمایت از اعتراض کارگران لاستیک البرز و درمقابل حکومت کثیف و جنایتکار جمهوری اسلامی فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ ژوئیه ٢٠٠٨، ٨ مردادماه ١٣٨٧

كارگران لاستیك البرز تهدید به تجمع اعتراضی کردند

در ادامه اعتراض ادامه دار كارگران لاستیك البرز، اتحادیه آزاد كارگران ایران امروز ٧ مردادماه ٨٧ طی اطلاعیه ای از التیماتوم این كارگران مبنی بر تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری اسلامی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است كه كارگران این کارخانه طی نامه ای، كه آنرا بصورت طومار در آورده اند و به امضای كارگران رسیده است، اعلام كرده اند كه در صورت عدم رسیدگی به مطالباتشان، همراه با خانواده هایشان در مقابل ریاست جمهوری دست به تجمع خواهند زد. مطالبات كارگران شامل دریافت تمامی دستمزدهای معوقه، دریافت بن كارگری سال ٨٦، تأمین مواد اولیه برای كار و پایان دادن به بحران نبود مواد اولیه، دریافت تمامی پولهایی كه ٧٠٠ نفر از كارگران تحت عنوان صندوق مالی با دستمزد خود آنرا تأمین كرده اند و هم اكنون در اختیار كارفرماست، دریافت لباس و كفش كار، برقراری سهمیه برنج و مرغ سالیانه كه قطع شده است، می باشد. به گفته این اطلاعیه، طومار اعتراضی كارگران امروز به ریاست جمهوری تحویل داده شد و قرار است رونوشتی از آن به ارگانهای مختلف دولتی نیز ارسال شود.

این چندمین اعتراض كارگران شركت لاستیك البرز (كیان تایر سابق) از زمستان سال قبل تا کنون است. در اوایل سال جاری، اعتراض كارگران با سركوب تند رژیم اسلامی مواجه شد و صدها كارگر اعتصابی دستگیر شدند كه رژیم پس از چند روز مجبور به آزادی آنها شد.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران لاستیك البرز قاطعانه حمایت می كند و آنها را به تصمیم گیری جمعی در مجمع عمومی خود فرامیخواند. تلاش کارگران به شرکت خانواده ها در تجمع اعتراضی آنها یک اقدام اساسی است. حزب کلیه خانواده های کارگران را به شرکت در تجمعات و تصمیم گیریهای کارگران فرامیخواند. حزب همچنین کارگران مراکز مختلف و همه مردم آزادیخواه را به حمایت از اعتراض کارگران لاستیک البرز و درمقابل حکومت کثیف و جنایتکار جمهوری اسلامی فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ ژوئیه ٢٠٠٨، ٧ مردادماه ١٣٨٧

Sunday, July 27, 2008

اتحاد سرمایه داران با اتکا به نیروی های پلیسی در اخراج و سرکوب کارگران سنندج!

در روزهای اخیر، کارفرمایان و صاحبان سرمایه در سنندج در طرحی مشترک و برنامه ریزی شده جهت سرکوب اعتراضات کارگری، با هم دست به اخراج کارگران زده اند.

در این راستا، کیومرث امینی کارفرمای شرکت های نساجی "شین بافت – پیروز باف" برای مرعوب کردن کارگران و فعالین کارگری و جلوگیری از اعتراضات و مبارزات کارگران برای خواست و مطالبات خود، به اداره اطلاعات سنندج رفته و از ابوبکر فطنی کارگر آن شرکت و نیز تعدادی دیگر از فعالین کارگری شکایت کرده است.
لازم به ذکر است که کیومرث امینی با حضور در شرکت ریسندگی پرریس سنندج و طی جلسات و مشاوره‌های ضد کارگری با مید و کار فرمای این شرکت امیر اسفند یاری و مدیر داخلی ان محسن یاراحمدی در رابطه با شیوه خورد با اعتراضات کارگری در شرکت پرریس سنندج به توافقاتی رسیده اند. بدنبال این جلسه آقای فر زاد زند سلیمی یکی از کارگران شرکت پرریس، اخراج میشود. در طی روزهای بعد 6 نفر دیگر از کارگران این کارخانه به اسامی آرش عزتی امینی، حسین صفری نژاد، هادی رحیمی، اقبال محمدی، سالار قریشی و سالار سلیمانپور مورد جریمه و توبیخ قرار گرفته و مبالغی از حقوقی را که هنوز دریافت نکرده اند به عنوان جریمه از فیش حقوقی نامبرده گان کسر شده است.
امیر اسفندیاری کارفرمای شرکت پرریس، با اتکاء به قوانین موجود همچنان قراردادهای یک ماهه با کارگران را منعقد کرده و کارگران معترض به شرایط موجود را جریمه و یا اخراج میکند. همچنین کارفرمای شرکت پرریس برای استثمار بیشتر نیروی کار، شروع به استخدام کارگران زن کرده است که بدون پرداخت دستمزد قانونی، بیمه و سایر مزایا، به مدت 2 ماه آنان را استخدام و بعدا بدون پرداخت هیچگونه مزایائی، آنها را اخراج میکند. آخرین مورد، اخراج خانم میترا میرکی در مورخه 31/04/87 میباشد.
در ادامه این سیاست های ضد کارگری و ضد انسانی، امیر اسفندیاری برای اینکه فشار بیشتری را به کارگران تحمیل کند، کارگران معترض و بخصوص کارگرانی که در اعتصابات گذشته شرکت پرریس نقش داشته اند را به انحاء مختلف، از جمله فشار روحی و جابجائی شغلی، آنها را وادار به ترک کار می‌نماید.
در این راستا طیب چتانی و فخرالدین زندکریمی در تاریخ 31/4/87 اخراج شده اند که نامبردگان شکایت را به اداره کار در مورد ابقاء به کار خود ارائه داده اند.
به دنبال پی گیری کارگران شرکت غرب بافت و مراجعه به اداره کار جهت رسیدگی به پرونده خود در تاریخ 5/5/87 و نیز تجمع در مقابل اداره کار سنندج، اقبالپور یکی از مسئولین در جمع کارگران حضور یافته و اعلام کرده است که تا زمانی که کارگران با فعالین کارگری در ارتباط باشند به هیچ کدام از خواستهای آنها رسیدگی نخواهد شد.
لازم به ذکر است که مدیران نساجی کردستان مجمع عمومی کارگران این شرکت را به رسمیت نشناخته و از پذیرش نمایندگان منتخب کارگران خود داری می‌کنند.
شرکت نیرو رخش نیز به کارگران این شرکت اعلام کرده است که "جهت تسویه حساب به حسابداری مراجعه نمایند" کارفرمایان این شرکت نیز بدین شیوه میخواهند که تحت عنوان ورشکستی، تمامی کارگران را اخراج کنند. این در حالی است که کارگران این شرکت حقوق خرداد و تیر ماه خود را دریافت نکرده اند.

در پی این اخراج سازی‌ها، شرکت فرش نقشین تمامی کارگران این شرکت را به بیمه بیکاری معرفی کرده و نیز کارفرمای شرکت آرتیلا ارتوپد، 50 نفر از کارگران خود را اخراج نموده است.

در ادامه این گزارش آمده است که ما خواهان پایان دادن به هر گونه اخراج، ارعاب و توهین به کارگران بوده و هرگونه شکایت و معرفی کارگران و فعالین کارگری به مراکز پلیس و امنیتی را شدیدا محکوم میکنیم.

کارگران؛

همانطور که اطلاع دارید صاحبان سرمایه و مدافعان و حامیان آنان به اشکال مختلف و با استفاده از قوانین ضد کارگری موجود، دست به ارعاب و اخراج ما کارگران زده و در این رابطه کارفرمایان حمله به سفره خالی ما را حق طبیعی خود می‌دانند و متحدانه وارد عمل می‌شوند.
کارگران؛
برای دفاع از مطالبات طبقاتی‌مان، برای دفاع از کار و زندگی خود، برای احقاق مطالبات برحق خود و دیگر هم زنجیران، ناچاریم خود را متشکل نمائیم تا بتوانیم با قدرت و توانمندی بیشتر از گذشته درمقابل صفوف سرمایه داران از خود دفاع نمائیم.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کار گران !

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ( منطقه غرب)

6/5/87

تنها نماینده باقی مانده کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه از کار خود اخراج شد

مسلم نبوی تنها نماینده باقی مانده کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه پس از اتمام م قراردادش در اول تیر ماه از کار خود اخراج شد. تا کنون و پس از اعتصاب کارگران این کارخانه در 12 اسفند سال 86 به استثنای یکی از نمایندگان کارگران این کارخانه که خود استعفا داده است، پنج نماینده دیگر کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه پس از اتمام قرارداد از کار خود اخراج شده اند. این نماینده ها منتخب مجمع عمومی کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه بودند که پس از اعتصاب 12 اسفند 86 به همراه حدود 60 کارگر دیگر از کار خود اخراج شدند.
لازم به یادآوری است پس از اخراج شاپور احسانی راد و جعفر پولادوند از نمایندگان کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در اواخر بهمن سال 86 ، کارگران این کارخانه دست به اعتصاب زده و در همان ساعات اول اعتصاب کارفرما ناچار شد این دو نفر را بر سر کارهایشان باز گرداند.
کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه بار دیگر در 12 اسفند 86 نیز، در اعتراض به تعویق دستمزد و سایر بی حقوقی هایی که کارفرما بر آنان تحمیل کرده بود دست به اعتصاب زدند.
بدنبال این اعتصاب کارفرما در حضور نماینده اداره کار، فرمانداری ساوه و سایر نهادهای دولتی وعده داد کارگران شورای خود را بر پا کنند و ضمن توقف کامل اخراجها به تمامی مشکلات کارگران این کارخانه رسیدگی کند. اما وی به وعده خود عمل نکرد و در 27 و 29 اسفند 86، نصرالله صبوری ناظر انتخابات کارگری این کارخانه و آقایان شاپور احسانی راد و جعفر پولادوند را تمدید قرارداد نکرد و در اوایل سال جدید نیز دو تن دیگر از نمایندگان کارگران به نامهای اردشیر رضایی و مصیب ذاکری را از کار اخراج نمود.
این اخراجها هم اکنون نیز در کارخانه نورد و پروفیل ساوه ادامه دارد و کارفرما پس از اتمام قرارداد کارگرانی که در اعتصاب نقشی داشتند آنان را تمدید قرارداد نکرده و از کارشان اخراج میکند.
از سوی دیگر تعدادی از این کارگران و نمایندگان آنان بلافاصله پس از اخراج به اداره کار ساوه شکایت کردند اما اداره کار ساوه در حمایت از کارفرما در هر سه جلسه ای که تاکنون تشکیل داده، رای به اخراج این کارگران و نمایندگانشان داده است. با اینحال این کارگران، رای اداره کار ساوه را قبول نکرده و خواهان بازگشت بکار هستند. این کارگران تا 15 سال سابقه کار در این کارخانه دارند و تعدادی از این آنان بر اثر کار سنگین دچار لطمات جسمی شدیدی شده اند. شاپور احسانی راد از جمله نماینده این کارگران دچار دیسک کمر مهلکی شده است و قرار است بزودی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران نسبت به اخراج کارگران معترض و نمایندگان و رهبران آنان که در سال جدید در تمامی کارخانجات رایج شده است ساکت نخواهد نشست و ضمن تلاش برای بازگرداندن آنان بر سر کارهایشان، مسئله گسترش بیش از پیش اخراج کارگران معترض و نمایندگان و رهبران آنان را در مجامع بین المللی کارگری مطرح خواهد نمود.
لازم به یادآوری است از اوایل سال جدید تا کنون تعدادی از اعضای فعال اتحادیه آزاد کارگران ایران در فازهای 9 و 10 عسلویه، کارخانجات نورد و پروفیل ساوه، کارخانه لوله و پوشش سلفچگان و شرکت ریسندگی پرریس از کار خود اخراج شده اند. اتحادیه آزاد کارگران ایران طی روزهای آتی ضمن انتشار اسامی اعضای خود که از کار اخراج شده اند، طی نامه ای به سازمانهای کارگری خواهان اعتراض این سازمانها به اخراج کارگران معترض، رهبران کارگری و اعضای خود خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
2/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

22نفر از کارگران فرش نقشین سنندج از کار اخراج شدند

روز اول تیر ماه 22 نفر از کارگران فرش نقشین سنندج از کار خود اخراج و برای وصل به بیمه بیکاری به اداره کار سنندج معرفی شدند.
کارفرمای این کارخانه زمینه این اخراجها را قبل از نیمه اول تیر ماه فراهم کرده و به کارگران از نبود بازار فروش فرش و بحران در کارخانه صحبت کرده بود و بر این اساس تمامی کارگران را قبل از موعد مقرر همیشگی از 15 تا 31 تیر ماه به مرخصی تابستانی فرستاده و به آنان اعلام کرده بود پس از بازگشت از مرخصی، تعدادی از کارگران به بیمه بیکاری معرفی خواهند شد. کارفرمای این کارخانه برای تحمیق کارگران طی صحبتی با آنان بیمه بیکاری را حق کارگران دانسته و به آنها اعلام کرده است پس از پایان دوره بیمه بیکاری همه آنها را بر سر کارهایشان باز خواهد گرداند.
بر همین اساس وقتی کارگران روز اول مرداد ماه بر سر کارهای خود مراجعه کردند با لیست 22 نفره ای مواجه شدند که از ورود آنها به کارخانه ممانعت بعمل آمد. بدنبال این وضعیت و اعتراض کارگران، کارفرما طی نامه ای آنان را جهت وصل به بیمه بیکاری به اداره کار سنندج معرفی کرد و دیروز این کارگران به اداره کار مراجعه کردند.
برخی از این کارگران خواهان ابقا در کار خود هستند و این کشمکش در حال حاضر میان کارگران و کارفرما ادامه دارد. این کارگران همگی از 15 تا 22 سال سابقه کار در این کارخانه دارند.
لازم به یادآوری است بر اساس قوانین موجود، کارگران به ازای هر 5 سال سابقه یک سال بیمه بیکاری دریافت میکنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
2/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

كارگران لاستیك البرز اقدام به آتش زدن لاستیك كردند

در ادامه اعتصاب كارگران لاستیك البرز، اتحادیه آزاد كارگران ایران، امروز با انتشار اطلاعیه ای، از یازدهمین روز اعتصاب این كارگران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: "كارگران لاستیك البرز در یازدهمین روز اعتصاب و در اعتراض به عدم توجه كارفرما و دولت به خواسته هایشان، اقدام به آتش زدن لاستیك در محل كارخانه نموده و در مقابل درب دژبانی در درون كارخانه تجمع كردند.

كارگران لاستیك البرز سه ماه است دستمزد و بن كارگری سال هشتاد و شش به بعد را دریافت نکرده اند.

لازم به یادآوری است كه سابقه اعتصاب این دوره كارگران لاستیك البرز (كیان تایر سابق) به اواخر سال گذشته بر می گردد كه كارگران در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خود دست به اعتراض و اعتصاب بزرگی زدند و برای جلب توجه مردم اقدام به بستن جاده و آتش زدن لاستیك کردند. اعتراض قدرتمند کارگران طبق معمول با سرکوب تند آنها توسط جمهوری اسلامی مواجه شد. سرکوبگران به کارخانه حمله کردند و صدها كارگر اعتصابی را دستگیر كردند که پس از چندروز مجبور به آزادی آنها شدند.

حزب كمونیست كارگری اعتراض كارگران لاستیك البرز را شایسته حمایت بی دریغ می داند و كارگران، زنان، جوانان و همه مردم شریف و آزادیخواه را به حمایت از اعتراض آنها فرا می خواند. عدم پرداخت دستمزد كارگران یک جنایت و یک دزدی آشكار است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ ژوئیه ٢٠٠٨، ١ مردادماه ١٣٨٧

دود ناشی از آتش در کارخانه لاستیک البرز فضای اطراف این کارخانه را در بر گرفته است

کارگران لاستیک البرز در یازدهمین روز اعتصاب و در اعتراض به عدم توجه کارفرما و نهادهای دولتی به خواسته هایشان، اقدام به آتش زدن لاستیک در محل کارخانه نموده و در مقابل درب دژبانی در درون کارخانه تجمع کرده اند.
هم اکنون دود ناشی از آتش در کارخانه لاستیک البرز فضای اطراف کارخانه را در بر گرفته است و کارگران این کارخانه مصمم هستند برای رسیدن به خواسته هایشان ضمن ادامه اعتصاب به این شکل از اعتراض خود (آتش زدن لاستیک) ادامه دهند.
کارگران لاستیک البرز سه ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و کارفرما علیرغم گذشت چهار ماه از سال هشتاد و هفت، هنوز بن کارگری سال هشتاد و شش این کارگران را پرداخت نکرده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران 1/5/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795


*********************************************************

اخبار مرتبط


در صورت عدم توجه به خواستهای کارگران لاستیک البرز آنان طی روزهای آینده در
مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع خواهند زد


کارگران لاستیک البرز که از روز شنبه گذشته مورخه 22/4/1387 دست به اعتصاب زده اند همچنان در اعتصاب بسر می برند و تا کنون کارفرما و مسئولین وزارت کار به خواستها و اعتصاب این کارگران بی توجه بوده اند. این در حالی است که پس از اعتصاب کارگران لاستیک البرز شورای تامین استان تهران جلسه ای تشکیل داد تا خواسته های این کارگران را مورد بررسی قرار دهد اما تاکنون از نتیجه این جلسه هیچگونه اطلاع رسانی به کارگران لاستیک البرز نشده است.
بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران لاستیک البرز اعلام کرده اند تا رسیدن به خواستهایشان همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد و چنانچه طی روزهای آینده به خواستها و مطالبات آنان رسیدگی نشود در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع خواهند زد. لازم به یادآوری است در دور اول اعتصاب کارگران لاستیک البرز در اوایل سال، نیروهای امنیتی و انتظامی ضمن یورش به کارگران لاستیک البرز و سرکوب آنان از رفتن این کارگران به مقابل مجلس شورای اسلامی نیز جلوگیری کرده بودند.
کارگران لاستیک البرز مدت سه ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند. عدم پرداخت دستمزد این کارگران در حالی از سوی کارفرما ادامه دارد که مبلغ یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان این کارگران که اندوخته خود آنان برای روز مبادا بوده است در دست کارفرماست و هیچ خبری از آن نیست. کارفرما در دومین روز اعتصاب این کارگران بخشی از مطالبات حدود چهار صد نفر از آنان را پرداخت کرد اما کارگران اعلام کردند تا دریافت همه مطالبات تمامی کارگران، دست از اعتصاب بر نخواهند داشت.
اتحادیه آزاد کارگران ایران عدم پرداخت دستمزدهای کارگران لاستیک البرز را دزدی آشکاری از سوی کارفرما از دستمزد کارگران میداند و خواهان رسیدگی فوری به خواسته های کارگران لاستیک البرز و تعقیب قضایی کارفرمای این کارخانه می باشد و از تمامی کارگران و نهادهای کارگری میخواهد تا یکپارچه و متحدانه از اعتصاب کارگران لاستیک البرز حمایت کنند.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران 29/4/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795


از اعتصاب کارگران لاستیک البرز حمایت کنیم
"اعتصاب کارگران لاستیک البرز وارد سومین روز خود شد"


کارگران لاستیک البرز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای شان از روز شنبه 22/4/1387 بار دیگر دست به اعتصاب زدند. این کارگران از اول سال 87 سومین بار است که دست به اعتصاب میزنند.
کارگران لاستیک البرز در حال حاضر مدت سه ماه است که دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند.
کارفرمای لاستیک البرز از پرداخت عیدی حدود چهارصد نفر و بن کارگری سال 86 تمامی کارگران این کارخانه نیز سرباز زده و تا کنون از پرداخت وام به آنان از محل صندوق مالی حدود 700 نفر از کارگران که موجودی آن هر ماهه از حقوق کارگران کسر شده، خودداری نموده است. هر کدام از این کارگران در حال حاضر حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان در این صندوق اندوخته دارند که قرار بود هر ماهه به کارگرانی که نیاز پیدا میکنند از محل آن وام داده شود.
از سوی دیگر دیروز مورخه 23/4/1387 کارفرمای لاستیک البرز بخشی از مطالبات حدود چهارصد نفر از کارگران این کارخانه را پرداخت نمود و از آنان خواست تا بر سر کارهای خود باز گردند اما این کارگران اعلام کردند تا تمامی مطالبات همه کارگران تصفیه نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
کارگران لاستیک البرز امروز طی نامه ای اعلام نموده اند چنانچه دستمزدهای آنان پرداخت نشود از طریق فروش کالاهای موجود در کارخانه دستمزدهای خود را تامین و برداشت خواهند کرد.
در حال حاضر مدت یکسال است با وجود بازار پر رونق لاستیک در ایران، کارفرمای لاستیک البرز بطور مرتب دستمزدهای کارگران خود را با تاخیر های تا پنج ماهه پرداخت میکند.
عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران لاستیک البرز، چیزی جز یک دزدی آشکار از دستمزدهای زیر خط فقر آنان نیست و باید علاوه بر پرداخت فوری تمامی مطالبات کارگران این کارخانه، خسارتهای مادی و معنوی ناشی از عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران نیز به آنان پرداخت شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام حمایت قاطعانه از اعتصاب کارگران لاستیک سازی البرز خود را همدوش و همراه آنان در رسیدن به خواستهای شان میداند و بدینوسیله از تمامی کارگران و تشکلهای کارگری میخواهد تا در راستای پایان دادن به مسئله عدم پرداخت بموقع دستمزدها، که زندگی میلیونها خانواده کارگری را بیش از پیش در تباهی فرو برده است، به حمایت متحدانه از اعتصاب کارگران لاستیک البرز بر خیزند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران 24/4/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

اعتراض كارگران نیرو رخش و شركت كشت و صنعت رضوی به دستمزدهای پرداخت نشده

نیرو رخش سنندج
بنابه خبری كه اتحادیه آزاد كارگران ایران منتشر کرده است، كارگران كارخانه نیرو رخش سنندج روز پنجشنبه ٢٧ تیرماه در اعتراض به بالا نرفتن دستمزدها و نحوه تنظیم دستمزدها، دست به اعتراض زدند. بنابر این خبر، كارگران حاضر به امضای قراردادهای كار نشده اند؛ چرا كه در سالهای گذشته، بر اساس روال رایج هر ساله در تنظیم قراردادها، دستمزد كارگران ١۵ هزار تومان بیشتر از حداقل دستمزد مصوب شورایعالی كار تعیین می شد، اما امسال كارفرما سعی دارد قراردادهای جدید را تنها بر مبنای دستمزدهای شورایعالی كار تنظیم كند. جعفر عظیم زاده گفته است كارگران قبلا اعلام كرده بودند كه روز پنجشنبه دست به اعتصاب خواهند زد و بعد از چند ساعت اعتصاب را متوقف كردند تا شاید از طریق مذاكره بتوانند به راه حلی برسند.
بنا به خبر دیگری كه از اعتصاب كارگران نیرو رخش به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران نیرو رخش چهار ماه دستمزد طلبكارند و در اعتراض به این امر روز ٢٩ تیرماه به اداره كار مراجعه كرده و مسئولین قول دادند كه روز ٣٠ تیرماه، پول به حسابشان واریز خواهد شد. كارگران با این قول كه پول به حسابشان واریز میشود به سر كار رفتند؛ اما گفته اند كه اگر پول واریز نشود مجددا اعتصاب را شروع خواهند كرد.

شركت كشت و صنعت دهكده رضوی
بنا به خبری ٦٠٠ كارگر شركت كشت و صنعت دهكده رضوی از استان خراسان شمالی، بدلیل عدم پرداخت سه ماه دستمزد و محرومیت از مزایا و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتراض زدند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران نیرو رخش سنندج و كارگران كشت و صنعت دهكده رضوی قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم آزاده را به حمایت بیدریغ از اعتراض بر حق كارگران این مراكز فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ ژوئیه ٢٠٠٨، ٣١ تیرماه ١٣٨٧

هر گونه ارعاب بر علیه کار گران را محکوم میکنیم !

ابو بکر فطنی به خاطر دفاع از ابتدائی ترین خواست و حقوق پایه ای خود ، یعنی داشتن کار ، توسط کار فرمای شرکت نساجی " شین بافت - پیروز باف " و با حمایت اداره کار سنندج ، مجددا مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.
کار فرمای شرکت نساجی " شین بافت - پیروز باف " که قبلا به خاطر وضعیت جسمانی ناشی از شرایط سخت کار برای این کارگر ، حکم اخراج صادرکرده بود، وقتی که با پیگیری های مکرر نامبرده - با توجه به اسناد ومدارک مشخص پزشکی مواجه گردید – و به ناچار مجبور به بازگشت به کار وی شده بود او را به بها نه ها و اشکال مختلف مورد تهدید قرار داده و به اداره اطلاعات معرفی کرد.
لازم به توضیح است که در پی تماس اداره اطلاعات سنندج با ابوبکر فطنی قرار است که وی روز دوشنبه 31 تیر ماه خود را به این اداره معرفی کند.
ما ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی ، خواستار آن هستیم که با توجه به رای صادره قبلی ، وی به سر کار بازگشته و به هر گونه ارعاب و تحقیر نامبرده پایان داده شود.
کار گران !
هم زنجیران وی در شرکت نساجی" شین بافت - پیروز باف " و دیگر مراکز کار گری می توانند و لازم است که از ابوبکر فطنی دفاع کنند . چرا که دفاع از دیگر هم سرنوشتان دفاع از تمامی کار گران است.ما اعتقاد داریم که با اتحاد و همبستگی طبقاتی میتوانیم به این گونه تو حشات ، استثمار و نا برا بری ها خاتمه دهیم. ما بر این باوریم که کار گران باید به نیروی خود تشکل ها ی مستقل و طبقاتی خود را برای دفاع از خواست ها یشان ایجاد کرده و سازمان یافته و متشکل در برابر نظام سرمایه داری ایستادگی کنند . و گرنه ما هر روز شاهد وضعیت فجیع تر از این گونه اعمال خواهیم بود.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کار گران
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ( منطقه غرب)
30/04/1387

Friday, July 18, 2008

در حالی که دستمزد کارگران پرریس از خرداد ماه تا کنون پرداخت نشده است فرزاد زندسلیمی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در این کارخانه از کار خود اخرا

فرزاد زندسلیمی از کارگران کارخانه پرریس در سنندج و یکی از اعضای فعال اتحادیه آزاد کارگران ایران از کار اخراج شد. فرزاد 7 سال سابقه کار در این کارخانه دارد و همچون سایر کارگران با قرارداد موقت یکماهه در این کارخانه مشغول بکار بود.
اخراج فرزاد زند سلیمی در حالی صورت میگیرد که کارفرمای کارخانه پرریس از خرداد ماه تا کنون دستمزدهای کارگران خود را پرداخت نکرده است و همچنان از پرداخت بن کارگری و سنوات سال 86 کارگران نیز خودداری میکند.
از سوی دیگر به دنبال اخراج فرزاد زند سلیمی و مقاومت وی و همکارانش، کارفرما اعلام کرد که در صورت عدم خروج فرزاد از کارخانه، پلیس 110 را برای برخورد با وی به کارخانه خواهد آورد.
فرزاد زند سلیمی قرار است فردا به اداره کار سنندج شکایت کرده و خواهان بازگشت بکار شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن اخراج فرزاد زند سلیمی، خواهان بازگشت بکار وی میباشد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
24/4/1387
ایمیل:
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

Sunday, July 13, 2008

خطر اعدام قريب الوقوع فرزاد كمانگر


اعتصاب كارگران شركت فرآوری منابع معدنی زنجان

بنابه خبری كه "كمیته پیگیری ایجاد تشكلهای آزاد كارگری" روی سایت اینترنتی خود قرار داده است، كارگران شركت فرآوری منابع معدنی شهر زنجان در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خود دست به اعتراض زده اند. متن خبر چنین است:

"كارگران شركت فرآوری منابع معدنی شهر زنجان در اعتصاب هستند
كارگران این شركت به علت پرداخت نشدن ٣ ماه حقوق خود دست به اعتصاب زدند. ٤٠٠ كارگر این شركت اعلام كردند تا پرداخت نشدن حقوقهای این سه ماه به اعتصاب خود ادامه خواهند داد."

حزب كمونیست كارگری از اعتصاب كارگران شركت فرآوری منابع معدنی زنجان حمایت قاطع می كند و خود را در مبارزه آنها شریک میداند. حزب همچنین همه كارگران و مردم، بخصوص كارگران و مردم شهر زنجان را به حمایت از اعتصاب بحق این كارگران فرامی خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ ژوئیه ٢٠٠٨، ٢٠ تیرماه ١٣٨٧

افشین شمس قهفرخی باید فورا آزاد شود

"شورای همكاری تشكل ها و فعالین كارگری" با انتشار اطلاعیه ای در تاریخ ١۵ تیرماه امسال، از دستگیری یكی از اعضای "كمیته هماهنگی برای كمك به ایجاد تشكل های كارگری" و عضو انجمن كاریكاتوریستها، آقای افشین شمس قهفرخی، اطلاع داد. در این اطلاعیه آمده است كه افشین شمس قهفرخی در ماههای اخیر به شدت مورد تهدید نهادهای امنیتی بوده و نیروهای سركوبگر، بعد از دستگیری او را به مكان نامعلومی انتقال داده اند.

حزب كمونیست كارگری دستگیری افشین شمس قهفرخی و اذیت و آزار او و دیگر فعالین كارگری را به شدت محكوم می كند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او و کلیه زندانیان سیاسی است. تهدید، سركوب، دستگیری و اذیت و آزار فعالین سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط خاتمه یابد. حزب همه مردم را به اعتراض به دستگیری فعالین سیاسی فرا می خواند. جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان و سلامتی افشین شمس قهفرخی است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ ژوئیه ٢٠٠٨، ٢٠ تیرماه ١٣٨٧

Thursday, July 10, 2008

اعتراض كارگران كاشی رویال به دستمزدهای پرداخت نشده

بنا به خبری كه ١٩ تیرماه منتشر گردیده بود، ١٥٠ كارگر كاشی رویال سمنان در اعتراض به عدم پرداخت ٣ ماه از حقوق و عیدی و مزایای سال ٨٦ خود، متحدانه دست به اعتصاب زدند و کارخانه تعطیل شد. كارگران گفته اند كه مدیریت و اداره كار مدام وعده های دروغ میدهند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران كاشی رویال سمنان حمایت می كند و از همه مردم و كارگران، بخصوص مردم و كارگران سمنان می خواهد كه اعتراض این كارگران و مطالباتشان را مورد حمایت خود قرار دهند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٩ تیرماه ١٣٨٧

اعتصاب كارگران لوله سازی خوزستان توسط نیروی انتظامی سركوب شد

كارگران جاده اهواز ـ خرمشهر را به مدت ١ ساعت و نیم مسدود كردند
كارگران "فرنخ و مه نخ" قزوین بار دیگر دست به اعتصاب زدند


بر اساس گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، كارگران شركت لوله سازی خوزستان كه در هفت كیلومتری جاده اهواز ـ خرمشهر واقع شده است، صبح روز ١٩ تیرماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و حقوق خود، جاده اهواز ـ خرمشهر را از ساعت ٩ صبح مسدود كردند كه با مداخله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) و همچنین وعده پرداخت دو ماه از مطالبات کارگران در ساعت ١٠ و نیم صبح پایان یافت. بنا بر همین خبر، كارگران قراردادی ٦ ماه حقوق و كارگران رسمی دو ماه حقوق معوقه از این شركت طلبكارند.

بنا به خبر دیگری نزدیك به ٨٠٠ نفر از كارگران كارخانه "فرنخ و مه نخ" قزوین بار دیگر دست از كار كشیدند و در اعتراض به عدم پرداخت عیدی و پاداش سال ٨٦ خود به یك اعتصاب دو روزه دست زدند. مدیریت بلافاصله پس از اعتصاب بخشی از بدهی كارگران مربوط به سال ٨٦ را پرداخت كرد. کارگران خواهان پرداخت فوری کلیه دستمزدهای معوقه خود میباشند. تعداد زیادی از كارگران این كارخانه دستمزد اردیبهشت به بعد خود را دریافت نكرده اند. كارگران گفته اند كه اعتصاب مجدد برای دریافت دستمزد و حقوق پرداخت نشده شان دور از انتظار نیست. لازم به یادآوری است كه كارگران كارخانه "فرنخ و مه نخ" قزوین تا بحال چندین بار در اعتراض به دستمزدهای پرداخت نشده خود دست به اعتصاب و اعتراض زده اند.

حزب كمونیست كارگری سرکوب کارگران لوله سازی و مداخله نیروهای انتظامی را شدیدا محکوم میکند و از خواستهای بحق کارگران لوله سازی اهواز و "فرنخ و مه نخ" قزوین قاطعانه حمایت می كند و همه كارگران و مردم را به حمایت بیدریغ از مطالبات و اعتراض این كارگران فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٩ تیرماه ١٣٨٧

دو خبر از وضعیت فعالین كارگری دستگیر شده

محمد جراحی آزاد شد
تعیین وثیقه ١۵٠ میلیونی برای غلامرضا غلامحسینی


بنا به خبری كه آیت نیافر از كمیته دفاع از محمد جراحی در اختیار رسانه ها قرار داده بود، محمد جراحی فعال كارگری و از اعضای كمیته پیگیری برای ایجاد تشكل های مستقل كارگری كه روز ٣٠ خرداد دستگیر شده بود، بعد از گذراندن ٢٠ روز در بازداشتگاههای جمهوری اسلامی سرانجام تبرئه گردید. محمد جراحی هنوز آزاد نشده اما گفته میشود که بزودی آزاد می شود. بنا به خبر دیگری كه بستگان غلامرضا غلامحسینی، از كارگران تعلیقی شرکت واحد و از اعضای سندیكای شركت واحد، كه در تیرماه دستگیر شده بود، دادسرای امنیت تهران برای آزادی او درخواست وثیقه ١۵٠ میلیون تومانی كرده است. بستگان وی گفته اند كه غلامرضا غلامحسینی در چهارماه گذشته حتی موفق به پرداخت كرایه خانه نیز نشده است كه اكنون جمهوری اسلامی برای آزادی او درخواست وثیقه ١۵٠ میلیون تومانی می كند.

حزب كمونیست كارگری آزادی محمد جراحی را به خانواده، همكاران و رفقایش صمیمانه تبریك می گوید و خود را در شادی آنها شریك می داند. حزب همچنین قرار وثیقه برای غلامرضا غلامحسینی را محكوم می كند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او و کلیه زندانیان سیاسی است. حزب همه كارگران و مردم شریف را به اعتراض به تعیین وثیقه برای آزادی زندانیان سیاسی فرا می خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٩ تیرماه ١٣٨٧

دستگیری افشین شمس را محکوم می کنیم!!!

نظام سرمایه داری بار دیگر یکی دیگر از فعالین کارگری را به خاطر پیگیری اهداف و مطالبات کارگران، دستگیر و روانه ی زندان کرد. افشین شمس قهفرخی که عضو " کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" و انجمن کاریکاتوریست ها نیز می باشد، در ماه های اخیر به شدت مورد تهدید نهادهای امنیتی بود. وی در زمان دستگیری در شهرستان الیگودرز مشغول کار بود که توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.
ما سرکوب و دستگیری فعالین کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی را به شدت محکوم می کنیم و از همه ی تشکل ها و فعالین جنبش های اجتماعی می خواهیم، به هر طریقی که می توانند به بازداشت فعالان کارگری، دانشجویی و زنان اعتراض نمایند.


شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری
15/4/1387

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
کمیته ی دفاع از محمود صالحی
کمیته ی پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری
شورای زنان
اتحاد کمیته های کارگری
جمعی از فعالین کارگری

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره هک سایت اتحاد

سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران نزدیک به بیست روز است که از کار افتاده و تا کنون تلاشهای مسئول سایت اتحاد برای راه اندازی آن بی نتیجه بوده است.اخیرا به جای صفحه اصلی سایت "اتحاد" پیامی مبنی بر هک شدن آن دیده میشود. هک کننده با آوردن اسم رضا رشیدی به عنوان ادمین سایت دلایلی را ارائه میدهد که حاکی از خرده حسابی است که هکر مورد نظر با وی دارد.ما صرف نظر از صحت و سقم پیامی که هم اکنون به جای صفحه اصلی سایت ظاهر میشود از کار انداختن سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران را به هیچکس جز دشمنان طبقه کارگر منتصب نمیدانیم و آنرا قویا محکوم میکنیم.سایت اتحاد، ارگان رسمی اتحادیه آزاد کارگران ایران است که توسط جعفر عظیم زاده اداره میشود. این سایت تلاش دارد در راستای اهداف اتحادیه آزاد کارگران ایران، خلا یک سایت مستقل کارگری پر بیننده در داخل کشور را بپوشاند و اتحادیه آزاد کارگران ایران با راه اندازی سایت دیگری طی روزهای آتی به این تعهد خدشه ناپذیر خود عمل خواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
18/4/1387
آدرس ایمیل: k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

گزارشی از ملاقات هيئت واحد حزب کمونيست کارگري ایران – شرق کانادا با مسئولين اتحاديه پست کانادا

در ٢٧ ژوئن ٢۰۰٨ هيئتي متشكل از محمد کاظمي٬ داوود آرام و فروغ ارغوان از طرف حزب کمونيست کارگري ایران ـ شرق كانادا با دو تن از مسئولين اتحاديه پست کانادا در اتاوا دنيز لملين٬ پرزيدنت اتحاديه پست و مارين پالاک٬ مسئول روابط بين المللي کارگري اين اتحاديه ملاقات کردند و در ارتباط با اتحاد بين المللي با کارگران ايران گفتگو داشتند۔

در این ملاقات اعضای هئیت به تفصیل در مورد چگونگی سر کار آمدن جمهوری اسلامی٬ کارنامه سرکوب و جنایت این رژیم و همچنین مبارزه و اعتراض کارگران و مردم بر علیه رژیم اسلامی صحبت کردند و به مطالبات چپ و رادیکال در مبارزات کارگران و مردم و نقش حزب و جنبش کمونیسم کارگری دررادیکالیزه کردن این جنبش اشاره کردند۔ در این بین اعضای هئیت از اهمیت حمايتهاي بين المللي کارگري از مبارزات کارگران و مردم ایران حرف زدند۔ گفته شد که نامه هاي حمايتي تاکنوني در تقويت مبارزات کارگران موثر بوده ولي بهيچوجه کافي نيست و اين حمايتها بايستي به سطح جديدي ارتقا پيدا کند و بر ضرورت خواست اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار تاکيد گرديد.
درپاسخ به اين خواست هيئت٬ مسئولين اتحاديه اظهار داشتند که آنها به حمايتهاي تاکنوني خود از کارگران و مردم ايران ادامه خواهند داد ولي تقاضاي اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او توسط اتحاديه هاي کارگري در محدوده عمل اتحاديه ها نيست و اينکه اين خواست را خواست جديدي دانستند و گفته شد که مسئولين اتحاديه پست بايستي اين موضوع را با اعضاي خود به بحث و گفتگو بگذارند. در بحثی که در گرفت مسئولين اتحاديه پست معتقد بودند که اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار بايستي از طرف اتحاديه هاي کارگري ايران مطرح شود۔ درجواب گفته شد که در ايران تحت حاکميت جمهوري اسلامي اتحاديه٬ آزادي بيان و حق تشکل و اعتصاب وجود ندارد و هر زمان کارگر معترض خواهان حقوق خود ميشود٬ با زندان و شکنجه مواجه ميشود. اشاره شد که علي رغم نبودن حق تشکل و اعتصاب٬ کارگران و مردم ايران همواره به خيابانها آمده اند و براي حقوق برحق خود که توسط رژيم اسلامي پايمال و به گروگان گرفته ميشود٬ مبارزه مکنند٬ گفته شد که اگر طبقه کارگر ايران بعلت سرکوب و اختناق قادر به
تشکيل سازمانهاي کارگري نيست٬ اين وظيفه نيروهاي سياسي خارج از کشور منجمله حزب کمونيست کارگري ايران است که به نمايندگي از طرف طبقه کارگر ايران اين خواست را مطرح کند و پرچم اين کارزار را به اهتزاز در آورد. و ما گفتیم این دقیقا کاری است که ما بدان مشغول هستیم و تلاش می کنیم که خواست اخراج جمهوری اسلامی را با قدرت دنبال کنیم۔

مسئولين اتحاديه پست در پايان جلسه از ملاقات با هيئت اعزامي اظهار خوشحالي نموده٬ به موضع حزب کمونيست کارگري نسبت به اخراج جمهوري اسلامي سمپاتي نشان دادند و در نهايت خواهان استمرار اين روابط با هيئت شدند.
تشکیلات خارج کشورحزب كمونیست كارگری ایران ـ شرق كانادا
۵ ژوئیه ۲۰۰۸

هفت تپه، روز دوم اعتصاب/ کارگران بخش صنعت نیشکر هفت تپه وارد اعتصاب شدند

در اطلاعیه دیروز دوشنبه به اطلاع رساندیم که بخش هائی از کارگران نیشکر هفت تپه پس از پایان مهلتی که به کارفرما داده بودند و عدم تحقق خواستهای آنها در این مدت، اعتصاب را شروع کردند و اعتصاب آنها عملا باعث شد کل کارخانه به حالت نیمه تعطیل درآید. امروز سه شنبه نیز کارگران بخش صنعت وارد اعتصاب شدند. کارگران اعلام کرده اند چنانچه به خواستهای آنها رسیدگی نشود و پنج ماه حقوق معوقه آنها فورا پرداخت نشود، کل کارگران وارد اعتصاب خواهند شد. شفیعی دیروز از کارگران خواست که دو روز به او مهلت بدهند اما کارگران که میدانند این وعده ها برای سر دواندن و خسته کردن کارگران است، منتظر وعده های او نشدند و از رفتن به سر کار خوددارد کردند.

حزب کمونیست کارگری از همه مردم شوش، از کارگران مراکز مختلف در سراسر کشور از جمله کارگران ایران خودرو، از کارگران و مردم شوش و هفت تپه و سایر شهرهای اطراف میخواهد قاطعانه به حمایت از کارگران نیشکر برخیزند، در تجمعاتشان شرکت کنند، خبر اعتصاب را به همه جا برسانند، به آنها پیام های همبستگی بدهند و به این اعتصاب کمک مالی کنند. این اعتصاب باید پیروز شود و همه خواستهای کارگران باید برآورده شود. این اعتصاب شایسته حمایت وسیع و گسترده مردم در سراسر کشور است و کارگران با همبستگی و اتحاد و با پشتیبانی سایر مردم میتوانند دولت و مدیریت را به عقب نشینی کامل وادارند. حزب بویژه از اعضای خانواده های کارگران نیشکر میخواهد مانند دور گذشته با تمام قوا و دوشادوش کارگران نیشکر، در این اعتراض شرکت کنند. کارگران نیشکر هفت تپه این توان و قدرت را دارند که با همبستگی مردم به تمام خواستهای خود برسند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٨ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٨ تیرماه ١٣٨٧

اعتصاب کارگران ایران خودرو با وعده مسئولین این شرکت به تحقق برخی از خواستهای کارگران، موقتا پایان یافت/ بخشهائی از کارگران نیشکر هفت تپه بار دیگر دست

اعتراض ١٠٠٠٠ کارگر ایران خودرو که از اوایل هفته گذشته شروع شده و در روز دوشنبه ١٠ تیرماه به اوج خود رسیده بود، بدنبال وعده باقری جوزانی معاون مدیر منابع انسانی شرکت ایران خودرو مبنی بر برآوردن کردن گوشه هائی از خواستهای کارگران موقتا پایان یافت. باقری در گفتگو با نشریه کارآمد در روز شنبه ١٥ تیرماه اعلام کرده است که از اول مهرماه دستمزد ده هزار نفر از کارگران با رفع محدودیت در ارتقای بودجه مربوط به افزایش درآمد کارگران، افزایش خواهد یافت، اضافه کاری اجباری روزهای جمعه لغو خواهد شد و مدارک مازاد کارگران پذیرفته خواهد شد. بدنبال این مصاحبه کارگران به اعتراض خود پایان دادند اما میگویند چنانچه مسئولین ایران خودرو به قول های خود رسیدگی نکنند و کارگران به خواستهای خود نرسند، اعتصاب را مجددا شروع خواهند کرد.

آنچه باقری وعده داده است، گوشه کوچکی از خواستهای کارگران است. کارگران خواهان افزایش دستمزد متناسب با قیمت ها، افزایش بهره وری، آزادی تشکل، اخراج حراست، لغو اضافه کاری اجباری و برداشتن سقف اضافه کاری عادی، لغو قراردادهای موقت و استخدام رسمی كارگران، جلوگیری از گسترش شركت های پیمانكاری و انتقال كارگران آن به خود شركت ایران خودرو، شركت نمایندگان كارگران در كمیته مشاغل طبقه بندی، شركت نمایندگان كارگران در كمیته تشخیص كارهای سخت و زیان آور، كاهش فشار كاری از طریق استخدام نیروهای جدید هستند. اما حتی همین حد از خواستهائی که باقری قول تحقق آنها را داده است، علاوه بر ناروشنی و عدم صراحت آنها، هیچگونه ضمانت اجرائی ندارد. کارگران ایران خودرو در این اعتصاب گوشه ای از قدرت خود را به نمایش گذاشتند و عزم و اعتماد بنفس آنها برای تداوم مبارزه افزایش یافته است. کارگران عقب نشینی کارفرما را یک موفقیت برای خود میدانند و میگویند که اجرای این وعده ها را پیگیری میکنیم و چنانچه خواستهایمان متحقق نشود مجددا دست به اعتراض و اعتصاب خواهیم زد.

اعتصاب در نیشکر هفت تپه:
کارگران دو واحد نیشکر هفت تپه نیز با پایان مهلتی که به کارفرما داده بودند، امروز دوشنبه دست به اعتصاب زدند و سایر بخش ها نیز بدنبال اعتصاب این دو قسمت عملا بیکار شدند. کارگران قسمت شربت گیری که ٥٠ تا ٦٠ نفر هستند و نیز کارگران قسمت کوره بخار گازگيری که اینها نیز ٥٠ تا٦٠ نفر میباشند امروز بدلیل عدم تحقق خواستهای کارگران از جمله نپرداختن پنج ماه حقوق معوقه دست به اعتصاب زدند. بخش آسياب و کشاورزی نیز بدليل اعتصاب در این دو بخش عملا تعطیل شد و بدین ترتیب کل شرکت نیشکر به حالت نیمه تعطیل درآمد. شفیعی مدیر عامل نیشکر هفت تپه که تاکنون به هیچکدام از وعده های خود عمل نکرده است، دو روز دیگر از کارگران مهلت خواست. کارگران اعلام کردند که چنانچه تا روز چهارشنبه به خواستهایشان پاسخ داده نشود بار دیگر اعتصاب بزرگ خود را شروع خواهند کرد.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزات کارگران ایران خودرو و نیشکر هفت تپه حمایت میکند و کارگران را به اتحاد هرچه بیشتر برای تحقق کلیه مطالباتشان فرامیخواند. حزب از همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در سراسر کشور میخواهد که این مبارزات را تنها نگذارند و به هرشکل که میتوانند از مبارزات یکدیگر حمایت کنند. تنها با شکل دادن به همبستگی وسیع و گسترده میتوان کارفرمایان و دولت سرکوبگر و جنایتکارشان را به عقب راند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٧ تیرماه ١٣٨٧

اعتراض كارگران به دستمزدهای پرداخت نشده

كارگران صنایع فلزی "سازه های سنگین" مازندران و چینی رویال سمنان دست به اعتراض زدند

ساری: اعتصاب ٢ ساعته كارگران صنایع فلزی "سازه های سنگین"
بنابه خبری كارگران شاغل در كارخانه شماره ٢ صنایع فلزی "سازه های سنگین" مازندران در اعتراض به عدم پرداخت بدهی معوقه خود دست از كار كشیده و به یك اعتصاب ٢ ساعته دست زدند. كارگران دلیل اعتصاب خود را بی توجهی مسئولان به خواسته های خود و عدم پرداخت ٣ ماه حقوق و بخشی از عیدی سال ٨۵ عنوان كردند. كارگران اعلام كرده اند كه قرار است مدیر عامل شركت روز ١٧ تیرماه به میان آنها بیاید و در خصوص تأخیر در جواب دادن به مطالبات كارگران توضیح بدهد. كارگران التیماتوم داده اند كه در صورت اجرا نشدن قول مدیر، اعتصاب و اعتراض ادامه خواهد یافت.

سمنان: اعتراض كارگران چینی رویال به عدم پرداخت دستمزدها
بنابه خبر دیگری كه روز ١٦ تیرماه منتشر شده بود، كارگران چینی رویال سمنان، در اعتراض به عدم دریافت ٤ ماه حقوق، اعتراض كرده و از رسانه های محلی خواسته اند كه مشكلات آنها را درج كنند تا افكار عمومی از این وضعیت باخبر شود.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض و مطالبات کارگران صنایع فلزی "سازه های سنگین" و "چینی رویال" قاطعانه حمایت می كند. حزب کارگران مراکز مختلف و کلیه مردم را به حمایت بی دریغ از این اعتراضات و خواست های بحق کارگران فرامی خواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٧ تیرماه ١٣٨٧

اعتراضات كارگری

اعتراض كارگران تعاونی مسكن نگین ساز طبس به شهرداری
اعتصاب كارگران "تهران پتو" و "ایران ترمه" وارد هشتیمن روز شد


طبس: اعتراض كارگران تعاونی مسكن نگین ساز
بنابه خبری كه روز ١۵ تیرماه منتشر شده بود، كارگران تعاونی مسكن نگین ساز طبس در اعتراض به ممانعت شهرداری از واگذاری واحدهای مسكونی تعاونی به كارگران، دست به اعتراض زده و خواهان اجرای آن شدند. كارگران گفته اند كه با وجود طی شدن مراحل لازم برای واگذاری زمین برای ساخت واحد مسكونی به نام كارگران، شهرداری ممانعت بعمل می آورد. كارگران التیماتوم داده اند كه در صورت عدم همكاری مسئولان شهرداری ظرف ٢٤ ساعت آینده در مقابل فرمانداری طبس تجمع خواهند كرد.

قم: هشتیمن روز اعتصاب كارگران "تهران پتو" و "ایران ترمه"
بنابه خبری كه دیروز ١۵ تیرماه منتشر شده بود، اعتصاب كارگران دو كارخانه "تهران پتو" و "ایران ترمه" وارد هشتمین روز خود شد. بنابر همین خبر، مطالبه كارگران پرداخت ٩ ماه حقوق معوقه است. كارگران گفته اند تا دریافت كلیه مطالبات خود، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض و مطالبات کارگران مسکن نگین ساز، تهران پتو و ایران ترمه قاطعانه حمایت می كند و کارگران مراکز مختلف و کلیه مردم را به حمایت بی دریغ از این اعتصابات و خواست های بحق کارگران فرامی خواند.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٦ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٦ تیرماه ١٣٨٧

فراخوان کارگران ایران خودرو

آگاهی " اتحاد و تشکل رمز پیروزی ماست
ما هر گونه تهدید و ارعاب علیه کارگران را محکوم می کنیم
اعتصاب حق مسلم ماست

همکاران و دوستان گرامی
به دنبال آغاز اعتصاب ما کارگران مدیریت شرکت به جای جواب به خواست ما کارگران با فرستادن قوای مسلح و تهدید وارعاب و گرفتن کارت چند نفر از همکاران در قسمتهای مختلف می خواهند از ادامه اعتصاب ما کارگران جلوگیری کنند.
مدیریت شرکت با اطلاعیه سوخته شده سالها پیش هر وقت کارگران برای گرفتن حقشان بلند شدند با بهانه قرار دادند مسله امنیت و ترساند ما کارگران از هالوی نامحسوس به نام عوامل ضد انقلاب خواستند با چسب به نیروهای دیگر ما را از اعتصاب باز دارند دیشب با اعلام حالت فوق العاده در شرکت گیسل دهها مامور امنیتی خواستند ما را بترسانند.
با گرفتن کارت دهها نفر از کارگران و فرستادن آنها به خانه خواستند از سوار نشدن ما کارگران به سرویسها جلوگیری کنندواتحاد ما را بشکنند.
حضور حراست در سالنها و تهدید کارگران خلاف اصول جهانی کار است خلاف اصول حقوق بشر است
اعتصاب برای بدست آوردند کمترین خواسته حق هر انسانی است
مگر مدیریت شرکت شعار اول خودرا صیانت از حقوق نیروی انسانی و کارگران اعلام نکرده است بس خود مدیریت به اصول خود پشت پا زده و به جای جواب به خواست ما کارگران نیروهای امنیتی را به رخ ما کشیده است
مگر ما کارگران چه می خواهیم
ما میگویم تا کی ما کارگران باید روزهای جمعه را کار کنیم ما از بچه هایمان خجالت می کشیم در کجای دنیا یک کارگر روز تعطیلی ندارد اگر مدیران ما فقط به قول خود مسلمان هم باشند از نظر شرعی یکروز پیش خانواده بودن حق هر انسانی است مگر ما چی می گویم که اینچنین برای ما شمشیر از رو کشیده اند فشار کار وحشتناک باعث می شود ما حتی نتوانیم به دستشوئی برویم آیا گفتن این مسله جرم است آقای منطقی به جای گسیل حراستی ها به سالنها فقط یکروز میان ما کارگران زندگی کن فقط یکهفته کارگر باش
دو هفته پشت سر هم شیفت شبکار باش تا بدانی ما کارگران چه می کشیم آقای منطقی دوهفته شبکار شدن می دانی یعنی چی
پوشیدن لباس کارگری نشانه کارگر بودن نیست.باید کارگر باشی تا بدانی کارگری یعنی چه
ما مگر چی می خواهیم ما می گویم وقتی که شبکار هستیم حق شبکاری به ما تعلق نمی گیرد .تورم بالا رفته گرانی بیداد می کند با این همه فشار کاری حقوق ما کم است ما چه گناهی کرده ایم که باید توان هزینه های دولت را بپردازیم ما زندگی شرفتمندانه می خواهیم
ما می گویم چرا هزینه از جیب ما
شرکت میلیاردها تومان در آمد دارد خودروهای صادراتی با دستان توانمند ما صادر می شوند پس نتیجه زحمات شبانه روزی ما کجا است.
دوستان کارگر
مدیریت باید به خواستهای اعلام شده ما جواب بدهد مجلس ودولت باید جوابگوی این گرانی و تورم باشند حقوق کمتر از یک میلیون برای یک زندگی انسانی بسیار کمتر است . حق بیمه 45% افزایش یافته است تاوان وزارت رفاه راکه ما نباید بدهیم. طبق قانون کار حق شبکاری 22% درصد است ولی ما حق نوبت کاری 2 می گیریم یعنی 12%درصد ما می گویم تورم هر روز بالا می رود ولی دستمزد ما هر روز کمتر می شود.آیا این خواستن این حق جرم است
دوستان
با حفظ هوشیاری و آگاهی و با اتحاد خودمان می توانیم پیروز شویم .

جمعی کارگران ایران خودرو
87/4/12

Thursday, July 3, 2008

ایجاد فضای پلیسی در ایران خودرو محكوم است!

بنا به اخبار منتشر شده، بدنبال اعتراض متحدانه كارگران ایران خودرو و امتناع از حضور در سالن غذاخوری کارخانه، کنترل و تهدید کارگران گسترش یافته است. کارگران ایران خودرو میگویند عوامل حراست این روزها مثل مور و ملخ همه جا حضور دارند تا مستقیما کارگران را کنترل کنند، حتی در سرویس های حمل و نقل کارگران حضور یافته اند تا مانع بحث و گفتگوی کارگران درمورد ادامه اعتراض شوند. از جمله در سالن سمند این شركت در شب ١٢ تیرماه حداقل ٤٠ مامور حراست و عوامل نیروی انتظامی برای كنترل ١۵٠ كارگر، در حال گشت بودند و كارگران را از نزدیك زیر نظر داشتند. این مجموعه اقدامات به منظور ایجاد فضای ارعاب و تسلیم کردن کارگران صورت گرفته است.

اعتراض کارگران كه از صبح روز ٨ تیرماه از سالن غذاخوری با شعارهائی چون "زندگی شایسته حق مسلم ماست" و "افزایش حقوق ها حق مسلم ماست" شروع شد، دو روز بعد با پیوستن بیش از ١٠٠٠٠ هزار نفر از كارگران بخش های مختلف، ابعاد گسترده ای یافت و با پیوستن سایر کارگران به این اعتراض، خواست های کارگران از اعتراض به تغییر مدت شیفت های كار خط تزئینات و بدون مشورت با كارگران، به مطالبات اساسی تری ارتقا یافت. مطالبات کارگران عبارتند از:

١ـ آزادی تشكل های كارگری و عدم ورود حراست به سالن ها
٢ـ لغو اضافه كاری اجباری و برداشتن سقف اضافه كاری عادی
٣ـ افزایش حق آكورد (حق بهره وری)
٤ـ افزایش حقوق ها متناسب با افزایش قیمت ها در كشور
٥ـ لغو قراردادهای موقت و استخدام رسمی كارگران
٦ـ جلوگیری از گسترش شركت های پیمانكاری و انتقال كارگران آن به خود شركت ایران خودرو
٧ـ شركت نمایندگان كارگران در كمیته مشاغل طبقه بندی
٨ـ شركت نمایندگان كارگران در كمیته تشخیص كارهای سخت و زیان آور
٩ـ كاهش فشار كاری با استخدام نیروهای جدید

مدیریت کارخانه روز ١٠ تیرماه با صدور اطلاعیه ای همراه با شاخ و شانه كشیدن برای فعالین كارگری از كارگران خواسته است كه علیه همدیگر جاسوسی كنند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: "از كلیه همكاران محترم تقاضا می گردد در صورت مشاهده هرگونه تحركی مراتب را به ستاد خبری حراست با شماره تلفن ٦١٦١ اعلام نمایند." کارگران درمقابل فراخوان تهدیدآمیز مدیریت که کارگران علیه هم جاسوسی کنند، خواهان برچیده شدن بساط حراست و نیروهای سرکوب از کارخانه هستند.

ایران خودرو یکی از بزرگترین مراکز کارگری در ایران است و مدیریت کارخانه بکمک حکومت اسلامی، از سالها قبل کنترل شدیدی بکمک یک سازمان عریض و طویل حراست در کارخانه ایجاد کرده اند تا مانع شکل گیری اعتراضات متحد و قدرتمند کارگران شوند. اما کارگران علیرغم این فضای شدیدا پلیسی دست به اعتراض یکپارچه زدند.

حزب کمونیست کارگری ایجاد فضای پلیسی در کارخانه و تهدید و كنترل كارگران را شدیدا محكوم میکند و همه کارگران ایران خودرو را به اتحاد و یکپارچگی و سایر مراکز کارگری و مردم آزادیخواه را به حمایت از کارگران ایران خودرو فرامیخواند. نیروهای حراست و سایر عوامل سرکوب باید گورشان را از کارخانه ایران خودرو و کل مراکز کارگری و دانشگاهها گم کنند. این اعتراض به دلیل اهمیت آن شایسته حمایت گرم مردم در سراسر کشور است. رژیم میداند که چنانچه دهها هزار کارگر ایران خودرو قادر به شکل دادن به اعتصاب یکپارچه و قدرتمند خود شوند، جنبش کارگری و کل جنبش آزادیخواهانه مردم ایران گام بزرگی به جلو برمیدارد و به همین دلیل کارخانه را به یک پادگان تبدیل کرده است. درمقابل، باید صدای اعتراض بحق کارگران ایران خودرو را به گوش همه رساند و در سطح کشور از آن حمایت کرد.

از هفت تپه تا ایران خودرو، از عسلویه تا زنجان، از آریاشهر تا سنندج، از اصفهان تا مشهد همه جا، خشم و نفرت کارگران و معلمین و زنان و جوانان و دانشجویان را فراگرفته است. راهی جز سرنگونی حکومت اسلامی و پایان دادن به فقر و محرومیت و سرکوب و دزدی و جنایت نیست. حزب کمونیست کارگری همه مردم آزادیخواه را به گردآمدن حول پرچم حزب کمونیست کارگری برای بزیر کشیدن این رژیم و برقراری یک حکومت انسانی و آزاد و برابر، فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢ ژوئیه ٢٠٠٨، ١٢ تیرماه ١٣٨٧

اعتصاب کارگران ایران خودرو باخواست افزایش حقوق باپیوستن شیفتهای عصر وشبکار ادامه دارد

کارگران کارخانه ايران خودرو که ازروزشنبه در راستاي پيگيري مطالبات صنفي خودبا شعار زندگی شایسته حق مسلم ماست اضافه کاری اجباری لغو باید گردد دست به اعتصاب زده اند امروز نیز در ساعت غدا از حضور درسالنهای غذاخوري شرکت خودداري کرده اند.خواست اصلی کارگران به گزارش دسترنج, تغيير مدت شيفت هاي کار کارگران از دو هفته به يک هفته, پايين بودن حق بهره وري (آکورد) و ساير مزاياي نقدي جنبي کارگران و سختي کار کارگران خط تزيينات از جمله دلايل اين اعتصاب است.بنا بر اين گزارش از ظهر امروز کارگران بخشهاي مختلف ايران خودرو بدون نتيجه به گفته هاي مديران و سرپرستان خود در ساعت ناهار به جاي مراجعه به غذاخوري در محل کار خود به استراحت مشغول شدندو روز دوشنبه بعد از ظهر ادامه این اعتصاب با ورود کارگران شیفتهای عصر کار و شبکار با خواستافزایش حقوق حق مسلم ماست ما آکورد 5سال پیش نمی خواهیمادامه ادامه یافتکارگران ایران خودرو که از آغاز سال با وجود وعده مدیریت شرکت که از اعلام اضافه کاری در روز های جمعه خوداری خواهد کرد ولی عملا با بحران قطعه سازی و عدم تولید و توضیح مناسب قطعه به خطوط تولید مدیریت شرکت جهت جبران کسری تولید از همان آغاز سال جمعه ها را اضافه کاری اجباری اعلام کرد از طرفی با عدم پرداخت رکورد تولید بعضی از قسمتها و با بر قراری اضافه کار اجباری در روزهای دلخواه خود شرکت و جلوگیری از اضافه کاری در روزهای عادی با وجود بدهیهای سنگین کارگران عدم افزایش حقوقها نسبت به تورم لجام گسخته در جامعه و ثابت ماندن حق آکورد نسبت به 5 سال پیش و عدم استخدام کارگران به صورت رسمی در حالیکه حدود 10 سال از قراردادی کارگران می گذرد عدم جذب نیرو جدید با وجود راه اندازی ال90 و کاهش کارگران در قسمتهای مختلف جهت استفاده در سالنهای ال90 واخراج دهها کارگر به بهانه های واهی و فشار کار بر کارگران در قسمتهای تولیدی و عدم اعلام شرایط سحتی کار در این قسمتها بدون حضور نمایندگان کارگران افزایش زمان ارتقای شغلی به چند سال و عدم حضور نمایندگان کارگران در کمیته طبقه بندی مشاعل و از طرفی گسترش هر روز شرکتهای پیمانکاری و عدم پرداخت حقوق متناسب با تورم توسط این شرکتها و تعبیض بین کارگران این شرکتها و از طرفی عدم اختصاص هدایای جهت جبران این تورم و خرج کردن کاهش هزینه ها از جیب کارگران و در مقابل افزایش هر روز قیمت خودرو در بازار و از طرفی فشار دولت بر خودروسازهاو عدم پرداخت مطالبات خودرو سازان توسط شرکت گازایران حدود 70 میلیارد و شرکت نفت در مقابل حذف پیکان 300 میلیارد از طرف سخنان ضد کارگری حمید رضا کاتوزیان نماینده مجلس در مورد واگذاری شرکتهای خودرو سازی به بخش خصوصی باعث موج نارضایتی در شرکت ایران خودرو گردیده است از طرفی نبود تشکلهای کارگری که کارگران بتوانند از طریق تشکل خود پیگیر مطالبات خود باشند واین مسایل دست به دست داده تا با اعلام اضافه کاری روز جمعه 7 تیر در بعضی از سالنها و با تغییر ناگهانی شیفتهای کاری بدون هماهنگی از قبل تا کارگران مونتاز با این تصمیم مخالفت کرده و دست به اعتصاب زدند اعلام خبر اعصاب کارگران مونتاز به سرعت در حال گسترش است کارگران تصمیم گرفته اند تا رسیدن به این خواستها به اعتصاب خود ادامه دهند1- ازادی تشکلهای کارگری عدم ورود حراست به سالنها2- لغو اضافه کاری اجباری و برداشتن سقف اضافه کار عادی3- افزایش حق آکورد ( حق بهره وری4-افزایش حقوقها متناسب با افزایش قیمتها درکشور5-لغو قرار دادهای موقت و استخدام رسمی کارگران6-جلو گیری از گسترش شرکتهای پیمانکاری و انتقال کارگران آن به خود شرکت7- شرکت نمایندگان کارگران در کمیته مشاعل طبقه بندی 8-شرکت نمایندگان کارگران در کمیته تشخیص کارهای سخت و زیان آور9- کاهش فشار کاری با استخدام نیروهای جدید
کارکو

اينها حادثه نيست جنايت است، جان باختن دهها كارگر در سوانح محيط كار

در دو روز اخير دو رويداد مرگ آفرين در محيطهاي كار جان بيش از ٣٠ كارگر را گرفت. بنا به گزارش "خبرگزاري فارس" يك شنبه ٩ تير ساعت ١٠ شب انفجار مهيبي در كارخانه گاز محمد شهر كرج روي داد كه موجب انفجارهاي بعدي تعداد زيادي كپسول گاز شد. بنا به اين گزارش بر اثر اين انفجارها در همان ابتدا ١٥ نفر از كارگران جان باختند.

بنا به يك گزارش ديگر از روزنامه اعتماد روز دوشنبه ١٠ تير به دليل ريزش يك ساختمان در سعادت آباد، حد اقل ١٩ نفر از كارگران زير آوار مدفون شدند. اين خبرگزاري در گزارش خود ميگويد اين ساختمان در حالي فروريخت كه از دوسال قبل بسياري از اهالي منطقه و حتي مسئولان شهرداري احمال وقوع حادثه را ميدادند. اما هيچ اقدامي براي جلوگيري از اين حادثه از سوي مقامات صورت نگرفت. اين گزارش اضافه ميكند كه اين ساختمان ابتدا براي يك دوطبقه پي ريزي شده بود اما مسئولين شهرداري در حين ساختمان اجازه ساختن هفت طبقه را روي آن صادر كردند. بعد از دوسال با ايجاد شكافها و تركهاي بزرگي در ساختمان، ساكنين آنرا تخليه كردند. اخطارها و فشارهاي مردم ساكن در منطقه و اعتراض به خطراتي كه آنها را تهديد ميكرد باعث شد كه نهايتا با تاخير زياد پروانه تخريب ساختمان داده شود. اما بنا به اين گزارش هيچگونه نكات ايمني و فني براي تخريب ساختمان رعايت نشده بود. به همين دليل حين تخريب اين ساختمان، با صداي مهيبي كل ساختمان ٣٢ واحدي فروريخت و تمامي ١٩ كارگري كه مشغول تخريب آن بودند زير آوار مدفون شدند.

مسئول اين رويدادهاي تاسف آور و فجيع به روشني در اين گزارشها معرفي شده است. اين حكومت است كه ميدان را براي بچاپ بچاپ و ثروت اندوزي مشتي انگل سرمايه دار مهيا كرده و دست آنها را در اين چپاول بي مهار بازگذاشته است. خود نزديكان و سران حكومت نيز بعنوان چپاولگران سرمايه دار بخشي از اين روند همه جانبه چپاول در ايران هستند. مفتخوران سرمايه دار به تنها چيزي كه ذره اين اهميت نميدهند جان كارگران است. حزب كمونيست كارگري جان باختن اين شمار زياد از كارگران را كه حتي اسامي شان نيز اعلام نشده است به خانواده ها و دوستان و همكاران آنها صميمانه تسليت ميگويد. دولت و مقامات شهرداري و كارفرمايان و دست اندركاراني كه در اين جنايتها آشكارا سهيم هستند بايد معرفي و محاكمه شوند. بازماندگان اين قربانيان بدون قيد و شرط و فورا بايد از حقوق مكفي براي يك زندگي انساني برخوردار شوند. اين ها بخشي از جنايات طبقه مفت خور سرمايه دار و حكومت اسلامي آنهاست. حكومت بايد بخاطر اين جنايت پاسخگو باشد. ما كارگران بايد با مبارزه اي جدي و سراسري براي ايمني هرچه بيشتر محيطهاي كار تلاش كنيم. نمايندگان منتخب كارگران بايد رسما امكان داشته باشند تمام محيط هاي كار را منظما از نظر ايمني و بهداشت، بازرسي و بازبيني كنند.

نابود باد سرمايه داري
مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري

حزب كمونيست كارگري ايران
١١ تير ١٣٧٨ – ١ ژوئيه ٢٠٠٨

١٠٠٠٠ کارگر ایران خودرو دست به اعتراض زدند

از صبح روز شنبه ٨ تیرماه بخشی از کارگران ایران خودرو از حضور در سالن غذاخوری کارخانه خودداری کردند و بدینترتیب اعتراض دسته جمعی هزاران کارگر ایران خودرو شروع شد. این اعتراض روز یکشنبه ادامه یافت و روز دوشنبه ١٠٠٠٠ نفر به این حرکت پیوستند. کارگران امروز سه شنبه نیز به اعتراض خود ادامه دادند تا اعتراضشان به تغییر مدت شیفت های کار از دو هفته به یک هفته، پائین بودن حق بهره وری و سایر مزایای نقدی جنبی، اضافه کاری اجباری بویژه در روز جمعه، پائین بودن آکورد و نیز سختی کار خط تزئینات و در یک کلام شرایط دشوار کار و دستمزد فوق العاده ناچیز خود اعلام کنند.

این اعتراض با فراخوان بخش مونتاژ شروع شد و بتدریج ٥٠ درصد سالنهای ديگر به آن پيوستند و هرروز گسترش بیشتری پیدا کرد. کارگران تهديد کرده اند اگر خواسته هايشان بر آورده نشود روز چهارشنبه سوار سرويس ها نخواهند شد و پياده به خانه خواهند رفت و بدین ترتیب وارد مرحله دیگری از اعتراض خواهند شد.

در بخشهای مختلف ایران خودرو مجموعا ١٠٠ هزار نفر مشغول به کار هستند. اما کارفرمایان و دولت به طرق مختلف آنها را تکه تکه کرده اند تا مانع اتحاد آنها شوند. پیمانکاران متفاوت، اشکال مختلف استخدام رسمی و قراردادی و پیمانی تلاش کارفرمایان و دولت برای بیحقوق نگهداشتن کارگران از یکطرف و از طرف دیگر ایجاد شکاف در میان کارگران است. امتناع از حضور در غذاخوری کارخانه یک شکل مبارزه و یک ابتکار مبارزاتی برای به حرکت درآوردن و متحد کردن بخش های مختلف کارگران این مرکز بزرگ و ایجاد آمادگی برای مبارزات و اعتصابات بزرگتر است.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه و خواستهای بحق کارگران ایران خودرو حمایت میکند و کارگران بخش های مختلف ایران خودرو را به اتحاد و یکپارچگی و حمایت از رفقای خود فرامیخواند.

کارگران و بخشهای مختلف مردم زحمتکش کارد به استخوانشان رسیده است. دیگر نمیتوانند به این شکل به زندگی ادامه دهند. خشم و اعتراض از این شرایط و از حکومت منحوس اسلامی از همه جا زبانه میکشد. از هفت تپه تا ایران خودرو، از عسلویه تا زنجان، از اصفهان تا مشهد همه جا، کارگران و معلمان و زنان و جوانان و دانشجویان و مردم کارکن و زحمتکش به این وضع اعتراض میکنند. جمهوری اسلامی بعنوان مسبب اصلی این اوضاع باید گورش را گم کند. این اولین گام در راه خلاصی مردم از این شرایط است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١ ژوئیه ٢٠٠٨، ١١ تیرماه ١٣٨٧

گزارشي از شركت "توسعه صنايع بهشهر"

داود بينا از ايران
شرکت توسعه صنا يع بهشهر شا مل کا رخا نجات زير ميباشد :
- شرکت صنعتي بهشهر(سهامي عام) توليد روغن نباتي ( 49% سها م فروخته شده به عربستان)- شرکت ما رگارين (سها مي عا م) توليد روغن نبا تي - شرکت پا کسان (سهامي عا م) توليد مواد شوينده (برف سا بق)- شرکت گلتا ش ( سها مي عام) توليد مواد شوينده - صنايع بسته بندي ايرا ن (سهامي عا م) توليد قوطي فلزي و کارتن - مجتمع کشت و صنعت چين چين (سها مي عام) توليد رب و کمپوت - شرکت پاکسان ايروان (شعبه پا کسا ن در ارمنستا ن) توليد شويند ه ها - شرکت پاکسان تاشکند (شعبه پا کسان درازبکستان) توليد شوينده ها- شرکت قند هکمتا ن (سها مي عا م) توليد قند - شرکت قند نيشا بور (سها مي عا م) توليد قند- شرکت شکر شاهرود ( سهامي عا م) - شرکت بهپا ک (سهامي خاص) توليد سويا و دانه هاي روغني - صنايع شير ايران – پگاه (سهامي خاص) توليد شير و لبنيات - شرکت بهپخش (سهامي عا م) پخش توليدا ت کارخانجا ت فوق - با نک اقتصا د نوين (سها مي عا م) - شرکت بيمه نوين (سها مي عا م)
هسته اصلي اين شرکتها مربوط به گروه صنعتي بهشهر متعلق به خانواده لاجوردي ها بوده است که در سال ٥٨ مصادره شده و در اختيار سا زمان صنا يع ملي ايران قرار گرفت. درسال ١٣٧٢ اين شركتها را از سازما ن صنايع ملي جدا كرده و شرکتي به نا م "توسعه صنايع بهشهر" (که ازاين به بعد "توسعه" خوانده مي شود) ايجاد كردند و اين کارخانجات در اختيار اين مجتمع جديد يعني "توسعه" قرار گرفت. مدير عامل توسعه مدير تمام هيئت مديره شرکتهاي فوق مي باشد. خود "توسعه" داراي تشکيلات گستردهاي مي باشد و اعضاي هيئت مديره و مدير عامل شرکتهاي فوق را انتخاب و منصوب ميکند.
به دليل اينكه اغلب اين شرکتها سهامي عام مي باشد و سهام عمده در اختيار مجتمع "توسعه" مي باشد، مديران اين شركت دست بازي در چپاول و تصاحب كارخانجات اين شركت دارند. براي نمونه سهام با ارزش را به اعضاي هيئت مديره و مدير عاملان اين شرکتها به صورت رايگان و يا با قيمتهاي نازل واگذار مي کنند که موجودي سهام و نقد و خانه و باغات اين افراد به ميلياردها تومان ميرسد. اين قشر بالاي مديران "توسعه" خود باند عظيم و ميتوان گفت طبقه خاصي را تشکيل داده و از ورود افراد تحصيلکرده و جديد به اين تشکيلات جلوگيري ميكنند. به طوري که طي ده سال گذشته در رده مديريت در توسعه کسي حتي به صورت پيماني و قراردادي هم استخدام ننموده اند. مديرعامل "توسعه" تا سال ١٣٨٦ شخصي به نام عسگري آزاد بود که نامبرده خود از کارگران کارخانه صنعتي بهشهر بوده است. او با استفاده از بورس تحصيلي کارخانه مدرک گرفته و با باندبازي به سمت مدير عاملي توسعه رسيد و باند عظيمي از اعضاي هيئت مديره و مدير عاملان شرکتهاي فوق را به وجود آورد و سهام عمده شرکت "بهپخش" را بين اين مديران توزيع نمود. اين شركت از پرسودترين شرکتهاي گروه مي باشد. املاک شخص نامبرده شامل خانه و باغات بيش از ٥٠ ميليارد تومان ارزش دارد . در اواخر سال ١٣٨٦ در جريان و در نتيجه رقابتهايي كه ميان مافياي اقتصادي جريان داشت، عسكري از مديريت عزل شد. بجاي او شخصي را که احتمالا با مقامات سپاه و اطلاعات ارتباط نزديكي دارد به نام "ثابت" به مدير عاملي توسعه برگزيدند.
دست به دست كردن كارخانجاتاما اعضاي هيئت مديره و مدير عاملان باند عسگري آزاد که اغلب به سن بازنشستگي رسيد ه اند فورا به صرافت حفظ اموال خود شدند. در اين رابطه شروع به اين كردند كه نشان دهند كه كارخانجات زيان ده هستند و بعد به قيمت نازل شروع به اين كردند كه اين كارخانجات را به شركت بهپخش كه سهام آن در دست خودشان است بفروشند. يکي از اين کارخانه ها شرکت صنايع بسته بندي ايران است که در کيلومتر ٨ جاده قديم کرج جنب صنعتي بهشهر و پاکسان است. اين کارخانه بزرگترين توليد کننده قوطي حلب برا ي کنسرو و روغن و کمپوت و کارتن در خاورميانه ميباشد. اين كارخانه ١٢٠٠ نفر پرسنل داشت که مديريت آن حدود ٧٠٠ نفر را با ارقام بالا بازخريد کرد که اين هزينه خود باعث زيان سنگيني به شرکت گرديد. به بهانه جبران نقدينگي از دست رفته اقدام به دريافت وام با بهره سنگين از با نک اقتصاد نوين و "پارسيان" نمود که سها م اين بانکها هم در اختيار اين مديران است. حالا با اعلام اينکه اين شرکت زيان ده است عملا سهام اصلي آنرا به شركت بهپخش داده اند. آنهم به قيمتي بسيار نازل. يعني دو سوم کارخانه را به قيمت ٢٣ ميليارد تومان به بهپخش واگذار نمودند که فقط ساختمان اداري آن بيش از ٥٠ ميليارد توما ن قيمت دارد زيرا اين کارخانجات با گسترش شهر تهران در محدوده شهري واقع شده و بسيار گران قيمت مي باشند .
كارگرانهفته گذشته کارگران با تجمع در ساختمان اداري و دادن شعار عليه مديريت رانتخوار خواهان جلوگيري از فروش کارخانه به بهپخش شدند زيرا در اينصورت کارخانه تعطيل و بيش از ٥٠٠ نفر بيکار خواهند شد. چون مديريت جواب درستي به نمايندگان کارگران نداد کارگران از روز شنبه ٢٥ /٣ /٨٧ از رفتن به رستوران خودداري کرده و خواهان رسيدگي به خواسته خود هستند.
در مجموع در کارخانجات مزبور حدود ٧٥٠٠ نفر مشغول به کار هستند که از اين تعدا د ٣٠٠٠ نفر استخدا م رسمي٬ ٢٥٠٠ نفر قرا ردادي و حدود ١٥٠٠ نفر هم بصورت پيماني کار ميکنند. در بعضي از کارخا نجا ت کارگران رسمي براي حمايت و تا مين شغلي کارگران قراردا دي و پيما نکار کا رها ي کليد ي و حسا س را به آ نان آموزش مي دهند و در اختيار آ نان مي گذا رند تا حا شيه امنيت شغلي آ نا ن را با لا ببرند و به را حتي نتوا ن آ نها را اخرا ج کرد .
در اين کارخانجات وضعيت اقتصا دي کارگرا ن رسمي و قرا ردادي بهتر است و کمکهاي جنسي و خواربار و امکا ن استفاده از تعا وني و خريد قسطي را دا رند كه خود تا حدودي فشار مالي را بر دوش آنها كمتر ميكند. ولي کارگرا ن پيمانکاري با حد اقل حقوق (٢٢٠ هزارتوما ن) استخدام مي شوند و حق استفا ده از تعا وني و کمکها ي جنسي و خواربار ماها نه را ندارند. بطور مثال کارگرا ن رسمي و قرارد ادي تا سقف يک ميليون توما ن با اقساط ١٥ ما هه مي توانند کا لا خريداري نما يند. در اين مورد نيز براي نمايند گا ن شورا و بسيج وانجمن و حراست تسهيلات بيشتري قائل شده اند و آنها تا سقف ٨ ميليون توما ن با اقساط بلند مدت مي توا نند از تعاوني کالا دريا فت کنند .
گروه صنعتي بهشهر شرکتي به عنوان صند وق پس انداز کارکنا ن تا سيس نموده و هرما ه ٣ درصد ازحقوق کارکنان رسمي و قرا ردادي کارخا نجا ت کسر نموده و به اين صند وق مي دهد تا برا ي کا رگرا ن سها م خريد اري نمايد. جا لب اينجاست که طي پنج سا ل گذشته هيئت مديره اين صند وق از محل پس انداز کارکنا ن هر چه سها م برا ي کارگرا ن خريد ه در بورس به نصف قيمت هم کسي حا ضر به خريد آ ن نيست و لي سها مي را که برا ي مديرا ن خريد اري کرد ه اغلب با ده برابر قيمت قابل معامله د ر بورس مي باشد. در مجمع شهريور که کارگرا ن به هيئت مديره اين صند وق ا عترا ض کردند٬ آ نها در جواب گفتند که خوب سها م شا نسي است و شما شا نس نيا ورديد! در صورت ما لي و ترازنا مه اي که ارائه کردند هزينه سفر هيت مديره به ايتا ليا هم منظور شد ه بود! که مورد اعتراض اعضا قرار گرفت و آ نا ن در توجيه گفتند ما قصد آ شنا ئي با سنديکا هاي حما يتي کارگرا ن ايتا ليا را د اشتيم. در حالي که تما م اين هيئت مديره ا ز اعضاي بسيج و حراست مي با شند و از نا م سنديکا وحشت د ارند.
پادوهاي مديران و حكومتدر اين کارخانجات يک شورا ي اسلا مي و يک ا نجمن اسلا مي و "واحد بسيج کا رگري" و "حراست" وجود دارد که طبق آيين نامه شوراها بايد براي آن هر دوسال يکبار انتخابات شود. که البته کانديدا ها با يد به تائيد انجمن و حراست برسند تا در انتخابات بتوانند شرکت کنند. افرا د انجمن اسلامي از سوي دفتر مرکزي ا نجمن اسلامي گروه واقع در خيابان آ رژانتين تعيين مي شوند و به آ نان پا سخگو هستند. و افرا د بسيج از سوي نا حيه مقاومت سپا ه منطقه ماموريت دارند و از مزا ياي ويژه اي برخوردارند که خود به دو قسمت بسيجي فعا ل و بسيجي سا ده تقسيم مي شوند. افرادي که مدت دوسا ل بسيجي فعال با شند٬ اغلب مسلح هستند. بعلاوه به آ نا ن با قيمتي نا زل تا کسي سمند مي د هند تا در مواقعي که در کارخانه نيستند از طريق مسافر کشي هم پول در بياورند و هم اخبا ر براي نيروي مقا ومت منطقه جمع آوري کنند. افراد حراست نيز ا ز سوي وزارت اطلاعا ت ا نتخا ب مي شوند و تعدا د آ نها مشخص نيست و به شد ت ا ز سوي نيروي انتظامي (کلا نتري محل ) حمايت مي شوند و با استراق سمع تلفنهاي داخلي و شرکت در بحث ها به جمع آ وري اطلا عا ت و شنا سا ئي ا فرا د مي پرد ازند . بدين ترتيب سيستم کنترل کاملي بر اين شرکت ها حاکم است. افراد هر گروه ( شورا و بسيج و انجمن و حرا ست ) هرما ه با گروه مشابه خود در ساير کارخا نجا ت جلسا ت هما هنگي و تباد ل ا طلا عا ت دا رند. بسيج و حراست و انجمن اسلامي و شوراهاي اسلامي تمامي اين ١٦ کارخا نه از نظر نحوه عمل يکسا ن هستند و هرما ه در يک کا رخا نه جمع مي شوند و دستورات را ميگيرند و هماهنگ ميشوند. و هزينه سفرها ي آ نا ن را كارخانه ميپردازد.
با درود فراوا ن به تما مي رزمندگا ن راه کارگرا ن و زحمتکشا ن

کارگران نیشکر هفت تپه موقتا به سر کار برگشتند

کارگران نیشکر هفت تپه پس از ٥١ روز اعتصاب روز چهارشنبه موقتا به سر کار برگشتند. کارفرما قول داد ظرف دو هفته ٣ ماه از ٥ ماه حقوق معوقه را پرداخت کند و کارگران علیرغم اینکه شدیدا به وعده های کارفرما بدبین هستند، با اینهمه تصمیم گرفتند کار را شروع کنند و اگر حقوق آنها پرداخت نشد، دوباره دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی بزنند.

پرداخت فوری دستمزدهای معوقه یکی از خواستهای کارگران است. کارگران همچنین خواهان اخراج شفیعی مدیر عامل و زیودار رئیس حراست، لغو همه پرونده هائی که علیه رهبران کارگران ساخته شده و پایان دادن به احضار کارگران هستند.

حزب کمونیست کارگری کارگران را به اتحاد و یکپارچگی و برگزاری مجمع عمومی برای تصمیم گیری جمعی حول ادامه مبارزه برای تحقق همه مطالبات خود فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٦ تیرماه ١٣٨٧

نامه حمایتی دبیر کل آی یو اف فدراسیون جهانی اتحادیه ها به کارگران هفت تپه

خواهران و برادران عزیز در شرکت هفت تپه

آی یو اف فدراسیون جهانی اتحادیه ای است که کارگران را در بخش کشاورزی ، مواد غذایی ، نظافتچیها ، تنباکو ، هتل و رستورانها را در سراسر جهان نمایندگی میکند . این یاداشت را من به نمایندگی از اعضایی متشکلمان در 373 اتحادیه صنفی در 121 کشور مینویسم تا حمایت کاملمان را از مبارزه شما برای دستمزدتان ، برای خانواد هایتان ، برای ارزشها و حقوق مدنی تان اعلام کنم .

کارگران حق دارند که آزادانه بپیوندند به تشکل صنفی اشان برای چانه زنی در پیمانهای دستجمعی با کارفرما که حقی است جهانی و برسمیت شناخته شده است در اعلامیه جهانی حقوق بشر و وسیله ای است که از طریق آن این قوانین را به اجرا در آورد. هیچ کارفرمایی ، هیچ مدیریتی و دولتی نمیتوانند محروم کند کارگران را از این حق.

کارگران هفت تپه با ایجاد تشکل مستقل اشان از دولت اهرم لازم برای بدست آوردن حق خودشان را بدست آوردند

آی یو اف استقبال میکند از این حرکت شجاعانه . ما هیچگونه توهمی نداریم به عکس العمل به این کار شما توسط مقامات مملکتی ، هر تشکل مستقل به چالش میکشد دیکتاتوری را و مبارزه شما آسان نخواهد بود ، اما من قول حمایت کامل اعضایمان در سراسر جهان را به شما میدهم



در همبستگی با شما


ران ازولد
دبیر کل



Dear Sisters and Brothers of the Haft Tapeh Sugar Company,

The IUF is the international trade union federation representing workers
around the world in the food, agricultural, hotel, restaurant, catering and
tobacco workers. On behalf of our worldwide membership organized in 373
trade unions in 121 countries, I write to express our full solidarity with
your struggle for your wages, your families, your rights and your dignity.
The right of all workers to freely join trade union organizations and to
bargain collectively with employers is a universal human right and is
recognized as such in international human rights instruments which have the
force of international law. No company, no manager, no government can
deprive workers of this right.

By creating your own organization, independent of the state, the Haft Tapeh
employees have created a vehicle for actively exercising this right. The IUF
welcomes this courageous move. We have no illusions about the authorities'
response - every independent organization is a challenge to despotism. Your
struggle will not be an easy one, but I can promise the full support of our
members around the world.

Yours in solidarity
Ron Oswald
General Secretary

٤ کارگر دیگر قربانی ناامنی محیط كار شدند، اینها حوادث محیط کار نیستند، قتل محسوب میشوند

بنا به خبری كه اتحادیه آزاد كارگران ایران روز ٤ تیر در اختیار خبرگزاری ها قرار داده است، كارگری ٢٦ ساله به نام عبدالله، از اهالی پیرانشهر و شاغل در كوره پزخانه های ارومیه، هفته گذشته به دلیل سوختگی جان خود را از دست می دهد. وی كه سرگرم شستشوی لباس كار خود با بنزین بوده است، دچار آتش سوزی می شود و در نتیجه سوختگی جان خود را از دست می دهد. لازم به یادآوری است كه یكی از مطالبات كارگران كوره پزخانه های ارومیه در اعتراضات یكی دو هفته پیش آنها،ارتقاء امكانات بهداشتی و ایمنی در محل كار و اقامت آنها بود. بنا به گزارشات دیگر طی همین هفته دو كارگر ٢٠ و ٢١ ساله ساختمانی در مهرشهر کرج که اسامی شان اعلام نشده جان باختند. حسن خدارحمی، کارگر تصفیه خانه آب سقز، نیز در اثر ناامنی محیط کار در روزهای گذشته جان باخت.

این موارد تنها گوشه کوچکی از قربانیان محیط کار در ایران است. روزانه صدها نفر در این کشور بدلیل ناامنی محیط کار جان خود را از دست میدهند. محیط کار در ایران، جهنمی است که سودجوئی سرمایه داران و حکومت کثیف اسلامی بر روی همین زمین برای کارگران آفریده اند. اینها "حوادث محیط کار" نیستند که بتوان به آنها بی احتیاطی یا تصادف گفت. اینها را در جائی مثل ایران باید قتل عمد به حساب آورد. کارفرمایان و حکومت آنها، که هراعتراض کارگر به این شرایط جهنمی را با شلاق و گلوله پاسخ میدهد، مسئول مستقیم قربانی شدن کارگران هستند. همه این موارد قابل پیشگیری اند و بارها و بارها از جانب کارگران به کارفرماها و اداره کار هشدار داده شده است.

حزب کمونیست کارگری جان باختن عبداله و حسن خدارحمی و دو کارگر ساختمانی در کرج را صمیمانه به خانواده، دوستان و همكاران آنها تسلیت می گوید و خود را در غم آنها شریك می داند. سرنگونی جمهوری اسلامی پیش شرط بهبود محیط کار و ایمن شدن محیط کار است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢۵ ژوئن ٢٠٠٨، ۵ تیرماه ١٣٨٧