Thursday, June 26, 2008

محمد جراحی آزاد باید گردد

محمد جراحی از اعضای کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری سال گذشته در شهر تبریز بدلیل فعالیتهای صنفی بازداشت و روانه زندان شد و پس از چهار روز با قرار وثیقه ده میلیون تومانی آزاد و برای کار عازم عسلویه گردید و در این مدت در آنجا اشتغال بکار داشت.
وی بدنبال تماس تلفنی دادگاه اجرای احکام با منزل مادری اش، روز 30 خرداد امسال به دادگاه اجرای احکام جهت کسب اطلاع از دلیل احضارش مراجعه میکند که همانجا او را بازداشت و روانه زندان میکنند.
دادگاه شعبه 11 انقلاب در شهر تبریز طی محاکمه ای غیابی و بدون دادن حق دفاع به محمد جراحی، وی را به چهار ماه زندان قطعی محکوم کرده است و نامبرده اکنون مدت 8 روز است که در زندان بسر می برد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن بازداشت محمد جراحی و صدور حکم چهار ماه زندان برای او، خواهان آزادی فوری و بی قید شرط وی از زندان است و از تمامی کارگران، تشکلها و نهادهای کارگری در سرتاسر جهان میخواهد تا متحدانه خواهان آزادی محمد جراحی و منصور اسالو از زندان شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
www.ettehade.net
k.ekhraji@gmail.com
فاکس: 02144514795

در حمایت از کارگران هفت تپه، در شهر زوریخ در سوئیس، آکسیون برگزار گردید





درحمایت از کارگران نیشکر هفت تپه، شنبه 21 جون( 1 تیر) آکسیونی توسط واحد سوئیس حزب کمونیست کارگری ایران در مرکز شهر زوریخ برگزار گردید و مورد توجه وسیع مردم قرار گرفت. در این تجمع عکسهایی از کارگران زندانی و اعتصابات اخیر کارگران هفت تپه در معرض دید قرار داده شد. همچنین در این برنامه میز کتاب برگزار گردید و هزاران اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران در مورد کارگران بین عابران توزیع گردید.

مردم با مراجعه به میز اطلاعاتی و با امضاء کردن طومار حمایتی، حمایت خود را از کارگران اعتصابی هفت تپه در ایران اعلام داشتند و جمهوری اسلامی را به خاطر نقض حقوق اولیه کارگران و همچنین ضرب و شتم کارگران توسط نیرو های انتظامی، محکوم کردند و خواستار حمایت سازمانهای کارگری جهان در حمایت از کارگران ایران شدند.



تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – سوئیس
23 جون 2008، 3 تیر 87

تجمعات اعتراضی و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد، درمقابل وعده مدیریت، کارگران خواهان تعهد کتبی او شدند

پنجاه و یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه


کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضات خود، روزهای یکشنبه و دوشنبه را در مسجد دانیال نبی تجمع کردند و خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود شدند. روز قبل در حالیکه کارگران در مسجد دانیال نبی بودند خبر رسید که شفیعی مدیر کارخانه به کارخانه آمده تا با کارگران مذاکره کند. حدود ١٧٠٠ نفر از کارگران در کارخانه گرد آمدند. شفیعی ١٤ روز مهلت خواست که سه ماه حقوق معوقه را بپردازد. کارگران به او پاسخ دادند که بعدا تصمیمشان را اعلام میکنند. امروز سه شنبه نیز اعتصاب در پنجاه و یکمین روز خود ادامه یافت و کارگران در تجمع خود در کارخانه خواهان آن شدند که شفیعی کتبا تعهد بدهد که در طول این دو هفته سه ماه حقوق معوقه را پرداخت میکند تا کارگران درمورد آن تصمیم گیری کنند.

لازم به توضیح است که کارگران خواهان پرداخت فوری پنج ماه حقوق معوقه، اخراج شفیعی مدیر عامل و زیودار رئیس حراست، لغو همه پرونده هائی که علیه رهبران کارگران ساخته شده و پایان دادن به احضار کارگران هستند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزه کارگران نیشکر حمایت میکند و مردم شوش و هفت تپه و مراکز مختلف کارگری را فرامیخواند که از این مبارزه پیگیرانه حمایت کنند. حزب کارگران نیشکر را به اتحاد هرچه مستحکمتر، برگزاری مجمع عمومی کارگران و تصمیم گیری جمعی برای غلبه بر هرنوع تفرقه در صفوف کارگران فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ ژوئن ٢٠٠٨، ٤ تیرماه ١٣٨٧

Friday, June 20, 2008

چهل و ششمین روز اعتصاب بزرگ کارگر نیشکر هفت تپه

کارگران زیوداری رئیس حراست را از کارخانه بیرون انداختند
بیست نفر از همسران کارگران در تجمع کارگران در داخل کارخانه شرکت داشتند
کارگران کاغذسازی پارس به اعتصاب ادامه میدهند


امروز پنجشنبه ٣٠ خرداد کارگران نیشکر هفت تپه دست به اقدام مهمی زدند و یکی از خواستهای خود را که اخراج زیوداری مسئول حراست و یکی از مهره های وزارت اطلاعات در درون کارخانه بود، عملی کردند. کارگران گوش زیوداری از عوامل لو دادن و سرکوب کارگران را گرفتند و از کارخانه بیرون انداختند.

از ساعت ٨ و نیم صبح بیش از ١٠٠٠ نفر از کارگران در کارخانه تجمع کردند و اعلام کردند تا تحقق کلیه خواستهای خود به مبارزه ادامه خواهند داد. حدود بیست نفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران نیز برای اولین بار به درون کارخانه آمدند و دوش به دوش کارگران در تجمع امروز شرکت کردند. مدتی است که مدیران و معاونین کارخانه خود را مخفی کرده اند، اما امروز سر و کله زیوداری در کارخانه پیدا شد و کارگران دفتر حراست را محاصره کردند و با شعار مرگ بر زیوداری خواهان اخراج فوری او شدند. زیوداری در دفتر را از پشت قفل کرده بود. کارگران در دفتر را شکستند و او را که در توالت مخفی شده بود بیرون کشیدند و از کارخانه بیرون انداختند. مسئولین نیروی انتظامی تحت فشار کارگران اعلام کردند که زیوداری دیگر به کارخانه نخواهد آمد و بدین ترتیب کارگران به نیروی متحد خود یکی از خواستهای خود را عملی کردند. کارگران به اخراج زیوداری قانع نشده و خواهان منحل کردن حراست کارخانه هستند.

در تجمع امروز، کارگران از جمله شعار میدادند: معيشت زندگی حق مسلم ماست٬ حقوق ماهیانه حق مسلم ما است، کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد، شفیعی حیا کن هفت تپه را رها کن.

لازم به توضیح است که کارگران کاغذسازی پارس نیز امروز وارد هفتمین روز اعتصاب خود شدند.

حزب کمونیست کارگری به همسران و اعضای خانواده کارگران نیشکر درود میفرستد و اقدام آنها را الگوی مهمی برای کل طبقه کارگر میداند. اعضای خانواده های کارگران نیشکر در هفته های گذشته نقش مهمی در گسترش و تقویت مبارزه کارگران نیشکر داشته و ابعاد تازه ای به مبارزه کارگران داده اند. آنها پیشقراول یک سنت بسیار مهم و تعیین کننده در جنبش کارگری در ایران شدند و به سایر خانواده های کارگری در سراسر کشور راه نشان دادند. همسران کارگران و سایر اعضای خانواده کارگران حق دارند در تجمعات کارگران و مجمع عمومی آنها در درون کارخانه شرکت کنند و در جریان کلیه تصمیمات کارفرمایان و رهبران کارگران و تصمیمات مجمع عمومی کارگران قرار داشته باشند و دخالت و اظهار نظر کنند. حزب کمونیست کارگری خانواده کارگران در سراسر کشور را فرامیخواند که فعالانه دوش به دوش کارگران شاغل در کارخانه ها به میدان بیایند و تجمعات و مبارزات کارگران را قدرتمندتر کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ ژوئن ٢٠٠٨، ٣٠ خرداد ١٣٨٧

Thursday, June 19, 2008

در تجمع امروز ٨٠٠٠ نفر شرکت کردند، مردم هفت تپه به کارگران پیوستند، کارگران کاغذسازی پارس نیز اعتصاب خود را شروع کردند

چهل و پنجمین روز اعتصاب بزرگ کارگر نیشکر هفت تپه


امروز چهارشنبه ٢٩ خرداد مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه ابعاد وسیعتری بخود گرفت. حضور خانواده ها چشمگیرتر بود و هزاران نفر از مردم نیز به صف کارگران پیوستند. از ساعت ٨ و نیم صبح حدود ٤٥٠٠ کارگر و پرسنل هفت تپه درمقابل دفتر مدیریت در کارخانه جمع شدند و منتظر حضور فرماندار شوش و توضیحات او شدند. دیروز فرماندار خواسته بود در تجمع آنها در جاده اهواز اندیمشک شرکت کند اما کارگران آنرا نپذیرفتند و اعلام کردند که اگر فرماندار حرفی دارد به کارخانه بیاید. اما از فرماندار خبری نشد و کارگران تصمیم به راهپیمائی و کشاندن اعتراض خود به شهر گرفتند. همزمان حدود صدنفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران درمقابل کارخانه حضور داشتند و همراه با کارگران شروع به راهپیمائی بطرف سه راهی هفت تپه کردند.

کارگران شعار ميدادند: معيشت زندگی حق مسلم ماست٬ کارگر هفت تپه ايم گرسنه ايم گرسنه ايم٬ کارگر می ميرد ذلت نمی پذيرد، مرگ بر ساعدی (نماينده مجلس اسلامي در شوش)، مرگ بر زيبداری (رئيس حراست کارخانه)، مرگ بر قاسمی (مدير عامل بخش کشاورزی). در محل بازار هفت تپه کارگران تصميم گرفتند مانند روز گذشته به سه راهی جاده اهواز انديمشک بروند و جاده را ببندند. کارگران با اتوبوس و ماشين های شخصی بطرف اين سه راهي حرکت کردند. تعدادی از مردم هفت تپه نيز کارگران را با ماشين های خود همراهی کردند. بدين ترتيب جمعيتی حدود ٨٠٠٠ نفر در سه راهی اهواز انديمشک گرد آمدند و جاده بين المللی را بستند. ترافيک سنگينی بوجود آمد. حدود ٦٠٠ نفر نيروی انتظامی به محل آمده بودند که کارگران را عقب برانند. کارگران نیز تصمیم به مقابله گرفته بودند. نیروهای انتظامی کارگران را محاصره کرده بودند اما تعدادی از کارگران و مردم دور آنها را گرفتند. نيروهای انتظامی که شاهد این روحیه در میان کارگران و مردم خشمگین هفت تپه بودند، موفق به کاری نشدند. اين تجمع از ساعت ٩ تا ١١ و نيم صبح طول کشيد. کارگران تاکيد کردند فردا دوباره در محل کارخانه جمع خواهند شد و تا رسيدن به خواستهايشان به اعتصاب و تجمعات خود ادامه خواهند داد. کارگران هفت تپه ٥ ماه است حقوق نگرفته اند.

امروز همچنين ۲٠٠٠ کارگر کاغذسازي پارس که همجوار هفت تپه است، اعتصاب خود را در اعتراض به نپرداختن دو ماه حقوق شروع کردند.

حزب کمونیست کارگری به کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها و همینطور مردم مبارز هفت تپه و شوش درود میفرستد و آنها را به اتحاد هرچه بیشتر فرامیخواند. حزب کارگران کاغذسازی و خانواده هایشان را به پیوستن به تجمعات کارگران نیشکر فرامیخواند. اتحاد کارگران و خانواده های آنها و جوانان و مردم آزادیخواه ضامن پیروزی آنها درمقابل کارفرمایان و حکومت آنها، در مقابل مشتی دزد و چپاولگر و فاسد و سرکوبگر است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٩ خرداد ١٣٨٧

Tuesday, June 17, 2008

کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان جاده اهواز اندیمشک را بستند، جمهوری اسلامی مانع پیوستن کارگران کاغذسازی به کارگران نیشکر شد

چهل و چهارمین روز اعتصاب بزرگ هزاران کارگر نیشکر هفت تپه

از صبح امروز سه شنبه ٢٨ خرداد ٢٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه در مقابل دفتر مديرت تجمع کردند. همزمان در ساعت هشت صبح تعدادی از خانواده های کارگران به مقابل کارخانه آمدند و سپس به اتفاق کارگران بطرف سه راه ورودی هفت تپه حرکت کردند و از ساعت هشت و نيم صبح تا يازده ونيم بمدت سه ساعت جاده اهواز انديمشک را که جاده ای بين المللي است مسدود کردند. این اقدام کارگران موجب راه بندان سنگینی شد و انعکاس وسيعی در منطقه پیدا کرد. از سر سه راهی تا عبدالخان٬ الوان شهر که حدود ٣٠ کيلومتر است تماما ترافيک بود و راه ببسته شده بود. نيروی انتظامی جرات هيچ تحرکی نداشت و کاملا نظاره گر بود.

در تجمع امروز خانواده ها پيشقدم بستن جاده بودند و پلاکاردهايی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: معيشت زندگي حق مسلم ماست، کارگر مي ميرد ذلت نمي پذيرد. بر روی پارچه بزرگ سفيد رنگی نیز که همراه کارگران بود، متنی نوشته شده بود مبنی بر اینکه اگر معيشت نباشد انسان به تباهی کشيده ميشود و این ريشه همه فسادهای اجتماعی است. در حاليکه جاده بسته شده بود به کارگران خبر داده شد که فرماندار به آنجا خواهد بود تا با کارگران صحبت کند اما کارگران نپذيرفتند و اعلام کردند که فرماندار میتواند فردا در کارخانه در جمع ما حاضر شود تا ببينيم صحبتش چيست. لازم به یادآوری است که روز گذشته نیز دهها نفر از همسران و اعضای خانواده های کارگران نیشکر به نزدیک کارخانه آمدند و کارگران نیشکر به آنها پیوستند و دست به راهپیمائی زدند. حضور همسران کارگران جلوه تازه ای به این مبارزه داده و هرچه بیشتر آنرا به یک مبارزه اجتماعی تبدیل کرده است.

امروز کارگران کارخانه کاغذسازی پارس که از کارخانجات همجوار نیشکر هفت تپه است، به قصد پيوستن و حمايت از کارگران نيشکر هفت تپه قصد خروج از کارخانه را داشتند که از طرف مديريت و نيروی انتظامی ممانعت شد. بنا به گزارش ٤ روز است که برق کارخانه کاغذسازی پارس توسط وزارت نيرو قطع شده و دوماه حقوق این کارگران پرداخت نشده است.

امروز همچنین در میان کارگران بحث از مبارزات دانشجوئی و ضرورت حمایت از آن بود.

حزب کمونیست کارگری اقدام کارگران کاغذسازی پارس را ارج مینهد و از سایر مراکز کارگری در منطقه میخواهد دست به اقدامات مشابهی بزنند. مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه شایسته گرمترین حمایت مردم در سراسر کشور است.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٨ خرداد ١٣٨٧

دو نفر از رهبران كارگري از زندان آزاد شدند

آزادی جوانمیر مرادی و طه آزادی يك پيروزي براي طبقه كارگر و جنبش انقلابي در ايران است
طبق خبري كه در سايت اتحاديه آزاد كارگران ايران درج شده است روز 27- خرداد- 1387 جوانمیر مرادی و طه آزادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از 47 روز بازداشت با قرار وثیقه 10 میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. جوانمیر مرادی و طه آزادی به جرم تلاش براي برگزاري مراسم اول مه درروز جهاني كارگر 12 ارديبهشت در عسلویه توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند. آنها در اين مدت در اداره اطلاعات عسلویه و اداره اطلاعات و زندان مرکزی بوشهر زنداني شدند. اين فعالين كارگري در طول دوره بازداشت خود زیر شدید ترین فشارهای جسمي و روحي قرار گرفتند. استخوانهای قفسه سینه جوانمیر مرادی و یکی از دندانهای طه آزادی در نتیجه ضربات و شكنجه در زندان دچار آسیبهای جدی شده اند. اتهامات وارده به اين رهبران كارگري مثل بازداشتهاي قبلي در جهت ساكت كردن كارگران و مردم معترض ايران بوده است.
اكنون كارگران ومردم ايران بيش از هميشه با ترفندهاي رژيم اسلامي آشنا هستند و ميدانند به محض اينكه فعالين عرصه هاي مختلف تلاش براي بهبود زندگي خود و مردم را آغاز ميكنند با سياست سركوب و پرونده سازي وزارت اطلاعات و امنيت رژيم اسلامي مواجه ميشوند. اما در مقابل اين سركوبگريها كارگران و مردم ايران ياد گرفته اند كه بايد كارگران و مردم آزاديخواه دنيا را مورد خطاب قرار داد و از آنها كمك خواست. اتحاديه آزاد كارگران ايران هم همين كار را كرد. اين اتحاديه و ديگر احزاب و تشكلهاي كارگري خطاب به اتحاديه هاي كارگري جهان و مردم مترقي دنيا خواستند كه اين اقدام رژيم اسلامي را محكوم و خواهان آزادي اين كارگران شوند. فشارهاي بين المللي و تلاش فعالين و تشكلهاي كارگري در ايران نهايتا رژيم اسلامي را ناچار به آزادي اين دو رهبر كارگري كرد.
اما وثيقه 10 ميليون توماني براي اين كارگران به معناي ادامه فشار بر آنها و ديگر فعالين كارگري است. اين اقدام ضدكارگري رژيم اسلامي را بايد محكوم كرد. برگزاري مراسم روز جهاني كارگر حق همه كارگران و مردم است. كساني كه اين فعالين كارگري را دستگير، محاكمه، شكنجه و ناچار به پرداخت وثيقه كرده اند به عنوان مجرمين و جانياني كه حقوق فردي و جمعي اين رهبران كارگري را نقض كرده اند بايد به محاكمه كشيده شوند.
آزادي اين رهبران كارگري يك پيروزي مهم براي طبقه كارگر و جنبش انقلابي مردم ايران است و به اين مناسبت به آنها، به خانواده هاي آنها و به اتحاديه آزاد كارگران ايران و همه كارگران و مردم آزاديخواه صميمانه تبريك ميگويم. براي آزادي همه زندانيان سياسي بايد تلاشمان را ادامه بدهيم. اما اين پيروزي را بايد جشن گرفت بايد تلاش كرد دوره سخت و شكنجه هاي زندان را با اين پيروزي پشت سر گذاشت.
زنده باد همبستگي كارگران و مردم آزاديخواه، زنده باد جوانمير مرادي و طه آزادي
محمد آسنگران
28 خرداد 1387- 17 يوني 2008

تنها ضامن پيروزى ما کارگران اتحاد و تشکل ماست

با تلاش اتحاديۀ آزاد کارگران ايران جوانمير مرادى و طه آزادى از اعضاى اتحاديۀ آزاد کارگران ايران امروز ۲۷ خرداد از زندان آزاد شدند.
از ابتداى دستگيرى اين کارگران اتحاديه و همچنين خانواده ها تلاش بى وقفه اى را در رساندن اخبار وضعيت بازداشت آنها منعکس کردند. صدور اطلاعيه و بيانيه٬ بر پايى چادر در مرکز شهر بوشهر وجلب اعتراض احزاب و اتحاديه ها و تشکلهاى کارگرى٬ فرستادن نامه هاى اعتراضى به سازمان جهانى کار (ا ال او) اهرم فشارى بود به جمهورى اسلامى که منجر به آزادى کارگران شد.
کميتۀ دفاع از کارگران دستگير شدۀ اول مه ۸۷ آزادى اين عزيزان را به اتحاديۀ آزاد کارگران ايران همچنين به خانواده هايشان و طبقۀ کارگر تبريک مى گويد.
ما همراه با تشکلهاى کارگرى تا آزادى کليۀ کارگران زندانى و ساير زندانيان سياسى از هيچ تلاشى فرو گذار نخواهيم کرد.
زنده باد اتحاديۀ آزاد کارگران ايران
زنده باد اتحاد و همبستگى کارگران


کميتۀ دفاع از کارگران دستگير شدۀ اول مه ۸۷
۲۷ خرداد ۸۷

پیام تبریک سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مناسبت آزادی جوانمیر مرادی و طاها آزادی

پيام شادباشجوانمير مرادي و طاها آزادي آزاد شدندجوانمير مرادي و طاها آزادي از اعضاي هيئت مديره اتحاديه آزاد كارگران ايران كه در مراسم روز جهاني كارگر در شهر عسلويه دستگير و به زندان منتقل شده بودند بعد از تحمل 47 روز زندان با قرار وثيقه 10ميليون توماني از زندان آزاد شدند .سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه برگزاري مراسم روز جهاني كارگر را حق مسلم كارگران مي داند و آزادي جوانمير مرادي و طاها آزادي را به خانواده ، اتحاديه آزاد كارگران ايران و كليه كارگران حق طلب ايران و جهان تبريك مي گويد .اميدواريم هر چه زودتر شاهد آزادي منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد و همه كارگران دربند باشيم.
با اميد به گسترش صلح وآزادي وعدالت در همه جهان
سنديكاي كارگران شركت واحداتوبوسراني تهران و حومه
27/3/1387

جوانمیر مرادی و طاها آزادی آزاد شدند

امروز ۲٧ خردادماه طبق خبری که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، جوانمیر مرادی و طاها آزادی از فعالین کارگری و از فعالین اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از ٤٧ روز بازداشت و با وثیقه ١٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

جوانمیر و طاها روز اول ماه مه در عسلویه به جرم برگزاری اول مه دستگیر شدند، در اطلاعات عسلویه، اداره اطلاعات و زندان بوشهر محبوس شدند، مورد شکنجه و توهین و تهدید و بیحرمتی قرار گرفتند و طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران، اتهامات مختلفی از جمله "فعالیت تبلیغاتی علیه نظام از طریق عضویت در اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمع آوری امضا برای افزایش دستمزدها، نوشتن مطلب در بولتن شورا و پخش آن در مراکز کارگری" به آنان نسبت داده شد. قفسه سینه جوانمیر زیر شکنجه دچار آسیب های جدید شده و یک دندان طاها آزادی نیز شکسته است. جمهوری اسلامی از تحویل داروهای جوانمیر به او در طول دوره بازداشتش نیز خودداری کرد و حتی فوزیه خالصی همسر او را که با روحیه ای رزمنده برای آزادی جوانمیر، ملاقات با او و تحویل داروهای او تلاش میکرد، مورد انواع توهین و بیحرمتی قرار داد.

حزب کمونیست کارگری شکنجه و تهدید و وثیقه برای جوانمیر مرادی و طاها آزادی را شدیدا محکوم میکند و آزادی آنها را به اتحادیه آزاد کارگران ایران، به کارگران و مردم شریف و آزادیخواه و به ویژه به خانواده عزیز آنها و فوزیه خالصی همسر جوانمیر صمیمانه تبریک میگوید. فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و وثیقه های سنگینی که علیه فعالین کارگری در شهرهای مختلف، علیه دانشجویان و معلمان و فعالین حقوق زن تعیین شده است باید تماما ملغی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲٧ خرداد ١٣٨٧، ١٦ ژوئن ۲٠٠٨

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران


كارگران التیماتوم دادند كه باز هم تجمع خواهند كرد

بیش از ١٢٠٠ كارگر كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران صبح امروز دوشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود و وضعیت نامعلوم كارخانه با تجمع اعتراضی در مقابل استانداری فارس، مسئولان دولتی را غافلگیر كردند. كارگران تا ظهر امروز به تجمع خود ادامه دادند و اعلام كردند كه چناچه تا فردا مطالبات آنها پرداخت نشود، دوباره دست به تجمع خواهند زد.

بنا به این خبر، این كارخانه از سال گذشته تاكنون به دلائلی كه برای كارگران نامعلوم است، تعطیل شده و به گفته كارگران كارفرما قصد تعطیلی آنرا دارد.


حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٧ خرداد ١٣٨٧

دو نفر از کارگران نیشکر هفت تپه بر اثر سکته جان باختند


طی خبری که یکی از کارگران هفت تپه به ما گزارش کرده است، متاسفانه امروز دو نفر از کارگران نیشکر هفت تپه در اثر فشارهای شدید اقتصادی و روحی، سکته کردند و جان باختند. کارگران جانباخته عبارتند از: حسین پورمحمدی و حسن رضوی ٣٦ ساله.

حزب کمونیست کارگری صمیمانه جانباختن حسن رضوی و حسین پورمحمدی را به خانواده ها و دوستان آنها و کلیه کارگران این کارخانه تسلیت میگوید. فقر مطلق ناشی از دستمزدهای پائین و عدم پرداخت آن، فشار غیرقابل توصیفی به هزاران کارگر نیشکر و نزدیک به ۲٠ هزار اعضای خانواده آنها وارد کرده است و منجر به انواع بیماری جسمی و روحی و مشکلات متعدد اجتماعی در میان آنها شده است. حسن رضوی و حسین پورمحمدی قربانی مستقیم وضعیت اسفباری هستند که جنایتکاران جمهوری اسلامی همراه با گله اوباش انتظامی و اطلاعاتی و حراستی و غیره بر کارگران تحمیل کرده اند. علیرغم این شرایط دهشتناک که کارفرمایان و جمهوری اسلامی مسئول مستقیم آن هستند، کارگران متحد و یکپارچه و با عزمی راسخ به مبارزه خود ادامه میدهند و امروز همانطور که در اطلاعیه دیگری اطلاع دادیم سندیکای خود را تشکیل دادند و همراه با خانواده های خود دست به راهپیمائی زدند.

کارگران نیشکر هفت تپه شایسته گرمترین حمایت مردم در سراسر کشور هستند. مراسم گرامیداشت کارگران جانباخته باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و به محل تجمع همه کارگران و اعضای خانواده های آنها، و مردم آزادیخواه شوش و هفت تپه تبدیل شود.

گرامی باد یاد کارگران جانباخته حسن رضوی و حسین پورمحمدی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٧ خرداد ١٣٨٧

اطلاعیه محمود صالحی در رابطه با قطع کمکهای مالی

کارگران، فعالین کارگری، مردم شریف و آزادیخواه، تشکل‌ها و نهادهای کارگری؛

اکنون دو ماه و اندی از آزادی من می‌گذرد و قریب به یکسال به جرم دفاع از طبقه کارگر و کرامت انسانی، در زندان بودم. در همان ابتدای دستگیری من، به همت جمعی از فعالان کارگری در سراسر ایران، کمیته‌ای در دفاع از من تشکیل شد. که از همان آغاز، طی فراخوان عمومی و اعلام یک شماره حساب بانکی از سوی این کمیته، فراخوان به کمک مالی (جهت حمایت و پشتیبانی) از خانواده‌ام داده شد. این حرکت سنتی رادیکال در جنبش کارگری و آزمونی برای سنجیدن دفاع و پشتیبانی طبقاتی کارگران و توده‌های مردم بود. آزمونی که طبقه کارگر با سرفرازی از آن بیرون آمد. آزمونی که یکسال در زندان من را به دفاع از طبقه کارگر امیدوارتر کرد. امروز من دوباره به روال سابق مشغول به کار شده‌ام و از بابت معیشت خانواده‌ام تلاش می‌کنم. بدینوسیله ضمن تشکر و قدردانی از تمام کسانی که در این مبارزه همدوش من و خانواده‌ام بوده‌اند، اعلام می‌دارم از این تاریخ شماره حساب اعلام شده مسدود می‌باشد و از شما عزیزان می‌خواهم که از ارسال کمکهای مالی به شماره حساب مذکور، خودداری فرمائید.

با تشکر
محمود صالحی
27/3/1387

کارگران نیشکر هفت تپه سندیکای خود را تشکیل دادند، کارگران و خانواده هایشان دست به راهپیمائی زدند

چهل و سومین روز اعتصاب:
امروز ۲٧ خرداد، کارگران نیشکر هفت تپه درمقابل دفتر مدیریت تجمع کردند و خواستهای خود را پیگیری کردند. در این تجمع کارگران همچنین درمورد ضرورت ایجاد تشکل صحبت کردند و متنی درمورد تشکیل سندیکا و اعضای هیئت موسس آن در میان کارگران توزیع کردند و کارگران با امضا یا اثر انگشت تشکیل سندیکا و موسسین آنرا تصویب کردند. حدود ۲٠٠٠ نفر در تجمع امروز و رای گیری درمورد سندیکا و هیئت موسس آن شرکت داشتند. و بدینترتیب کارگران از امروز صاحب سندیکای خود شدند. فرماندار شهر قبلا به کارگران گفته بود که درصورتی با تشکیل سندیکا موافقت میکند که مسئولین سندیکا را خود فرمانداری انتصاب کند! کارگران جواب داده بودند تشکلی که دیگران بویژه دولت نمایندگانش را انتخاب کند تشکلی کارگری نیست.

اعضای هیئت موسس سندیکای کارگران نیشکر عبارتند از: فریدون نیکوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، رحیم بساق، محمد حیدری مصر، رمضای علیپور، نجات دهلی و علی شریفی. یادآوری کنیم که جمهوری اسلامی از مدتهای قبل برای تعدادی از این کارگران پرونده سازی کرده و آنها را به جرم دفاع از حقوق کارگران محاکمه کرده است.

امروز خانواده های کارگران نیز دست به ابتکار بسیار جالبی زدند و بدنبال تشکیل سندیکا، دهها نفر از آنان در محلی در نزدیک کارخانه حضور یافتند و دو هزار کارگر حاضر در کارخانه به آنها ملحق شدند و دسته جمعی دست به راهپیمائی زدند و شعار دادند: کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم، معیشت زندگی حق مسلم ماست، این بچه گرسنه وعده سرش نمیشه. کارگران بطرف بازارچه هفت تپه راهپیمائی کردند و در ساعت ده و نیم صبح با رسیدن به پایگاه نظامی هفت تپه به راهپیمائی خود پایان دادند. کارگران اعلام کردند چنانچه به خواستهای آنها پاسخ داده نشود فردا نیز دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. کارگران پنج ماه حقوق طلبکارند.

ما تشکیل سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را به کارگران هفت تپه تبریک میگوئیم و برای آنها آرزوی موفقیت میکنیم. حضور متحد و قدرتمند توده وسیع کارگران در اعتراضات، به کارگران امکان داد که سندیکای خود را تشکیل دهند و شرط موفقیت سندیکا نیز اتکا بر توده کارگران و مجمع عمومی توده کارگران است. حزب کارگران سراسر کشور، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه و بویژه جوانان و مردم شوش را به حمایت فعال و همه جانبه از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ ژوئن ٢٠٠٨، ٢٧ خرداد ١٣٨٧

واحد سیدنی اتحادیه کشتیرانی استرالیا خواستار آزادی فوری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو شد!

دبیر اتحادیه کشتیرانی استرالیا واحد سیدنی با ارسال نامه ای به مقامات جمهوری اسلامی نسبت به دستگیری و بازداشت فعالین کارگری در جریان برگزاری اول مه اعتراض کرد۔ این اتحادیه در نامه خود به احمدی نژاد٬ محمود هاشمی شاهرودی و سفیر رژیم در استرالیا٬ محمود موحدی٬ خواستار آزادی فوری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو٬ توقف فوری تعقیب و دستگیری فعالین کارگری و همچنین برسمیت شناختن حقوق پایه کارگران ایران شد۔

متن کامل این نامه که از سوی کمیته همبستگی بین المللی کارگری حزب کمونیست کارگری ایران واحد استرالیا ترجمه شده است به قرار زیر است:


۲۲مه ۲۰۰۸

آیت الله خامنه ای
دفتر رهبری

محمود احمدی نژاد
رئیس جمهور
جمهوری اسلامی ایران

آیت الله محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه

آقای محمود موحدی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا

عالیجنابان

درخواست از شما برای اقدام عاجل

من از طرف بیشتر از 2000 عضو واحد سیدنی اتحادیه کشتیرانی استرالیا برایتان می نویسم تا نگرانی عمیق ما را نسبت به سلامت و سرگذشت آقای جوانمیر مرادی و طاها آزادی که در اول ماه می دستگیر شده و هنوز در زندان بسر می برند٬ ابراز داریم۔ موضوعی که از نظر ما یک یورش توجیه ناپذیر به تمام کارگران ایران در اول ماه است۔

ما همینطور مایلیم که نگرانی خود را نسبت به ضبط عینک و داروی آقای مرادی که با مصوبات بین المللی و حقوق اولیه انسان مغایرت دارد، ابراز داریم۔

اول ماه می روزی است که در سراسر دنیا جشن گرفته می شود و در بسیاری از کشورها روز تعطیل عمومی است. روز اول ماه می روز جشن و تبلیغ برای صلح، همبستگی و حقوق کارگران در سراسر دنیا است. اول ماه می روز درگیری و خشونت نیست.

ما خواهان:

- آزادی فوری فعالین کارگری جوانمیر مرادی، طاها آزادی و منصور اسانلو هستیم.
- توقف فوری تعقیب و دستگیری فعالین کارگری در ایران هستیم
- اجرای فوری حق برسمیت شناحته شده بین المللی کارگران برای اعتصاب، گردهمایی و حق تشکل و احیای حق انسانی کارگران در ایران هستیم

ارادتمند شما

وارن اسمیت
اتحادیه کشتیرانی استرالیا
واحد سیدنی


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ ژوئن ۲۰۰۸

برگزاری نمایشگاه عکس و میز اطلاعاتی در حمایت از مبارزات کارگران هفت تپه در دانشگاه فرانکفورت آلمان



کمیته فرانکفورت تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران در ادامه برگزاری میزهای اطلاعاتی و نمایشگاه عکس، روز جمعه 13 یونی اقدام به برپایی نمایشگاه عکس و میز اطلاعاتی در دانشگاه فرانکفورت کرد.موضوع محوری این برنامه افشاگری برعلیه رژیم حمهوری اسلامی،اطلاع رسانی از اعتراضات و مبارزات کارگران و دانشجویان، بویژه مبارزات کارگران هفت تپه بود.
در همین رابطه آخرین اطلاعیه های حزب به همراه ماتریال اخباراعتراضات و مبارزات کارگری وسیعا در میان مردم پخش گردید. در طول مدت بیش از دو ساعتی که این برنامه ادامه داشت تعداد بیشماری از میز اطلاعاتی و نمایشگاه عکس که در آن ابعاد جنایات و سرکوبگریهای جمهوری اسلامی بر علیه مبارزات مردم به نمایش گذاشته شده بود، دیدن کرده و با کادرها و فعالین حزب در مورد مسائل و موضوعات مختلف در رابطه با ایران به بحث و گفتگو پرداختند.
فعالین حزب ضمن توضیح سیاستهای حزب در رابطه با موضوعانی نظیر مبارزات کارگران، دانشجویان و پیرامون اهمیت حمایت از مبارزات مردم ایران برای مراجعه کنندگان توضیخات لازمه را می دادند. این برنامه نیز مثل برنامه های تاکنونی برپایی نمایشگاههای عکس و میزهای اطلاعاتی با استفبال خوب مردم مواجه شد.
لازم به توضیح است که برپایی میزهای اطلاعاتی و نمایشگاه عکس در شهر فرانکفورت توسط کمیته حزب با استقبال بسیار خوب مواجه شده و این برنامه محل مراجعه مردم برای کسب اطلاعات و آخرین اخبار از اعتراضات و مبارزات مردم بر علیه جمهوری شده است. گزارش تصویری این برنامه را در زیر ملاحظه می کنید.

این برنا مه ها روزهای جمعه و شنبه هر هفته در فرانکفورت برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.
6154384 --163

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

Tuesday, June 10, 2008

باتوم و اسپری در برابر معیشت و زندگی! هجوم وحشیانه رژیم اسلامی به کارگران هفت تپه

صبح امروز سه شنبه ٢١ خرداد ۸۷ بار دیگر شهر شوش صحنه جدال خونین کارگران هفت تپه و رژیم اسلامی سرمایه بود. صف راهپیمایی کارگران اعتصابی هفت تپه با هجوم وحشیانه اوباش جمهوری اسلامی روبرو شد. بسیاری از کارگران در اثر اسپری و ضربات باتوم مجروح شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند که تا لحظه ارسال خبر اطلاعی از سرنوشت آنها نیست.

ساعت هشت صبح امروز در ٣۷ مین روز اعتصاب، کارگران هفت تپه با پلاکاردهای "معیشت، زندگی حق مسلم ماست" و "کارگر هفت تپه ایم، گرسنه ایم گرسنه ایم" وارد شهر شوش شدند و از روبروی تربیت بدنی و بیمارستان مافی راهپیمایی خود را آغاز کردند. یکساعت بعد وقتی صف کارگران به خیابان و میدان چهار دستگاه رسید،کارگران مورد هجوم نیروی انتظامی و یگان ویژه رژیم قرار گرفتند. جزییات بیشتر این یورش سبعانه رژیم به صف کارگران را به محض دریافت به اطلاع خواهیم رساند.

حزب کمونیست کارگری حمله اوباش رژیم اسلامی به صف کارگران را قویا محکوم میکند و کمافی السابق با تمام توان میکوشد تا کارگران و مردم و افکار عمومی جهان را نسبت به جنایات جمهوری اسلامی بر علیه کارگران هفت تپه آگاه نماید. حزب از کارگران و همه مردم آزاده و بویژه مردم شوش و منطقه میخواهد که به هر شکل ممکن به حمایت مادی و معنوی از کارگران هفت تپه برخیزند. حزب کمونیست کارگری به کارگران قهرمان هفت تپه درود میفرستد و آنها را فرامیخواند تا با اتکا به مجمع عمومی و تحکیم اتحاد و همبستگی تا کسب حقوق خود از پای ننشینند و خواهان معرفی و مجازات آمرین و عاملین یورش به صف کارگران شوند. تشکل، اعتصاب، راهپیمایی، معیشت و زندگی حق مسلم کارگران است.


مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١خرداد ١٣٨٧، ١٠ ژوئن ٢٠٠٨

Sunday, June 8, 2008

تظاهرات در مقابل كنفرانس آي ال او در ژنو عليه جمهوري اسلامي
















همزمان با اجلاس سالانه سازماني جهاني كار در ژنو، امروز جمعه ٦ ژوئن تظاهراتي به دعوت حزب كمونيست كارگري در مقابل مقر اين سازمان در اين شهر برگزار شد. تظاهر كنندگان با در دست داشتن پلاكاردها و سردادن شعار و سخنراني به حضور جمهوري اسلامي در سازمان جهاني كار اعتراض كرده و خواستار اخراج اين حكومت ضد كارگري و ضد انساني از سازمان جهاني كار شدند. در اين تجمع بهرام سروش و فرشاد حسيني از اعضاي دفتر سياسي حزب كمونيست كارگري براي حاضرين به زبانهاي انگليسي و فارسي سخنراني كردند و در مورد سركوب كارگران و دستگيري فعالين اول مه و تهاجم به كارگران هفت تپه و ساير كارگران و همچنين به سركوب سيستماتيك زنان و جوانان و مردم سخن گفتند. اين تجمع به مدت يك ساعت و نيم ادامه يافت و مورد توجه و حمايت حاضرين در محل قرار گرفت.

پلاكاردها و شعارهاي متعدد تظاهر كنندگان عليه جمهوري اسلامي و با خواست اخراج اين حكومت توحش اسلامي از سازمان جهاني كار از دور جلب توجه ميكرد. بر پلاكاردها به زبانهاي انگليسي و آلماني و فارسي از جمله نوشته شده بود "مزدوران اين حكومت نمايندگان كارگران نيستند"، شرم بر كساني كه يك حكومت ضد كارگري را بعنوان نمايندگان كارگران دعوت ميكنند و جمهوري اسلامي را از سازمان جهاني كارگران اخراج كنيد. پرونده هاي كارگران هفت تپه بايد فورا لغو شود و كارگران دستگير شده بايد فورا آزاد شوند، جوانمير مرادي و طاها آزادي و مجيد نصيري و منصور اسانلو به جرم دفاع از حقوق كارگران هنوز در زندان هستند و شعارهايي ديگري در اين چارچوب.

تظاهر كنندگان همچنين در مقابل كنفرانس آي ال او شمار زيادي اعلاميه و نشريه در افشاي اقدامات سركوبگرانه جمهوري اسلامي عليه كارگران، در ميان نمايندگان كنفرانس آي ال او توزيع كردند كه مورد استقبال بسياري از آنها قرار گرفت. همچنين طوماري با خواست اخراج هيئت جمهوري اسلامي از آي ال او در ميان نمايندگان كنفرانس و مردم حاضر در محل توزيع شد.

حزب كمونيست كارگري به كارزار جهاني براي اخراج جمهوري اسلامي از سازمانهاي بين المللي تا عملي شدن اين خواست ادامه ميدهد و همه سازمانهاي كارگري و انسان دوست را به پيوستن به اين كارزار فرا ميخواند. تلاش ما اينست كه بخشهاي هرچه وسيعتري از كارگران و مردم جهان و همچنين مردم در ايران به اين كارزار بپيوندند و سازمانهاي بين المللي و دولتها را زير فشار بگذارند كه از مماشات با اين حكومت ضد كارگري و سركوبگر دست بردارند.




مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري

تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگري ايران



٦ ژوئن ٢٠٠٨ – ١٧ خرداد ١٣٨٧

Thursday, June 5, 2008

حضور هیئت حزب کمونیست کارگری ایران در اجلاس سازمان جهانی کار

اطلاعیه شماره یک

امسال نيز همانند سال های قبل هياتي از سوي حزب کمونيست کارگري ايران به سرپرسي بهرام سروش و فرشاد حسيني از اعضاي دفتر سياسي حزب کمونيست کارگري ايران در محل کنفرانس سالانه سازمان جهاني کار" آي ال او" حاضر شدند تا صداي اعتراض کارگران و مردم ايران به حضور هيات جمهوري اسلامي در اين سازمان و نقض پايه اي ترين حقوق کارگران توسط رژيم اسلامي در ايران را به گوش جهانيان برسانند.

امروز پنجشنبه 5 جون، 16 خرداد 87، در نهمين روز اين کنفرانس٬ فرشاد حسيني و بهرام سروش خود را به داخل سالن کنفرانس رسانده و در آنجا با پخش وسيع اطلاعيه کميته همبستگي بين المللي کارگري حزب کمونيست کارگري ايران و با جمع آوری امضا برای اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار٬ توجه نمايندگان شرکت کننده در کنفرانس را بخود جلب کردند. حضور این هيات موجب نگرانی نمايندگان جمهوري اسلامي و فشار و رسوائی بیش از پیش آنان شد. طومار( پتیشن) درباره اخراج جمهوری اسلامی ایران از آی ال او، توسط نمايندگان اتحاديه ها که از کشورهاي مختلف به آنجا آمده بودند، امضا شد.

فعالین حزب کمونيست کارگري ايران هم اکنون در محل اجلاس سالانه جهاني کار حضور دارند. اين حرکت اعتراضي فردا ٦ ژوئن ساعت ١ بعد ازظهر با برپايي آکسيوني در مقابل سازمان جهاني کار ادامه خواهد داشت.

هيات شرکت کننده حزب کمونيست کارگري ايران خواهان اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار است. اين هيات همچنين بر آزادي فوري دستگير شدگان اول مه جوانمير مرادي و طه آزادي و نيز آزادي منصور اسانلو رئيس سنديکاي شرکت واحد که يکسال است در زندان بسر ميبرد و آزادي مجيد نصيري از کارگران لوله سلفچگان قم و آزادي فوري و بدون قيد و شرط تمامي زندانيان سياسي تاکید دارد. اين هيات ضمن اعلام حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه خواهان خاتمه يافتن احضار رهبران اعتراضات کارگران نيشکر هفت تپه به دادگاه و باطل اعلام شدن پرونده هاي تشکيل شده براي آنها و ممنوعيت فشار و تهديد فعالين و رهبران کارگري ٬ معلمان و بخش هاي مختلف جامعه است.

جمهوری اسلامی ایران از سازمان جهانی کار اخراج باید گردد
زندانی سیاسی، کارگر زندانی، آزاد باید گردد

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
5 جون 2008، 16 خرداد 87

ضميمه:
پتي شن اعتراضي با خواست اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او
نامه کميته همبستگي بين المللي کارگري به سازمانهاي جهاني کارگري با خواست اخراج جمهوري اسلامي از آي ال او

١٨ مارس ٢٠٠٨


جمهوري اسلامي بايد از سازمان جهاني کار (آي ال او) اخراج شود
در همبستگی با کارگران در ایران
با امضای این پتیشن:
همبستگی خود را با کارگران در ایران و مبارزات آنها اعلام میکنم.
جمهوری اسلامی را بخاطر سرکوب کارگران، زندانی کردن فعالین کارگری و سرکوب اعتصابات کارگری شدیدا محکوم میکنم.
جمهوری اسلامی را بدخاطر شلاق زدن به کارگرانی که جرمشان شرکت در اول مه و دفاع از حقوق کارگران است محکوم میکنم. برپايجي اول مه حق مسلم کارگران است.
خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی و منصور اسانلو (لز فعالین کارگری ایران) از زندان هستم.
خواهان اخراج هیئت جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار هستم. جمهوری اسلامی بخاطر جنایاتش علیه کارگران و علیه مردم ایران باید از سازمان جهانی کار و همه سازمانهای بین المللی اخراج شود.

جمهوري اسلامي بايد از سازمان جهاني کار اخراج شود!

به تمامي اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان

نود و هفتمين کنفرانش سازمان جهاني کار "آي ال او" که بزودی در فاصله ٢٨ مه تا ١٣ ژوئن برگزار ميشود، هر ساله ميزبان هيات اعزامي جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه خود میباشد و علاوه بر جمهوری اسلامی، خانه کارگر و شوراهای اسلامی نیز که رسما ارگانهای دست ساز حکومت علیه کارگران هستند، به عنوان "تشکل هاي کارگري از ايران" در اجلاس سالانه آی ال او به رسميت شناخته میشوند.

کميته همبستگي بين المللي کارگري به شرکت هيات جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه سازمان جهاني کار شدیدا معترض است و خواهان اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار و تمامي مراجع بين المللي است.

متاسفانه اینطور استدلال شده است که حضور جمهوری اسلامی و خانه کارگر آن در اجلاس های سالانه آی ال او، راه را بر دیالوگ و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی برای برسمیت شناختن و رعایت حداقل حقوق کارگران فراهم میکند. اما نادرستی این روش امروز بر هیچکس پوشیده نیست. جمهوری اسلامی همچنان فعالین کارگری را دستگیر و زندانی میکند، حق اعتصاب و تشکل و قرارداد دسته جمعی و هیچ حق دیگری را برسمیت نشناخته و حتی شلاق زدن به کارگران را نیز به روشهای سرکوب کارگران افزوده است. کارگران ایران حق دارند سازمان جهانی کار را بدلیل برسمیت شناسی هیئت جمهوری اسلامی محکوم کنند و آنرا مانعی بر سر راه مبارزه خود بدانند و خواهان انزوای هرچه بیشتر آن شوند.

تنها در طول سال گذشته صدها اتحادیه کارگری در سراسر جهان خواهان آزادی دو نفر از رهبران کارگری، منصور اسانلو و محمود صالحی، و نیز برسمیت شناختن حقوق پایه ای کارگران در ایران شده اند اما جمهوری اسلامی به همه اینها دهن کجی کرده است. بعلاوه طبق تمام گزارشات نهادهای بین المللی، جنایات این حکومت علیه بخش های مختلف مردم در طول سال های گذشته مدام شدت گرفته و پذیرش این حکومت در نهادهائی مانند آی ال او را بیش از پیش غیر قابل دفاع کرده است.

کميته همبستگي بين المللي کارگري ضمن قدرداني صميمانه از اقدامات تا کنوني سازمانهاي کارگري در حمايت از کارگران ايران٬ بر اين اعتقاد است که يک گام اساسي در حمايت از مبارزات کارگران و مردم ايران٬ طرد و انزواي جمهوري اسلامي در سطح بين المللي و اخراج آن و همینطور ارگان دولتی خانه کارگر از سازمان جهانی کار است. کميته همبستگي بين المللي کارگري از سازمانهاي کارگري در سراسر جهان انتظار دارد که از نفوذ خود برای بیرون کردن هیئت جمهوری اسلامی از آی ال او استفاده کنند.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري( WPI )
بهرام سروش مسئول روابط عمومي

تداوم اعتصاب کارگران کارخانه های آجر پزی ارومیه و احتمال پیوستن کارگران کوره های آجر پزی شبستر و میاندوآب به اعتصاب

اعتصاب حدود چهار هزار نفر از کارگران کارخانه های آجر پزی ارومیه وارد یازدهمین روز خود شد. این اعتصاب که با خواست افزایش دستمزد تولید هر هزار عدد آجر از 9500 تومان به 15000 تومان شروع شده است علیرغم برخی اقدامات کارفرمایان برای شکستن اعتصاب همچنان ادامه دارد.کارفرمایان در طول این مدت برای در هم شکستن اعتصاب کارگران بویژه در کوره های آجر پزی منطقه جاده انهر به شیوه های غیر انسانی متوسل شده و تلاش کرده اند با ایجاد فشار و اختلال در زندگی روزمره این کارگران به اعتصاب پایان داده و کارگران را وادار به عقب نشینی کنند. از جمله این اقدامات ضد انسانی میتوان به قطع گاه و بیگاه آب و برق، خاموش کردن حمامها، جلوگیری از آمدن فروشندگان ارزاق عمومی به محل زیست کارگران، تلاش برای ایجاد دو دستگی در میان آنان و گسیل گاه و بیگاه مامورین نیروی انتظامی به کوره پزخانه ها و بازداشت کارگران و انتشار شایعه دخالت بیشتر نیروهای انتظامی میتوان اشاره کرد. با اینحال کارگران این کارخانه ها مصمم هستند تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب ادامه دهند.این در حالی است که بنا بر خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کارخانه های آجر پزی شبستر و میاندوآب نیز مصمم هستند هفته آینده دست به اعتصاب زده و به همکاران اعتصابی خود در ارومیه ملحق شوند. همچنین بنا بر خبرهای تائید نشده که به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است کارگران کارخانه های آجر پزی تاکستان نیز دست به اعتصاب زده و در پی اقدام کارفرمایان در استفاده از اعتصاب شکنان و ایجاد درگیری سه نفر از کارگران زخمی شده اند.اعتصاب کارگران کارخانه های آجر پزی ارومیه در شرایطی ادامه دارد که نزدیک به یک ماه است کارگران کارخانه های آجر پزی قرچک و ورامین نیز دست به اعتصاب زده و همچون کارگران ارومیه خواهان افزایش دستمزدهایش تا سقف 15هزار تومان برای هر هزار عدد آجر هستند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
16/3/1387
فاکس: 02144514795

نامه اتحادیه آزاد کارگران ایران بهITUC در باره وارد کردن فشارهای شدید جسمانی بر جوانمیر مرادی و طاها آزادی

از: اتحادیه آزاد کارگران ایران به: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری ITUC3 جون 2008
با درودهای فراوان
دوستان و همکاران گرامی همانگونه که مطلع هستید در اول ماه مه امسال جوانمیر مرادی و طاها آزادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به دلیل برگزاری مراسم اول ماه مه در عسلویه بازداشت شدند و هم اکنون 34 روز از بازداشت آنان می گذرد. در این مدت :1- به استثنای چند روز اول بازداشت جوانمیر مرادی و طاها آزادی مامورین امنیتی محل نگهداری آنها را از خانواده های این کارگران پنهان کرده و به این ترتیب اقدام به آزار و اذیت همسران و فرزندان آنان کرده اند.2- مامورین امنیتی در طول زمان نگهداری جوانمیر مرادی و طاها آزادی از دادن داروهای اعصاب جوانمیر مرادی که باید آنها را بطور روزمره مصرف میکرد خودداری کرده و آنان را با دستان از پشت بسته نگه داشته اند.3- در مورخه 23/2/1387 مامورین امنیتی جوانمیر مرادی را وادار کردند با همسرش تماس گرفته و به ایشان بگوید که در حال انتقال به کرمانشاه هستند. اما با مراجعه خانواده این کارگران به اداره اطلاعات کرمانشاه، اداره مذکور از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرد و فوزیه خالصی و همراهان وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.4- فوزیه خالصی همسر جوانمیر مرادی دو روز پیش یعنی مورخه 13/3/1387 موفق شد با وی در زندان مرکزی بوشهر ملاقات کند. در این ملاقات بر اثر شدت فشارهای جسمانی وارده بر جوانمیر مرادی در اداره اطلاعات بوشهر، وی قادر به نشستن نبوده و آثار ضرب و شتم در قسمتهای مختلف بدنش مشهود بوده است. جوانمیر مرادی و طاها آزادی را در طول مدت نگهداری آنان در اداره اطلاعات بوشهر با چشمان و دستان بسته به کرات مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند بطوریکه احتمال شکستگی در قفسه سینه جوانمیر مرادی بسیار جدی است و یکی از دندانهای طاها آزادی نیز شکسته است. علاوه بر این هیچ اقدامی در این مدت از سوی مامورین امنیتی برای درمان آنها بعمل نیامده و هم اکنون آنان در زندان مرکزی بوشهر تحت بازداشت هستند و علیرغم پیگیری خانواده های آنان و مراجعه به دفتر رسیدگی به شکایات مردمی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی و قاضی پرونده در عسلویه، همچنان از انتقال جوانمیر و طاها به دادگاه خودداری میکنند. از نظر ما نگهداری غیر معمول این کارگران در زندان مرکزی بوشهر و عدم انتقال آنان به دادگاه برای روشن شدن تکلیفشان، به خاطر اینست تا آثار شکنجه بر بدن این کارگران محو شود. دوستان و همکاران گرامیجوانمیر مرادی و طاها آزای هیچ جرمی جز برگزاری مراسم اول ماه مه مرتکب نشده اند و تنها سندی که اداره اطلاعات عسلویه به عنوان سند جرم به خانواده های آنان نشان داده است پلاکاردهایی است در اعتراض به میزان و عدم پرداخت دستمزدها که در ابتدای مراسم در دست این کارگران بوده است.ما ضمن قدردانی از اقدامات تا کنونی شما در دفاع از حقوق انسانی کارگران در ایران، از شما انتظار داریم با توجه به برگزاری اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار، اقدامات جدی تری را در این روزها برای دفاع از حقوق انسانی کارگران در ایران بعمل آورید.منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و بختیار رحیمی یکی دیگر از فعالین کارگری همچنان در زندان هستند و کارگران نیشکر هفت تپه بدلیل اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان مورد سرکوب واقع شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.دولت جمهوری اسلامی عضو سازمان جهانی کار است و از نظر ما به دلیل نقض شدید ابتدائی ترین و بدیهی ترین حقوق کارگران صلاحیت عضویت در سازمان جهانی کار را ندارد.
با احترام فراوان
اتحادیه آزاد کارگران ایران
14/3/1387
فاکس: 02144514795
رونوشت به: سازمان جهانی کار جناب خوان سوامایا – یونیون گلوبال و سازمان عفو بین الملل

نمایشگاه عکس در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه در استکهلم برگزار شد