Friday, May 30, 2008

به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کنید

فرزاد کمانگر معلم شهرستان کامیاران و از اعضای هئیت مدیره کانون صنفی معلمان کردستان است که در سال ٨٥ به همراه علی حیدریان و فرهاد وکیلی در تهران دستگیر شد و سه ماه قبل دادگاه او را به اعدام محکوم کرد. حکم اعدام فرزاد کمانگر رسما برای اولین بار روز سه شنبه همین هفته توسط علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه حکومت، اعلام شد.

تاکنون اعتراضات زیادی از جانب معلمان و بخشهای مختلف مردم علیه این حکم جنایتکارانه به عمل آمده و هفته گذشته فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین، در نامه ای به سفیر جمهوری اسلامی در بروکسل ضمن محكوم كردن دستگیری معلمان ایران، خواستار آزادی معلمان دستگیر شده از جمله فرزاد كمانگر شد.

بدنبال اعتراضلت گسترده معلمان، رژیم برای عقب راندن اعتراضات به حق معلمان تعداد زیادی از فعالین معلمان را به احکامی مانند اخراج، تبعید، و زندان محکوم کرد تا معلمان را بترساند و مانع ادامه مبارزه آنها شود، اما ادامه اعتراضات معلمان سیاست ارعاب رژیم را بشکست کشاند. اعدام قتل عمد دولتی و یک جنایت است و حکم اعدام معلمی که تنها جرمش اعتراض به بیحقوقی بوده، اوج جنایت پیشگی و بیشرمی حکومت اسلامی را نشان میدهد و بطور مشخص این تعرضی به معلمان و همه مردمی است که برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض میزنند.

مردم آزادیخواه،

حکم اعدام فرزاد کمانگر برای ترساندن و عقب راندن همه ما است. این حکمی جنایتکارانه علیه همه ما و برای تسلیم کردن کلیه مردم محروم و زحمتکش است و باید با گسترده ترین اعتراض معلمان، کارگران، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه در کامیاران و در سراسر کشور پاسخ داده شود. حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن حکم اعدام فرزاد کمانگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او و لغو کامل مجازات اعدام میباشد. میتوانیم و باید حکومت کثیف اسلامی را از این عمل جنایتکارانه عقب بنشانیم. این برای پیشروی همه مردم درمقابل حکومت اسلامی حیاتی است.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ اردیبهشت ١٣٨٧، ٣٠ مه ٢٠٠٨

اعتصاب گسترده كارگران كوره پزخانه ها در ارومیه و قرچك

حدود ٣ هزار نفر از كارگران ٦٠ كوره آجرپزی ارومیه در اعتراض به سطح پائین دستمزدها از صبح روز ٦ خردادماه دست به اعتصاب زده و خواهان افزایش دستمزدهای خود شدند و امروز کارگران ٢٠ کوره آجرپزی دیگر به آنها ملحق شدند. كارگران در حال حاضر به ازای هر هزار آجر ٩۵٠٠ تومان دستمزد دریافت می كنند و خواهان افزایش دریافتی خود به ١٥ هزار تومان هستند. یك كارگر از ساعت ٤ صبح تا ٧ بعد ازظهر در یك شیفت كاری ١۵ ساعته مداوم، حدود ٢ هزار آجر در روز تولید میكند. كارفرماها هیچگونه توجهی به خواست كارگران نكرده اند و كارگران در مقابل دفتر كارفرما دست به تجمع زدند. پلیس ١١٠ علیه کارگران وارد عمل شده و کارگران را تهدید به بازداشت كرده است. كارگران مصمم اند تا رسیدن به خواست افزایش دستمزد، به اعتصاب خود ادامه دهند.

طبق گزارش اتحادیه کارگران آزاد ایران، کارفرمایان در نشست با نمایندگان کارگران تنها به افزایش ٥٠٠ تومان رضایت دادند و کارگران از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرده و به اعتصاب ادامه میدهند. طبق این گزارش در جریان این نشست کارفرما به یکی از نمایندگان کارگران گفت باید بساطت را جمع کنی و از اینجا بروی. کارگران چنان متحدانه درمقابل تهدید کارفرما ایستادند که کارفرما بلافاصله عقب نشست. کارگران دسته جمعی مقابل دفتر کارفرما رفتند و اعلام کردند اگر این رفیقمان از اینجا برود همه با او خواهیم رفت و بدینطریق به کارفرما حالی کردند که دوره این دیکتاتوربازی ها گذشته است. کارفرمایان همچنین تلاش کردند با گماردن نگهبان درمقابل هر کوره پزخانه مانع ارتباط کارگران کوره پزخانه های مختلف با یکدیگر شوند که اعتراض متحد کارگران، از این اقدام نیز عقب نشستند.

بنا به خبر دیگری كه روز ٨ خردادماه منتشر گردیده بود، بیش از ٨٠٠ كارگر ٣٠ كوره آجرپزی قرچك نیز در اعتراض به پائین بودن دستمزدهای خود، دوهفته است در اعتصاب به سر میبرند.

حزب كمونیست كارگری از اعتصاب كارگران كوره پزخانه های ارومیه و قرچك حمایت می كند و دخالت پلیس سرکوبگر جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکند. حزب همه مردم و كارگران ارومیه و قرچك و مناطق دور و بر این مراكز را به حمایت گسترده از این كارگران فرامی خواند. اعتصاب حق مسلم كارگران است. با دستمزدی كه این كارگران دریافت می كنند، زندگی هیچ انسانی نمی گذرد. حزب همه كارگران را برای مبارزه برای افزایش دستمزدها تا سطح یك زندگی انسانی و مرفه فرامی خواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونیست كارگری ایران
٩ خرداد ١٣٨٧، ٢٩ مه ٢٠٠٨

Thursday, May 29, 2008

موضوع: اخراج جمهوری اسلامی از عضویت در سازمان جهانی کار ILO (آی ال او)

به: سازمانها و اتحادیه‌های جهانی کارگری در سراسر جهان
از : کمیته دفاع کارگران دستگیر شده مه ٨٧



همانطور که مطلع هستید جمهوری اسلامی ایران همواره به بهانه‌های واهی حقوق پایه‌ای کارگران را مورد تعرض قرار داده و آنان را دستگیر و زندانی میکند. داشتن حق تشکل و اعتصاب که یکی از دستاوردهای مبارزه طبقه کارگر است از طرف جمهوری اسلامی مورد تهدید جدی قرار گرفته و با زندان و احکام قرون وسطایی کارگران، را از این حقوق پایه‌ای بی‌بهره ساخته اند.
هر سال کارگران در ایران به خاطر برپایی روز جهانی کارگر مورد تعرض و سرکوب قرار میگیرند و رهبران آنان دستگیر و زندانی میشوند.
امسال طه آزادی و جوانمیر مرادی از رهبران کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیر و تا کنون در محل نامعلومی در بازداشت به سر میبرند. همچنین کارگران در ایران به خاطر اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان (٤ تا ٣٠ ماه) مورد تهاجم و سرکوب و زندان قرار میگیرند.
طی سالهای گذشته و همین امسال نامه‌های اعتراضی زیادی از طرف سازمانها و اتحادیه‌های کارگری جهانی در خصوص نقض حقوق پایه‌ای کارگران به جمهوری اسلامی ارسال شده است ولی آنها اعتنایی به این اعتراضات جهانی نداشته و همچنان با کارگران معترض و اعتصابی با گلوله و باتوم و گاز اشک آور مقابله میکنند.
طی هفته‌های گذشته کارگران لاستیک سازی البرز و کارگران هفت تپه مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند و هنوز بعد از چندین ماه منصور اسانلو و بختیار رحیمی نیز گرفتار زندان هستند.
مقابله جمهوری اسلامی با کارگران در مقابل حق اعتصاب و داشتن تشکل نقض آشکار حقوق پایه‌ای کارگران میباشد. ما همصدا با کارگران ایران خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار آی ال او میباشیم.
انتظار داریم مراتب اعتراض خود را با ما و کارگران ایران اعلام نمائید.

کمیته دفاع از کارگران دستگیرشده مه ٨٧

اعتصاب گسترده کارگران کارخانه های آجر پزی ارومیه

حدود سه هزار نفر از کارگران کارخانه های آجر پزی ارومیه در اعتراض به سطح پایین دستمزدها از صبح روز ششم خرداد ماه دست به اعتصاب زده و خواهان افزایش دستمزدهای خود شده اند.بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، این کارگران در حال حاضر به ازای هر هزار عدد آجر 9500 تومان دستمزد دریافت میکنند و یک کارگر از ساعت 4 صبح تا 7 بعد از ظهر در یک شیفت کاری 15 ساعته مداوم، حدود دو هزار آجر در روز تولید میکند.این کارگران با توجه به تورم افسار گسیخته در جامعه و شرایط بسیار سخت کاری خود، به سطح پایین دستمزدهایشان معترض هستند و خواهان دریافت 15 هزار تومان دستمزد به ازای هر هزار آجر می باشند.در حال حاضر از 90 کوره آجرپزی در ارومیه کارگران 60 کوره در این اعتصاب شرکت کرده اند و قرار است فردا کارگران 30 کوره باقی مانده نیز به همکاران اعتصابی خود بپیوندند و دست از کار بکشند.بنا بر این گزارش از لحظه شروع اعتصاب تا کنون کارفرمایان هیچگونه توجهی به خواسته های کارگران نکرده و مسئولین اداره کار نیز به میان آنان نیامده اند و در موردی با توجه به عدم توجه کارفرمایان به اعتصاب کارگران، تعدادی از کارگران کوره های آجرپزی نازلو که حدود سی کوره می باشد در مقابل دفتر کارفرما دست به تجمع زده اند که پلیس 110 در محل حاضر شده و کارگران را تهدید به بازداشت کرده است.در تداوم این اعتصاب قرار است فردا از کارگران هر کوره یک نفر به عنوان نماینده به اداره کار مراجعه نموده و خواستهای خود را پیگیری کنند.این کارگران مصمم هستند تا رسیدن به خواست خود و افزایش دستمزدها به اعتصاب خود ادامه دهند. لازم به یادآوری است در این کوره پزخانه ها کارگران به صورت خانوادگی و همراه فرزندان خردسال خود در شرایط بسیار سختی مشغول به کار هستند. اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام حمایت از اعتصاب کارگران کارخانه های آجرپزی ارومیه، اعتصاب متحدانه این کارگران را به عنوان الگویی برای کارگران سایر بخشها جهت افزایش دستمزدها توصیه و از عموم آنان میخواهد تا ضمن حمایت از اعتصاب کارگران کارخانه های آجرپزی ارومیه خواهان افزایش دستمزدهای خود شوند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
8/3/1387
فاکس:02144514795

نیشکر هفت تپه، بیست و پنجمین روز اعتصاب، اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد، کارگران با هیچ وعده و وعیدی کوتاه نمی آیند

اعتصاب هزاران کارگر نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد. کارگران هرروز در محل کارخانه حاضر میشوند و دست به تجمع میزنند و با شعار دادن بر خواست های خود تاکید میکنند. صبح روز چهارشنبه ٨ خردادماه از قول مدیریت که گفته میشود در تهران است، به کارگران وعده داده شد که حقوق معوقه آنها عصر همان روز پرداخت میشود اما کارگران شعار دادند که به این وعده وعیدها هیچ باوری ندارند و تا زمانی که خواستهایشان برآورده نشود به مبارزه خود ادامه خواهند داد. از دیروز کارگران آبیاری برای جلوگیری از خشک شدن مزارع با توافق عمومی کارگران سر کار برگشتند.

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، بیانگر روحیه اعتراضی و تسلیم ناپذیر کل طبقه کارگر است. دوره ای که کارگران را با تهدید و وعده و وعید مجبور به کار کنند سپری شده است. جنبش کارگری باید خود را برای اعتصابات بزرگتر و متحدانه تر، اعتصابات همزمان مراکز کارگری آماده کند.

حزب کمونیست کارگری از کلیه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان و همه مردم آزادیخواه در شهرهای خوزستان و در سراسر کشور میخواهد که فعالانه از این مبارزه حمایت کنند. حزب بویژه جوانان و مردم شوش را به ایجاد کمیته های همبستگی با کارگران نیشکر و جلب حمایت از این مبارزه فرامیخواند. این اعتصاب شایسته حمایت گرم همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ مه ٢٠٠٨، ٩ خرداد ١٣٨٧

Monday, May 26, 2008

ما جمعی از کارگران ایران شاغل در مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، قطعنامه زیر را در رابطه با محکومیت دولت ایران و خطاب به سازمان

به : کمیته بین المللی همبستگی کارگری حزب کمونیست کارگری ایران
به: سازمانها و احزاب کارگری جهان
از: جمعی از کارگران شاغل در مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

با سلامهای گرم
ما جمعی از کارگران ایران شاغل در مجتمع های بالا ، قطعنامه زیر را در رابطه با محکومیت دولت ایران و خطاب به سازمان جهانی کار (ILO) اعلام میداریم :
از آنجا که،
1 – امروز جامعه ایران شاهد سرکوب حرکتهای کارگری از سوی دولت جمهوری ایران است .
2 – فعالین کارگری تحت فشار سیاسی شدید قرار داشته و رهبران کارگری، از جمله شیث امانی، جوانمیر مرادی و طاها آزادی به جرم شرکت در مراسم های روز جهانی کارگر، زندانی شده اند.
3 – جرکت کارگران در مراکز مختلف برای رسیدن به ابتدائی ترین خواست یعنی دستمزد و امنیت شغلی، مانند نیشکر هفت تپه و کارخانه کیان تایر با تعرض پلیس و نیروی انتظامی مواجه میشود .
بنابراین ما ضمن محکوم کردن این سیاستهای دولت، از همه کارگران در ایران و همچنین سازمانها و احزاب کارگری در سراسر ایران میخواهیم که:
1 – دولت ایران را بدلائل بالا محکوم کرده و خواهان آزادی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی شویم.
2 – از سازمان جهانی کار ( ILO ) میخواهیم که نمایندگان دولت ایران را از ان سازمان اخراج کنند. اینها نمایندگان کارگران ایران نیستند. اینها نمایندگان دولتی هستند که خواستهای کارگران را با زندان و سرکوب جواب میدهد.
زنده باد همبستگی بین المللی جهان
زنده باد مبارزات حق طلبانه کارگران در ایران
3/3/87

نیشکر هفت تپه، بیست و دومین روز اعتصاب

بار دیگر حکومت اسلامی به تجمع کارگران هفت تپه حمله کرد


كارگران نیشكر هفت تپه بدنبال حضور گارد ویژه در سطح شهر، از روز پنجشنبه ٢ خرداد، به اعتصاب خود ادامه دادند اما ادامه تجمع را به کارخانه انتقال دادند. در چند روز گذشته تجمع کارگران در مقابل دفتر مدیریت در کارخانه ادامه یافت. روز قبل کارگران تهدید کردند که چنانچه حقوق معوقه آنها فورا پرداخت نشود بار دیگر به خیابان خواهند آمد. حقوق کارگران پرداخت نشد و امروز دوشنبه کارگران ضمن ادامه اعتصاب، دست به تجمع درمقابل فرمانداری شوش زدند و خواستهای خود را تکرار کردند و شعار دادند: فرماندار بي کفايت استعفا استعف، معيشت زندگی حق مسلم ماست، نيروی انتظامي خجالت خجالت، حقوق ماهيانه حق مسلم ماست.

صبح امروز معاون مدیر کل کار استان خوزستان، کارگران نیشکر را تهدید کرده بود که شما اخلالگر هستید و برای نظام مشکلات امنیتی ایجاد کرده اید و دستگاههای اطلاعاتی حق دارند با شما برخورد کنند. و دستگاههای اطلاعاتی نیز به فرمان مقامات به اجتماع کارگران حمله کردند و گفته میشود که ١٢ نفر از کارگران را دستگیر کردند.

حزب کمونیست کارگری حمله به اجتماع کارگران و دستگیری کارگران را شدیدا محکوم میکند. کارگران دستگیرشده باید فورا و بدون هیچ نوع قید و شرطی آزاد شوند. حزب از همه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان و همه مردم آزادیخواه در سراسر کشور میخواهد که فعالانه از این مبارزه حمایت کنند. حزب بویژه جوانان و مردم شوش را به ایجاد کمیته های همبستگی با کارگران نیشکر و جلب حمایت از این مبارزه فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ مه ٢٠٠٨، ٦ خرداد ١٣٨٧

گزارش برگزاری میز اطلاعاتی در حمایت از مبارزات کارگران هفت تپه در فرانکفورت


در تاریخ شنبه 24 ماه مه واحد فرانکفورت حزب کمونیست کارگری ایران در دفاع از مبارزات کارگران هفت تپه اقدام به برپایی میز اطلاعاتی در مرکز شهر کرد.
فعالین حزب برای مدت 4 ساعت اقدام به پخش اطلاعیه های حزب در مورد مبارزات کارگران هفت تپه و ضرورت دفاع از آزادی کارگران دستگیر شده در جریان مبارزات جاری کارگران کردند.

همچنین لیست جمع آوری امضا در دفاع ازآزادی کارگران هفت تپه و محکومیت جمهوری اسلامی در سرکوب مبارزات کارگران در کنار میز اطلاعاتی در جریان بود و مراجعه کنندگان به میز ضمن بحث با فعالین حزب در این مورد، لیست حمایت از آزادی کارگران دستگیر شده را امضا می کردند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در مورد آن اطلاع رسانی می شد، موضوع اخراج رژیم جمهوری اسلامی از سازمانی جهانی کار و توضیح ضرورت این امر و اینکه جمهوری اسلامی به عنوان رژیمی که کارگران را سرکوب می کند و کارگران ایران حق تشکل نداشته و هر نوع مبارزه کارگران وحشیانه از طرف حکومت سرکوب می شود، بود. در همین رابطه اطلاعیه ها و فراخوان ها حزب برای اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار در میان مردم پخش شد.

لازم به توضیح است که میزهای اطلاعاتی و نمایشگاههای عکس واحد فرانکفورت هر هفته در مرکز شهر برگزار می شود.این برنامه ها با استقبال خوب مردم مواجه شده است.



تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران- فرانکفورت
26 مه 2008

دهها کارگر در شعله های آتش جان باختند و یا شدیدا مجروح شدند

طبق خبری که سایت دولتی "خبرگزاری فارس" منتشر کرد، دو كارخانه مواد شیمیائی كیمیاگران امروز و كیمیاگستر، واقع در شهرك صنعتی بازنه از توابع شهرستان شازند، امروز ۵ خردادماه آتش گرفتند و ١۵ نفر از کارگران کشته و ٣٠ تا ٤٠ نفر از آنان مجروح شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

حزب كمونیست كارگری با خانواده ها و بازماندگان واقعه دلخراش و هولناك آتش سوزی این دو كارخانه عمیقا احساس همدردی می كند و صمیمانه به آنها تسلیت میگوید. تنها با برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت کارگران جانباخته توسط کارگران و مردم شازند و سیل پیام های همبستگی با خانواده ها و همکاران قربانیان این فاجعه از سراسر کشور میتوان غم جانکاه از دست دادن این عزیزان را کاهش داد.

اگر تنها بخش کوچکی از حاصل دسترنج کارگران صرف ایمنی محیط کار میشد، این اتفاق و هزاران اتفاق مشابه در سایر مراکز کارگری نمی افتاد. اگر کارگر حق داشت که هیئت های بازرسی خود را برای رسیدگی به امنیت محیط کار سازمان دهد، این کارخانه ها و کارخانه های دیگر قتلگاه کارگران نمیشدند. اما حکومت اسلامی هر حقی را از کارگران سلب کرده است. کارگران سودجوئی و بی مسئولیتی کارفرمایان و ناامنی های محیط کار را میشناسند و بارها و بارها در مورد ناامنی محیط کارشان به کارفرماها و اداره های کار هشدار میدهند و دست به اعتراض و اعتصاب میزنند اما حکومت سراپا نکبت اسلامی، اعتراض و اعتصاب کارگر به این شرایط را ممنوع اعلام کرده است و پاسخ کارگر را با شلاق و زندان میدهد. جمهوری اسلامی مستقیما شریک جرم کارفرمایان این دو کارخانه و کلیه حوادث محیط کار در همه مراکز کارگری است.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و کارفرمایان این کارخانه ها را مسئول این فاجعه بزرگ انسانی میداند و آنها را شدیدا محکوم میکند. جمهوری اسلامی باید کارگران مصدوم را با بالاترین امکانات موجود پزشکی مداوا کند و به خانواده کارگران جانباخته و کارگران مصدومی که توانائی کار کردن را از دست داده اند، حقوق بازنشستگی کامل پرداخت کند. اینها حقوق اولیه کارگران است و جمهوری اسلامی را باید با اعتراض متحدانه وادار به تن دادن به این خواستها کرد.

گرامی باد یاد کارگران جانباخته کارخانه های مواد شیمیائی كیمیاگران امروز و كیمیاگستر
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونیست كارگری ایران
۵ خرداد ١٣٨٧، ٢۵ مه ٢٠٠٨

Sunday, May 25, 2008

شیث امانی امروز در میان استقبال پر شور اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از زندان آزاد شد

شیث امانی از اعضا و بنیانگذاران اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از تحمل33 روز حبس، امروز پنجم خرداد ماه هشتاد و هفت در ساعت 14 بعد از ظهر در میان استقبال پر شور دهها تن از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از زندان آزاد شد.آزادی شیث امانی بدنبال تلاش اتحادیه آزاد کارگران در سنندج و ملاقات صدیق کریمی عضو هیئت مدیره اتحادیه با آیت الله شاهرودی صورت گرفت که طی این ملاقات وی احکام صادره در باره همه کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سال گذشته در سنندج را لغو کرد.اتحادیه آزاد کارگران ایران از سال گذشته و از لحظه بازداشت اعضا خود و سایرکارگران در مراسم اول ماه مه سنندج، تلاش گسترده و همه جانبه ای را برای آزادی آنان آغاز نمود و همین امر باعث شد تا 11 نفر از این کارگران پس از تحمل 7 الی 12 روز حبس از زندان آزاد شوند و صدیق کریمی و شیث امانی نیز پس از تحمل 42 روز زندان به میان آغوش خانواده خود بازگردند.سپس دادگاه بدوی برای 11 کارگر به نامهای خالد سواری، اقبال لطیفی، طیب ملایی، فارس گویلیان، یدالله مرادی، طیب چتانی، عباس اندریانی، صدیق امجدی ، حبیب الله کله کانی، صدیق سبحانی، محی الدین رجبی، حکم 91 روز زندان و 10 ضربه شلاق و برای شیث امانی و صدیق کریمی دو سال و نیم زندان صادر نمود که بلافاصله پس از صدور این احکام اتحادیه آزاد کارگران ایران مبارزه گسترده ای را برای لغو آن در دستور خود گذاشت تا اینکه دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم زندان 11 کارگر را به جریمه تبدیل و احکام شلاق را همچنان ابقا نمود و در مورد شیث امانی و صدیق کریمی نیز حکم دو سال و نیم زندان آنان را به شش ماه تقلیل داد و آنرا جهت اجرا به شعبه دو دادگاه اجرای احکام استان کردستان ابلاغ کرد.با ابلاغ این احکام به دادگاه شعبه دو اجرای احکام، این دادگاه شروع به اجرای حکم نمود و 6 نفر از کارگران بازداشت شده مجبور به پرداخت جریمه های خود شده و حکم ده ضربه شلاق در مورد آنان اجرا گردید.در پی این وضعیت اتحادیه آزاد کارگران ایران در اقدامی تعرضی، مبارزه گسترده ای را از طریق انتشار فوری و گسترده اخبار اجرای حکم شلاق بر علیه کارگران و دعوت از افکار عمومی جهت عکس العمل فوری نسبت به این مسئله آغاز نمود و افکار عمومی بطور گسترده ای در داخل و خارج کشور نسبت به اجرای این حکم شنیع بر علیه کارگران عکس العمل نشان دادند. این اعتراضات باعث گردید تا دادگاه اجرای احکام، حکم شلاق بر علیه محی الدین رجبی را که به عنوان ششمین کارگر برای اجرای حکمش مراجعه کرده بود، اجرا ننماید.هفته گذشته دادگاه اجرای احکام برای اجرای حکم پنج کارگر باقی مانده از یازده کارگر و صدیق کریمی به ضامنهای آنان هشدار داده بود که این کارگران باید خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی نمایند و همین مسئله باعث شد تا این کارگران که حکم آنها اجرا نشده بود تصمیم به مراجعه به دادگاه در طول همین هفته جاری بگیرند.این کارگران با روحیه بسیار بالایی بر گزاری مراسم اول ماه مه را حق مسلم کارگران میدانند و تصمیم داشتند تا این ضمن مراجعه به دادگاه از پرداخت جریمه های خود خودداری کنند و چنانچه دادگاه آن را قبول نمیکرد خود را آماده کرده بودند تا با حکم دادگاه تجدید نظر به زندان بروند.در این میان آیت الله شاهرودی روز پنجشنبه گذشته به سنندج آمد و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران با تلاشی ستودنی موفق شدند وقت ملاقات از وی را گرفته و روز جمعه سوم خرداد ماه صدیق کریمی به نمایندگی از طرف همه کارگران با آیت الله شاهرودی ملاقات نماید که این ملاقات منجر به لغو تمامی احکام صادره در باره همه کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج منجمله صدیق کریمی و شیث امانی از سوی آیت الله شاهرودی گردید و پیرو آن امروز شیث امانی در میان استقبال پرشور اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از زندان آزاد شد.اتحادیه آزاد کارگران ایران این پیروزی را که حاصل زحمات و مبارزه شبانه روزی کارگران و تشکلهای کارگری در ایران و سراسر جهان است به تمامی کارگران، شخصیتها و نهادهایی که در این پیروزی سهمی داشتند صمیمانه تبریک میگوید و دست یکایک آنان را می فشارد.
زنده باد همبستگی کارگری
زنده باد اول ماه مه
اتحادیه آزاد کارگران ایران
www.ettehade.net

معیشت و زندگی حق مسلم ماست. کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراضات خود شدند

معیشت و زندگی حق مسلم ماست

بنابه گزارشات رسیده از شوش، کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراضات خود شدند.
بیش از 3000 کارگر از صبح امروز پس از ورود به محوطه شرکت، ابتدا در محوطه صنعتی شرکت تجمع نمودند و سپس با دادن شعارهای مختلف به سمت دفتر مدیریت حرکت کردند و در آنجا تجمع نمودند. شعارهایی که کارگران امروز در محوطه شرکت سر می دادندعبارت بودند از : کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/ معیشت و زندگی حق مسلم ماست/ حقوق ماهیانه حق مسلم ماست/ شفیعی، زیودار استعفا استعفا و شعارهای دیگر به اعتراضات خود ادامه دادند.
در طی چند روز گذشته به طور غیر رسمی به کارگران اعلام کرده بودند که تا روز یکشنبه حقوق معوقه 3 ماهه اخیر آنها را پرداخت خواهند کرد و همچنین به سایر خواسته های آنها رسیدگی خواهند کرد، ولی تا به حال هیچگونه اقدامی در این باره انجام نشده است.
در صورتیکه امروز به خواسته های کارگران رسیدگی نشود آنها قصد دارند که از روز دو شنبه اعتراضات خود را به سطح شهر و به مقابل فرمانداری گسترش دهند و بر شدت آن بیفزایند.کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب و اعتراضات ادامه خواهند داد.
از طرفی دیگر مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی ، اعضای هیئت مدیره و زیودار رئیس حراست که کارگران خواهان اخراج آنها هستند در محل کار خود حاضر نمی شوند.
در جریان دستگیریهای گسترده کارگران و حکومت نظامی اعلام نشده در تاریخ 01 خرداد ماه که بیش از 26 کارگر دستگیر شدند. تعدادی از کارگران دد اداره اطلاعات و آگاهی شوش بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند، ازجمله آنها آقای نجات دهلی از فعالین کارگری که هنوز آثار ضرب وشتم بر بدن ایشان باقی مانده است و چهره ایشان متورم می باشد.
فردی بنام علی کرم خسروپور در ضرب و شتم کارگران نقش مستقیم داشت. خسروپور هنگامی که کارگران را به آگاهی شوش آورده بودند می گفت: این در تحریک کارگران شرکت داشته او را بزنید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درا یران، ضرب وشتم، و رسیدگی نکردن به خواسته های کارگران را محکوم می کند، و از سازمان جهانی کار و سندیکای کارگری جهان خواستار حمایت از کارگران ایران است.
05 خرداد 1387 برابر با 25 می 2008
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 نفر در حادثه انفجار یک كارخانه در شازند اراک کشته شدند

شمار قربانیان حادثه انفجار و آتش سوزی كارخانه تولیدكننده مواد شوینده ، آرایشی و بهداشتی در شازند اراک به 30 نفر و تعداد زخمی ها به 38 نفر رسید.
به گزارش شبکه خبر ، در ساعت 16 عصر امروز بر اثر انفجاری كه گفته می شود حین جوشكاری در مخازن تاسیساتی این واحد رخ داده تمامی تاسیسات این شركت و شركت مجاور دچار آتش سوزی شدید شد.
شاهدان عینی گفتند: یك مخزن 60 هزار لیتری حاوی مواد شیمیایی بر اثر آتش سوزی منفجر و به واحد مجاور به نام كیمیاگستران سهیرپرتاب و این واحد را نیز طعمه حریق كرده است.
مدیرعامل جمعیت هلا ل احمراستان مركزی گفت: تمامی امكانات امدادی و آمبولانس های استان برای كمك به حادثه دیدگلان این سانحه اعزام شده اند.
"حسین بدخشان "افزود : تا لحظه مخابره خبر 23 زخمی به بیمارستان ولیعصر اراك با سوختگی بین 70 تا 100درصد منتقل شدند و اقدامات اعزام 15 سانحه دیده دیگر به بیمارستان های تهران در دست انجام است.گفته می شود تعدادی از اجساد این حادثه غیرقابل شناسایی هستند

اعتراض شدید کارگران ایران خودرو به اخراج دهها نفر از همکاران خود

نتیجه وجود شرکتهای پیمانکاری وقراردادهای موقت همین است اخراج 300 نفر از همکاران خود در طی یک ماه گذشته اخراج دهها نفر از کارکنان سازمان فروش (ایساکو اخراج دهها نفر از کارگران پرس ایران خودرو ( همگام دوستان و همکاران گرامی طبق خبرهای رسیده از بخشهای مختلف شرکت طی روزهای آغازین سال جدید دهها نفر از همکاران عزیز از کار اخراج شده و به لشکر بیکاران پیوسته اند اخراج 300 کارگر ایران خودرو 1387/02/29گزارش‌های رسیده حاکی از اخراج این کارگران شاغل در بخش‌های مختلف ایران خودرو به بهانه مدرن شدن بخش‌های تولیدی و استفاده از دستگاه بجای نیروی کار است. 300 کارگر قراردادی شرکت ایران خودرو به دستور مدیریت از کار برکنار شدند."رجبعلی شهسواری" رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور با بیان این مطلب به دسترنج گفت: گزارش‌های رسیده حاکی از اخراج این کارگران شاغل در بخش‌های مختلف ایران خودرو به بهانه مدرن شدن بخش‌های تولیدی و استفاده از دستگاه بجای نیروی کار است.او گفت: متاسفانه مدرن شدن کارخانه‌های داخل کشور برخلاف دیگر کشورهای پیشرفته در حالی صورت می‌پذیرد که در این زمینه تاکنون فکری به حال نیروی انسانی و چگونگی وضعیت زندگی انسان‌ها نشده است اخراج کارگران ایساکو در چند روز اخیر ۵۰ نفر از کارگران قراردادی شرکت ایساکو ایران خودرو، طی دو مرحله علیرغم اعتراض و شکایت این کارگران به مراجع حکومتی از جمله اداره کار و بیمه، اخراج شده اند. این کارگران اخراجی به همراه خانواده هایشان بی هیچ حق و حقوقی از کار اخراج و از ابتدایی ترین امکان تامین زندگی خود محروم شده اند واز طرفی طبق خبرهای رسیده حدود 100 نفر نیز از کارگران شرکت پرس ایران خودرو به دنبال کاهش تولید و کم کردن یک شیفت از کار اخراج شده اند دوستان کارگر ما اخراج این کارگران را ناشی از وجود شرکتهای پیمانکاری و ادامه قانون قرار دادهای موقت می دانیم که به راحتی به کارفرما اجازه اخراج کارگران را می دهد ما اخراج این کارگرانرا تحت هر عنوانی محکوم کرده و خواهان بر چیدن بساط شرکتهای پیمانکاری و لغو قراد دادهای موقت و باز گشت به کار همکاران به سر کار می باشیم
جمعی از کارگران ایران خودرو
اول خرداد 1387
ikcokar@yahoo.com

به کمک هم سرنوشتان مان درکشت وصنعت نی شکر هفت تپه بشتابیم

ما کارگران وخانواده هایمان به عنوان یک وظیفه انسانی موظفیم
بی درنگ ،فارغ از اینکه در کجا ودر کدام رشته صنعتی ، عمرانی ،خدماتی در هرکجای ایران که باشیم، از این حرکت بزرگ سیاسی و طبقاتی حمایت نمائیم.دیروز کارگران مس خاتون آباد ،شرکت واحد ، کشتی سازی صدرا، نساجی وحمل و نقل غرب را زدند. امروز کارگران مبار زات چند ساله ی گذشته و حمایتهای مادی ومعنوی از همدیگر در قالب جنبشهای اجتماعی کارگری نشان داده که اگر ابعاد مبارزات انقلابی تا این حد پیش رفته، ناشی از این همبستگی و اتحاد مان بوده است .تجربه نشان داده است به هر اندازه ای که حرکتها و مبارزات، مورد حمایت سایر بخشهای دیگر قرار گرفته باشد به همان اندازه هم ، توانسته است سیاست سرکوب وحشیگری سر مایه داری ودولتش را به عقب براند .از یک طرف تداوم حرکت مبارزات کارگری،نشانگر تغییر توازن قوا ی طبقاتی به نفع ما کارگران وعموم مردم علیه وضع موجود است .تداوم سیاست، ارعاب وسرکوب واخراج وزندان و ازطرف دولت سرمایه داری، ناشی از بحران عمیق سیاسی و اقتصادی آن میباشد. ،روند رو به رشد مبارزات سیاسی و طبقاتی هر روزه مردم معترض، در ابعاد مختلف ،خود زمینه ساز یک شرایط انقلابی و همه گیر، تا پای یک سره کردن کار این دولت ضد کارگری است . حرکتهای انقلابی و مطلباتی گسترده این دوره ، خود زمینه ساز تشکیل شوراها ی منتخب مراکز کارگری خواهد بود.این به معنای نفی مبارزات تا کنونی کارگران در تشکلهای دیگر مانند سندیکا وسایر ظرفهای مبارزاتی طبقه کارگر نیست . پاشنه آشیل حکومت سرمایه داری و کارفرمایان دراتحادوهمبستگی میلیونی ماکارگران است.در این دوره ما کارگران وخانوادهایمان با ابتکارات تازه در امر مبارزه،با دخالتگری بیشتر و اعلام پشتیبانی از مبارزات همدیگر باید بتوانیم حرکتها وسیاستهای سرمایه داری را عقیم وبه ضد خودشان تبدیل کنیم. برهمگان روشن است که وضعیت فلاکتباروغیر قابل تحمل کنونی مان نیازمند جواب در خور، به مصببین آن است.باید از این فضای سرکوب عبور کرد، این مقدور نیست مگر با اتحاد و همبستگی طبقاتییمان .هم زنجیران و هم طبقه هایمان در هفت تپه هر لحظه در انتظار حمایتهای ما هستند. گسترش این اعتراضات در سایر بخشهای کارگری در پشتیبانی از آنان باید کل جامعه را در بر بگیرد.تا سرمایه داری جرئت تکرار چنین جنایتی را نداشته باشد.ما کارگران از کلیه سازمانها واتحادیه های کارگری جهان خواهان حمایت وپشتیبانی ازمبارزه کارگران هفت تپه هستیم ما خواهان تحقق فوری کلیه خواسته های کارگران معترض کشت وصنعت نیشکر هفت تپه هستیم. ما همچنین خواهان آزادی فوری تمامی کارگران دستگیر شده اول ماه مه هستیم
پیش به سوی اتحاد و همبستگی طبقه کارگر
با امضای جمعی از:
کارگران برق و تاسیسات ماشین سازی ال 90درایران خودروپارس خودرو
کارگران پستهای 230کیلو ولت آبیک قزوین کارگران سختمانی و راهسازی درحومه تهران
کارگران پایشگاه نفت پارس تهران
کارگران صنوف ساختمانی
کارگران نیروگاه برق تهران
کارگران متروی تهران
تاریخ دوم خرداد هشتادوهفت

به کمک هم سرنوشتانتمان در نی شکر هفت تپه بشتابیم

کارگران ،همکاران مراکز صنعتی ، همکاران بخشهای حمل ونقل و پروژهای عمرانی،
معلمین، دانشجویان ،پرستاران، زنان ومردان شرافتمند ،مردم به ستوه آمده ی ایران


رفقای ما ، کارگران وخانواده های آنان در هفت تپه، چشم به راه حمایت ما از حرکت به حقشان هستند ما به عنوان یک وظیفه انسانی ،انقلابی ومهمتر از همه به عنوان یک وظیفه طبقاتی در سطوح مختلف بی درنگ وفارغ از اینکه در کجا ودر کدام رشته صنعتی ، عمرانی خدماتی وفابریکی در هرکجای ایران باشیم به این حرکت عظیم سیاسی و طبقاتی به پیوندیم دیروز کارگران کیان تایر مورد هجوم وحشیانه قرار گرفتند امروز کارگران هفت تپه وفردا نوبت ماست تجربه مبارزات چند ساله ی گذشته در حمایتهای مادی ومعنوی از همدیگر به عنوان جنبش ، تشکل،ویا صنف های مختلف نشان داده که اگر بعد مبارزات انقلابی تا این حد پیش رفته ناشی از این همبستگی و اتحاد مان بوده است . ثابت شده که هر گاه رژیم سرمایه داری به عناوین مختلف نمایندگان و فعالین جنبشهای زنان – کارگرا ن ویا معلمین و دانشجویان را دستگیر کرده باشد به هر اندازه ای این حرکتها و مبارزات مورد حمایت سایر بخشهای مبارزاتی قرار گرفته باشد به همان اندازه سرمایه داری و دولتش را به عقب نشانده تداوم این حرکتهای در اشکال گوناگون خصوصا" در مبارزه طبقاتی کارگران نشانگر تغییر توازن قوا ی طبقاتی به نفع ما کارگران وعموم مردم علیه وضع موجود است . همچنین تداوم سیاست ارعاب وسرکوب واخراج وزندان واعدام ناشی از بحران عمیق رژیم هار سرمایه است ، روند رو به رشد مبارزات سیاسی و طبقاتی هر روزه مردم معترض در ابعاد مختلف ،خود زمینه ساز یک شرایط انقلابی و همه گیر تا پای یک سره کردن کار این رژیم منحوس پیش خواهد رفت . امروزه شرایط سیاسی جامعه ایران می طلبد که پای تاسیس شورا ها ی محلات ، کارخانجات وتشکلهای مردمی رفت.پای بنیان نهادن کمیته های حمایت مالی و بسیج مردم از اعتصابات رفت باید سیاست محفلیزم و آکسیونیسم را کنار گذاشته و به بتن جامعه وبه درون طبقه کارگر وسازماندهی آن پرداخت. امروز دیگر راههای تفکر و عملکرد محفلی وغیر توده ای و تیمهای همنظر یارای قیومیت و نمایندگی مبارزه طبقه کارگران ندارند باید نگاه تمام محافل وجریانات و جنبشهای سیاسی و اجتماعی در پشتیبانی از مبارزات کارگری در ایران یک صدا خواست و مطالبات آنان را سر لوحه شعار وخواسته های خود قرار دهند جامعه ایران امروزه بیش از هر زمانی دیگر آبستن تحولات سیاسی و اقتصادی به نفع مردم است
حرکتهای انقلابی و مطلباتی خود زمینه ساز تشکیل شوراها ی منتخب مراکز کارگری خواهد بود این به معنای نفی مبارزات تا کنونی کارگران در شکلهای دیگر مانند سندیکا ودیگر تشکلها نیست بلکه هشدار است که نباید این فرصت را از دست داد. پاشنه آشیل و نقطه ضعف اصلی حکومت سرمایه داری و کارفرمائیان در این است که با دخالت و حضورمیلیونی تودهای کارگر باید راه توجیه کردن ،فراروگریز و سرکوب را از آنان سلب کرد .در این دوره ما کارگران وخانوادهایمان با ابتکارات تازه در امر مبارزه، دخالت گری و اعلام پشتیبانی از مبارزات همدیگر باید بتوانیم حرکتها وسیاستهای رژیم را عقیم وبه ضد خودش تبدیل کنیم بر همگان روشن است که وضعیت فلاکتبارو غیر قابل تحمل کنونی نیازمند جواب در خور، به مصببین آن است باید از این فضای سرکوب عبور کرد و این مقدور نست مگر با اتحاد و همبستگی طبقاتییمان
دامنه مبارزات ما در این دوره وارد یک فاز ومرحله جدید که ضمن اینکه ترس و هراس را ریخته بای بدیل آن یعنی بنیان یک ستاد هماهنگی و رهبری کنندهء سوسیالیست هم جایگزینی حرکتهای حاشیه ای و بی ریشه شود اگر در این کشمکش نبرد طبقاتی حاضر نتوانیم متحدو متشکل شویم بایدانتظار دور دیگری از سرکوب و قتل عام ومحرمیت بیش از پیش را داشته باشیم
ما کارگران ضمن پای فشاری به مطلباتی مانند لغو قراردادهای موقت وسفید امضاء ،باز گشت به کار تمامی کارگران اخراجی وپرداخت فوری تمام حقوف ودستمزدهای معوقه و پرداخت کامل حقوق ومزایای کارگران در دوران اعتراض واعتصاب تعطیلیو تلیق مراکز کار ، در مبارزات،خودرا محدود به کسب این مطالبات نکرده و خواهان به زیر کشیدن فوری حکومت سرمایه هستیم اگر امروز ما کارگران شعار تشکل و تجمع واعتصاب و راهپیمایی بدونه فید وشرط را خواستاریم نبه به عنوان تنها راه حل بلکه بخاطر عبور از وضعیت موجود و به زیر کشیدن ماشین سرکوب توسط قدرت دهها میلیونی مردم بیزاراز توحش اسلامی است نظر به اینکه در یکی دو سال اخیر دامنه اعتراضات،راهبندان و اعتصابات و مبارزات کارگری گسترش پیدا کرده نگاه کل بخشهای مردم در ایران وجهان را متوجه خود کرده است .این انتظار د ر هیچ یک از مولفه هایی مانند اصلاحات وسازش موقت با مردم جای ندارد امروز سرمایه جهانی در صدد جایگزینی از بالا به نام رژیم متعارف با حفظ ماشین سرکوب ومناسبات موجود است اما پاسخ اصلی و تعیین کننده ما طبفه کارگر متشکل وسایر جنبشهاو اقشار وابسته به طبقه ما است که جبهه ی اصلی و به عنوان یکی از طرفین این جنگ طبقاتی است که نباید فرجه برای ترمیم سرکوبگری به آن بدهد اکنون رژیم جنایتکار از هر دورهای دیگر شکنند تراست باید در کل محیطهای تولیدی ،صنایع کلیدی و بخش خدمات آب وبرق وحمل ونقل وعمران اعتصابات یک پس از دیگری شروع و قدرت نیروی سرکوب را در پهنه ایران متفرق کرد
هم زنجیران و هم طبقه هایمان در هفت تپه هر لحظه انتظار حمایت ما از تلاش واعتراض خود را دارند و گسترش این اعتراضات در سایر بخشهای کارگری از جمله این حمایتهاست
پیش به سوی اتحاد و همبستگی طبقه کارگر

جمعی از کارگران صنعتی تهرات
جمعی از کارگران برقو تاسیسات ماشین سازی ال 90درایران خودروپارس خودرو
جمعی از کارگران پستهای 230کیلو ولت آبیک قزوین
جمعی از کارگران پایشگاه نفت پارس تهران
جمعی از کارگران نیروگاه برق تهران
جمعی از کارگران مرکز کنترل متروی تهران
جمعی از کارگران فنی عمران وسازهای تهران
جمعی از کارگران معدن فسفات و میگون تهران
جمعی از کارگران سختمانی و راهسازی در تهران

Saturday, May 24, 2008

نامه فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان به رژیم اسلامی

نامه ي فرد ون لي وون به سفارت جمهوري اسلامي در بلژيك
جناب آقای علی عسگر خواجی
سفارت جمهوری اسلامی ایران بروکسل
30 اردیبهشت ماه 1387
مقام محترم سفیر ایران در بلژیک،بین الملل آموزش (ایی آی)، فدراسیون اتحادیه های معلمین است که بیش از 30 میلیون عضو را در 171 کشور نمایندگی می کند و دفتر مرکزی آن در بروکسل است.ایی آی از اسفند ماه 1385 در باره سرکوب فعالان انجمن های صنفی معلمان که خواستار دستمزد شایسته هستند، تاکنون با سفارت ایران در بلژیک، نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در ژنو و مقامات ایرانی مکاتبات متعددی انجام داده است. در همه این مکاتبات، ایی آی دستگیری ها و بازداشتهای فعالان و مسئولان انجمن های صنفی معلمان در ایران را محکوم کرده است.ایی آی در نامه هایش به مقامات ایرانی و در جریان دیدار با هئیت ایرانی اعزامی به جلسه هئیت رئیسه کنفرانس سازمان جهانی کار در ژنو در اول فروردین ماه 1386، خواستارگشایش راههای گفتگو و مذاکرات مناسب با نمایندگان انجمنهای صنفی معلمان بوده است.گفتگو، کلید ارزشمندی برای اتحادیه های معلمان و ایی آی است. به همین دلیل ایی آی آرزو دارد که باب گفتگو با دولت ایران گشوده شود زیرا که گفتگو به درک بهتر دریک فضای همکاری و به نفع طرفین می انجامد. ایی آی بسیار سپاسگزار خواهد بود اگرکه جنابعالی بعنوان میانجی بین مقامات ایرانی و ایی آی تقاضای دیدار هئیت ایی آی را بپذیرید.از موضوعاتی که ایی آی مایل است با شما به بحث بگذارد رعایت حق مذاکرات دسته جمعی معلمان بعنوان حق محفوظ شده و به رسمیت شناخته شده در معیارهای بین المللی کار، و همچنین مورد خاص فرزاد کمانگر معلمی است که در اسفند ماه 1386 به اعدام محکوم شده است. فرزاد کمانگر معلم 33 ساله ای است که 12 سال در شهرستان کامیاران تدریس کرده است. ایشان عضو کانون صنفی معلمان کردستان است. بر اساس اطلاعات رسیده به ایی آی، روند دادرسی و قضایی پرونده آقای کمانگر الزامات قانونی ایران را در بر نداشته است و هیچ شاهد و سندی علیه ایشان در اتهام "به خطر انداختن امنیت ملی" وجود ندارد. در صورتی که شما اطلاعات بیشتری در مورد پرونده آقای کمانگر دارید، ایی آی مایل به شنیدن آنهاست.بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم. اردتمند شما
فرد ون لی وون
دبیر کل ایی آی

نیشکر هفت تپه، هیجدهمین روز اعتصاب، اعتصاب كارگران نیشكر هفت تپه ادامه دارد

كارگران نیشكر هفت تپه بدنبال حضور گارد ویژه در سطح شهر، از روز پنجشنبه ٢ خرداد ادامه تجمع را به کارخانه انتقال دادند. اعتصاب همچنان ادامه دارد و همزمان با اعتصاب کارگران در محوطه صنعتی شركت و مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زدند. کارگرانی که روز ١ خرداد در سطح شهر دستگیر شده بودند، نیز آزاد شدند.

حمایت از اعتصاب کارگران نیشکر را باید گسترش داد. این یک اعتصاب مهم است و باید با تمام قوا از جانب همه مراکز کارگری، از جانب معلمان و دانشجویان و همه مردم آزادیخواه مورد پشتیبانی قرار گیرد. حزب بویژه جوانان و مردم شوش را فرامیخواند که با ایجاد کمیته ها و جمع های همبستگی فعالانه از کارگران نیشکر حمایت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ مه ٢٠٠٨، ٣ خرداد ١٣٨٧

Thursday, May 22, 2008

فراخوان به شرکت در تظاهرات

در همبستگی با مبارزات کارگران در ایران و اعتراضات اخیر كارگران هفت تپه در تظاهرات مقابل میدان داندا س تورنتو شرکت کنید!

طی چند روز گذشته کارگران نیشکر هفت تپه تجمعات بزرگی داشته اند. طی دو روز گذشته چندین هزار نفر در شهرهای دزفول و شوش برای اعتراض به محا كمه فعالین كارخانه نیشكر هفت تپه به خیابانها امده و در جلوی دادگاه دزفول و فرمانداری شوش دست به اعتراض زدند. این حرکت آنها حركت مهمی در تاریخ مبارزات كارگری ایران میباشد. اعتراضات كارگران هفت تپه در مقابل فشار و طرحهای سرکوبگرانه رژیم برای مرعوب کردن جامعه٬ ضربه مهمی به رژیم زده است. مبارزه كارگران برای ازادی دستگیر شده گان هفت تبه ودیگر زندانیان تا هم اكنون رژیم را مجبور كرده كه دادگاه كارگران هفت تپه را ناتمام بگذارد و این واقعه مهمی است٬ باید دراین مبارزه همراه انها بود
حزب كمونیست كارگری ایران ـ شرق كانادا برای همبستگی وحمایت از مبارزات كارگران نیشكر هفت تپه و محكوم كردن جمهوری اسلامی بخاطر محاکمه کارگران، پرونده سازی علیه آنان و حمله به اجتماعات کارگران تظاهراتی را درمركز شهر تورنتوبرگذار میكند و همه مردم آزادیخواه و همچنین سازمانهای کارگری را به شرکت در این تظاهرات فرامیخوانیم.
زمان : جمعه٢٣ مه ساعت ٦تا ٨ غروب
محل: میدان دانداس ـ تقاطع دانداس و یانك( ساب وی دانداس)

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران ـ شرق كانادا
١٩ مه ٢٠٠٨
تلفن تماس: ٤١٦٨۵٨٩٨٣١

كارگران شركت كیان تایر مجددا دست به اعتصاب زدند

به دنبال عدم تحقق وعده های كارفرما كه در دور اول اعتصاب كارگران شركت كیان تایر (لاستیك البرز سابق) در فروردین ماه امسال به كارگران داده بود، كارگران روز ٢٩ اردیبهشت ماه مجددا دست به اعتصاب زدند. لازم به یادآوری است كه كارگران از اسفندماه تاكنون دستمزدها و عیدی و پاداش خود را دریافت نكرده اند. در تاریخ ٢٩ اردیبهشت ماه، كارگران یكی از قسمتهای این كارخانه به مدت دو ساعت دست از كار كشیدند و دست به تجمع در کارخانه زدند. به دنبال این اعتصاب، صبح روز ٣١ اردیبهشت ماه مدیر این شركت به میان كارگران آمد و وعده های همیشگی را تكرار کرد، اما كارگران اعلام کردند كه تمامی این وعده ها دروغ است و به اعتصاب خود تا دریافت مطالباتمان ادامه خواهیم داد.

حزب کمونیست کارگری از اعتصاب كارگران کیان تایر حمایت می كند و از همه کارگران در سراسر کشور، از معلمان و دانشجویان و همه مردم آزادیخواه میخواهد از اعتراض این كارگران قاطعانه حمایت کنند. نپرداختن دستمزد كارگران یك دزدی و سرگردنه گیری آشكار است كه باید توسط هر انسان آزاده ای محكوم گردد. حزب از همه كارگران شركت كیان تایر می خواهد كه به اعتراض همكاران خود بپیوندند و متحد و یکپارچه بر خواستهای خود پافشاری کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠٠٨، ١ خرداد ١٣٨٧

بدنبال اعتصاب در کارخانه لوله سلفچگان، مجید نصیری دستگیر و دو نفر اخراج شدند

دستگیر شدگان اول مه سنندج به دادگاه احضار میشوند

بنا به خبری كه روز اول خردادماه در سایت "اتحاد"، سایت "اتحادیه آزاد كارگران ایران" درج شده است، نیروهای امنیتی در هماهنگی با كارفرمای كارخانه لوله سلفچگان، مجید نصیری، یكی از كارگران این كارخانه را بازداشت كردند. متن این خبر چنین است: "بدنبال اعتصاب دو ساعته کارگران کارخانه لوله سلفچگان که با موفقیت کارگران به پایان رسید، تا کنون دو تن از کارگران این کارخانه به نامهای سلام شیخی عضو هیئت مدیره و جمال میرانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران از کار خود اخراج شده و امروز نیروهای امنیتی در هماهنگی با کارفرما، مجید نصیری یکی از کارگران این کارخانه و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران را بازداشت و با خود به نقطه نامعلومی منتقل کردند. نیروهای امنیتی در این اقدام ضد کارگری برای جلوگیری از عکس العمل کارگران، مجید نصیری را بدون اینکه کارگران این کارخانه متوجه شوند بازداشت و پس از بازرسی اتاق وی، او را از کارخانه خارج کردند. از سوی دیگر مامورین انتظامی جهت اجرای احکام 5 نفر از کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج به ضامن های این کارگران مراجعه و خواهان معرفی این کارگران برای اجرای احکام دادگاه تجدید نظر شده اند."

حزب كمونیست كارگری دستگیری مجید نصیری را محكوم می كند و از همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه می خواهد كه دستگیری مجید نصیری و اخراج کارگران کارخانه لوله سلفچگان را محكوم كرده و خواهان آزادی مجید نصیری و کلیه کارگران زندانی و پایان دادن به احضار و دستگیری فعالین کارگری شوند. شركت در اعتصاب و سازماندهی و رهبری اعتراض و اعتصاب حق انکارناپذیر کارگران است و کارگران با چنگ و دندان از آن دفاع میکنند و آنرا تحمیل میکنند.

اعتراضات و اعتصابات گسترده تر در راه است. فعالین كارگری بیشتری باید به میدان بیایند و توده کارگران و مردم آزادیخواه و سازمانهای کارگری در سطح جهانی باید با قاطعیت بیشتری از آنها دفاع کنند. مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه در این زمینه درسهای مهمی را مقابل کل طبقه کارگر و مردم گذاشته است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠٠٨، ١ خرداد ١٣٨٧

برگزاری تظاهرات پشتیبانی در آلمان و سوئد در حمایت از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه!

روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز محاکمه ۵ تن از فعالین و رهبران اعتصابات کارگری در نیشکر هفت تپه٬ در سه شهر استکهلم٬ گوتنبرگ و هامبورگ میتینگ های اعتراضی علیه حمهوری اسلامی و در حمایت از مبارزه کارگران و با خواست آزادی کارگران زندانی برپا شد۔ در اینجا گزارشات مربوط به این حرکات اعتراضی را ملاحظه می کنید:
هامبورگ- به فراخوان حزب كمونیست كارگری ایران یک اجتماع اعتراضی در حمایت از مبارزات با شكوه كارگران هفت تپه و همچنین آزادی كارگران زندانی اول مه در مقابل كنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ برگزار شد. اجتماع کنندگان با دادن شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد٬ كارگر زندانی آزاد باید گردد٬ كارگر مبارز حمایتت میكنیم٬ آزادی برابری حكومت كارگری و مرگ بر جمهوری اسلامی با مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کردند۔ این اجتماع اعتراضی یك ساعت به طول انجامید و با سخنرانی كوتاهی از طرف نازنین برومند و شعارهای پی در پی شركت كنندگان در این اجتماع به پایان رسید.
استکهلم- در مرکز شهر استکهلم در حمايت از مبارزات با شکوه کارگران نيشکر هفت تپه تظاهرات ايستاده اى به فراخوان حزب کمونيست کارگرى ايران برگزار شد۔ مردم آزادى خواه و حق طلب با در دست داشتن عکس هايى از مبارزات کارگران ايران و شعارهايى به زبان سوئدى و انگليسى از جمله : " دستگيرى فعالين کارگرى در ايران را متوقف کنيد" ٬ "جمهورى اسلامى را از سازمان جهانى کار اخراج کنيد" و "مرگ بر جمهورى اسلامى ايران " توجه بسيارى از مردم شهر را به خود جلب کردند.در طول برگزارى آکسيون ممد اميرى و افسانه وحدت از فعالين حزب کمونيست کارگرى براى مردم در مورد مبارزات کارگران ايران و محاکمه و دستگيرى فعالين کارگرى و به خصوص پنج نفر از فعالين کارگرى نيشکر هفت تپه که به دادگاه اسلامى احضار شده بودن افشاگرى کردند و مردم را تشويق به امضا کردن نامه محکوميت جمهورى اسلامى کردند. ده ها نسخه از اطلاعيه اى که بطور کوتاه مبارزات کارگران ايران را توضيح مى داد در ميان مردم پخش شد.
گوتنبرگ- روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت،به فراخوان تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران درگوتنبرگ
یک تجمع اعتراضی در اعتراض به محاکمه رهبران کارگری در ایران برگزار گردید. معترضین با در دست گرفتن عکسهایی از کارگران دستگیر شده و بلند کردن تعدادی باندرول و پلاکارد و با سردادن شعارهایی از قبیل کارگران زندانی آزاد باید گردند، جمهوری اسلامی نابود باید گردد، توجه مردم را به بی حقوقی کارگران و مبارزات آنها در ایران جلب کردند.



در طول مدت این تظاهرات اطلاعیه ها و گزارشات دریافتی از مبارزات کارگران هفت تپه به زبانهای سوئدی و انگلیسی در میان عابرین توزیع گردید. در مجموع با پخش موزیک و توزیع اطلاعیه ها صحبت کردن از طریق رادیوهای محلی، گزارش اعتراض و مبارزه کارگران وسیعا در سطح شهر انعکاس یافت.



تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷

Wednesday, May 21, 2008

اتحادیه پست کانادا خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار شد، از کارگران هفت تپه و کیان تایر حمایت کرد و خواهان آزادی کلیه کارگران زندانی شد

در كنگره اتحادیه کارگری پست کانادا که در ماه آوریل با حضور ٧٠٠ نفر از نمایندگان شعبه های مختلف این اتحادیه برگزار شد، هیئتی از حزب کمونیست کارگری ایران، داود آرام و سیاوش آذری بعنوان میهمان شرکت کردند و پیام حزب را به کنگره ارائه دادند که در آنجا قرائت شد. هیئت حزب همچنین قطعنامه ای در دفاع از کارگران ایران و علیه سرکوبگریهای جمهوری اسلامی بصورت اضطراری به این کنگره ارائه داد که به تصویب کنگره رسید. در این قطعنامه اعلام شده است که جمهوری اسلامی صلاحیت شرکت در سازمان جهانی کار را ندارد و باید اخراج شود. همیچنین جمهوری اسلامی بخاطر حملات وحشیانه به کارگران کیان تایر (لاستیک البرز) و شلاق زدن کارگران به جرم شرکت در مراسم اول مه بعنوان یک رفتار ضدانسانی محکوم شده و خواسته شده که حقوقهای معوقه کارگران فورا پرداخت شود، و همه کارگران زندانی فورا آزاد شوند و کلیه اتهامات و وثیقه ها علیه کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر فعالین کارگری لغو گردد.
متن قطعنامه به شرح زیر است:
پلیس ضد شورش حوالی ساعت 7.30 غروب روز شنبه 12 آوریل دروازه کارخانه لاستیک سازی کیان تایر که در اطراف تهران واقع شده، را شکست و از در و دیوار وارد کارخانه شده تا صد ها نفر از کارگران اعتصابی که حقوق 5 تا 8 ماه عقب افتاده خود را طلب می کردند، را بزور از آنجا متفرق کنند. کارگران را دستگیر کردند و کتک زدند به حدی که تعدادی از آنان نیازمند مداوا در بیمارستان بودند. همینطور 6 نفر از کارگران آتش نشانی که از رها کردن آب جوش به کارگران تظاهر کننده خودداری کردند، دستگیر شدند.

1 اتحادیه کارگران پست کانادا جمهوری اسلامی ایران را بخاطر حملات وحشیانه به کارگران کیان تایر تهران محکوم می کند. کارکران دستگیر شده فوری و بدون قید وشرط باید آزاد شوند. حقوق های پرداخت نشده بدون هیج گونه تاخیر بیشتر باید پرداخت شوند.

2 اتحادیه کارگران پست کانادا شلاق زدن کارگران بخاطر برگزاری جشن اول ماه مه را یک جرم محسوب می کند و قویا این خشونت خونین و ضد انسانی را محکوم می نماید.

3 اتحادیه کارگران پست کانادا خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط منصور اسانلو می باشد و همینطور خواهان لغو تمام اتهامات و وثیقه ها علیه رهبران کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر واحد های تولیدی می باشد.

اتحادیه کارگران پست کانادا جمهوری اسلامی را برای عضویت در سازمان جهانی کار حائز صلاحیت نمی داند. بنابراین خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار می باشد.

اتحادیه کارگران پست کانادا بدینوسیله همبستگی خود با کارگران و مردم ایران برای رفاه، آزادی و برابری را اعلام میکند. اتحادیه کارگران پست کانادا همچنین کلیه سازمان های کارگری جهان را فرا می خواند تا همواره از مبارزات و مطالبات کارگران در ایران دفاع کرده و رژیم جمهوری اسلامی را محکوم نمایند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
٢٠ مه ٢٠٠٨

برقراری حکومت نظامی در هفت تپه و دستگیری کارگران، اعتصاب کارگران نیشکر ادامه دارد

طبق گزارشی دریافتی امروز چهارشنبه ١ خرداد شهر شوش حالت حکومت نظامی بخود گرفته و نیروهای گارد ویژه که از شهرهای خرم آباد٬ دزفول و اهواز به این شهر آمده، در ورودی ها و مناطق مرکزی شهر از جمله فرمانداری و بازار مستقر شده اند و در سطح شهر به گشت زنی مشغولند. رژیم دستور سرکوب کارگران را صادر کرده و تاکنون تعداد قابل توجهی از کارگران را دستگیر کرده است. امروز کارگران تجمع نکردند، اما تجمعات پراکنده ای در سطح شهر توسط مردم و جوانان صورت گرفت و اینجا و آنجا لاستیک آتش زده شد. فضای شهر شوش متشنج است.

تاکنون اسامی چهار نفر از کارگران دستگیر شده روشن شده است: علی شهبازی و مهران اکبری و همچنین رحیم بساق و کورش بهمنی از بخش تراشکاری نیشکر. مکان نگهداری کارگران زندانی هنوز معلوم نیست. اعتصاب در نیشکر همچنان ادامه دارد و علیرغم فضای بگیر و ببند، کارگران بر خواستهای خود پافشاری میکنند و روحیه اعتراضی بالائی بر آنها حاکم است.

حزب کمونیست کارگری برقراری حکومت نظامی و دستگیری کارگران را بشدت محکوم میکند و همه مردم را به اتحاد و یکپارچگی و ابراز همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه و مردم شوش فرامیخواند. وقت آن است که در سراسر کشور، یک جنبش همبستگی بزرگی با کارگران و مردم هفت تپه سازمان داده شود. مبارزه کارگران نیشکر و مردم هفت تپه باید به گرمی و فعالانه مورد حمایت بخش های مختلف مردم قرار گیرد. حزب همه سازمانهای کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان در سطح بین المللی را نیز به حمایت از کارگران هفت تپه و محکومیت جمهوری سرکوبگر اسلامی فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠٠٨، ١ خرداد ١٣٨٧

تظاهرات در حمایت از مبارزات کارگران هفت تپه در استکهلم








امروز ۲۰ ماه مه در مرکز شهر استکهلم در حمايت از مبارزات با شکوه کارگران نيشکر هفت تپه تظاهرات ايستاده اى به فراخوان حزب کمونيست کارگرى ايران برگزار شد. مردم آزادى خواه و حق طلب با در دست داشتن عکس هايى از مبارزات کارگران ايران و شعارهايى به زبان سوئدى و انگليسى از جمله : " دستگيرى فعالين کارگرى در ايران را متوقف کنيد" ٬ "جمهورى اسلامى را از سازمان جهانى کار اخراج کنيد" و "مرگ بر جمهورى اسلامى ايران " توجه بسيارى از مردم شهر را به خود جلب کردن.در طول برگزارى آکسيون ممد اميرى و افسانه وحدت از فعالين حزب کمونيست کارگرى براى مردم در مورد مبارزات کارگران ايران و محاکمه و دستگيرى فعالين کارگرى و به خصوص پنج نفر از فعالين کارگرى نيشکر هفت تپه که امروز به دادگاه اسلامى احضار شده بودن افشاگرى کردن و مردم را تشويق به امضا کردن نامه محکوميت جمهورى اسلامى کردند. ده ها نسخه از اطلاعيه اى که بطور کوتاه مبارزات کارگران ايران را توضيح مى داد در ميان مردم پخش شد.


تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگرى ايران
استکهلم۲۰ مه ۲۰۰۸

حکومت نظامی اعلام نشده در سطح شهر شوش و دستگیری گسترده کارگران هفت تپه

بنابه گزارشات رسیده از شهر شوش، ازشب گذشته دستور سرکوب کارگران نیشکر هفت تپه صادر گردیده و در حال حاضر در شهر یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کنند.
شب گذشته انبوهی از نیروهای گارد ویژه از شهرهای خرم آباد، اهواز و دزفول را به شهر شوش گسیل داشته اند. این نیروها در اتوبوسها و وانتهای گارد ویژه در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و یا در سطح شهر مشغول به گشت زنی هستند.
این نیروها در نقاطی مانند مرکز شهر بازار، بازار، فرمانداری و خیابانهای اصلی شهر مسقر هستند.نیروهای گارد ویژه همچنین در تمامی نقاط ورودی شهر مسفقر شدند و به محض اینکه متوجه شوند که کارگرانی را که از نقاط مختلف قصد ورد به شهر را دارند دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از صبح امروز شروع به دستگیری گسترده کارگران در سطح شهر زده اند و تا به حال دها کارگر دستگیر شده اند. از جمله کسانی که صبح امروز در خیابانهای شهر دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدن آقایان رحیم بساق،کورش بهمنی از قسمت تراشکاری شرکت، مهران اکبری و علی شهبازی می باشند.
در حال حاضر جو شهر متشنج است وکارگران علیرغم این جو رعب و وحشت در سطح شهر حضور دارند و قصد دارند تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتراضات خود ادامه دهند.
بنابه خبرهای موثقی که به دست کارگران رسیده فرماندار دستور سرکوب کارگران را صادر کرده است و بر نحو سرکوب کارگران خود شخصا نظارات دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول خرداد 1387 برابر با 21 مه 2008

اجتماع اعتراضی در مقابل كنسولگری جمهوری اسلامی در حمایت از كارگران هفت تپه

امروز در شهر هامبورگ به فراخوان حزب كمونیست كارگری ایران اجتماع اعتراضی (پیكت) در حمایت از مبارزات با شكوه كارگران هفت تپه و همچنین آزادی كارگران زندانی اول مه برگزار شد.


تعدادی از اعضای حزب و ایرانیانی كه به موقع خبراین اجتماع را دریافت كرده بودند با وجود كوتاه بودن وقت خودشان را به این تجمع رساندند و با دادن شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد٬ كارگر زندانی آزاد باید گردد٬ كارگر مبارز حمایتت میكنیم٬ آزادی برابری حكومت كارگری و مرگ بر جمهوری اسلامی صدای اعتراض خود و كارگران مبارزدر ایران را به گوش مزدوران جمهوری اسلامی رساندند.

این اجتماع اعتراضی یك ساعت به طول انجامید و با سخنرانی كوتاهی از طرف نازنین برومند و شعارهای پی در پی شركت كنندگان در این اجتماع به پایان رسید.


تشكیلات خارج كشور حزب كمونیست كارگری ایران - آلمان
٢٠ مه ٢٠٠٨

تصاويري از بستن جاده ارتباطي دزفول - انديمشک توسط کارگران هفت تپه




جوانمير مرادي و طه آزادي از برگزارکنندگان مراسم اول مه امسال٬ امروز بيستمين روز زندان خود را ميگذرانند

اطلاعيه شماره ١:

جوانمير مرادي و طه آزادي از برگزارکنندگان مراسم اول مه امسال٬ امروز بيستمين روز زندان خود را ميگذرانند. مقامات انتظامي از پاسخگويي صريح به خانواده هاي اين کارگران سرباز ميزنند. و حتي محل نگهداري آنان را تا اين تاريخ اعلام نکرده اند. جوانمير مرادي از ناراحتي مغز و اعصاب رنج ميبرد و مقامات زندان همچنان از گرفتن داروهاي نامبرده امتناع ميکنند. اين کارگران تحت فشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار دارند. و خانواده هايشان نيز در شرايط بد مالي قرار گرفته اند. همچنين امروز دادگاه فعالين و رهبران کارگران نيشکر هفت تپه برگزار گرديد. عليرغم تجمع و بستن جاده اهواز- شوش توسط کارگران و مردم هنوز مقامات دولتي و دادگاه اصرار بر اثبات جرم اين کارگران دارند. و ميخواهند با محکوم کردن اين کارگران درس عبرتي به سايرين بدهند که دست از اعتراض بردارند.
کميته دفاع از کارگران دستگير شده اول مه از تمام فعالين کارگري ٬ کميته ها و انجمن ها و احزاب ميخواهد که با تمام قوا و نيرو در مقابل اين تعرض ايستادگي نمايند. امروز در شهرهاي هامبورگ٬ و کلن در آلمان و گوتنبرگ و استکهلم در سوئد تظاهراتي در حمايت از مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه و پشتيباني از کارگران دستگير شده برگزار شد. ضمن ارج نهادن به اين حرکت اعتراضي ما خواهان گسترش کمپين ها و فشار بر جمهوري اسلامي براي آزادي فوري و بدون قيد و شرط کليه کارگران زنداني جوانمير مرادي٬ طه آزادي٬ شيث اماني٬ منصور اسانلو و همه زندانيان سياسي هستيم. همچنين ما خواهان فشار براي لغو پرونده هاي تشکيل شده براي کارگران نيشکر هفت تپه و خاتمه دادن به احضار و تهديد فعالين کارگري مي باشيم. ما تلاش ميکنيم که مرتبا اخبار مربوط به کارگران زنداني را در سطح جامعه و بين المللي انعکاس دهيم. در پيشبرد هر چه قدرتمند تر اين کمپين اعتراضي با ما همراه شويد.

کميته دفاع از دستگير شدگان اول مه ٨٧
٣١ ارديبهشت ٨٧

Tuesday, May 20, 2008

دادگاه فعالین کارگران هفت تپه ناتمام گذاشته شد


امروز نیز هزاران نفر دست به راهپیمائی در شهر شوش زدند

همانطور که در اطلاعیه قبل به اطلاع رسید امروز دادگاه ٥ فعال کارگری هفت تپه فریدون نیکوفرد، علی نجاتی، جلیل احمدی، محمد حیدری مهر و رمضان علیپور و همچنین ابوالفضل عابدینی خبرنگار، در شهر دزفول برگزار شد. جمهوری اسلامی اما در شرایطی که کارگران در حال اعتراض و راهپیمائی و در اوج مبارزه خود هستند، جرات نکرد کارگران را محکوم کند و عملا دادگاه به یک جلسه تقلیل داده شد. هدف جمهوری اسلامی این است که در شرایطی دیگر مجددا کارگران را به دادگاه بکشاند و محاکمه کند. کارگران اما خواهان پایان دادن به هرنوع احضار و دادگاهی کردن کارگران و پایان دادن به پرونده سازی علیه کارگران هستند. شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد که در راهپیمائی دیروز و امروز توسط هزاران نفر از کارگران سر داده شد، جوهر اعتراض کارگران به پرونده سازی و تعقیب کارگران و لغو همه پرونده ها را، نه تنها علیه کارگران نیشکر بلکه همه فعالین کارگری در سراسر کشور، به نمایش گذاشت.

همزمان با دادگاه تعدادی از کارگران در مقابل دادگاه تجمع کردند و رفقای کارگر خود در دادگاه را مورد حمایت قرار دادند.

در شهر شوش نیز هزاران نفر از کارگران و جوانان و مردم شهر دست به تجمع درمقابل فرمانداری زدند و سپس راهپیمائی کردند و شعار دادند: کارگر زندانی آزاد بايد گردد، معيشت زندگي حق مسلم ماست، پرونده سازی عليه کارگران را متوقف کنيد، مدعي عدالت خجالت خجالت، حقوق ماهيانه حق مسلم ماست، کارگر مي ميرد ذلت نمي پذيرد، زيبداری استعفا استعفا. نيروهای سرکوب رژيم در محل مستقر بودند. لباس شخصي های مزدور حکومت نیز همه جا پراکنده بودند. کارگران با شعار دادن بر خواستهاي خود پافشاری کردند. لازم به توضیح است که روز گذشته نیز در ابتدا دو هزار نفر از کارگران راهپیمائی را شروع کردند اما جوانان و مردم آزادیخواه شوش به آنها پیوستند و صف کارگران به ٦٠٠٠ نفر رسید.

کارگران ناتوانی رژیم از محکوم کردن کارگران را نتیجه مبارزه گسترده خود میدانند و اعلام کردند که تا تحقق کلیه خواستهایشان به اعتصاب و تجمع ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری همراه با کارگران هفت تپه و جوانان و مردم آزادیخواه شوش، جمهوری اسلامی را بخاطر محاکمه کارگران، پرونده سازی علیه آنان و حمله به اجتماعات کارگران محکوم میکند و کلیه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش، و شهرهای اطراف و در سراسر کشور را به اعلام همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.


حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٠ مه ٢٠٠٨

دادگاه فعالین کارگران هفت تپه برگزار شد

کارگران همزمان در مقابل دادگاه دزفول و فرمانداری شوش تجمع کردند

امروز ٣١ ارديبهشت (٢٠ ماه مه)، همزمان با محاکمه ٥ فعال کارگری هفت تپه فریدون نیکوفرد، علی نجاتی، جلیل احمدی، محمد حیدری مهر و رمضان علیپور و همچنین ابوالفضل عابدینی خبرنگار، تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه درمقابل دادگاه در شهر دزفول تجمع کردند و گفته میشود لاستیک آتش زده و درگیری هائی نیز روی داده است. همزمان از ساعت ٨ صبح، کارگران در شانزدهمين روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری جمع شدند و به سمت چهار راه شوش راهپيمايي کردند. در مسير راه مردم و بويژه جوانان به صف کارگران پيوستند. کارگران مانند ديروز جاده اصلی دزفول انديمشک را بستند. کارگران شعار ميدادند: کارگر زندانی آزاد بايد گردد، معيشت زندگي حق مسلم ماست، پرونده سازی عليه کارگران را متوقف کنيد، مدعي عدالت خجالت خجالت، حقوق ماهيانه حق مسلم ماست، کارگر مي ميرد ذلت نمي پذيرد، زيبداری استعفا استعفا. نيروهای سرکوب رژيم در محل مستقر بودند. لباس شخصي های مزدور حکومت نیز همه جا پراکنده بودند. کارگران با شعار دادن بر خواستهاي خود پافشاری کردند.

از نتیجه دادگاه و جزئیات راهپیمائی کارگران هنوز خبری به ما نرسیده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٠ مه ٢٠٠٨

کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون و کشت و صنعت نیشکر خوزستان از کارگران هفت تپه حمایت کردند

کارگران "شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون" و"شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی" طی بیانیه مشترکی که امروز صادر کرده اند، از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده و از همه کارگران خواسته اند که با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کنند.

کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون و خوزستان در بیانیه خود، هرگونه سرکوب، بازداشت و تهدید کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم کرده و نوشته اند: "درود بر همه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با بیش از دو هفته مقاومت در حال تلاش و مبارزه برای گرفتن حق و حقوق خود هستند. ما کارگران دو مجموعه بزرگ تولید کننده شکر در خوزستان هستیم که بیش از ٢٥٠٠٠مشغول به کار داریم و بیش از ٥ ماه است حقوق نگرفته ایم. حراست شرکتهای ما با تهدید و فشار های امنیتی مانع از هرگونه حرکت اعتراضی ما می شوند و شکر را به کاممان تلخ کردند. طی این بیانیه مشترک حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام می کنیم واز همه کارگران ایران و جهان در خواست می کنیم که ما را در این شرایط سخت که شدید ترین فشارها ی اقتصادی را بر ما تحمیل کرده اند یاری نمایید. ما کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق و مطالبات قانونی در هفت تپه و سایر کارخانجات هستیم".

در انگلستان نیز جمعی از فعالین کارگری این کشور، تعدادی از رانندگان کامیون و "اتحادیه کارگران متحد صنایع غذائی و نانوائی ها" از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده اند.

حزب کمونیست کارگری همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه را ارج مینهد و از همه کارگران، دانشجویان، معلمان و همه مردم آزادیخواه میخواهد به ندای کارگران این دو کارخانه پاسخ مثبت بدهند و همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کنند.

فردا ٣١ اردیبهشت روز دادگاهی کردن رهبران کارگران نیشکر هفت تپه است. از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنید، و محاکمه رهبرانشان را شدیدا محکوم کنید و از خواست های آنها از جمله خواست برحق لغو همه پرونده ها قاطعانه پشتیبانی کنید.

زنده باد همبستگی کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٩ مه ٢٠٠٨


ضمیمه: بیانیه مشترک کارگران کشت و صنعت کارون و خوزستان و لیست فعالین کارگری انگلیس
به نام خدا
شکر را به کاممان تلخ کرده اند ،

بیانیه مشترک کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون وشرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی در حمایت از اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

دروود بر همه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با بیش از دو هفته مقاومت در حال تلاش و مبارزه برای گرفتن حق و حقوق خود هستند. ما کارگران دو مجموعه بزرگ تولید کننده شکر در خوزستان هستیم که بیش از بیست و پنج هزارکارگرمشغول به کار داریم و بیش از 5 ماه است که حقوق نگرفته ایم. حراست شرکتهای ما با تهدید و فشار های امنیتی مانع از هرگونه حرکت اعتراضی ما می شوند و شکر را به کاممان تلخ کردند.
طی این بیانیه مشترک حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام می کنیم واز همه ی کارگران ایران و جهان در خواست می کنیم که به ندای کارگران خوزستان گوش دهند و ما را در این شرایط سخت که شدید ترین فشار ها ی اقتصادی را بر ما تحمیل کردند یاری نمایید. ما کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق و مطالبات قانونی در هفت تپه و سایر کارخانجات هستیم . هر گونه سرکوب ، بازداشت وتهدید علیه کارگران هفت تپه را محکوم و از آنجا که قرار است فردا فعالان کارگری هفت تپه به همراه یک خبر نگار در دادگاه انقلاب محاکمه شوند خواهان آزادی وصدور حکم برائت آنها هستیم . در پایان از دولت می خواهیم دست مافیای شکر را کوتاه کند وسریعا نسبت به رسیدگی در خصوص وضعیت صنایع ایران که رو به ورشکستگی هستند اقدام نماید .

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون و شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی
30/2/87

لیست حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه در انگلستان
نايجل پيرس ـ عضو NEC ، NUM
فيل ويکر ـ عضو NEC ، CWU
راکئل وب ـ منشی شاخه 1/888 RTC ، TGWU
ايان وودلند ـ منشی شاخه 2/195 RTC ، TGWU
دس هيمسکرک ـ مديای آميکوس و مآمور کمپين ها
پيتر کورال، convenor ، کوروس تيوبز کوربی، AEEU
فيل ويليس ـ پيشروی کارگری بنا، ترمينال 5 هيترو، آميکوس ـ AEEU
اسپه اسپيگاره ـ پيشروی کارگری، آميکوس ـ AEEU
ريچل هيمسکرک ـ پيشروی کارگری PCS
رانندگان کاميون شاخه TGWU 1/888
جو مارینو، دبیر کل اتحادیه کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها
Services, Industrial, Professional and Technical Union (SIPTU) member
دیوید نوریس، سناتور ایرلند

Monday, May 19, 2008

دوشنبه پانزدهمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه

٦٠٠٠ نفر امروز راهپیمائی کردند
جوانان و مردم شوش به صف کارگران پیوستند
فردا روز محاکمه رهبران کارگران است


کارگران نیشکر امروز نیز دست به تجمع و راهپیمائی زدند و جاده اندیمشک اهواز را بستند.
طبق گزارش دریافتی به حزب، امروز نیز از ساعت ٨ صبح کارگران و خانواده های آنها دست به تجمع زدند، جاده اهواز اندیمشک را بستند و خواستهای خود را فریاد زدند.

مردم شوش نیز به حرکت کارگران پیوستند و تعداد شرکت کنندگان در تجمع و راهپیمائی امروز به ٦٠٠٠ نفر رسید.

فردا سه شنبه ٣١ اردیبهشت، روز محاکمه رهبران کارگران بدلیل اعتراض به ندادن دستمزدها، دستمزدهای ناچیز، به اذیت و آزار کارگران و ارگانهای سرکوب است. وظیفه همه مردم در شوش و شهرهای اطراف و در سراسر کشور است که به هر شکل که میتوانیم در کنار کارگران قرار گیریم و به حکومت سرکوبگر سرمایه داران اعتراض کنیم. فردا هزاران کارگر نیشکر دست به تجمع میزنند تا به محاکمه رهبران خود اعتراض کنند. این یکی از باشکوهترین لحظات این مبارزه حق طلبانه و نشانه رشد آگاهی و همبستگی و حق خواهی کارگران است. این مبارزه شایسته حمایت همه ما است.

حزب کمونیست کارگری از همه مردم شوش، اندیمشک و دزفول، از کارگران کاغذسازی و کشت و صنعت کارون میخواهد به صف کارگران بپیوندند و بویژه فردا یکشنبه را به روز تظاهرات بزرگ و عظیم خود تبدیل کنند و با صدای بلند اعلام کنند که جمهوری اسلامی حق دادگاهی کردن هیچ کارگر و هیچ انسان حق طلبی را ندارد. حزب از کارگران همه مراکز کارگری در سراسر کشور، از دانشجویان و معلمان و همه مردم معترض میخواهد به هر شکل که میتوانند با کارگران هفت تپه اعلام همبستگی کنند. کارگران هفت تپه سنگر مهمی برای همه مردم ایجاد کرده اند و باید آنرا تقویت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مه ٢٠٠٨، ٣٠ اردیبهشت ١٣٨٧

کارگران لوله سازی اهواز و ایران خودرو نیز با کارگران نیشکر اعلام همبستگی کردند

کارگران لوله سازی اهواز و جمعی از کارگران ایران خودرو طی بیانیه های جداگانه ای برخورد سرکوبگرانه جمهوری اسلامی و پاسخ ندادن به کارگران نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم کردند و با کارگران نیشکر اعلام همبستگی کردند. قبلا نیز اتحادیه آزاد کارگران ایران و مراکز کارگری زیر طی بیانیه ای از کارگران هفت تپه حمایت کرده بودند:
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کارگران کارخانه شاهو و جمعهایی از کارگران:کارخانه نساجی کردستان، پالایشگاه گاز فازهای 9 و10 عسلویه، کارخانه نیرو رخش، کارخانه پرریس، پتروشیمی پلی اتیلن سنگین کرمانشاه، آجر پزی سنندج، کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه وکارگران شهر صنعتی قم.

این حمایت ها هرچه بیشتر باید گسترش یابد و به یک حرکت سراسری تبدیل شود. فردا قرار است حکومت اسلامی، یعنی عاملین فقر و فلاکت مردم، عاملین بیکاری و محرومیت اکثریت عظیم مردم، عاملین این وضعبت نکبت باری که به سر اکثریت مردم آورده اند کارگرانی را که به جرم اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب و اعتراض زده اند را به میز محاکمه بکشانند. باید با سازماندهی یک حرکت وسیع و سراسری در سراسر کشور اعلام کنیم که دست حکومت و وزارت اطلاعاتش، دست دادگاه و ارگانهای حراست و سرکوبش از سر کارگران و مردم کوتاه. اعلام کنیم که اگر کسی باید محاکمه شود این سران رژیم جنایتکار اسلامی هستند که حتی نان خالی را از سفره کارگران دزدیده اند و مردم را به گرسنگی کشانده اند. سران حکومت اند که رهبر و سازمانده استثمار و فساد و دزدی و چپاول کارگران و مردم محروم و زحمتکش اند و باید به پای میز محاکمه کشیده شوند. این سران حکومت اند که تنها پاسخشان به خواست بحق مردم باتوم و شلاق و زندان و دادگاه است.

مبارزه شکوهمند کارگران نیشکر هفت تپه، سران حکومت را به مخمصه کشانده است. ممکن است فردا ٣١ اردیبهشت بخواهند با اعلام اینکه رئیس دادگاه حضور نداشت محاکمه را به تعویق بیندازند و در شرایط دیگری برگزار کنند و یا دست به هر توطئه و فریب و نیرنگ دیگری بزنند. نباید گذاشت از این مخمصه بیرون بروند. باید بر خواست صریح لغو همه پرونده ها و پایان دادن به اذیت و آزار و تهدید و دستگیری رهبران کارگران نیشکر هفت تپه و سایر مردم حق طلب پایان داده شود. این خواست همه مردم در سراسر کشور است و حول آن و همراه با کارگران نیشکر هفت تپه باید به یک حرکت سراسری تبدیل شود و بر پرچم همه کارگران و مردم معترض و حق طلب نقش بندد.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مه ٢٠٠٨، ٣٠ اردیبهشت ١٣٨٧

کارگران نیشکر هفت تپه امروز هم دست به راهپیمائی زدند

حضور خانواده های کارگران گسترش می یابد
جوانان و مردم شوش بار دیگر به صف کارگران پیوستند



امروز یکشنبه ٢٩ اردیبهشت کارگران نيشکر هفت تپه بار دیگر دست به تجمع و راهپیمائی زدند و شعار دادند و عزم خود را برای تداوم مبارزه اعلام کردند. در تجمعات اخیر، خانواده های کارگران نیز شرکت دارند و هرروزنقش فعالتری در تجمعات ایفا میکنند. در تجمع و راهپیمائی روز یکشنبه حضور آنها از روزهای قبل چشمگیرتر بود. در راهپیمائی امروز تعداد زیادی از مردم بویژه جوانان شوش به صف کارگران پیوستند.

تجمع از ساعت ٨ صبح در محل پل زير گذر، پل اهواز دزفول، شروع شد. کارگران سپس بطرف فرمانداری دست به راهپيمايی زدند. در طول راه کارگران شعار میدادند: "معیشت منزلت حق مسلم ما است"، "پرونده قضائی مختوم باید گردد"، "مدیر حراست اخراج باید گردد"، "کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم". کارگران راهپیمائی را پس از یک ساعت پایان دادند تا مانع حمله نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی شوند.

تعداد تجمع کنندگان در ابتدا ٣٥٠٠ نفر بود که با پیوستن مردم و عمدتا جوانان تعداد آنها به ٥٠٠٠ نفر رسید. فرماندار به ميان کارگران آمد و تلاش کرد تا باز هم کارگران را سر بدواند و مبارزه آنها را منحرف کند. از کارگران خواست که نماینده انتخاب کنید تا با آنها صحبت کنیم. کارگران گفتند سال قبل نماینده انتخاب کردیم کرديم شما دارید آنها را محاکمه ميکنيد. الان همه ما نماینده هستیم. و تا پاسخ خواستهای ما داده نشود به تجمع و اعتراض پایان نخواهیم داد. کارگران پس از یکساعت قرار گذاشتند روز دوشنبه نیز دست به تجمع بزنند و به تجمع و راهپیمائی خود پایان دادند.

حزب کمونیست کارگری به کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها و به جوانان و مردم آزادیخواه شهر شوش درود میفرستد و همه مردم شوش و کارگران و مردم شهرهای اطراف را به پیوستن به تجمعات اعتراضی کارگران فرامیخواند. خواست کارگران هفت تپه خواست میلیونها نفر در سراسر کشور است و باید از جانب همه مردم مورد حمایت قرار گیرد.

یادآوری میکنیم که روز ٣١ اردیبهشت قرار است رهبران کارگران را دادگاهی کنند و به جرم مبارزه علیه این شرایط ظالمانه و غیرانسانی محاکمه کنند. این روز را باید به نمایش همبستگی همه مردم با کارگران و روز محاکمه فقر و بیحقوقی، به روز محاکمه این نظام غیرانسانی و نکبت بار تبدیل کنیم. همه جا باید فریاد اعتراض مردم به دادگاهی کردن کارگران هفت تپه بلند شود. همه جا باید با کارگران هفت تپه اعلام همبستگی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ مه ٢٠٠٨، ٢٩ اردیبهشت ١٣٨٧

Sunday, May 18, 2008

خطاب به کارگران نیشکر هفت تپه، خطاب به مردم شوش و همه مردم آزادیخواه

٣١ اردیبهشت روز محاکمه کارگران نیشکر هفته تپه است، آنها را تنها نگذارید

پنج نفر از فعالین و رهبران اعتصابات کارگری در نیشکر هفت تپه، فریدون نیكوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، محمد حیدری مهر و قربانعلی رمضان پور و همچنین ابوالفضل عابدینی که بعنوان خبرنگار اخبار اعتراض کارگران را منعکس میکند، در این روز دادگاهی میشوند تا کل کارگران عبرت بگیرند و از اعتصاب و اعتراض دست بکشند. کارگران باید همانطور که تاکنون تاکید کرده اند، خواهان لغو بی قید و شرط پرونده ها شوند و متحد و یکپارچه رهبران خود را همراهی کنند و آنها را تنها نگذارند. این گام دیگری در ادامه مبارزه شکوهمندی است که در دو هفته گذشته ادامه داشته است.

کارگران میتوانند مجمع عمومی تشکیل دهند و برای مقابله با این عمل سرکوبگرانه دسته جمعی تصمیم بگیرند. کارگران باید روز ٣١ اردیبهشت را به نمایش اتحاد و یکپارچگی و تقویت صفوف خود تبدیل کنند و فشار را از روی رهبران خود بردارند و این تنها در گرو حرکت یکپارچه کارگران است. اشتباه است که فعالین کارگری تنهائی به دادگاه بروند و کارگران منتظر حکم دادگاه علیه آنها شوند. نباید گذاشت این دادگاه برگزار شود. کارگران میتوانند دسته جمعی همراه با خانواده هایشان به دادگاه بروند و اگر قرار است رهبرانشان محاکمه شوند، کارگران و خانواده هایشان شاهد دادگاه باشند و در اینصورت مطمئن باشند که جمهوری اسلامی جرات به برپائی دادگاه نخواهد کرد. کارگران میتوانند روز ٣١ اردیبهشت دست به اعتصاب و تجمع درمقابل ارگانهای دولتی بزنند و اعلام کنند که چنانچه کوچکترین حکمی علیه رهبرانشان صادر شود به تجمع و اعتصاب ادامه خواهند داد. باید اعلام کنند که این محاکمه، محاکمه همه کارگران است و کارگران مثل تنی واحد با آن مقابله میکنند. باید بخواهند که دادگاه پرونده و وثیقه ها را تماما ملغی اعلام کند. تنها در اینصورت است که دست رژیم از سر رهبران کارگران کوتاه میشود. تنها در اینصورت است که نسل دیگری از فعالین کارگری نیز پا جلو میگذارند و به صف رهبری کارگران میپیوندند. و تنها در اینصورت است که اعتراض کارگران محکم و استوار به جلو میرود.

مردم آزادیخواه شوش، کارگران، دانشجویان، معلمان، مردم آزادیخواه
دو هفته است کارگران نیشکر هفت تپه مصممانه مبارزه شکوهمندی را سازمان داده اند و خانواده ها و مردم شوش نیز به تجمعات آنها ملحق شده اند. در شهر شوش و در سراسر کشور روز ٣١ اردیبهشت را به روز اعلام همبستگی با آنها تبدیل کنید و همراه با آنها خواهان لغو همه پرونده ها شوید. در مقابل هر تعرض رژیم باید صف مردم زحمتکش و به جان آمده تقویت شود. درمقابل هر تعرضی باید اتحادمان تقویت شود. مبارزه کارگران نیشکر علیه فقر و دستمزدهای پائین، علیه گرانی و سرکوب و پرونده سازی و ارگانهای سرکوب است و این خواست مردم در سراسر کشور است. روز ٣١ اردیبهشت را به روز عرض اندام گسترده و سراسری و همراهی و همبستگی با کارگران نیشکر و رهبران آنها تبدیل کنیم.

اصغر کریمی
رئیس هیئت دبیران حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٧ مه ٢٠٠٨

Saturday, May 17, 2008

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران با خانواده های خود دست به تظاهرات زدند، مردم شوش وسیعا به صف کارگران پیوستند
كارگران اعلام کردند به اعتصاب و تجمعات خود ادامه میدهند

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، امروز شنبه ٢٨ اردیبهشت، کارگران نیشکر هفت تپه در سیزدهمین روز اعتصاب، همراه با تعدادی از اعضای خانواده های خود از ساعت ٨ صبح در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و ساعت ٨ و نيم در حالیکه شعار میدادند بطرف شهر براه افتادند. در راهپیمائی امروز، مردم شهر شوش وسیعا به صف کارگران پیوستند و صف کارگران به ٥٠٠٠ نفر رسید.

امروز سیزده روز است که هزاران کارگر نیشکر هفت تپه علیرغم همه تهدیدات و فشارها به اعتصاب خود ادامه میدهند. از روز ٢٢ اردیبهشت، کارگران همزمان با اعتصاب دست به تجمع میزنند. از دو روز قبل بخشی از اعضای خانواده های کارگران نیز به آنها پیوسته اند و دست به راهپیمائی میزنند و این ابعاد تازه ای به مبارزه آنها داده است و عزم و اراده کارگران برای تداوم اعتراض حق طلبانه شان را محکم تر کرده است. در تجمع امروز تعداد کارگران و خانواده هایشان بالغ بر ٣٠٠٠ نفر بود. در راهپیمائی امروز مردم شهر شوش بسرعت به صف کارگران پیوستند و صف کارگران به ٥٠٠٠ نفر رسید. کارگران شعار میدادند: معیشت منزلت حق مسلم ماست، پرونده قضاپی مختوم باید گردد، مدیر حراست اخراج باید گردد، کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم. در ساعت ١١ و نیم نیروهای سرکوب حکومت با گاز اشک آور به کارگران حمله کردند و کارگران را پراکنده کردند. دو نفر از کارگران مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنها بر اثر گاز اشک آور مصدوم شده است. کارگران مصممانه اعلام کردند که فردا نیز به تجمع خود ادامه خواهند داد.

کارگران، دانشجویان، معلمان، جوانان و مردم آزادیخواه و معترض:
با تمام قوا باید از مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرد. مبارزه کارگران نیشکر و پیوستن خانواده های آنها و مردم شهر شوش، یک اتفاق مهم در مبارزه کارگران و جنبش حق طلبانه مردم علیه وضعیت نکبت باری است که حکومت اسلامی به مردم تحمیل کرده است. این سنگر مهمی در مبارزه مردم است و باید هرچه بیشتر قدرتمند شود و اوباشان حاکم را به عقب براند. پیروزی کارگران نیشکر راه را بر مبارزه همه مردم بازتر خواهد کرد و این در گرو حمایت همه جانبه و فعال شما است. به هرشکل که میتوانید از کارگران هفت تپه حمایت کنید. روز ٣١ اردیبهشت تاریخ احضار رهبران کارگران هفت تپه به دادگاه است. باید صف قدرتمندی علیه این اقدام سرکوبگرانه، در سراسر کشور شکل بگیرد. همه شما را به پیوستن به این مبارزه فرامیخوانیم.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مه ٢٠٠٨، ٢٨ اردیبهشت ١٣٨٧

Friday, May 16, 2008

یازدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران با خانواده های خود دست به تظاهرات زدند
كارگران التیماتوم دادند كه روز شنبه با تعداد بیشتری به خیابان میایند

اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه که از روز ١٦ اردیبهشت ماه شروع شده است، روز بروز ابعاد گسترده تری بخود میگیرد. کارگران اعتصابی شش روز است دست به تجمعات اعتراضی میزنند و امروز با پیوستن تعدادی از خانواده های آنها اقدام به راهپیمائی کردند که از طرف ماموران حکومت جنایتکار اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

صبح امروز پنجشنبه بیش از ٢٠٠٠ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شهر شوش دست به تجمع زدند. بدنبال بی توجهی فرمانداری، کارگران بطور بازار شهر دست به راهپیمائی زدند و شعار دادند: "معیشت منزلت حق مسلم ما است"، "پرونده قضائی مختوم باید گردد"، "مدیر حراست اخراج باید گردد"، "کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم". و همسران کارگران نیشکر که در صف مقدم این تظاهرات حرکت میکردند با نشان دادن فرزندان خود شعار می دادند: "این بچه گرسنه وعده سرش نمی شه". تعدادی از مردم به صف کارگران پیوستند و مزدوران حکومت برای جلوگیری از گسترش این اعتراض ضرب و شتم کارگران را شروع کردند و حداقل پنج نفر از کارگران را مصدوم کردند.

در پایان تجمع امروز، کارگران اعلام کردند روز شنبه با تعداد بیشتری از خانواده های خود به خیابان خواهند آمد. خواستهای کارگران عبارت است از:

­­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است.

حزب کمونیست کارگری، سرکوب کارگران را شدیدا محکوم میکند و کارگران بخش های مختلف نیشکر را به اتحاد و پیوستن به تجمعات اعتراضی کارگران فرامیخواند. حزب مردم شهرستان شوش و کلیه خانواده های کارگران را فرامیخواند که با تمام قوا در تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنند و از مبارزه آنها به هرشکل که میتوانند پشتیبانی کنند. تنها با تقویت و گسترش اعتراض میتوان حکومت اوباشان اسلامی را سر جای خود نشاند. حزب مراکز کارگری در سراسر کشور، دانشجویان و معلمان و سایر بخشهای مردم آزادیخواه را فرامیخواند از کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ مه ٢٠٠٨، ٢٦ اردیبهشت ١٣٨٧

Thursday, May 15, 2008

بیانیه مشترک اتحادیه آزاد، انجمن صنفی، کارگران شاهو و...ما خواهان آزادی کارگران زندانی و منع تعقیب قضایی 5 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه هستیم

چهارده روز از بازداشت جوانمیر مرادی و طاها آزادی از کارگران عسلویه و اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به جرم تلاش برای برگزاری مراسم اول ماه مه گذشت، اداره اطلاعات بوشهر تا پریروز از محل نگهداری این دو نفر امتناع میکرد و بطور مرتب خانواده های آنان را از طریق عدم اعلام مکان نگهداری شان مورد آزار و اذیت قرار میداد. خانواده های این کارگران برای پیگیری وضعیت عزیزان خود در میدان امام بوشهر چادر زده و در این مدت در چادر خود در این میدان زندگی کرده اند، دیشب مامورین نیروی انتظامی بوشهر به چادر آنها آمده و اعلام کرده اند طبق دستور شما حق ماندن در داخل شهر را ندارید و باید از شهر خارج شوید و اگر قصد ماندن دارید باید جایی در بیرون از شهر در چادر خود اقامت کنید. سپس طبق این دستور مامورین نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری چادر آنها کرده و به جایی در حاشیه شهر آنان را انتقال داده اند که صبح امروز نیز شهرداری بوشهر اقدام به جمع آوری چادر این خانواده ها در حاشیه شهر بوشهر نموده است. از طرف دیگر در طول دو هفته گذشته داروهای مغز و اعصاب جوانمیر را به ایشان نداده و از استفاده جوانمیر از عینک جلوگیری کرده اند و آنان به جز سه مورد تماس کوتاه با خانواده خود، هیچ تماس دیگری برقرار نکرده اند و تمامی این تماس ها زیر نظر اداره اطلاعات بوشهر و اساسا اقدامی بوده برای جلوگیری از پیگیریهای خانواده های جوانمیر و طاها برای کسب اطلاع از وضعیت عزیزانشان. در آخرین تماسی که دیشب مورخه 24/2/87 جوانمیر مرادی با خانواده خود گرفت به آنها اعلام کرد که در حال انتقال به شهر کرمانشاه هستند. این در حالی است که صبح امروز مورخه 25/2/87 اداره اطلاعات بوشهر به خانواده های جوانمیر و طاها اعلام کرده است ما با این دو نفر یک هفته دیگر در اینجا کار داریم و شماها بروید یک هفته دیگر برای پیگیری وضعیت آنان به اینجا مراجعه کنید. تناقضهای پیش آمده در هر سه مورد تماسی که این دو نفر با خانواده های خود داشته اند از نظر ما بیانگر این است که آنان در اداره اطلاعات بوشهر تحت شدیدترین فشارهای جسمی و روحی هستند بطوریکه آنها را وادار میکنند تا به خانواده هایشان زنگ زده و به آنان دروغ بگویند. جوانمیر مرادی و طاها آزادی طی 14 روزی که از بازداشت آنان میگذرد بیشترین فشارهای جسمی و روحی را متحمل شده اند. این رفتار تنها گوشه ای از رفتار ضد انسانی با کارگرانی است که هیچ اقدامی جز تلاش برای برگزاری مراسم اول ماه انجام نداده اند و حتی این مراسم با دخالت نیروهای انتظامی صورت عملی بخود نگرفته است.این رفتار ضد انسانی با این دو نفر در حالی ادامه دارد که شیث امانی را به همین جرم یعنی برگزاری مراسم اول ماه مه، از قبل از اول مه امسال در سنندج به زندان افکنده اند و منصور اسالو را به دلیل فعالیتهای کارگری اش و علیرغم خواست کارگران ایران و جهان همچنان در بند نگه داشته و پنج نفر از کارگران نیشکر هفت تپه را به دلیل تلاش برای احقاق حق خود و همکارانشان به دادگاه احضار کرده اند.
لذا ما تشکلها و کارگران امضا کننده این بیانیه اعلام میداریم:
1- ما تداوم فشار بر جوانمیر مرادی و طاها آزادی و خانواده های آنان را قویا محکوم میکنیم.
2- رفتار ضد انسانی موجود با این کارگران، چیزی جز تلاش جهت پرونده سازی و وارد کردن اتهامات موهوم بر آنان نیست و چنین اقدامی از نظر ما پیشاپیش محکوم است.
3- ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط جوانمیر مرادی، طاها آزادی، شیث امانی و منصور اسالو از زندان و منع تعقیب قضایی از جلیل احمدی، فریدون نیکوفرد، احمد نجاتی، قربان علیپور و محمد حیدری مهر از کارگران نیشکر هفت تپه هستیم که بدلیل اعتراض به عدم پرداخت دستمزد کارگران نیشکر هفت تپه و تلاش برای احقاق حق خود و همکارانشان در آخر اردیبهشت ماه به دادگاه فرا خوانده شده اند.
4- از نظر ما برگزاری مراسم اول ماه و اعتصاب و تجمع حق مسلم کارگران برای دفاع از حقوق انسانی شان است و ما از این حق انسانی خود دفاع خواهیم کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
کارگران کارخانه شاهو
و جمعهایی از کارگران:
کارخانه نساجی کردستان
پالایشگاه گاز فازهای 9 و10 عسلویه
کارخانه نیرو رخش
کارخانه پرریس
پتروشیمی پلی اتیلن سنگین کرمانشاه
آجر پزی سنندج
کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
کارگران شهر صنعتی قم
25/2/1387
رونوشت به: آی تی یو سی – جناب آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران

با کمپيني جهاني، براي آزادي فوري دستگير شدگان اول مه در ايران، جوانمير مرادي٬ شيث اماني و طه آزادي، تلاش کنيم

به سازمانهاي کارگري در سراسر جهان

اطلاع داريد که رژيم اسلامي در اول مه امسال ١٤ تن از کارگران را دستگير و زنداني کرد. زير فشار اعتراضات کارگران ١١ نفر از اين کارگران آزاد شدند و هم اکنون سه نفر ديگر از آنان جوانمير مرادي عضو هيات مديره و طه آزادي عضو علي البدل هیات مدیره اتحاديه آزاد کارگران ايران که تشکلي تازه تاسيس توسط خود کارگران است و نيز شيث اماني که رئيس هيات مديره اتحاديه سراسري کارگران اخراجي و بيکار بود و در ٢٣ آپريل (٤ ارديهبشت) قبل از اول مه روز جهاني کارگر دستگير شده بود٬ همچنان در زندانند. جرم اين کارگران اقدام و تلاش براي برپايي مراسم اول مه ٬ دفاع از حقوق کارگران و تلاش براي ايجاد تشکل کارگران است. اين کارگران رهبران شناخته و محبوب کارگري هستند. کميته همبستگي بين المللي کارگري از همان روز دستگيري اين کارگران٬ کمپيني اعتراضي را در دستور گذاشته و تا کنون طي گزارشات ارسالي خود تلاش کرده است که تمامي اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان را از وضع کارگران دستگير شده اول مه مطلع نگاه دارد. همچنين از سوي خود اتحاديه آزاد کارگران ايران مرتبا اخبار مربوط به اين کارگران در سطح جهاني انعکاس يافته است. کميته همبستگي بين المللي کارگري از همه اتحاديه ها و سازمانهاي کارگري در سراسر جهان می خواهد که با اقدامي اضطراري و يک کمپين گسترده جهاني به جمهوري اسلامي فشار بياورند تا کارگران دستگير شده اول مه٬ جوانمير مرادي٬ شيث اماني و طه آزادي، فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند. بويژه جوانمير مرادي در وضعيت جسمي وخيمي بسر ميبرد. اطلاعات جمهوري اسلامي حتي داروها و عينک جوانمير مرادي را ضبط کرده است و با ندادن دارو به وي که از بيماري مغزي و عصبي رنج ميبرد و بنا به تجويز پزشک بايد روزانه به وي برسد٬ جوانمير را زير شکنجه جسمي قرار داده است. بعلاوه وضعيت ناروشن اين کارگران و عدم اجازه ملاقات با آنان بر ابعاد نگراني ما افزدوده است. کميته همبستگي بين المللي کارگري بر خواستهاي زير تاکيد دارد و انتظار بيشترين حمايت ها را از سوي اتحاديه ها و سازمانهاي کارگري در سراسر جهان دارد:

١- برپايي اول مه روز جهاني کارگر حق پايه اي و مسلم کارگران است. دستگيري کارگران در اين روز و رفتار وحشيانه رژيم اسلامی در زندان با اين کارگران محکوم است.

٢- شيث اماني٬ جوانمير مرادي و طه آزادي و نيز منصور اسانلو، که اکنون نزديک به ده ماه است در زندان است، بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند.

٣- رژيم اسلامي هم اکنون ٥ نفر از کارگران نيشکر هفته تپه در شهر شوش در جنوب ايران را به جرم مبارزه براي خواستهاي برحقشان براي ٢٠ مه (٣١ ارديبهشت) به دادگاه احضار کرده است. هر گونه فشار و تهديد بر روي رهبران کارگران ممنوع است و بايد اين فشارها فورا متوقف شود. بايد پرونده ٥ کارگر نيشکر هفت تپه، آقايان جلیل احمدی، فریدون نیکوفرد، احمد نجاتی، قربان علیپور و محمد حیدری مهر، باطل شود و حکم احضار آنها به دادگاه فورا لغو شود.

٤- کميته همبستگي بين المللي کارگري به دليل نقض پايه اي ترين حقوق کارگران در ايران توسط جمهوري اسلامي٬ از جمله دستگيري کارگران به جرم شرکت در مراسم اول مه٬ يکسال محکوميت زندان براي محمود صالحي و امسال دستگيري کارگران در مراسم اول مه درسه شهر سنندج، اشنويه و عسلويه در کردستان و در جنوب ايران٬ صدور احکام شلاق براي کارگران دستگير شده اول مه سال گذشته و به اجرا گذاشتن اين احکام براي ٥ نفر از آنان٬ ضرب و شتم کارگران هنگام اعتراض براي خواستهايشان و نمونه اخير آن حمله به کارگران کيان تاير که براي دستمزدهاي پرداخت نشده خود تجمع کرده بودند و نيز تهديد و فشار هر روزه بر رهبران و فعالين کارگري از طريق اخراج از کار و احضار به دادگاه و غيره، نظير آنچه بر سر کارگران سنديکاي شرکت اتوبوسراني واحد در تهران آمد و امروز بر سر کارگران در نيشکر هفت تپه آورده است، و صدها مثال ديگر٬ خواهان اخراج فوري جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار آي ال او است.

کميته همبستگي بين المللي کارگري بار دیگر بر عاجل بودن يک کمپين همبستگي جهاني براي آزادي فوري دستگير شدگان اول مه، شيث اماني٬ جوانمير مرادي و طه آزادي، تاکيد دارد.

هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري حزب کمونيست کارگري ايران
١٤ مه ٢٠٠٨- ٢٥ ارديبهشت ١٣٧٨

برگزاری مجمع عمومی کارگران نساجی کردستان و تشکيل شورای کارخانه

بنا به خبر منتشره توسط "اتحاديه آزاد کارگران ايران" روز شنبه ۲۱ ارديبهشت ۸۷ مجمع عمومی کارگران نساجی کردستان برگزار شد و کارگران به بررسی مشکلات خود پرداختند. در اين مجمع کارگران اقدام به تشکيل شورای کارگری کارخانه نمودند و طوماری را به اداره کار سنندج تحويل دادند که خواهان به ثبت رسيدن شورای کارگری در کارخانه شده است.
در اين خبر همچنين اشاره شده که کارفرمای نساجی کردستان از ساعت ۱۱ صبح روز ۱۶ ارديبهشت تمامی دستگاههای توليدی کارخانه را خاموش کرد و به کارگران اعلام نمود که بدليل نبود نقدينگی قادر به تهيه مواد خام نيست. کارگران از نيمه فروردين سال جاری تاکنون دستمزدی دريافت نکرده اند و عليرغم عدم توليد کارگران تمامی شيفتها هر روز به کارخانه ميروند و پس از پايان ساعت کاری به منازلشان برميگردند. قرار است استانداری به مشکل نقدينگی کارفرما رسيدگی کند و درصورت حل مشکل از اواخر خرداد کارخانه شروع به کار خواهد کرد. نساجی کردستان در حال حاضر دارای ۲۰۰ کارگر است.

سرمايه داران و دولت آنها برای سر باز زدن از پرداخت بموقع حقوق کارگران از جمله به کمبود نقدينگی اشاره ميکنند و نهادهای دولتی همچون استانداری و امثال آن ماهها کارگران را سر ميدوانند. اما کارگران که از اساس نقدينگی ای ندارند و حقوقشان هم پرداخت نميشود و تا اواخر خرداد هم قرار است بلاتکليف باشند آنگاه برای کرايه خانه و پول آب و برق و تلفن و ابتدائی ترين مايحتاج زندگی خود بايد چکار کنند؟ آيا نهادهای دولتی و صاحبان کالاهای مصرفی کارگران و شرکتهای دولتی آب و برق و تلفن از کارگران قبول ميکنند که کارگر بدليل نداشتن نقدينگی قبض هايشان را پرداخت نکنند و پول مايحتاج روزانه و کرايه خانه را نپردازند؟ و بالاخره چرا استانداری که قرار است مشکل نقدينگی کارفرما را حل کند فورا حقوق کارگران را از همان منابعی که در اختيار دارد پرداخت نميکند که فرزندان کارگران گرسنه نمانند؟ حقوق کارگران بايد فورا پرداخت شود. کارگران مسئول کمبود نقدينگی کارفرما نيستند، کار کرده اند و حقوق ناچيزشان را نميتوانند با تاخير دريافت کنند. سرمايه دارن حريص و دولت در مقابل کارگران مسئول هستند و بايد جوابگو باشند. قدرت اتحاد و همبستگی کارگران و پشتيبانی مردم زحمتکش از مبارزه کارگران فقط ميتواند سرمايه داران و دولت آنها را وادار به رعايت حقوق کارگران بکند.
ما ضمن تبريك به كارگران نساجی كردستان برای برگزاری مجمع عمومی كارگران اين كارخانه همه كارگران ديگر مراكز كارگری را به برگزاری منظم مجمع عمومی فرا ميخوانيم. قدرت كارگران در اتحاد و تشكلشان است. تشكيل مجمع عمومی كارگران به منظور تصميم گيری برای گرفتن حقوق كارگران يكی از ابزارهای عملی و ممكن برای متشكل شدن و متحد ماندن است.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگری ايران
۲۴ اريبهشت ۱۳۸۷ – ۱۳ مه ۲۰۰۸

Tuesday, May 13, 2008

اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

كارگران التیماتوم دادند كه چهارشنبه نیز تجمع خواهند كرد

به دنبال اعتراضات دور اخیر كارگران نیشكر هفت تپه، كه از روز ١٦ اردیبهشت ماه با تجمع بیش از ٣٣٠٠ تن از كارگران این شركت در محوطه این شركت شروع شد، امروز دوشنبه ٢٣ اردیبهشت نیز بیش از ٢٠٠٠ تن از كارگران این شركت با تأكید و پافشاری بر خواستهای خود در مقابل فرمانداری تجمع كرده و شعارهای خود را تكرار كردند. تجمع كارگران تا ساعت ١٢ ظهر ادامه داشت و فرماندار شوش را مجبور كرد كه به میان كارگران بیاید. اما پاسخی به كارگران نداد و كارگران اعلام کردند تا خواستهایشان پاسخ نگیرد به اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از:

­­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است.

مبارزه سرسختانه کارگران نیشکر هفت تپه، در بحبوبه گرانی و فقر و بیکاری، بیانگر خشم و نفرت عظیم کارگران و اکثریت مردم محروم و ستمدیده از بیکاری و گرانی و فقر و بیحقوقی است که از هرگوشه کشور زبانه میکشد. کارگران هفت تپه بدرست درمقابل این وضعیت و درمقابل تهدید و ارعاب رهبران و فعالین خود به میدان آمده اند و مصممانه درمقابل دولت و کارفرما و عوامل سرکوب در کارخانه ایستاده اند و باید به پیروزی برسند. حمایت بخش های مختلف مردم از این مبارزه عامل مهمی در موفقیت کارگران نیشکر است و راه را بر پیشروی مبارزه مردم در سراسر کشور هموار میکند.

حزب کمونیست کارگری، مردم شهرستان شوش و بویژه خانواده های کارگران را فرامیخواند که با تمام قوا در تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنند و از مبارزه آنها به هرشکل که میتوانند پشتیبانی کنند. از این سنگر باید با تمام قوا حمایت کرد و حکومت مفتخوران و سرکوبگران را با تمام قوا وادار به پاسخگوئی به خواستهای بحق مردم کرد.
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مه ٢٠٠٨، ٢٣ اردیبهشت ١٣٨٧

اعتراضات معلمین بازنشسته استان کرمانشاه ادامه دارد، معلمان بازنشسته استان کردستان نیز دست به اعتراض زدند

معلمین بازنشسته کرمانشاه تا روز چهارشنبه برای تحقق خواسته هایشان
به رئیس کل آموزش و پرورش مهلت دادند


همانطور که در اطلاعیه های قبلی به اطلاع رساندیم، معلمان بازنشسته کرمانشاه تا کنون درچندین تجمع اعتراضی، خواستار پرداخت حقوق و پاداش پایان خدمت خود شده اند. براساس اخبار رسیده، روزدوشنبه ٢٣ اردیبهشت، فرهنگیان بازنشسته کرمانشاه، برای پیگیری خواسته هایشان، بار دیگر در مقابل اداره کل آموزش پرورش در کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها از ساعت ٩صبح تجمع خود را شروع کردند و تا ساعت ١١به تجمع خود ادامه دادند و شعار دادند: "مجری عدالت خجالت خجالت". .پس از آنکه اعتراض آنان با بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش روبرو شد، وارد ساختمان شده و جلوی دفتر امینی، رئیس کل آموزش وپرورش، جمع شدند. امینی که به وحشت افتاده بود از آنها خواست که به نمازخانه و یا سالن جلسات بروند اما فرهنگیان قبول نکرده و در راهرو به عنوان اعتراض روی زمین نشستند وشروع به دادن شعار کردند و تا چهارشنبه آینده به امینی مهلت دادند تا به خواسته هایشان رسیدگی کند، درغیر این صورت به تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد و بر شدت مبارزه خود خواهند افزود.

همچنین براساس خبری از سنندج، روز شنبه ٢١ اردیبهشت، ١٢٠ نفر از بازنشستگان استان کردستان در اعتراض به تبدیل پاداش پایان خدمت آنان به سهام عدالت، در مقابل سازمان آموزش و پرورش در سنندج تجمع کردند و خواهان رسیدگی مسئولان به خواسته هایشان شدند اما در طول ٣ ساعت حضور آنها، هیچیک از مسئولان این سازمان حاضر به پاسخگو یی نشد. به دنبال بی توجهی مسئولان، بازنشستگان به دفتر نماینده مجلس، امین شعبانی رفتند که او نیزبا بی احترامی با آنان برخورد کرد. در پایان این تجمع، بازنشستگان اعلام کردند که اگر مسئولان آموزش و پرورش به خواسته هایشان توجهی نکنند با تعداد بیشتری در مقابل استانداری تجمع خواند کرد.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه ازاعتراضات و خواست های معلمان دفاع میکند و خانواده های معلمان، مردم و دانش آموزان را فرامیخواند تا با شرکت در اعتراضات معلمان ازخواسته های آنان حمایت کنند.

رژیمی که سالیانه ملیاردها خرج دستگاه سرکوب و نهادهای مذهبی و دزدی و لفت و لیس خود میکند، رژیمی که در دفاع از سود سرمایه داران از هیچ جنایتی رویگردان نیست و از پاسخگوئی به ساده ترین نیازهای مردم طفره میرود، باید گورش را گم کند. از بوشهر تا تهران، از هفت تپه تا سنندج، از کرمانشاه تا گناوه، همه جا اعتراض به حکومت کثیف اسلامی شعله میکشد. سرنگونی حکومت اسلامی، تنها راه پایان دادن به جهنمی است که این حکومت به اکثریت محروم جامعه تحمیل کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٣ مه ٢٠٠٨