Wednesday, April 30, 2008

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران و انجمن صنفی... به مناسبت فرا رسیدن اول ماه مه

با بر افراشتن پرچم تشکل خواهی، اول ماه مه را به اعتراضی متحدانه علیه تورم و دستمزد زیر خط فقر تبدیل کنیم.اول ماه مه روز همبستگی جهانی طبقه کارگر است، این روز روز ما کارگران و مولود مبارزه بی امان طبقه ما در پهنه گیتی برای ساختن دنیایی بهتر است.
اول ماه مه، روز فریاد برابری طلبی ما کارگران بر علیه دنیای نابرابری است که هویت و شناسنامه ی آن، جنگ و کشتار و فقر و سیه روزی بی پایان میلیاردها انسان در جای جای کره زمین است.تداوم اخراج سازیها، نبود ذره ای امنیت شغلی، شرایط برده وار کار، دستمزدهای زیر خط فقر و تورم افسار گسیخته، تنها نمای کوچکی از سیمای کریه این دنیای نابرابر است که زندگی و معیشت کارگران در ایران را بیش از هر زمان دیگری در معرض نابودی و تباهی قرار داده است. فروش روز افزون کلیه، گسترش بی سابقه اعتیاد و تن فروشی، پدیده کودکان کار و خودکشی کارگران از سر استیصال و درماندگی برای تامین معیشت، فقط گوشه ای از نمود عریان این تباهی و نابودی زندگی ما کارگران و خانواده هایمان است.از سوی دیگر تنها پاسخ گردانندگان جامعه در طول سالهای گذشته به این وضعیت غیر قابل انکار، برخورد قهر آمیز با مطالبات انسانی و برحق اقشار مختلف مردم بوده است. منصور اسالو و شیث امانی به جرم دفاع از حقوق انسانی خود و هم طبقه ای هایشان به زندان افکنده شده اند، اعتراضات معلمان به شرایط مشقت بارشان با خشونت پاسخ داده شد، کارگران سنندج به جرم برگزاری مراسم اول ماه مه شلاق خوردند و کارگران نیشکر هفت تپه و کیان تایر به جرم اعتراض به عدم پرداخت دستمزدی که قوت لایموتشان بود مورد تهاجم قرار گرفتند.کارگران، معلمان و عموم زحمتکشان
اول ماه مه در پیش است، ما تنها و فقط با اعتراضی متحدانه قادر هستیم در برابر این وضعیت غیر قابل تحمل ایستادگی کرده و از حق حیات انسانی خود به دفاع بر خیزیم. اول ماه مه برای ما چنین فرصتی است.
زندگی شایسته حق مسلم ما و اعتراض به شرایط مشقت بار زندگی و تورم و دستمزدهای زیر خط فقر، بدیهی ترین حقوق انسانی ماست که باید دوشادوش هم در اول ماه مه امسال آنرا به منصه ظهور برسانیم.
اتحادیه آزاد کارگران ایران و انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ضمن گرامیداشت و تبریک پیشاپیش اول ماه مه، از تمامی اعضا خود، کارگران، معلمان و عموم زحمتکشان در سراسر کشور دعوت میکنند تا در صفوفی بهم فشرده به استقبال این روز رفته و اول ماه مه را با بر افراشتن پرچم تشکل خواهی به اعتراضی متحدانه علیه تورم و دستمزدهای زیر خط فقر تبدیل نمایند.
زنده باد اول ماه مه
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران و
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
9/2/1387

اول ماه مى روز جهانى كارگر را گرامى مي داريم

(سنديکاي کارگران شرکت واحد تهران)سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه روز جهاني كارگر را به همكاران زحمتكش شركت واحد و عموم كارگران ايران و جهان شادباش مي گويد. بر پايه و بنياد آئين روز جهاني كارگر در همه كشورها كارگران خواسته ها و اعتراضات خود را در اين روز به نمايش مي گذارند و مسئولان همه جوامع به اهميت و حساسيت اين روز جهاني آگاهي و توجه دارند و بر اين اساس اين روز را تعطيل و جشن عمومي كارگري اعلام نموده اند .
در كشور ما عليرغم صد سال سابقه فعاليت سنديكاهاي كارگري از انقلاب مشروطيت تا ملي شدن صنعت نفت و دوران انقلاب و عليرغم عدم وجود مانع قانوني و حقوقي جهت تشكيل سنديكاهاي كارگري متاسفانه كارگران به منظور دفاع از حقوق خويش ازحق داشتن سنديكاهاي مستقل كارگري محروم هستند ، اين براي كشوري كه بيش از نيم قرن از تاريخ عضويت آن در سازمان بين المللي كار مي گذرد نقطه قوت و افتخار محسوب نمي شود .بنابر اين سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه پيرو اهداف عاليه انساني از مسئولان قواي سه گانه كشوري مي خواهد شرايط فشار و جلوگيري از فعاليت سنديكا را پايان داده و نسبت به آزادي رئيس هيئت مديره ي سنديكا آقاي منصور اسالو و بازگشت به كار فعالان سنديكايي شركت واحد اقدامات شايسته را به عمل آورند .سنديكاي كارگران شركت واحد از كليه حركت هاي حق طلبانه كارگران ايران و جهان حمايت نموده و از همكاري و دفاع عمومي كارگران و اتحاديه هاي كارگري بين المللي نظير كنفدراسيون بين المللي كارگران آزاد (ITUC) فدراسيون بين المللي كارگران حمل و نقل (ITF) و همه آزادي خواهان عدالت طلب و صلح جو سپاسگزاري مي نمايدبه اميد بر پايي سنديكاهاي مستقل كارگري وبرقراري عدالت اجتماعي و صلح كامل جهانيزندگي شايسته و سنديكاي كارگري حق مسلم كارگران است.
سنديكاي كارگران شركت واحداتوبوسراني تهران و حومه10
/2/1387

١٢ اردیبهشت روز معلم، روز کارگر، روز اعتراض به فقر و بی عدالتی

معلمان خود را برای اعتراضات گسترده و سراسری آماده میکنند
در هفته های اخیر معلمان در شهرهای مختلف از جمله تهران، قلعه حسن خان، رباط کریم، ورامین، شهرری، اسلام شهر،اردبیل، کرمانشاه و بندرگناوه با از سرگیری اعتصاب و اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود خواهان رسیدگی فوری به مطالبات برحق خود شده اند. و این در حالی است که معلمان مشغول تدارک سازماندهی اعتراضات خود به مناسبت ١٢ اردیبهشت، روز معلم، هستند.پس از اعتراضات سال گذشته معلمان، رژیم تلاش کرد با احکام اخراج، زندان، کسر حقوق و تبعید فعالین معلمان، مانع تکرار اعتراضات و تجمعات باشکوه سال گذشته شود. اما شروع مجدد اعتراضات معلمان نشان میدهد رژیم نه قادر به تحقق خواسته های آنان است و نه با وعده وعید و سرکوب میتواند آنان را مایوس و مرعوب کند. معلمان بار دیگر تحرک خود را در شهرهای مختلف شروع کرده اند و اعلام کرده اند روز ١٢ ادیبهشت دست به اعتراض سراسری خواهند زد و چنانچه به خواست هایشان رسیدگی نشود، به تجمعات خود ادامه خواهن داد و در هر تجمع اعتراضی، برنامه های اعتراضات بعدی را اعلام خواهند کرد.اما در این میان جریانی در کانون صنفی معلمان ایران، تلاش میکند مبارزه معلمان را به انحراف بکشاند. از جمله خواسته است معلمان در روز ١٢ اردیبهشت در قم در کنار مزار مطهری مراسم بگیرند. این ادامه فراخوان این جریان به شرکت مردم در مضحکه انتخابات است که با اعتراضات معلمان و اعتراض بخش قابل توجهی از اعضای کانون صنفی معلمان مواجه شد. اینها نشان میدهد که تعدادی از مسئولان کانون صنفی معلمان، به حمایت از برخی جناحهای حکومت برخاسته و تلاش میکنند مبارزه حق طلبانه معلمان را به بیراهه بکشانند.حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات بحق معلمان قاطعانه پشتیبانی میکند و به جناح راست کانون صنفی هشدار میدهد که دست از این حرکات خود بردارند. حزب معلمان آزادیخواه و مبارز را به دخالت فعال در سرنوشت کانون صنفی و منزوی کردن این عناصر فرامیخواند. نه جای معلمان حق طلب بر سر مزار سران جنایتکار این حکومت است و نه کانون صنفی جای این نوع فراخوان ها است. روز ١٢ اردیبهشت امسال مصادف است با اول مه، روز جهانی کارگر و معلمان باید در وسط شهر و دست در دست کارگران صفوف خود را متحدتر و یکپارچه تر کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٩ آوریل ٢٠٠٨

کارگران با تجمع در پارکهای چیتگر و جهان نما به استقبال اول ماه مه رفتند

روز جمعه شش اردیبهشت، هزاران کارگر از کارخانجات مختلف بر طبق سنت سالهای اخیر که آخرین جمعه قبل از اول مه را جشن میگیرند، عازم پارک چیتگر در تهران شدند. نیروهای سرکوب رژیم با بسیج نیرو، تلاش نمودند مانع از برگزاری تجمع خانواده های کارگران در پارک شوند. علیرغم فشار و کنترل ارگانهای سرکوب، صدها نفر از کارگران خود را به داخل پارک رساندند. صدها نفر دیگر از خانواده های کارگری نیز به پارک جهان نما رفتند و طی دید و بازدید، از کار و فعالیت همدیگر آگاه شدند و ساعاتی را به مناسبت روز جهانی کارگر گرامی داشتند.

اوباشان رژیم مانع تجمع هزاران نفره کارگران شدند اما قادر به پس راندن کارگران و در هم شکستن عزم آنان نشدند. کارگران با چنگ و دندان تلاش کردند تا مراسم خود را برگزار کنند و در تجمعات کوچکتری برگزار کردند و به رژیم اسلامی فهماندند که اول ماه مه در قلب کارگران زنده است. نشان دادند که اعتراض کارگران خاموش شدنی نیست. آنها بنمایندگی از جانب هم طبقه ای هایشان در سراسر کشور یکبار دیگر به رژیم اسلامی، به فقر تحمیل شده، به فلاکت اقتصادی، به حقوق های معوقه و به بیحقوقی خود و نداشتن حق اعتصاب و تشکل، نه گفتند. کارگران با عزم خود در تشکیل تجمع در این روز، دادخواست سیاسی خود بر علیه رژیم اسلامی را، در مقابل جامعه قرائت کردند. تلاش جمهوری اسلامی بیش از هرچیز وحشت حکومت را از کارگران به نمایش گذاشت.

جدال کارگران در این روز گوشه ای از جدالهای بزرگتری است که در تحولات سیاسی آینده تصویر عمومی جامعه را خواهد ساخت. گوشه هایی از این تصویر باشکوه همین امروز در خیابانها، در اعتراضات بخش های مختلف جامعه، قابل مشاهده است.

حزب کمونیست کارگری به همه این کارگران و خانواده هایشان درود میفرستد و همه کارگران، مردم آزادیخواه، زنان و جوانان را فرا میخواند تا هرچه باشکوه تر، روز اول مه روز جهانی کارگر به خیابانها بیایند و اعتراض خود را به وضع موجود بیان کنند. اول مه خیابانها باید دست ما باشد.


حزب کمونیست کارگری ایران
٩ اردیهشت ١٣٨٧، ٢٨ آوریل ٢٠٠٨

Monday, April 28, 2008

اول ماه مه، روز جهانی کارگر بر تمامی کارگران و رنج کشیدگان مبارک!

روز جهانی کارگر در حالی فرا می رسد که میلیونها کارگر در ایران با بیکاری، فقر و گرسنگی دست به گریبان هستند و حقوق آنها دائم از سوی کارفرمایان و دولت حامی آنها نقض و خواسته ها و مطالبات شان سرکوب می شود. تهاجم سرمایه در ایران به زندگی، کار و معیشت کارگران و توده های زحمتکش محدود نشده است. کارگران در ایران حق تشکل یابی، اعتراض و اعتصاب ندارند. اقدامات اعتراضی و حق خواهی آنان با یورش پلیس مواجه بوده و دستگیر و زندانی می شوند. خصوصی سازی در ایران به اقتصاد و سرمایه گذاری انگلی و سودآور در زمینه واردات دامنه زده و تولیدات داخلی را با رکود و مراکز تولیدی را با ورشکستگی مواجه ساخته است. کارخانه ها یکی بعد از دیگر تعطیل و کارگران بدون حقوق و حمایت های اجتماعی رها می شوند. کارگران در ایران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و دستمزد آنان با سطح تورم و افزایش قیمت ها هم خوانی ندارد. بهره کشی در اشکال کار مزدی در جهان، و در ایران همراه با سرکوب لجام گسیخته حکومتی کارگران را به برده های مدرن تبدیل کرده است.

در طول سی سال گذشته، رژیم جمهوری اسلامی با اعمال سیاست های ضدکارگری، زمینه تعدیل نیرو و اخراج میلیونها کارگر و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولیدی را ایجاد کرده است. تنها در بخش تولیدات چای در یک سال کذشته، ۱۶۹ کارخانه از ۱۷٠ کارخانه موجود در کشور تعطیل، صدها هزار کارگر این صنعت بیکار و تولیدات چای داخلی در معرض نابودی قرار گرفته است.

همزمان با افزایش بیکارسازی و اخراج ها، کارگران به اقدامات اعتراضی خود علی رغم سرکوبهای دولتی ادامه داده و در یک سال گذشته بالغ بر ۲۵٠ اعتصاب و اعتراض کارگری گزارش شده است. از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، لاستیک البرز و کارخانه نساجی کردستان می توان به عنوان دامنه دار ترین اعتصاب های کارگری ایران در سال گذشه نام برد که به عقب نشینی کارفرما و پیروزی کارگران در چندین مورد انجامید.

رژیم جمهوری اسلامی به دلیل رشد نارضایتی ها اجتماعی و فشارهائی که از پائین به آن وارد شده، از سال ها پیش یکپارچگی خود را از دست داده و قدرت سرکوب به مثابه گذشته را ندارد. اما از طریق اعمال سیاست های پلیسی و یورش به تجمعات توده ای تلاش می کند از سازمانیابی اجتماعی، به ویژه سازمانیابی کارگران جلوگیری کند و به این وسیله خواسته های توده های مردم را در سطح نازلی نگه دارد. در مقابل، کارگران و فرزندان آنان در دانشگاه ها و هم سرنوشتی ها آنان در آموزش و پرورش به سازماندهی خود و تاکید به دستیابی به مطالبات شان رو آورده اند. آنها خواستار ایجاد تشکل، تغییر در قانون کار، توقف سرکوب های اجتماعی، برقراری آزادی های اجتماعی و سیاسی، آزادی اعتصاب و اعتراض، اخراج مدیریت و به دست گرفتن کنترل کارخانه هائی هستند که در شرف تعطیلی قرار گرفته اند. کارگران ایران در چند سال گذشته نشان دادند از توان جمعی و طبقاتی لازم برای به عقب راندن کارفرمایان و حکومت حامی آنها برخودار هستند. آنها با سازمانیابی خود به شکاف درون حاکمیت عمق می بخشند، دستگاه سرکوب را کم اثرتر و راه را برای جدال نهائی طبقاتی هموار می سازند.

اول ماه مه، روز جهانی کارگر بر تمامی کارگران و زحمتکشان ایران و جهان مبارک باد! کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ برابر با ۲۷ آوریل ۲٠٠۸

شيث اماني بايد فورا از زندان آزاد شود

روز ٤ اردیبهشت شیث امانی "رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار" که براي جابجایی سند وثیقه براي خود به دادگاه مراجعه کرده بود٬ دستگير و زنداني شد. دستگيري شيث اماني يکي از رهبران شناخته شده کارگران در ايران و بخصوص در شهر سنندج را شديدا محکوم ميکنم. جمهوري اسلامي در سال گذشته با دستگيري محمود صالحي تلاش کرد مانع برگزاري اول مه شود و فضاي رعب را ايجاد کند٬ اما نتوانست و ما کارگران اين روز را با مراسم مستقل خود و با برهم زدن مراسم دولتي در تهران و بدست گرفتن آن٬ با شکوه و گسترده برگزار کرديم. امسال نيز ميخواهند با دستگيري شيث اماني در آستانه اول مه٬ با مجوز ندادن براي برپايي و گراميداشت اين روز مهم هبستگي بين المللي کارگري٬ ما را عقب برانند. اما ما اول مه امسال را با شکوه تر از هر سال برپا ميکنيم و اعلام ميکنيم که گراميداشت اول مه٬ حق مسلم ماست. دستگيري شيث اماني٬ يک تعرض آشکار به حق مسلم ما کارگران براي گراميداشت اول مه٬ روز همبستگي جهاني کارگر و داشتن حق تجمع و اعتصاب و تشکل و آزادي عقيده و بيان است. دستگيري شيث اماني تلاشي براي عقب نشاندن ما کارگران از بيان خواستها و مطالباتمان است. بايد با تجمعاتمان٬ با اعتراضاتمان کاري کنيم که جمهوري اسلامي فورا و بي قيد و شرط شيث اماني را از زندان آزاد کند. دوستان کارگر! مردم شهر سنندج!اجازه ندهيم که جمهوري اسلامي اين چنين به حقوق اوليه ما تعرض کند! بياييد تا با هم در کنار خانواده شيث اماني٬ در مقابل زندان سنندج جمع شويم و يکصدا اعلام کنيم که شيث اماني آزاد بايد گردد! زنداني سياسي آزاد بايد گردد! خواهان آزادي فوري و بدون قيد شرط شيث اماني٬ کارگران و دانشجويان زنداني و همه زندانيان سياسي بشويم.رمز پيروزي ما در اتحاد ماست. بياييد تا با حرکت متحد خود شيث را از زندان آزاد کنيم و درب زندانها را بگشاييم.
زنده باد اول مه روز جهاني کارگر
زنده باد اتحاد کارگري
٥ ارديبهشت ٨٧
محمد نعمتي عضو سابق هيات مديره اتحاديه کارگران اخراجي و بيکار

دیدار اسانلو با خانواده و تاکیید وی بر برپایی مراسم 1مه


امروز صبح منصور اسانلو با خانواده و اعضایی هیت مدیره در بیمارستان لبافی نژاد در حین معالجاتش ملاقاتی داشت و در این مدت کوتاه ضمن تاکید بر برگذاریی هرچه بهتر مراسم اول ماه می از طرف اعضایی شرکت واحد و حضور مستقلشان در تمام مراسمی که برگذار میشود گفت "سندیکای واحد با برافراشتن پرچمهای خودشان مبنی بر تشکل مسقل حق مسلم ماست، زندگی شایسته حق مسلم ماست را خواستار شد"
مهدى كوهستانى

معلمین بازنشسته استان کرمانشاه برای دومین بار دست به اعتراض زدند

همانطور که قبلا اطلاع داده بودیم، معلمان بازنشسته کرمانشاه در تجمع روز ٤ اردیبهشت اعلام کرده بودند چنانچه به خواستشان رسیدگی نشود روزهای ٨ و ١٢ اردیبهشت نیز دست به تجمع اعتراض میزنند. بنا به خبری تازه، امروز ٨ اردیبهشت فرهنگیان بازنشسته استان کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان، بار دیگر اقدام به تجمع درمقابل اداره آموزش وپرورش استان کرمانشاه کردند.

در این تجمع اعتراضی که ٣٠٠ تن در آن شرکت داشتند، معلمان متحدانه خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند و اعلام کردند در صورتی که حقوق و مزایای آنها پرداخت نشود روز ١٢ اردیبهشت نیز در برابر استانداری دست به تجمع واعتراض خواهند زد.

یکی ازشرکت کنندگان در این تجمع گفت: "بازنشستگان چند ماهی است که حقوقشان را دریافت نکرده اند و در ضمن پاداش سی ساله شان را هم که باید بلافاصله بعد از بازنشستگی دریافت می نمودند‍، دریافت نکرده اند. هنوز جواب امیدوار کننده ای تا بتوانیم با خیال راحت به خانه هایمان برگردیم نداده اند و جواب های سربالا، مانند در حال پیگیری است، تحویل ما می دهند."

دربرابر اعتراضات معلمان در سراسر کشور به عدم پرداخت حقوق و مزایا، رژیم اعلام کرده است مطالبات معلمان تا روز معلم پرداخت خواهد شد ، با این ترفند رژیم سعی دارد مانع گسترش اعتراضات معلمان در روز معلم، که امسال مصادف است با با ١ ماه مه، روز جهانی کارگر، بشود. اما معلمان عزم جزم دارند که صرفنظر از این وعده وعیدها تا زمانی که مطالباتشان بی جواب مانده است، به تجمعات اعتراضی خود ادامه دهند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های معلمان کرمانشاه قاطعانه دفاع میکند، و سایر معلمان و مردم کرمانشاه را فرامیخواند تا درصفوفی متحد در اعتراضات روز ١٢ اردیبهشت، ازخواسته های معلمان حمایت کنند. روز ١٢ اردیبهشت مصادف با روز اول مه است. حزب همه کارگران و معلمان و همه مردم زحمتکش و آزادیخواه را به برپائی هرچه باشکوه تر اول ماه مه روز جهانی کارگر فرامیخواند.


حزب کمونیست کارگری ایران
٨ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٧ آوریل ٢٠٠٨

Saturday, April 26, 2008

فشار بر کارگران در آستانه اول ماه مه!

در آستانه روز جهانی کارگر، یکی از فعالان کارگری بازداشت و از تجمع گروهی از کارگران در یکی از پارک‌های تهران جلوگیری شد.
شیث امانی رییس هیئت مدیره اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار روز چهارم اردیبهشت در سنندج دستگیر شد و در تهران نیز نیروهای انتظامی و امنیتی از گردهمایی کارگران و خانواده هایشان در پارک چیتگر جلوگیری کردند.
جعفرعظیم‌زاده از فعالان کارگری در مصاحبه با دویچه‌وله به توضیح این موارد پرداخت.
دویچه‌وله: درباره‌ی دستگیری آقای امانی اطلاعات مستقیم و موثقی دارید؟
جعفرعظیم‌زاده: آقای امانی از موسسین اتحادیه کارگران بیکار و رییس هیات مدیره این اتحادیه بود که سال گذشته حدود اول مه بازداشت شد. دادگاه اولیه برایش دوسال و نیم حکم صادر کرده بود که دادگاه تجدیدنظر آن را به شش ماه زندان تبدیل کرد. ایشان چند روز پیش رفته بود دادگاه برای آزادکردن سند وثیقه‌اش که همانجا بازداشت و به زندان برده می‌‌شود. اصلا معلوم نیست این حکم را دادگاه تجدیدنظر چه زمانی صادر کرد‌ه و مهم اینجاست که دقیقا در آستانه‌ی اول ماه مه، آنهم بدون ابلاغ قبلی به وکیل ایشان یا به خود ایشان، آقای امانی را روانه بازداشتگاه کرده‌اند.
حرفه آقای امانی چیست؟
آقای امانی از کارگران اخراجی نساجی کردستان است. ایشان طی سالهایی که در نساجی کردستان کار می‌کرد، نماینده‌ی کارگران آنجا بود و تلاش‌های زیادی برای احقاق حقوق کارگران کردستان انجام داد. حدود ۲ سال پیش از نساجی کردستان ایشان اخراج شده است. نزدیک دو سال است که آقای امانی اخراج شده است.
دلیل علاقمندی به مراسم اول ماه مه در سنندج چیست؟ چرا مثلا در شهرهای دیگر شاهد چنین کوششهایی نیستیم؟
به نظر من اینطور نیست. در شهرهای دیگر و از جمله در تهران هم اول ماه برگزار می‌شود. همین امروز کارگران کارخانه‌های جاده مخصوص کرج فراخوانی در استقبال از اول ماه مه و تجمع در پارک چیتگرداده بودند. در سنندج فعالین کارگری و کارگران کارخانه‌ها هرسال این مراسم را گرامی ‌می‌دارند و تلاش می‌کنند مراسم باشکوهی برگزار کنند.
اشاره فرمودید به مراسم پارک چیتگر. آیا برای خود روز اول ماه مه مراسمی را درنظر گرفته‌اید احیانا؟
سه سال است که کارگران کارخانه‌های جاده مخصوص کرج، یک جمعه مانده به اول ماه مه، مراسمی در "آبشار خور" برگزار می‌کنند تا یک آمادگی برای اول ماه مه ایجاد شود. امروز پیرو این سنت، قرار بود دوستان در پارک چیتگر جمع شوند. صبح اول وقت که ما رفتیم آنجا، دیدیم نیروهای زیادی حضور دارند. شاید هزار نفر نیروی انتظامی و امنیتی و موتورسوار و گارد ویژه آنجا جمع بودند. ما اجازه ورود به پارک را پیدا نکردیم و تمام مینی‌‌‌‌بوس‌ها و اتوبوس‌هایی را که قصد ورود به پارک داشتند، برگرداندند. الان (ساعت یک بعد ازظهر جمعه) گروه کوچکتری رفته‌‌اند به پارک جهان‌نمای کرج. تا آنجا که من خبر دارم، مراسمی نتوانسته‌اند برگزار کنند. آنجا هم نیروهای انتظامی و امنیتی حضور گسترده دارند.
اطلاع دارید که اگر پارچه‌نوشت یا پلاکاردی با خودشان برده‌اند، چه شعارهایی نوشته‌ا‌ند؟
ما چون نتوانستیم توی پارک دورهم جمع بشویم، نتوانستیم یکدیگر را ببینیم. ولی از طرف اتحادیه کارگران بیکار پلاکاردهایی آماده کرده بودیم با این مضمون که اعتصاب، تشکل حق مسلم ماست. روی یک پلاکارد دیگر نوشته بودیم اجاره‌خانه ۵۰۰هزارتومان، حداقل دستمزد ۲۱۹هزارتومان! یک پلاکارد دیگری داشتیم که نوشته بودیم، خط فقر ۶۰۰هزارتومان، حداقل دستمزد ۲۱۹هزارتومان! شعارهایی در رابطه با تشکل‌خواهی نوشته بودیم، ولی عملا این فرصت را پیدا نکردیم.
از آنها که الان در پارک جهان‌‌نمای کرج جمع شده‌اند، خبر مستقیمی دارید؟ تجمع‌‌‌شان آرام است؟
تا این لحظه آنها نتوانسته‌اند مراسم روتین خود را برگزار کنند. هرسال در قطعنامه اول ماه مه خوانده می‌شد. که گفتم بازیها و جشنی برای کودکان ترتیب داده می‌شد. اما تا این لحظه که من خبر دارم، موفق به انجام برنامه‌ی خودشان نشده‌اند این دوستان.
پس این که می‌فرمایید رفتند آنجا، فقط جمعیت جابجا شده، مراسمی در کار نیست؟
در واقع مراسم به شکل روتین‌اش نه! آنجا کارگرها دورهم هستند و با خانواده‌هاشان نشسته‌اند و نیروهای امنیتی از نزدیک شدن کسان دیگری که می‌خواهند بروند آنجا، مخصوصا خانواده‌ها جلوگیری می‌کنند.
مصاحبهٰ‌‌گر: مهیندخت مصباح

گزارشی از فرزاد رازانی، گزارشگر حزب کمونیست کارگری درمورد برگزاری همایش کارگران تهران و کرج

جمعه ٦ اردیبهشت ٨٧

امروز جمعه هفتم اردیبهشت، از برگزاری همایش هزاران نفره کارگران تهران و کرج که بنا بود در پارک چیتگر برگزار شود، شدیدا ممانعت بعمل آمد.

طبق سنتی که چندین سال است شکل گرفته، کارگران درآستانه اول ماه مه به آبشار خور می روند و در آن جا مراسم ویژه ای را برگزار می کنند. عمده کارگران شرکت کننده از کارخانجات خودرو سازی سایپا و ایران خودرو و کارخانجات وابسته به آن هستند اما در عین حال شمار زیادی از کارگران دیگر مراکز کارگری و نیز فعالان کارگری هم در آن شرکت می کردند. اما امسال اعلام شد که کارخانجات خودرو سازی از ارائه سرویس ایاب و ذهاب به کارگران جهت شرکت در این همایش خودداری کرده اند. کارگران نیز مناسب دیدند که در پارک چیتگر این مراسم را برگزار کنند. اما از ساعات اولیه صبح با مراجعه به درب های ورودی پارک چیتگر با شمار بسیار زیادی از ماموران انتظامی و اطلاعاتی مواجه شدند که از ورود اتوبوس ها و می نی بوس ها و کلا ماشین های حامل کارگران ممانعت جدی به عمل می آوردند. صدها ماشین گشت پلیس استیشن و نیز سرکوبگرانی که در ماشین های شخصی و یا سوار موتور بودند، خود را برای مقابله با کارگران آماده کرده بودند. از تمام ماشین های شخصی و عمومی فیلمبرداری می شد و بعضا با درخواست کارت شناسایی و گروگرفتن آن، از کارگران خواسته می شد که به داخل شهر برگردند.

از آن جایی که در ساعت ها و دقایق مختلفی کارگران به جلو درب های پارک مراجعه می کردند متاسفانه پیش بینی در مورد جابجایی احتمالی محل همایش انجام نگرفته بود. گروهای کارگری متفرق شدند و نتوانستند همایش را در پارک چیتگر برگزار کنند. اما در پارک دیگری در جاده کرج، پارک جهان نما، تعداد 200 الی 300 نفر از کارگران دور هم جمع شدند که این کارگران نیز در احاطه پلیس بودند.

در حال حاضرخبر دقیق تری ازچگونگی این گردهم آیی در دست نیست.

تهران، ساعت ٢ بعدازظهر

فعالین حزب در مهاباد به استقبال اول مه رفتند





طبق اخبار رسیده به كمیته كردستان حزب، فعالین حزب در شهر مهاباد از یك هفته قبل از اول ماه مه فعالیت هائی را به این مناسبت شروع کرده و به استقبال اول مه روز جهانی کارگر رفتند.

فعالین حزب از جمله اطلاعیه حزب به مناسبت اول مه را در سطح شهر توزیع کردند و در برخی نقاط شهر دست به شعار نویسی زدند.

دست این رفقا را به گرمی میفشاریم و از همه فعالین حزب میخواهیم پوستر و اطلاعیه حزب به مناسبت اول مه را هرچه وسیعتر در شهرهای مختلف توزیع کنند و در و دیوار را از شعار پر کنند.

در مقابل همه محرومیت ها و فقر و بیکاری شدیدی که دامن مردم را گرفته است، درمقابل موج وحشتناک گرانی که کمر اکثریت مردم را شکسته است، باید وسیعا به استقبال اول مه رفت و خشم و انزجار از این اوضاع فلاکتبار را به اتحاد هرچه بیشتر علیه سرمایه داری و حکومت اسلامی سرمایه داران کرد. شهر به شهر و محله به محله خود را برای برپائی هرچه گسترده تر و باشکوه تر اول مه مه آماده کنید.



کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ آوریل ٢٠٠٨، ٦ اردیبهشت ١٣٨٧

صبح امروز برای جلوگیری از مراسم اول ماه مه در پارک چیتگر بیش از هزار نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی این پارک را به کنترل خود در آوردند

صبح امروز هزاران کارگر بنا بر سنت هر ساله که طی آن در آخرین جمعه قبل از اول مه در آبشار خور این روز را گرامی میداشتند عازم پارک چیتگر شدند تا با گرامی داشت اول ماه مه به استقبال این روز بروند.اما از اولین ساعات صبح امروز نیرهای امنیتی شامل نیروهای یگان ویژه، صدها موتور سوار با تجهیزات کامل و نیرهای انتظامی و اطلاعاتی تمامی دربهای ورودی پارک را بسته و به اتوبوسها و مینی بوسهای حامل کارگران اجازه ورود به پارک را نمیدادند.با اینحال جمعهایی از کارگران با پای پیاده و از نقاط مختلف وارد پارک شدند، اما در داخل پارک نیز نیروهای امینتی و یگان موتور سوار با تجهزات کامل حضور پیدا کرده و بطور مرتب در داخل پارک جمعیت را تحت نظارت داشتند. بدنبال این وضعیت جمعهایی از کارگران عازم پارک جهان نما در کرج شدند و هم اکنون صدها نفر در این پارک جمع شده اند و نیروهای انتظامی و امنیتی نیز بصورت گسترده ای در آنجا حضور دارند و از رفتن خانواده ها به نقطه ای که کارگران در آن جمع شده اند جلوگیری میکنند و در حال حاضر چند نفر از کارگران از طرف نیروهای امنیتی به نگهبانی پارک برده شده اند و مشغول مذاکره هستند.خبر های تکمیلی از مراسم پارک جهان نما متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
6/2/1387
k.ekhraji@gmail.com

فراخوان به تظاهرات در مقابل مقر سازمان جهانی کار، آی ال او، در ژنو

جمهوری اسلامی ایران باید از آی ال او اخراج گردد

اجلاس سالانه سازمان جهانی کار آی ال او از 28 ماه مه تا 13 ماه ژوئن در ژنو برگزار میگردد. قرار است هیئت نمایندگی رژیم اسلامی ایران همچون سالهای گذشته در این اجلاس حضور بهم رساند. نباید اجازه داد سرکوبگران کارگران در آی ال او حضور یابند. رژیم اسلامی ایران بخاطر سرکوب کارگران و تحمیل بیحقوقی مطلق به آنها، باید از آی ال او اخراج گردد.

رفتار جمهوری اسلامی ایران با کارگران، ننگ بشریت است. رژیم اسلامی ایرا ن بطور پیوسته و سیستماتیک اعتراضات کارگران برای بهبود وضعیت شان را با خشونت پاسخ داده است. رژیم حاکم در ایران وقعی به حقوق برسمیت شناخته شده کارگران بر اساس کنوانسیونهای بین المللی، نمیگذارد. در ایران بارها اعتراضات کارگری سرکوب و حتی بخون کشیده شده است. رهبران کارگران را بزندان انداخته و شکنجه کرده اند. فعالین کارگری را شلاق زده اند. فعالین اول ماه مه را محاکمه و بزندان انداختند. برای آزادی فعالین کارگر زندانی، وثیقه های سنگین مقرر میدارند تا از فعالیت بازشان دارند. در مواردی به آدم ربائی و ترور فعالین کارگری نیز، متوسل شده اند. دستمزد صدها هزار کارگر را ماهها نمیپردازند و آنها را به فقر مطلق کشانده اند.

اعتراضات وسیع در همبستگی با مبارزات کارگران و مردم ایران در دو سال گذشته، پاسخ سازمان های کارگری جهان به حکومت اسلامی ایران بوده است. باید اقدامات شدیدتری نسبت به سرکوب کارگران در ایران صورت بگیرد.برخی از سازمانهای کارگری اعلام کرده اند که از رژیم اسلامی ایران به آی ال او شکایت خواهند کرد. این گامی به پیش است، اما کافی نیست. جمهوری اسلامی ای باید از آی ال او اخراج گردد. ما همصدا با کارگران ایران، سازمان های کارگری جهان را فرا میخوانیم که خواهان اخراج جمهوری اسلامی ایران از آی ال او شوند!

حزب کمونیست کارگری در اعتراض به حضور هیئت جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار در ژنو، تظاهراتی را همزمان با حضور جمهوری اسلامی سازمان داده است و همه مردم آزادیخواه را به شرکت در آن فرامیخواند. حزب همچنین سازمان های کارگری را به حمایت از این تظاهرات فرامیخواند.
تاریخ تظاهرات متعاقبا اعلام میگردد.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ آوریل ٢٠٠٨، ٥ اردیبهشت ١٣٨٧

Friday, April 25, 2008

برنامه های تشکیلات خارج کشور بمناسبت روز جهانی کارگر




کانادا - تورنتو
جشن اول مه
شنبه، 26 آوریل 2008، ساعت 7:30 بعدازظهر
تورنتو، 25 سیسیل، (تقاطع اسپاداینا و کالج)
نزدیکترین ایستگاه قطار به محل: ایستگاه Spadina
سخنرانی و پيامهاى همبستگى

موزیک زنده (فريدون فرهى، جرج هيوسن)
سخنرانان:
* دَيو بليکنى، اتحاديه کارگران پست کانادا
* ايليام بربانو، کميته همبستگي بين المللي اتحاديه کارگران خدمات عمومي انتاريو
* جَين مارشا، اتحاديه کارگران پست، لوکال تورنتو
* بروس آلن، اتحاديه کارگران ماشين سازى کانادا، لوکال 199
* عصام شکرى، حزب کمونيست کارگرى چپ عراق
* حميد تقوائى، حزب کمونيست کارگرى ايران
تماس: 9831- 416858
کانادا- ونکور
جشن سخنرانى، اسلايد شو و موزيك
شنبه 3 مه، ساعت 6:30 بعداظهر
نورث شور نيبر هوود هاوس -225 خيابان دوم شرقى ، نورث ونكوور
تماس: 604.727.8986
آلمان - فرانکفورت
شرکت در راهپیمایی روز حهانی کارگر، برپایی نمایشگاه عکس و چادراطلاع رسانی
راهپیمایی راس ساعت 9.30 صبح
پنجشنبه اول مه
در محل مراسم مرکزی اول مه در Römerplatz

برپایی نمایشگاه عکس و میز اطلاع رسانی در مرکز شهر فرانکفورت
شبه 19 آوریل از ساعت 12 تا 16
شنبه 26 آوریل از ساعت 12 تا 16
Zeile – Kaufhof
تماس :6154384 /0163
آلمان- کلن
شرکت در راهپیمایی اول مه و برپایی نمایشگاه عکس
پنجشنبه اول مه از ساعت 10 صبح
Köln- Heumarkt /Altstadt آدرس
تماس: 6809972 /0163
آلمان- هامبورگ
شرکت در راه پیمایی اول مه
ساعت 11 محل تجمع مرکزی روبروی ساختمان اتحادیه سراسری کارگران آلمان د گ ب
تماس: 3379808/ 0178
آلمان - برمن
شرکت در راهپیمای اول مه
شروع راهپیمایی از ساعت 10
نمایشگاه عکس
محل تجمع مرکزی راه پیمایی اول مه Marktplatz
تماس: 4037035 / 0172
آلمان - برلین
شرکت در تظاهرات
شرکت در تظاهرات د گ ب ساعت 10 صبح و تظاهرات می دی (May Day) در کتبوسرتور(UB- Kottbusser Tor) ساعت 18 برگزاری میز اطلاعاتی
تماس : 017624866317
سوئد- استکهلم
شرکت در راهپیمائی اول مه
محل تجمع ساعت 12
Medborgarplatsen
نمایشگاه عکس از مبارزات کارگران ایران
Kungsträdgården در میدان
جشن
جمعه ساعت 6 عصر
طبقه چهارم Medborgahuset
تماس : 0703610279
سوئد- مالمو
شرکت در تظاهرات
Möllevången در
تجمع از ساعت 11 صبح در میدان
تماس : 0703638088
انگلیس- لندن
شرکت در تظاهرات اول مه
پنجشنبه 1 می ساعت 11
Vlerkenwell Green محل :
نزدیکترین ایستگاه قطار Faringdon
wpiengland@gmail.com تماس: 07950924434
آمریکا - دالاس
پیک نیک
در محلRussell creek park _ plano
از ساعت دو بعد از ظهر یکشنبه بیست و هفتم آپریل 2008
تماس: 214-675-2120
svafa56@yahoo.com ایمیل:
استرالیا - سیدنی
شرکت در تظاهرات روز جهانی کارگر
شنبه 3 مه ، ساعت 9:30 صبح
در مرکز کانونشن دارلینگ هاربر روبروی تئاتر ایمکس
تماس : 0411553152
نروژ- اسلو
برگزاری نمایشگاه عکس در میتینگ اول مه
Youngstorgetدر محل
تماس : 098694001

علاوه بر این برنامه ها، در برخی شهرهای دیگر نیز از طریق برگزاری میزهای اطلاع رسانی در مورد مبارزات طبقه کارگر در ایران، اقدام میشود.

لیست برنامه ها تکمیل میشود.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
22 آوریل 2008

به اتحادیه آزاد کارگران ایران مجوز برگزاری مراسم اول ماه مه داده نشد

امروز مسئولین اتحادیه آزاد کارگران ایران برای دریافت پاسخ جهت دریافت مجوز برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج به فرمانداری سنندج مراجعه کردند اما فرماندار حاضر به ملاقات با مسئولین اتحادیه نشد و معاون سیاسی فرمانداری نیز به مراجعه کنندگان اعلام کرد بهیچوجه مجوز برگزاری مراسم اول ماه مه داده نمیشود. بدنبال این پاسخ مسئولین اتحادیه نیز به معاون سیاسی فرمانداری سنندج اعلام کردند برگزاری مراسم اول ماه مه حق مسلم ماست و ما از حقوق خود نخواهیم گذشت و اقدام به برگزاری مراسم اول ماه مه خواهیم کرد و چنانچه مشکلی پیش بیاید عواقب آن بر عهده فرمانداری سنندج است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

Thursday, April 24, 2008

معلمین بازنشسته استان کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند

معلمان اعلام کردند چنانچه به خواستهایشان رسیدگی نشود اینبار با خانواده هایشان تجمع میکنند


بنا به خبررسیده امروز ٤ اردیبهشت حدود ٣٠٠ نفرازمعلمین بازنشسته استان کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت حق بازنشستگی (پاداش)، دیرکرد اضافه کاری و مزایای دیگر، اقدام به تجمع درمقابل اداره آموزش وپرورش کرمانشاه کردند.

زنان و مردان معلم شهرهای این استان در صفوفی متحد دست به اعتراض زدند و اعلام کردند چنانچه به خواسته های برحقشان جواب داده نشود، بار دیگر همراه خانواده های خود به تجمعات و اعتراضات گسترده تری دست خواهند زد. شعارهای این اعتراضات اینها بوده است: فرهنگی تبعیض نمیپذیرد- مزایای ٣٠ ساله پرداخت باید گردد- پاداش ٣٠ ساله حق مسلم ماست. طبق خبر از طرف مسئولین اداره آموزش و پرورش شفاها وعده وعیدهائی به منظور متفرق کردن جمعیت معترض داده شد از جمله گفته شد که مزایای معلمان را بصورت سهام شرکت ها در اختیار آنها قرار میدهند. اما معلمان تردیدی نداشتند که این وعده وعیدها مانند موارد قبلی توخالی و تلاش برای ساکت کردن آنها است و تصمیم گرفتند جهت پیگیری مطالباتشان در روز های ٨ و ١٢ اردیبهشت، همراه با خانواده هایشان به تجمعات خود ادامه دهند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های معلمان کرمانشاه قاطعانه دفاع میکند و معلمان سراسر کشور به همبستگی با آنها فرامیخواند. حزب مردم کرمانشاه را فرامیخواند که از معلمان حمایت کنند و در تجمعات اعتراضی آنها شرکت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٤ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٣ آوریل ٢٠٠٨

Wednesday, April 23, 2008

شیث امانی در آستانه اول ماه مه در سنندج بازداشت شد

طبق خبری که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، "امروز ٤ اردیبهشت شیث امانی "رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار" که جهت جابجایی سند وثیقه خود به دادگاه مراجعه کرده بود همانجا بازداشت و روانه زندان شد. بر اساس این خبر دادگاه تجدید نظر استان کردستان، احکام زندان و جریمه شیث امانی و صدیق کریمی را به ٦ ماه زندان تقلیل داده و آنرا جهت اجرا به دادگاه اجرای احکام ارجاع داده است".

جمهوری اسلامی در هفته های اخیر سرکوب کارگران را شدت بخشیده است. کارگران کیان تایر را وحشیانه مورد هجوم قرار داد، با باتوم برقی به جان کارگران کیان خودرو افتاد و امروز شیث امانی را روانه زندان کرد. اینها همه تلاش در مقابل تحرک کارگران و فعالین کارگری برای برگزاری اول مه است. در عین حال تعرض وحشیانه تری که به سطح معیشت مردم شروع کرده اند لازمه اش سرکوب شدیدتر است تا جلو تحرک اعتراضی کارگران و مردم را بگیرند. راه مقابله با این سرکوبگری و تعرض به معیشت مردم نیز، جنب و جوش گسترده تر کارگران و خانواده های کارگری و همه مردمی است که کارد به استخوانشان رسیده است. شیث امانی در سنندج دستگیر شد، جائی که هرسال علیرغم هرفشار و اذیت و آزاری، کارگران مراسم اول مه را برپا کرده اند. پاسخ مردم سنندج به دستگیری شیث امانی، اعتراض هرچه گسترده تر به رژیم برای آزادی فوری او و جنب و جوش در تمام مراکز کارگری و تمام محلات شهر برای برپائی اول مه و اعتراض به فقر و بیکاری و گرانی و بیحقوقی است.

حزب کمونیست کارگری دستگیری شیث امانی را شدیدا محکوم میکند. شیث امانی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود. احکامی که علیه سایر فعالین کارگری از جمله صدیق کریمی صادر شده باید لغو شود. حزب همه مردم سنندج و سایر شهرها و کلیه سازمانهای کارگری در سراسر جهان را به اعتراض به جمهوری اسلامی برای آزادی فوری شیث امانی فرامیخواند.

کارگران و خانواده های کارگری، معلمان و جوانان، مردم محروم و ستمدیده
هرچه وسیعتر به این دستگیری اعتراض کنید و برای برگزاری باشکوه روز جهانی کارگر، اول مه، دوازده اردیبهشت، آماده شوید. در سنندج و در همه شهرها باید با نیروئی هرچه وسیعتر به استقبال اول مه رفت. راه مقابله با این تعرضات و تعرض وسیعی که به سطح معیشت فی الحال غیرقابل تحمل مردم شروع کرده اند، به میدان آمدن هرچه وسیعتر و گسترده تر مردم است.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٤ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٣ آوریل ٢٠٠٨

Tuesday, April 22, 2008

کارگران اخراجی پارس خودرو دست به تجمع اعتراضی زدند

سرکوبگران رژیم کارگران رامورد ضرب و شتم قرار دادند و دهها نفر را دستگیر کردند

طبق گزارش دریافتی، روز شنبه ٣١ فروردین حدود ٤٠٠ نفر از کارگران اخراجی پارس خودرو در تهران، در اعتراض به اخراج و عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به تجمع اعتراضی درمقابل شرکت پارس خودرو زدند. کارگران با پلاکارد بزرگی که رويش نوشته بود "حق ما را بدهيد" توجه رهگذران را به اعتراض خود جلب میکردند.

مدیر عامل شرکت، قلعه بانی، همراه با حراست کارخانه به ميان کارگران آمد و کارگران را مورد تهديد قرار داد و سپس تعداد زيادی از عوامل سرکوب رژیم با چندین ماشين به محل آمده و به ضرب و شتم کارگران پرداختند. سرکوبگران بیرحمانه و با باتوم برقی به جان کارگران حق طلب افتادند، بطوریکه از سر و صورت تعدادی از کارگران خوب میریخت و دهها نفر از آنان را نیز دستگیر کردند و به مقصد نامعلومی بردند.

شرکت پارس خوردو ١٢٠٠ کارگر دارد که مديريت از آغاز سال جاری نيمی از اين کارگران را در شرکت سايپا ادغام کرد و نيم ديگر را بدون حق و حقوقی اخراج کرد.

حزب کمونیست کارگری، از اعتراض و خواست های بحق کارگران پارس خودرو قاطعانه حمایت میکند و سرکوب کارگران را شدیدا محکوم میکند. کارگران دستگیر شده باید فورا آزاد شوند و کارگران اخراجی به سر کار بازگردانده شوند و حقوق معوقه همه کارگران فورا پرداخت گردد. حزب کارگران شاغل پارس خودرو و شرکت سایپا و سایر مراکز کارگری را به حمایت قاطعانه از کارگران اخراجی و اتحاد و یکپارچگی فرامیخواند.

اول مه امسال، روز ١٢ اردیبهشت، روز به میدان آمدن کلیه کارگران، اعم از شاغل و بیکار و بازنشسته، خانواده های کارگران، زنان و جوانان و همه مردم زحمتکش و آزادیخواه است. اول مه باید متحد و قدرتمند در سراسر کشور به میدان آمد و علیه این بیکاری و گرانی و بیحقوقی و فقر و محرومیت، درمقابل سرمایه داران و حکومت جنایتکار و کثیف آنها قد علم کرد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آوریل ٢٠٠٨، ٣ اردیبهشت ١٣٨٧

گزارش اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران

اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز 30/1/1387 ساعاتی پس از اتمام مجمع عمومی اتحادیه در شهر سنندج برگزار شد. در این جلسه مسئولین اتحادیه با اتفاق آرا اعضای هیئت مدیره به شرح زیر انتخاب شدند:1- جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره2- خالد سواری نایب رئیس هیئت مدیره3- طیب ملایی سخنگو و مسئول روابط عمومی 4- شریف ساعد پناه خزانه دار و مسئول کمیسیون مالی5-حسن زارعی و جبار خدامرادی مسئولین کمیته " علیه بیکاری"6-جمیل محمدی مسئول کمیسیون تبلیغات همچنین در این جلسه مصوب گردید مسئولین اتحادیه در سنندج نسبت به دریافت مجوز برای برگزاری مراسم اول ماه مه اقدام نمایند و بر این امر به اتفاق آرا تاکید گردید که چنانچه مجوز برای برگزاری مراسم اول ماه مه صادر نشود اتحادیه حق مسلم خود میداند که به نحو مقتضی اقدام به برگزاری مراسم اول ماه مه بنماید. همچنین مقرر گردید اعضا و فعالین اتحادیه در سایر شهرها و مراکز کارگری به نحو مقتضی نسبت به برگزاری مراسم اول ماه مه اقدام نمایند.در پایان این جلسه بر مسئله مالی و اهمیت حیاتی آن برای تداوم فعالیتهای اتحادیه تاکید شد و راههای تامین مالی فعالیتهای آن در سالجاری مورد بحث قرار گرفت و مقرر گردید برای پاسخ به مسائل پیشاروی اتحادیه، طی ماههای آینده یک مجمع عمومی فوق العاده به پیشنهاد هیئت مدیره برگزار شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
30/1/1387
k.ekhraji@gmail.com

با گام هایی استوار و آرزوهایی انسانی به پیشواز اول ماه مه می رویم!!!

کارگران و مردم آزادیخواه:

سال 86 را در حالی به پایان می بریم که ما کارگران و بسیاری از مزدبیگران هم چنان گرفتار چنبره ی زندگی مشقت بار و غیر انسانی خویش هستیم.
سال 86 برای ما کارگران، سالی همراه با اخراج و بیکاری، برقرار بودن قراردادهای موقت یک ماهه و سفید امضاء، تورم لجام گسیخته و بی تشکلی بود.
سال 86، هم چنین سال سرکوب اعتراضات زنان، دانشجویان و معلمان، زندانی شدن فعالین کارگری چون محمود صالحی و منصور اسانلو، و در روزهای گذشته، اجرای حکم شلاق کارگرانی بود که اقدام به برگزاری مستقل مراسم اول ماه مه در سنندج کرده بودند.
سال 86، سال اعتصابات مکرر کارگری، برای کسب مطالباتی چون، پرداخت به موقع حقوق ماهیانه،امنیت شغلی و حق ایجاد تشکل مستقل کارگری نیز بود.
در سالی که گذشت، کارگران نیشکر هفت تپه در کنار دیگر مطالبات شان، شجاعانه، خواهان ایجاد " سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه " شدند. اعتصاب درخشان کارگران لاستیک سازی البرز در نوع خود کمک شایانی بر تقویت اعتماد به نفس و پیشبرد تحرکات کارگران داشت.
سندیکای کارگران شرکت واحد در زیر فشار سرکوب و دستگیری هم چنان بر خواست ها و مطالبات کارگران شرکت واحد و دیگر جنبش های اجتماعی پافشاری کرد.
سالی که گذشت، هم چنین شاهد حمایت گسترده ی جنبش جهانی کارگری در قالب کمپین ها و فراخوان های اعتراضی بودیم، در این خصوص می توان به فراخوان کارزار جهانی در حمایت از کارگران ایران و آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی در روزهای نهم اگوست(18 مرداد) و 6 مارس(16 اسفند) و حمایت تشکل های کارگری جهان از اعتصاب غذای 24 ساعته در دفاع از محمود صالحی اشاره کرد.

هم طبقه های شریف:
اکنون این سالِ، با تحرکات امید بخش کارگران و فعالین کارگری، همراه با امیدها و آرزوهای بزرگ انسانی به پایان می رسد، و"اول ماه مه روز جهانی کارگر" در پیش روی ماست، روز جهانی کارگر برای کارگران تبلور همبستگی و ابراز خشم و نفرت به نظام انسان ستیز سرمایه داری است.
برای ما کارگران و تمامی وجدان های آگاه، اول ماه مه می تواند بستر و زمینه ای برای تحقق خواسته های برحق و انسانی ما باشد. با اتکاء به وحدت و همبستگی کارگران روز جهانی کارگر سال 87 می تواند گامی باشد در جهت پایان بخشیدن به اخراج سازی ها، لغو قراردادهای موقت، دستمزد برابر برای زنان و مردان متناسب با تورم واقعی، ممنوعیت کار کودکان، آزادی زندانیان سیاسی، کسب آزادی های دمکراتیک و ایجاد " تشکل های مستقل و آزاد کارگری" باشد.


« گرامی باد اول ماه مه روز جهانی کارگر»

شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری
28/12/1386

Saturday, April 19, 2008

مجمع عمومی اتحادیه آزاد کارگران ایران (اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ) برگزار شد




در روز جمعه سی ام فروردين ماه مجمع عمومی اتحاديه کارگران اخراجی وبيکار ايران برگزار گرديد . در اين مجمع نماينده های تشکل های کارگری از اکثر شهرهای ايران حضور داشتند.
جلسه با اعلام يک دقيقه سکوت به ياد جانباختگان کارگری توسط جعفر عظيم زاده (رئيس هيئت مديره ) شروع شد ,سپس هيئت رئيسه مجمع توسط اعضاء انتخاب شدند ودر ادامه بادعوت آقای شهابی (عضو هيئت رئيسه ) بازرس گزارش خود را درمورد بيلان مالی را ارائه واز تلاش هيئت مديره نسبت به کسب اهداف اتحاديه ابراز رضايت کرد .
در ادامه آقای عظيم زاده گزارش خود را درارتباط با فعاليت اتحاديه قرائت کرد و تلاش اتحاديهادر جهت احقاق حقوق کارگران در مراکز مختلف کارگری وتوفيقات بدست آمده در جهت لغو احکام برخی فعالان کارگری مثل محی الدين رجبی را ارزنده خواند وآزادی محمود صالحی را به همه کسانی که در اين راه شبانه روز کوشش کردند تبريک گفت و همچنين به فراخوان اتحاديه وشرکت وسيع کارگران در روز ششم مارس برای حمايت از منصور اسانلو ومحمود صالحی اشاره و فشار های وارد شده به حاکميت را در جهت بهبود وضع کارگران وهمچنين آزادی زندانيان در سال گذشته بی نظير خواند.
در ادامه دستور جلسه توسط آقای شهابی قرائت شد ودر مورد پيشنهاد آقای عظيم زاده برای تغيير نام اتحاديه از کارگران اخراجی وبيکار به اتحاديه آزاد کارگران ايران وهمچنين تغييرات چند بند از اساسنامه رای گيری وبا اکثريت آراء به تصويب رسيد.
اما نکته مهم حضور نيروهای انتظامی در اواخر جلسه در محل بود که بابی توجهی کارگران به حضور آنان همراه شد ونهايتا مجمع بکار خود پايان داد.

عبداله صميمی

...................................


امروز جمعه 30/1/1387 مجمع عمومی اتحادیه آزاد کارگران ایران (اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ) با حضور بیش از 100 نفر برگزار شد .
این مجمع از ساعت 9 صبح روز جمعه 30/1/1387 در شهر سنندج پس از تصویب اساسنامه و تصویب نام اتحادیه آزاد کارگران ایران به جای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ، وانتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسین در ساعت 16 به کار خور پایان داد .
قابل ذکر است به دلیل دوری راه ، نماینده کارگران شهرهای مختلف از جمله قم ، تهران ، عسلویه و...........در این مجمع شرکت داشتند.
گزارش تکمیلی ارسال می شود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
30/1/1387

Friday, April 18, 2008

اعلامیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت اول مه 2008

اول مه امید دنیاست!


اول ماه مه، روز جهانی کارگر، در شرایطی فرا میرسد که نشانه های یک بحران مالی - اقتصادی گسترده و جهانی مشاهده میشود و مقامات بانک جهانی به دولتهای سرمایه داری در باره خطر شورش گرسنگان به دلیل گرانی غذا هشدار میدهند! این چشم انداز بحران و فلاکت جهان ما را که فی الحال در قهقرای "نظم نوینی" و آتش جنگ قدرت تروریسم دولتی غرب و تروریسم اسلامی دست و پا میزند، از این هم که هست تیره و تارتر میکند. امید برای تغییر این اوضاع را باید اساسا در مبارزه و تلاش وقفه ناپذیر طبقه ای جستجو کرد که اکثریت عظیم ساکنان کره زمین را تشکیل میدهد و این دنیای وارونه بر پایه بردگی مزدی او و برای حفظ این بردگی بنا شده است. اول مه روز اعتراض و اتحاد جهانی این طبقه در عین حال روز متحد شدن همه بشریت آزادیخواه و محروم برای تغییر جهان واژگونه فعلی و نهادن آن بر قاعده است. ما همه کارگران جهان و همه بشریت آزایخواه را فرامیخوانیم تا در اول مه علیه سرمایه و فجایع سرمایه داری، علیه گرسنگی و جنگ، علیه ترور و جهل و دست بالا گرفتن مذهب، علیه بی حقوقی و نابرابری و برای تحقق آزادی، برابری و هویت انسانی به میدان بیایند.

در ایران، طبقه کارگر و اول مه عینا با همین اوضاع روبروست. با این تفاوت که در ایران رژیم اسلامی بورژوازی در بن بست و بحرانی عمیق اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گرفتار است و جنبش عظیم و قدرتمند سرنگونی طلبانه و انقلابی علیه آن جریان دارد. شعار "حکومت اسلامی نمی خواهیم" و "علاف کردی ما را از 57 تا حالا" که جوانان تهران همین چندی پیش فریاد زدند، بی شک روح اوضاع سیاسی ایران را بیان میکند. طبقه کارگر ستون فقرات این جنبش انقلابی را تشکیل میدهد. نه فقط به دلیل اعتصابات گسترده و فزاینده کارگران که هردم رادیکال میشود- همچون اعتصاب چند روز پیش کارگران "کیان تایر" که تا باریکاد بندی و درگیری مستقیم با نیروهای جمهوری اسلامی پیش رفت. بلکه همچنین به این دلیل که شعارها و خواسته های طبقه کارگر، از "آزادی، برابری، هویت انسانی" تا "سوسیالیسم یا بربریت"، از "لغو آپارتاید جنسی" تا "ممنوعیت مجازات اعدام"، از "آزادی زن، آزادی جامعه است" تا "معیشت، منزلت حق مسلم ماست" در تظاهرات ها و اجتماعات معلمان، زنان و دانشجویان، در اول مه و 8 مارس طنین می افکند. این که جمهوری اسلامی اعدام های خیابانی راه می اندازد، میلیونها زن را به بهانه "بد حجابی" مورد تعرض قرار میدهد، همجنسگرایان را از برج به پایین پرت میکند، سنگسار میکند و دست و پا قطع میکند، به دانشجویان چپ در دانشگاه وحشیانه حمله میبرد، فعالین معلمان و کارگران و جنبش زنان را به زندان محکوم میکند و کارگر را به جرم برپایی اول مه شلاق میزند، انعکاس تقلای رژیم اسلامی برای متوقف کردن جنبش قدرتمندی است که از پای نمی نشیند. اول مه در ایران در پیشاپیش این جدال عظیم اجتماعی است و بیش از هر چیزی وحشت و هراس رژیم اسلامی را برمی انگیزد. امسال "خانه کارگر" جمهوری اسلامی حتی جرات برگزار کردن تظاهرات دولتی روز کارگر تهران را به خود نداده است، چرا که کنترل این نمایشهای دولتی در سالهای گذشته از دستشان خارج شد و به مارش کارگران با شعارهای چپ و سوسیالیستی تبدیل گردید.

امسال باید کوشید تا اول مه را هرچه وسیعتر و گسترده تر برگزار کرد. باید توده وسیع کارگران و همینطور همه مردم آزادیخواه را به اول مه جلب کرد. جنبش کارگری ایران در سالهای اخیر بیش از پیش مورد حمایت جهانی قرار گرفته است و به عنوان یک نیروی سیاسی و تحول بخش در جامعه مطرح شده است. اینها نقاط اتکای محکمی برای برپایی هرچه وسیعتر اول مه است. اول مه در ایران با شعار آزادی، برابری، هویت انسانی باید نیروی هرچه وسیعتری را به خود جلب کند و به نقطه امید همه مردم آزادیخواه و محروم تبدیل شود.

حزب کمونیست کارگری کارگران، دانشجویان، زنان و جوانان و همه مردم آزاده ایران را به برپائی یک اول مه با شکوه و قدرتمند فرا میخواند.

زنده باد اول مه!
زنده باد سوسیالیسم!

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ آوریل ٢٠٠٨، ٢٩ فروردین ١٣٨٧

نامه اعتراضى اتحاديه كارگران صنعتى جهان به جمهورى اسلامى ايران

The Industrial Workers of the World (IWW)

١٥ آوريل ٢٠٠٨

موضوع: محكوم كردن دستگيرى و سركوب كارگران البرز تاير

كميسيون همبستگى بين المللى اتحاديه كارگران صنعتى جهان، كه يك اتحاديه كارگرى جهانى و مستقل ميباشد، از دستگيرى و ضرب و شتم صدها كارگر شركت توليدى لاستيك البرز در نزديكى تهران در تاريخ ١٢ آوريل ٢٠٠٨ سخت عصبانى شده است. كارگران اعتراض كرده بودند چرا كه دستمزد آنها ٥ ماه بود كه پرداخت نشده بود. بعنوان شرط آزادى، كارگران را مجبور كردند كه تعهد كتبى دهند كه ديگر در هيچ اعتراضى شركت نخواهند كرد. اين نقض كامل ابتدايى ترين حقوق انسانى در ارتباط با آزادى بيان، تجمع و حق اعتصاب است. بعلاوه، عدم پرداخت دستمزدها كه موجب اعتراض كارگران شد، بروشنى يك بيعدالتى عظيم و نيز نقض قوانين ايران و بين المللى است. ما سئوال ميكنيم: چرا نيروهاى دولتى قربانيان اين جنايت (يعنى كارگران) را دستگير ميكنند، در صورتيكه مرتكبين اين جنايت (مديريت ومالكان) را مورد حمايت قرار ميدهند.

كميسيون همبستگى بين المللى اتحاديه كارگران صنعتى جهان اين اقدام ظالمانه از جانب حكومت شما و شركت توليدى لاستيك البرز را محكوم ميكند. ما همبستگى خود را با كارگران ايران اعلام ميكنيم و از مطالبات آنها مبنى بر پرداخت بموقه دستمزدها كاملا حمايت ميكنيم. ما از حكومت ايران ميخواهيم كه فورا تمامى كارگرانى كه هنوز آزاد نشده اند را آزاد نمايد و از تعهد گرفتن از كارگران بعنوان شرط آزادى آنها صرفنظر نمايد. شركت توليدى لاستيك البرز و شركت هاى شريك آن نيز بايد بخطر اين تجاوز به حقوق ابتدايى كارگران مسئول و جوابگو باشند.

با احترام
مايكل پسا

رونوشت به مقامات جمهورى اسلامى ايران و شركت توليدى لاستيك البرز ارسال گرديده است.
ترجمه و تكثير از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
info@workers-iran.org

Wednesday, April 16, 2008

جریمه نقدی محی‌الدین رجبی یکی از دستگیر شدگان اول ماه مه سنندج

طبق گزارش رسیده روز دوشنبه 27 فروردین ماه 1387 محی‌الدین رجبی یکی از دستگیر شدگان اول ماه مه سنندج که به 200 هزار تومان جریمه نقدی و 10 ضربه شلاق محکوم شده بود، دوباره دادگاهی شد.

لازم به ذکر است که بعداز چندين بار حکم جلب براي دستگيري آقاي محي الدين رجبي ودر گير شدن ماموران امنیتی با خا نواده ايشان، سرانجام نامبرده به پاسگاه حسن آباد شهر سنندج مراجعه میکند. همانجا ماموران امنیتی محی‌الدین رجبی را دستبند زده و به دادگاه میبرند.
دادگاه براي مدت بازداشت وي، 135 هزار تومان را کسر کرده و وی را به مبلغ 65 هزار تومان جريمه نقدي محکوم کرد.
گفتنی است که محی‌الدین رجبي به حکم شلاق اعتراض کرده و پرونده خود را پيش دادستان ميبرد. دادستان اظهار میکند که پرونده را بررسي کرده وحکم شلاق لغو شده است.

لازم به ذکر است که، لغو اين احکام بنا به اعتراضات وسيع جهاني و فشار افکار عمومي صورت گرفته است.


کمیته دفاع از محمود صالحی
سه‌شنبه 28 فروردین 1387

Tuesday, April 15, 2008

کارگران کیان تایر آزاد شدند، از سرنوشت ٦ کارگر آتش نشانی خبری در دست نیست

قبلا به اطلاع رسانديم که غروب روز شنبه ٢٤ فروردين، نیروهای یگان ویژه جمهوري اسلامي کارگران کيان تاير (لاستيك البرز سابق) را که بخاطر دستمزدهاي پرداخت نشده خود در اعتصاب بسر ميبردند مورد حمله وحشيانه خود قرار دادند و ٥٠ نفر از کارگران را دستگير کردند. طبق دو گزارش که امروز به حزب رسیده است، آمار اولیه مربوط به تعداد دستگیرشدگان نادقیق بوده و تعداد دستگیرشدگان بسیار بیشتر از این بوده است. یکی از گزارشات تعداد کارگران دستگیرشده را بالای ٣٠٠ نفر و گزارش دیگر حدود ١٠٠٠ نفر ذکر میکنند.

طبق این گزارشات شش نفر از کارگران آتش نشانی که به آنها دستور داده شده بود آب داغ روی کارگران اعتصابی بپاشند از دستور فرماندهان نیروی سرکوب خودداری کردند و آب را روی اسفالت ریختند. سرکوبگران آنها را نیز دستگیر کردند که تا این ساعت، غروب دوشنبه، خبری از آنها در دست نیست.

همچنین خانواده های کارگران درمقابل دادگاه چهاردانگه و سپس مقابل پاسگاه احمدآباد تجمع کرده و خواهان آزادی فوری کارگران زندانی شدند. در طول دو روز گذشته اکثر کارگران آزاد شده و ١٤٠ نفر تا امروز در زندان بودند که بعدازظهر امروز همگی آزاد شده اند.

لازم به يادآوري است که کارگران کيان تاير در اعتراض به عدم پرداخت ٥ ماه حقوق معوقه و پاداش و مزايای ديگر خود از ٢٠ فروردين دست به اعتصاب زده بودند. بدنبال این اعتصاب، به آنها وعده داده شده است که شنبه آينده بخشی از طلب هاي آنها پرداخت خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران در سراسر کشور، از معلمان و دانشجویان و همه مردم آزادیخواه میخواهد سرکوب کارگران کیان تایر را شدیدا محکوم کنند و خواهان آزادی فوری شش کارگر آتش نشانی شوند. جنایت رژیم در حق کارگران نباید بی پاسخ بماند. حزب از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد سرکوب جنایتکارانه کارگران کیان تایر را محکوم کنند، جمهوری اسلامی را برای آزادی فوری کارگران آتش نشانی و خواست های بحق کارگران کیان تایر تحت فشار بگذارند و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از همه مجامع بین المللی و از سازمان جهانی کار شوند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آوریل ٢٠٠٨، ٢٦ فروردین ١٣٨٧

Monday, April 14, 2008

کارگران نیشکر هفته تپه به اعتصاب خود پایان دادند

کارگران نیشکر پس از شش روز اعتصاب از ٢٠ تا ٢٥ فروردین ماه، امروز دوشنبه به اعتصاب خود پایان دادند. طبق گزارشی که به حزب رسیده است، بدنبال تجمع ٣٠٠٠ نفر از کارگران در مقابل دفتر مدیریت در روز یکشنبه ٢٥ فروردین، به کارگران قول داده شد که حقوق فروردین هفته آینده پرداخت شود. پاداش کلیه کارگران نیز پرداخت شده است. کارگران ترجیح دادند اعتصاب را خاتمه دهند و چنانچه هفته آینده حقوق آنها پرداخت نشد، اعتصاب را مجددا از سر بگیرند. یک دلیل دیگر پایان دادن به اعتصاب این بود که درصورت ادامه اعتصاب نیشکرهای بریده شده خشک و غیر قابل استفاده میشد و کارگران ترجیح دادند کار را از سر بگیرند.

کارگران اعتصاب شش روزه خود را موفقیت آمیز میدانند اما در عین حال شدیدا نگران تعطیل کارخانه و از دست دادن شغل های خود هستند. کارگران اقداماتی را به منظور مقابله با تعطیل کارخانه در دستور گذاشته اند. اتحاد، رزمندگی و پافشاری هزاران کارگر نیشکر هفت تپه و توهم نداشتن به مقامات و مسئولین، از نقاط برجسته این اعتصاب شش روزه بود. کارگران هفت تپه با اتکا به این نقاط قوت میتوانند نیروی بیشتری برای مقابله با تعطیل کارخانه و سایر خواستهای خود به میدان آورند. این شرط پیروزی آنها در مقابل بیکارسازی ها است.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه کارگران هفت تپه پشتیبانی میکند و آنها را فرامیخواند برای به میدان آوردن صدها هزار کارگر دیگر در اطراف آنها که خواستهای مشابهی دارند، پیشقدم شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آوریل ٢٠٠٨، ٢٦ فروردین ١٣٨٧

کارگران کیان تایر باید فورا آزاد شوند

طبق گزارشی که به حزب رسیده است حدود ٥٠ نفر از کارگران کیان تایر در هجوم وحشیانه نیروهای سرکوب رژیم در غروب روز شنبه دستگیر و به مقصد نامعلومی انتقال داده شدند. تعدادی از کارگران نیز مجروح شدند که در بیمارستان بستری شده اند. طبق این گزارش که ساعت ١١ صبح امروز به ما رسیده است، کارخانه کیان تایر تعطیل و همچنان در محاصره نیروهای سرکوب بوده و در داخل کارخانه سرکوبگران حکومت در حال گشت زنی و تعقیب کارگران هستند.

حزب کمونیست کارگری یک بار دیگر سرکوب کارگران را شدیدا محکوم میکند. کارگران دستگیرشده باید فورا و بدون هیچ قید و شرط و وثیقه ای آزاد شوند. حزب از کارگران همه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان و همه مردم آزادیخواه میخواهد جنایت رژیم در حق کارگران کیان تایر را محکوم کنند و همره با کارگران کیان تایر و خانواده های آنها، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران زندانی شوند. سرکوب کارگران کیان تایر باید با اعتراض گسترده مردم در سراسر کشور مواجه شود.

حزب کمونیست کارگری از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد سرکوب جنایتکارانه کارگران کیان تایر را محکوم کنند، جمهوری اسلامی را برای آزادی فوری کارگران زندانی و خواست های بحق آنها تحت فشار بگذارند و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از همه مجامع بین المللی و از سازمان جهانی کار شوند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ آوریل ٢٠٠٨، ٢٥ فروردین ١٣٨٧

گزارشی از اعتراض کارگران پالایشگاه آبادان

در اطلاعیه دیروز به اطلاع رساندیم که کارگران و کارکنان پخش و پالایش، خطوط لوله، مخابرات و سایر بخش های وابسته به پالایشگاه آبادان قرار بود روز شنبه ٢٤ فروردین در اعتراض به مزایده گذاشتن منازل سازمانی و حذف و کاهش ساعات اضافه کاری که منجر به کاهش دستمزد آنها شده است، درمقابل درب مرکزی پالایشگاه دست به تحصن بزنند اما حراست درب پالایشگاه را بست و مانع حرکت کارگران شد. طبق گزارشی که امروز به حزب رسیده است، مسئولین پالایشگاه با کارگران صحبت کرده و از کارگران خواسته اند تا هفته آینده که نعمت زاده معاون پخش و پالایش در وزارت نفت به آبادان میاید صبر کنند و دست به اعتصاب و تحصن نزنند. کارگران نیز یک هفته به آنها مهلت داده اند.

پرسنل پالایشگاه آبادان خواهان واگذاری منازل به کارکنان هستند، مانند برخی دیگر از مراکز نفتی از جمله ماهشهر و اراک که منازل به صورت اقساط طولانی مدت به کارکنان واگذار شده است. اما در آبادان فقط تعداد معدودی از منازل فرسوده در ایستگاههای کارگری به کارکنان واگذار شده است آنهم در ازای بازنشستگی پیش از موعد و کم کردن یکجای پاداش های کارکنان. موضوع از این قرار است که از یکطرف روند رو به رشد خصوصی سازی در کشور، که شرکت نفت را هم در بر میگیرد، از جمله بخش ایرانول پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی واگذار شده است و از طرف دیگر افزایش تصاعدی قیمت زمین و خانه و اجاره خانه، واگذاری منازل را به یک موضوع داغ و جنجالی در چند سال اخیر تبدیل کرده است. تصمیم به ایجاد یک منطقه آزاد اقتصادی و تجاری بین آبادان و خرمشهر افزایش قیمت ها را هرچه بیشتر سرعت داده و خیل زیادی از سرمایه داران و زمین خواران و پیمانکاران ساخت و سازهای ساختمانی به آبادان سرازیر شده و چشم طمع به منازل شرکت نفت دوخته اند. به مزایده گذاشتن منازل شرکت نفت، سودهای هنگفتی نصیب بخش های مختلف سرمایه داران میکند.

اعتراض و تحصن پرسنل در ٩ دیماه ١٣٨٦این روند را کند کرد و برای مدتی مسکوت گذاشت اما در سال جدید زمزمه های آن بار دیگر بلند شده است. تصمیم کارگران و کارکنان پالایشگاه به تحصن در روز ٢٤ فروردین عکس العمل آنها نسبت به این مساله بود. کاهش ساعات اضافه کاری نیز موضوع دیگر اعتراض بود.

حزب کمونیست کارگری از خواستهای بحق کارگران پالایشگاه آبادان قاطعانه حمایت میکند. در گزارش دیگری از تعرض دولت به برخی مزایای کارگران شرکت نفت دفتر مرکزی تهران اشاره کردیم. قطع سوبسید به مادران بابت مهد کودک، گران کردن غذای رستوران، محروم کردن کارگران پیمانی از سرویس های ایاب و ذهاب از جمله تعرضات دولت به کارکنان نفت است. فشار به کارگران نفت سراسری است و کارگران سایر شهرها و مراکز نفتی را نیز در بر خواهد گرفت. این تعرضات باید با حرکت سراسری و قدرتمند کارگران پاسخ گیرد. کارگران نفت قادرند نه تنها تعرض به حقوق و مزایای خود را متوقف کنند بلکه با بلند کردن پرچم خواستهای کل طبقه کارگر، جنبش کارگری را گام بلندی به جلو سوق دهند. حزب کارگران شرکت نفت در سراسر کشور و سایر مراکز کارگری را به همبستگی و دست زدن به حرکت های سراسری و همزمان برای تحقق خواستهای خود فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ آوریل ٢٠٠٨، ٢٥ فروردین ١٣٦٧
.......................
اعتراض در پالایشگاه آبادان

کارگران و کارکنان پخش وپالایش، خطوط لوله، مخابرات و سایر بخش های وابسته به پالایشگاه آبادان نسبت به مزایده گذاشتن منازل سازمانی و حذف و کاهش ساعات اضافه کاری که منجر به کاهش دستمزد آنها شده است، شدیدا معترضند و چند روز قبل اعلام کرده بودند که چنانچه به این خواستها رسیدگی نشود، روز شنبه ٢٤ فروردين دست از کار خواهند کشید و درمقابل درب مرکزی پالایشگاه دست به تحصن خواهند زد. امروز کارگران بعد از ورود به داخل سالن ها هنگاميکه تصميم به دست کشیدن از کار و تجمع داشتند، متوجه شدند که افراد حراست درب پالایشگاه را بسته و آنجا جمع شده اند و کارگران امکان تجمع پیدا نکردند. فضای اعتراض در میان کارگران پالایشگاه بالا است و کارگران تصمیم دارند در فرصت دیگری برای به کرسی نشاندن خواست های خود دست به اعتصاب و تجمع بزنند.

حزب کمونیست کارگری از خواست های کارگران پالایشگاه آبادان قاطعانه حمایت میکند و از کارگران میخواهد که با کانال جدید تماس بگیرند و از اینطریق اعتراض و خواستهای خود را به گوش جامعه برسانند. مطلع کردن دائمی جامعه از خواستها و اعتراضات، یک فاکتور مهم در عقب راندن کارفرماها و دولت است.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آوریل ٢٠٠٨، ٢٤ فروردین ١٣٦٧

کارگران شركت کیان تایر، پنجمین روز اعتصاب

نیروهای انتظامی وارد كارخانه شده و كارگران را سركوب كردند

قبلا در اطلاعیه به اطلاع رساندیم كه ٢٠٠٠ کارگر شركت کیان تایر (لاستیك البرز سابق) در تهران بار دیگر از روز ٢٠ فروردین اعتصاب خود را شروع کرده و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه خود شده اند. بنا به خبر دیگری كه امروز ٢٤ فروردین به حزب رسیده است، كارگران همچنان در اعتصاب هستند و امروز شنبه از ساعت ٦ صبح در محل كارخانه دست به تجمع زده و بار دیگر در محوطه كارخانه دست به روشن كردن آتش زدند. رژیم اسلامی با گسیل نیروهای انتظامی، جاده بین پل ساوه تا محل رباط کریم را از هر دو طرف مسدود کرد و کارخانه را به محاصره نیروهای سرکوب درآورد و به کارگران هشدار داد که آتش را خاموش کنند و کارخانه را ترک کنند. علیرغم وعده و وعیدهای استاندار تهران، که گفته میشود صبح امروز به میان کارگران رفته است، و علیرغم هشدار نیروهای سركوبگر، كارگران به تجمع خود ادادمه دادند و بر فوریت رسیدگی به مطالبات خود پافشاری كردند. كارگران اعلام كردند که این وعده وعیدها دروغ است و تا زمانیکه كارفرما به جمع آنها نیاید و تكلیفشان را روشن نكند به تجمع و اعتراض خود ادامه خواهند داد. بنا به این گزارش، معاون سیاسی استاندار تهران قول پرداخت دستمزدهای كارگران را تا ٤٨ ساعت داده است، اما كارگران ترك كارخانه را مشروط به واریز نمودن بدهی های خود اعلام كرده اند و گفته‌اند كه شب را در كارخانه خواهند ماند.

بنابه خبر دیگری كه سایت "اتحاد" سایت "اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" منتشر كرده است، در ساعت ٧ و بیست و پنج دقیقه عصر امروز یگان ویژه وارد كارخانه كیان تایر شده و برای پایان دادن به اعتراض كارگران، دست به سركوب آنان زد.

حزب كمونیست كارگری سرکوب کارگران کیان تایر را شدیدا محکوم میکند و از خواستهای آنها قاطعانه حمایت میکند. سرکوب کارگران جنایت دیگری توسط حکومت اسلامی است و باید با بیشترین همبستگی با کارگران کیان تایر مواجه شود. پرداخت حقوق های معوقه و امنیت شغلی خواست بحق کارگران کیان تایر و میلیونها کارگر دیگر است.

کارگران و مردم آزادیخواه، خانواده های کارگران کیان تایر:
کارگران کیان تایر تاکنون قاطعانه برای تحقق خواستهای خود ایستادگی کرده و سنگر مستحکمی ایجاد کرده اند و شایسته حمایت و همبستگی هرچه بیشتر شما هستند. به هر طریق که میتوانید از آنها حمایت کنید. خانواده های کارگران باید وارد میدان شوند و از کارگران اعتصابی حمایت کنند. میتوانند در مقابل ادارات دولتی دست به تجمع اعتراضی بزنند و از مردم تهران خواهان حمایت شوند. با بسیج نیروی خود میتوانیم دشمنان خود را به عقب بنشانیم و حقوق مشروع خود را از حلقوم آنها بیرون آوریم.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آوریل ٢٠٠٨، ٢٤ فروردین ١٣٨٧

جمهوری اسلامی دست به جنایت دیگری زد، دهها نفر از کارگران کیان تایر دستگیر شدند،تعدادی زخمی و مجروح روانه بیمارستان شدند

گزارش از خبرنگار حزب، فرهاد قاسمی

ساعت هفت و نیم عصر امروز شنبه نیروهای ضد شورش با شکستن در و با نردبان های آلومینیومی از دیوار سه متری کارخانه به سرعت بالا آمدند و وحشیانه شروع به زدن کارگران با باتوم های برقی کردند. با تبر و لگد کلیه درهای کارخانه را شکستند و با موتور سیکلت شروع به گشت زنی در کارخانه کردند. هر کس سر راهشان بود لت و پار کردند، حتی انتظامات خود کارخانه و اعضای شورا را.

دهها نفر از کارگران را دستگیر کردند. حداقل دو اتوبوس از کارگران دستگیر شده را از کارخانه خارج کردند.
کارگران که از صبح با فلاخن سنگ و کوکتل مولوتف به بیرون کارخانه پرتاپ می کردند با خواهش فراوان و قول های مسئولین آرام نشدند. از صبح بزرگراه آزادگان ترافیک شدیدی داشت. حدود ساعت ٦ رئیس نیروی انتظامی منطقه به مدیران گفته بود که تا ساعت ٨ باید جاده باز شود وگرنه به محض تاریکی حمله می کنند. ساعت هفت و نیم حمله به کارگرانی که جرمشان اعتراض به نپرداختن دستمزدها است، شروع شد. رئیس نیروی انتظامی به مدیران گفته بود که کارشناسان و مهندسان یک جای امن مخفی شوند که بعد از حمله با همکاری انتظامات کارخانه از در پشت و مخفی کارخانه که به خط ریل قطار تهران و اصفهان باز می شود، خارج شدند و به کمک مینیبوس نیروی انتظامی از منطقه دور شدند.

منطقه را به شعاع ٥ تا ٦ کیلومتر تخلیه کرده بودند. در موقع حمله تعدادی از کارگران درگیر شدند. صدای آژیر آمبولانس و ماشین های پلیس تمام منطقه را گرفته است. در حال حاضر هر تعداد از کارگران که توانسته اند در داخل کارخانه مخفی شده اند. تعداد زیادی از کارگران دستگیر و مضروب شده اند اما کارگرانی که مخفی شده اند نمی توانند زیاد دوام بیاورند، چون کارخانه نه آب دارد و نه گاز و نه تلفن. این کارگران وضعیت مناسبی ندارند و خطر تهدیدشان می کند.

کارگران و مردم آزادیخواه، خانواده های کارگران ایران تایر:
این جنایت نباید بی پاسخ بماند. سرکوب کارگران کیان تایر را محکوم کنید و از سراسر کشور با آنها اعلام همبستگی کنید. خبر را فورا به همه جا برسانید، دست به تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات دولتی بزنید، در مقابل بیمارستانهائی که کارگران بستری شده اند تجمع کنید، در کارخانه ها به نشانه همبستگی دست به اعتصاب بزنید، در دانشگاهها اعتراض کنید، در مدارس به بحث حول این واقعه بپردازید. این یک واقعه مهم سیاسی است، و باید توجه همه مردم را به خود جلب کند و نیروی عظیم طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را متحد و یکپارچه علیه جنایتکاران حاکم و علیه نظام کثیف سرمایه داری و اسلامی به میدان آورد.

حزب کمونیست کارگری از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از همه مجامع بین المللی و از سازمان جهانی کار شوند. حزب همه جریانات اپوزیسیون را به اعتراض به سرکوب کارگران کیان تایر فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آوریل ٢٠٠٨، ٢٤ فروردین ١٣٨٧

کارگران ایران صدرا و کیان تایر باز هم اعتصاب کردند

قبلا به اطلاع رساندیم که ٥٠٠٠ کارگر ایران صدرا در بوشهر در اعتراض به اخراج ٤٠٠ نفر از همکاران خود، از اوایل فروردین دست به اعتصاب زدند و بعد از اینکه به نتیجه نرسیدند روز ٩ فروردین نیز دست از کار کشیدند و در مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند. طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است کارگران این مجتمع برای سومین بار در فروردین ماه دست به اعتصاب زده و خواهان بازگشت به کار همکاران خود میباشند. کارگران یک هفته است در اعتصاب بسر میبرند.

٢٠٠٠ کارگر کیان تایر در تهران نیز در هفته های گذشته بارها برای گرفتن دستمزدهای معوقه دست به اعتصاب زده اند. طبق آخرین گزارشی که به حزب رسیده است کارگران کیان تایر از دو روز قبل دست به اعتصاب زده و امروز سومین روز اعتصاب را پشت سر گذاشتند. کارگران با روشن کردن آتش در محوطه کارخانه توجه کارگران مراکز اطراف را به اعتصاب خود جلب کردند. کارگران خواهان پرداخت فوری دو ماه دستمزد معوقه خود میباشند.

حزب كمونیست كارگری از خواستهای کارگران ایران صدرا و کیان تایر قاطعانه حمایت میکند و آنها را به اتحاد و یکپارچگی برای ادامه مبارزه خود و برگزاری مجمع عمومی هرروزه فرامیخواند. حزب از کارگران این دو مرکز میخواهد با کانال جدید تماس بگیرند و اخبار و گزارشات مربوط به اعتراض خود را از این طریق به گوش مردم برسانند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آوریل ٢٠٠٨، ٢٢ فروردین ١٣٨٧

چهارمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه

اعتصاب هزاران کارگران نيشکر هفته تپه که از روز سه شنبه ٢٠ فروردين شروع شده بود امروز جمعه ٢٣ فروردین وارد چهارمین روز خود شد. اعتصاب در اعتراض به تعویق دستمزد اسفند ماه و پاداش کارگران است. روز پنجشنبه ٢٢ فروردين پاداش نيمی از کارگران را پرداخت کردند تا با اين کار هم صفوف کارگران را بشکنند و هم اعتراض را عقب بزنند. اما کارگران اعلام کردند که تا گرفتن حقوق اسفندماه و پرداخت پاداش باقي کارگرانی که طلب خود را دريافت نکرده اند، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. بدين ترتيب امروز جمعه نیز اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه ادامه یافت.
نگرانی از بسته شدن کارخانه و بیکاری، یک موضوع دیگر اعتراض کارگران است. گفته میشود که یعقوب شفیعی مدیر کل، افضل زاده معاون مدیر کل، زیبداری رئیس حراست و از نیروهای وزارت اطلاعات در این کارخانه، حاتمی مدیر بخش کشاورزی و مهندس غلامرضا مرادی از طریق اشخاص ثالثی بهترین زمینهای زراعی این شرکت را خریداری و یا اجاره کرده اند و حتی برای آبياری این زمين ها عملا از کارگران شرکت استفاده ميکنند.
حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکلی كه برایشان مقدور است کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. حزب کارگران و خانواده های کارگران و مردم آزادیخواه منطقه را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی فرامیخواند. پرداخت حقوق های معوقه و امنیت شغلی و بیمه بیکاری مکفی از خواست های فوری طبقه کارگر است. کارگران نیشکر هفت تپه میتوانند پیشقدم شوند و حول این خواست ها سایر کارگران و مردم را همراه خود کنند. تنها راه موفقیت کارگران به میدان کشیدن همه نیروی خود، از خانواده ها تا کارگران و سایر مردم و مبارزه متشکل است.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ آوریل ٢٠٠٨، ٢٣ فروردین ١٣٦٧

اعتراضات گسترده كارگری بر علیه دستمزدهای پرداخت نشده

تجمع اعتراضی كارگران قراردادی كارخانه "اشكان چینی" قزوین
بنابه اخبار منتشر شده، كارگران قراردادی كارخانه "اشكان چینی" قزوین، روز ١٩ فروردین ماه در مقابل اداره كار شهرستان البرز تجمع كرده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. این كارگران ٦ ماه است كه حقوق و مطالبات خود را دریافت نكرده اند و اعلام كردند كه كارفرمای كارخانه با كارگران قراردادهای موقت ٢ و ٣ ماهه منعقد كرده و از پرداخت به موقع دستمزد كارگران خودداری می كند. كارگران اعلام كرده اند كه شركت وضع مالی خوبی دارد و هیچگونه مشكل مالی برای پرداخت دستمزد كارگران ندارد.

اعتصاب كارگران آرد زابل
بنابه اخبار منتشر شده در روز ٢٠ فروردین، كارگران كارخانه آرد زابل در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه حقوق خود، دست از كار كشیدند. كارگران گفته اند كه دستمزد این كارگران در حالی پرداخت نشده است كه كارخانه با تولید انبوه در بهترین شرایط اقتصادی بسر می برد. كارگران با دست از كار كشیدن خود، به مسئولین دولتی مراجعه كرده و خواهان رسیدگی به مشكلات خود شده اند.

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه "دروس ایران"
بنابه اخبار منتشر شده، جمعی از كارگران كارخانه "دروس ایران" صبح روز ٢١ فروردین در اعتراض به عدم دریافت ٦ ماه حقوق خود، در جلو در ساختمان خانه كارگر قزوین اجتماع كرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. این كارگران خواهان دریافت كلیه مطالبات و تغییر رویه در پرداخت دستمزدها از سوی مدیریت شدند.

تجمع كارگران بیكار شده كارخانه "پارس واشر"
بنابه گزارشات رسیده، جمعی از كارگران كارخانه "پارس واشر" صبح روز ٢١ فروردین ماه، در اعتراض به تعطیلی این كارخانه، در مقابل فرمانداری شهر صنعتی البرز تجمع كردند. كارگران گفته اند كه وقتی كه با مراجعه به كارخانه با درهای بسته مواجه شدند، تصمیم گرفتند كه به فرمانداری مراجعه كرده و خواهان توجه مسئولان حكومتی به مشكلات خود شدند. كارگران همچنین گفته اند كه این كارخانه هیچگونه مشكل تولید و فروش نداشته است، اما حقوق كارگران را چندین ماه است كه پرداخت نكرده است.

عدم پرداخت بموقع دستمزدهای كارگران جرم است. هیچ كارگری نباید به كارفرماها و دولت كارفرماها اجازه بدهد كه نان شب خانواده اش را به گروگان بگیرند. حزب كمونیست كارگری از خواستهای کارگران "اشكان چینی"، "آرد زابل"، "دروس ایران" و "پارس واشر" قاطعانه حمایت میکند و همه كارگران را به اتحاد و یکپارچگی برای مبارزه بر علین اجحافات رژیم، از جمله عدم پرداخت بموقع دستمزدها فرامیخواند. حزب از کارگران معترض میخواهد با کانال جدید تماس بگیرند و اخبار و گزارشات مربوط به اعتراض خود را از این طریق به گوش مردم برسانند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آوریل ٢٠٠٨، ٢٢ فروردین ١٣٨٧

Thursday, April 10, 2008

اعتصاب کارگران هفت تپه امروز نيز ادامه داشت

در اطلاعیه روز ٢٠ فروردین به اطلاع رساندیم که کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زده و اعلام کرده اند که روز ٢١ فروردین نیز به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. طبق گزارشی که امروز دریافت داشته ایم، امروز نیز اعتصاب ادامه یافت و کارگران پیشنهاد مدیرعامل شرکت را نپذیرفتند. یعقوب شفیعی مدیر عامل شرکت به کارگران گفت که پاداش معوقه را پرداخت میکند اما حقوق معوقه را نمیتواند پرداخت کند و کارگران در مقابل اعلام کردند تا تمام حقوق و مزایای معوقه پرداخت نشود به اعتصاب ادامه خواهیم داد.

موضوع دیگری كه مورد اعتراض و نگرانی كارگران نیشکر هفت تپه است، تهدید به بیكاری آنها است. بخش قابل توجهی از زمین های زراعي نيشکر براي کشت گندم به شرکت های دیگر فروخته شده است و بدين ترتيب سال ديگر زميني براي کشت نيشکر نخواهد ماند و کارگران اين شرکت با دو انتخاب خانمانسوز خرید سابقه خود و يا بازنشستگی روبرو خواهند شد. در غير اينصورت میتوانند با نصف حقوق به این وضعیت بلاتکفیف ادامه دهند.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکلی كه برایشان مقدور است کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. میلیونها کارگر در سراسر کشور بیکارند، میلیونها جوان در سالهای گذشته وارد بازار کار شده اند اما کاری برای آنها نیست و صدها هزار کارگر سالانه با تعطیل مراکز کارگری به جرگه بیکاران میپوندند. خواست کار مناسب یا بیمه بیکاری مکفی هرروز اهمیت بیشتری برای کل طبقه کارگر پیدا میکند. حزب کمونیست کارگری کارگران در سراسر کشور را به اتحاد بر این خواستهای پایه ای خود فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آوریل ٢٠٠٨، ٢١ فروردین ١٣٦٧


جنایت بزرگ علیه کارگران کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان

۵ تن از كارگران بدلیل سودجوئی کارفرما جان باختند و تعدادی مجروح شدند

بنا به خبرهائی که برخی رسانه های جمهوری اسلامی اخیرا منتشر كرده اند، پنج تن از كارگران شركت كشت و صنعت امیركبیر خوزستان جان خود را بدلیل ناامنی محیط کار از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند. بنابه خبر یکی از رسانه های دولتی، حدود ساعت ١١ روز ١٦ فروردین ماه، یكی از كارگران شركت کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان به منظور تعمیر پمپ و اقدامات فنی بر روی آن، وارد منهول فاضلاب این شركت شد كه جان خود را از دست داد. رئیس اداره روابط عمومی این شركت افزوده است كه به دنبال مرگ این كارگر، چهار نفر دیگر نیز برای نجات جان همكار خود به ترتیب وارد منهول فاضلاب شدند و هر چهارنفر جان خود را از دست دادند. او گفته است كه در این حادثه همچنین ٣ نفر دیگر مجروح می گردند كه برای مداوا به بیمارستان منتقل می گردند. وی احتمال علت حادثه را وقوع گاز گرفتگی خوانده است. یكی دیگر از رسانه‌های جمهوری اسلامی گفته است كه نشت گاز در این شركت منجر به انفجار و پرتاب كارگران به كانال فشار قوی برق شد كه ١٢ تن از كارگران این شركت مجروح می گردند. معاون عملیات و حوادث مركز فوریتهای پزشكی استان خوزستان گفته است كه ٤ تن از مجروحان در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ٨ تن دیگر به بیمارستان منتقل میگردند كه پنج تن از آنها در بیمارستان فوت میكنند. او علت مرگ این كارگران را ضربه مغزی و برق گرفتگی بر اثر پرت شدگی عنوان كرده است.

اینها خبرهای ضد و نقیضی است که توسط مقامات این شرکت و رسانه های حکومتی منتشر شده اند. آنچه روشن است این است که کارفرما بخاطر سودجوئی بیشتر حاضر به بهبود ایمنی محیط کار و آموزش کارگران نشده و باعث مرگ تعدادی از کارگران و مجروح شدن تعداد دیگری از آنها شده است. جان کارگر در این نظام و تحت این حکومت بی ارزش تر از آن به حساب میاید که حتی از کارگران مجروح و جان باخته اسمی به میان آید. مراکز کار در ایران قتلگاهی برای کارگران است و سالانه تعداد قابل توجهی از کارگران معلول میشوند و یا جان خود را از دست میدهند. کارفرما بخاطر سودجوئی بیشتر پولی صرف ایمنی محیط کار نمیکند و دولت کارگر معترض را سرکوب و از حق تشکل و اعتصاب و اعتراض علیه این وضعیت محروم میکند. اینها دسته جمعی مسئول حوادث محیط کار هستند و باید پاسخگو باشند.

حزب كمونیست كارگری مرگ کارگران کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان را به خانواده ها و همكارانشان صمیمانه تسلیت میگوید و خود را در غم از دست دادن آنها شریك میداند. حزب عدم ایجاد تسهیلات ایمنی توسط دولت و کارفرماها را شدیدا محکوم میکند و آنها را رسما مسئول این جنایت میداند. حزب کارگران کشت و صنعت امیرکبیر و کشت و صنعت های دیگر در این منطقه و کارگران کلیه مراکز کارگری را به اقدامی یکپارچه علیه ناامنی محیط کار، پرداخت غرامت به خانواده های کارگران جانباخته و تامین زندگی آنها و همچنین بزرگداشت همکاران خود فرامیخواند. باید یاد کارگران جانباخته را بزرگ داشت. میتوان در همه مراکز کارگری دست از کار کشید و به مراسم بزرگداشت کارگران جانباخته رفت و این مراسم را به اتحاد بیشتر کارگران، و اعلام کیفرخواست علیه این نظام ظالمانه و جنایتکارانه تبدیل کرد.

مرگ بر سرمایه داری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آوریل ٢٠٠٨، ٢١ فروردین ١٣٦٧

اعتصاب در پتروشیمی اوره و آمونیاك كرمانشاه

كارگران سه روز به مدیریت مهلت دادند

بنابه خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران شیفتهای شب و روز شركت پتروشیمی اوره و آمونیاك كرمانشاه روز دوشنبه ١٩ فروردین ماه دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب از ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح شروع شد و به مدت ٤ ساعت ادامه داشت. اعتصاب كارگران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دو ماه بهمن و اسفند سال گذشته و عدم پرداخت حق سنوات دو سال گذشته كارگران است. مدیریت این شركت بلافاصله نمایندگان كارگران را برای مذاكره فراخواند و قول داد كه مطالبات كارگران را بپردازد. كارگران به آنها ٣ روز فرصت دادند كه طلبهای كارگران را بپردازند، در غیر اینصورت كارگران اعتصاب خود را از سر خواهند گرفت.

حزب كمونیست كارگری عدم پرداخت بموقع دستمزدها و مزایای كارگران را محكوم میكند و همه كارگران در همه بخشها را به اعتراض علیه این سیاست جنایتکارانه سرمایه داران و دولتشان فرامیخواند. حزب همه كارگران شركت پتروشیمی اوره و آمونیاك كرمانشاه را به حمایت از رفقای اعتصابی خود فرامیخواند. پیروزی كارگران در گرو اتحاد و یکپارچگی آنها است. حزب همه مردم آزادیخواه كرمانشاه را به حمایت قاطع از اعتراض كارگران فرامیخواند. حزب از كارگران میخواهد كه برای انعكاس مبارزات خود، اخبار اعتراضات خود را بموقع به حزب برسانند تا این اخبار را در اسرع وقت به اطلاع عموم برساند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آوریل ٢٠٠٨، ٢١ فروردن ١٣٨٧

Wednesday, April 9, 2008

پیام مشترک به مناسبت آزادی محمود صالحی از زندان

محمود صالحی از زندان آزاد شد، این خبر برای کارگران و فعالین جنبش کارگری در ایران آنچنان حائز اهمیت بود که به فاصله بسیار کوتاهی همه جا را در نوردید و شور و شعفی به یاد ماندنی به ارمغان آورد.محمود را پارسال در راستای سیاست ایجاد رعب در میان کارگران برای جلوگیری از برگزاری مراسم اول ماه مه در اولین روزهای سال بازداشت کرده و به زندان سنندج منتقل کردند و علیرغم پایان دوران محکومیتش، میخواستند همچنان وی را در بند نگه دارند اما امروز محمود صالحی با مبارزه خستگی ناپذیر کارگران و خواست و اراده متحدانه طبقه کارگر جهانی از بند آزاد شد.آزادی محمود در مصاف طبقه کارگر ایران برای خلاصی از ستم سرمایه یک موفقیت برای طبقه کارگر و بمثابه گامی است به جلو برای در هم شکستن محدودیتها و فشارهای حاکم بر جنبش کارگری.ما آزادی محمود صالحی را از زندان به خانواده وی، کارگران و عموم انسانهای برابری طلب صمیمانه تبریک میگوئیم و بنوبه خود از همه شخصیتها، نهادها و سازمانهای کارگری، بویژه ای تی یو سی و آی تی اف که برای آزادی محمود مبارزه کردند، صمیمانه قدردانی می کنیم و امیدواریم با مبارزه هر چه متحدانه تر و قدرتمندانه تری منصور اسالو نیز از زندان آزاد شود و برای همیشه بازداشت و آزار و اذیت فعالین جنبش کارگری و سایر جنبشهای اجتماعی در ایران پایان پذیرد.ما تلاشهای طاقت فرسای نجیبه صالح زاده و فرزندان محمود را که لحظه لحظه ی زندگی شان را علیرغم تهدیدها و فشارهای سنگین، بی باکانه در مبارزه برای آزادی محمود سپری کردند، می ستائیم و بر عزم و اراده آنان درود می فرستیم.محمود عزیز، دستت را صمیمانه می فشاریم و به مقاومت و پایداری ات درود می فرستیم.
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
کارگران کارخانه شاهو و جمعهایی از کارگران:نساجی کردستان و پرریس در سنندج
پتروشیمی پلی اتیلن سنگین کرمانشاه
پالایشگاه گاز فازهای 9و 10 عسلویه
شرکت توسعه سیلوی عسلویه
18/1/1387

هزاران کارگر نیشکر هفت تپه باز هم اعتصاب کردند

بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگري ايران، امروز ٢٠ فروردین ماه، بیش از ٤٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد اسفندماه و پاداش خود دست به اعتصاب زدند. در این اعتصاب کلیه کارگران نیشکر هفت تپه٬ بخش تولید، کشاورزي و کارگران ني بر شرکت دارند. طبق این خبر کارگران با يعقوب شفيعي مدير عامل شرکت مذاکره داشتند اما مذاکره به نتیجه نرسید و کارگران از صبح امروز اعتصاب را شروع کردند. کارگران اعلام کرده اند که فردا نیز اعتصاب را ادامه خواهند داد.

در ماههای گذشته، کارگران نیشکر هفت تپه برای نقد کردن هرماه حقوق خود دست به اعتصاب زده اند تا یک ماه و دو ماه حقوق عقب افتاده را دریافت کنند. هربار مسئولین شرکت قول داده اند که دستمزدها و مزایای عقب افتاده را کامل پرداخت میکنند اما به تعهدات خود عمل نمیکنند و کارگران نیز با اعتصاب خود آنها را مجبور به پرداخت بخشی از دستمزد خود میکنند.

مدیر عامل حقوق نمیدهد، عوامل رژیم در کارخانه علیه کارگران توطئه میکنند، امام جمعه کارگران را به آرامش دعوت میکند و وزارت اطلاعات کارگران پیشرو و فعالین اعتصاب را دستگیر و تهدید میکند. در مقابل همه اینها کارگران متحد و یکپارچه ایستاده اند و با روحیه ای رزمنده بارها و بارها دست به اعتصاب زده اند و تسلیم این فشارها نشده اند. کارگران نیشکر هفت تپه شایسته حمایت گرم همه مردم هستند.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکل میتوانند کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. کارگران هفت تپه در پایان اعتصاب یازده روزه خود در سال گذشته بر تشکیل مجمع عمومی منظم تاکید کردند و اکنون بار دیگر باید با تمام قوا آنرا پیگیری کنند و به کرسی بنشانند. این ضامن اتحاد آنها، قدرت آنها و اتخاذ راه های موثرتر در مبارزه است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٨ آوریل ٢٠٠٨، ٢٠ فروردین ١٣٦٧

Monday, April 7, 2008

آزادي محمود صالحي يك پيروزي مهم كارگران در آستانه اول مه

محمود صالحي امروز يكشنيه ١٨ فروردين ساعت سه بعد از ظهر از زندان سنندج آزاد شد. حزب كمونيست كارگري آزادي محمود صالحي را به همه كارگران و مردم ايران و همه كساني كه طي يك سال گذشته براي آزادي او تلاش و مبارزه كردند و بويژه به همسر و فرزند او شادباش ميگويد. آزادي محمود صالحي نتيجه مبارزه متحدانه و گسترده اي است كه از جانب كارگران و كمونيستها در ايران و در سطح جهان به جريان افتاد و يك شكست سياسي ديگر را به حكومت توحش اسلامي سرمايه داران تحميل كرد. اين مبارزه و اين كارزار گسترده و بويژه مقاومت و سرسختي محمود صالحي در زندان، مساله محمود صالحي را به يك معضل جدي براي جمهوري اسلامي تبديل كرد كه هم از آزادي او وحشت داشت و هم از نگه داشتن بيشتر او در زندان خودرا منزوي تر و مغبون ميديد. حكومت اسلامي تلاش كرد با بهانه جويي و پاپوش دوزي هاي جديد مدت طولاني تري او را در زندان نگه دارد. اما خيلي زود به شكست محتوم اين تلاش خود پي برد و به ناچار جام زهر را سركشيد. در آستانه اول ماه مه روز جهاني كارگر آزادي محمود صالحي يك دستاورد ارزشمند است كه بر قدرت مبارزه متحدانه كارگران تاكيد ميكند و بايد اين پيروزي را به سكو و اهرمي براي برگزاري هرچه وسيعتر و باشكوهتر و راديكال تر اول مه در سراسر ايران تبديل كنيم و بر آزادي بي قيد وشرط همه زندانيان سياسي از جمله منصور اسانلو و همه دانشجويان در بند تاكيد كنيم. بايد بر حق بيچون و چراي كارگران براي برپايي آزادانه اول مه پافشاري كنيم و با برپايي يك اول مه عظيم و باشكوه يك پيشروي جدي تر را براي جنبش كارگري و اعتراضي در ايران ثبت كنيم.

محمود صالحي آزاد شد اما جمهوري اسلامي پرونده او را به بهانه ارسال پيام از درون زندان باز نگه داشته است. اول مه بايد كل اين پرونده و پرونده سازيهاي حكومت اسلامي عليه كارگران و دانشجويان را محكوم كند و بر لغو احكام اينچنيني دادگاههاي حكومت اسلامي تاكيد نمايد.

مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد آزادي برابري حكومت كارگري
زنده باد اول مه روز جهاني كارگر!

حزب كمونيست كارگري ايران
١٨ فروردين ١٣٨٧ – ٦ آوريل ٢٠٠٨



Saturday, April 5, 2008

نامه اعتراضى اتحاديه كارگران ساختمانى جنگلدارى معدن كارى و انرژى-نيو سات ولز استراليا

Construction Forestry Mining & Energy Union
Construction & General Division
New South Wales Branch

٢ آوريل ٢٠٠٨

-Ayatollah Seyed Ali Khamenei
The Office of the Supreme Leader
Islamic Republic Street
Shahid Keshvar Doust Street
Tehran, Iran
Email: info@leader.ir
-Mr. Mahmoud Ahmadinejad,
President of the Islamic Republic of Iran
The Presidency,
Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: 0011 98 21 649 58 80
Email: dr-ahmadinejad@president.ir
-Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi
Office of the Head of the Judiciary
Pasteur St.,Vali Asr Ave.,
south of Serah-e Jomhouri,
Tehran, Iran
Iran
Email: info@dadgostary-tehran.ir

عاليجنابان،
بدنبال نامه ما در ٦ فوريه ٢٠٠٨، مطلع شده ايم كه آقاى محمود صالحى، كه با اتهامات جديد و بازداشت موقت در حاليكه هنوز در زندان ميباشد مواجهه گرديده است، از ١٧ مارس ٢٠٠٨ وارد اعتصاب غذا شده است.

من اين نامه را محترمانه بنمايندگى از طرف اتحاديه كارگران ساختمانى جنگلدارى معدن كارى و انرژى در نيوسات ولز، استراليا مينويسم، تا بشدت بازداشت مجدد محمود صالحى، كه بايد در ٤ فروردين ١٣٨٧ (همزمان با ٢٣ مارس ٢٠٠٨) آزاد ميشد را محكوم نمايم.

اتحاديه ما بيش از ٢٨ هزار كارگر ساختمانى دربخش ساختمانى نيو سات ولز استراليا را نمايندگى ميكند. شعبه ما بطور فعالانه تمامى مسايل مربوط به حقوق بشر در سراسر دنيا را دنبال ميكند. ما بدينوسيله نگرانى عميق و جدى خود را نسبت به سلامتى و جان آقاى صالحى ابراز ميكنيم. ما همچنين نسبت به موقعيت منصور اسانلو و ابراهيم مددى، همانطور كه در نامه نوامبر سال گذشته اعلام داشتيم، عميقا نگرانيم.

ما مطلع شده ايم كه حكومت شما كماكان آزادى تشكل و حق تشكليابى را برسميت نميشناسد و بطور سيستماتيك تمامى فعاليتهاى مستقل كارگرى و دانشجويى را سركوب ميكند.

اين اتحاديه لذا از حكومت شما ميخواهد كه حقوق بين المللى شناخته شده كارگران، از جمله حق ايجاد تشكلات آزاد و مستقل كارگرى و حق اعتصاب، و همچنين حق دمكراتيك و عادلانه كليه دانشجوايان براى اعتراض را برسميت بشناسيد. اتحاديه كارگران ساختمانى جنگلدارى معدن كارى و انرژى خوستار است كه جمهورى اسلامى ايران بيدرنگ آزاديهاى اجتماعى و سياسى را رعايت نمايد و فورا به سركوب سياسى و اجتماعى در ايران پايان دهد.

اتحاديه ما از شما ميخواهد كه بلافاصله محمود صالحى و منصور اسانلو را بدون قيد و شرط آزاد كنيد. آنها زندانيان سياسى هستند كه تنها بدليل فعاليتهاى كارگريشان زندانى شده اند.

CFMEU همچنين خواهان است كه تمامى سركوبها متوقف و نيز تمامى اتهامات و احكام صادره عليه همه دانشجويان، ديگر فعالين كارگرى، از جمله اعضاى سنديكاى كارگران واحد، اتحاديه كارگران بيكار و كارگران هفت تپه، و تمامى دانشجويانى كه اخيرا دستگير شده اند، و در ذيل نام برده شده اند، فورا، صريحا و بطور دائمى لغو گردند.

با احترام،
PETER MCCLELLAND
State President

􀂃 Milad Moyini (Mazandaran University)
􀂃 Behrang Zandi (Mazandaran University)
􀂃 Hamed Mohammadi (Mazandaran University)
􀂃 Arash Pakzad (Mazandaran University)
􀂃 Hasan Maarefi (Mazandaran University)
􀂃 Anooshe Azadfar (Tehran University)
􀂃 Ilnaz Jamshidi (Communications, Azad University, Central Tehran)
􀂃 Mehdi Gerayloo (Geophysics, Tehran)
􀂃 Nader Ehsani (Mazandaran University)
􀂃 Sayid Habibi (ex-member of the Central Council of Advare Tahkime Vahdat)
􀂃 Behrooz Karimi-zade (Tehran University)
􀂃 Keyvan Amiri Elyasi (Masters, Industry, Sharif Technical University)
􀂃 Nasim Soltan Beygi (Communications faculty, Allameh University)
􀂃 Ali Salem (Masters of Polymers – Polytechnic University)
􀂃 Mohsen Ghamin (Polytechnic University)
􀂃 Roozbeh Saf-Shekan (Tehran University)
􀂃 Roozbehan Amiri (Computer Science, Tehran University)
􀂃 Yaser Pir Hayati (Shahed University)
􀂃 Mahsa Mohebbi - Okhtay Hosseni (Azad University)
􀂃 Sayid Agham Ali Khalili (Allameh University)
􀂃 Behzad Bagheri (Tehran University)
􀂃 Ali Kalayi
􀂃 Amir Mehrzad
􀂃 Hadi Salari (Rajaee University)
􀂃 Farshid Farhadi Ahangaran (Rajaee University)
􀂃 Amir Aghayi (Rajaee University)
􀂃 Milad Omrani
􀂃 Soroosh Hashempoor (Chamran University)
􀂃 Yoones Mirhossein (Student of Shiraz University)
􀂃 Parsa Kermanjian (Kermanshah University)
􀂃 Abed Tavanche 33- Reza Arab (Mazandaran University)
􀂃 Sadra Pirhayaty(Shahed University)
􀂃 Peyman Piran
􀂃 Majid Ashrafnejad (Rajaee University)
􀂃 Shovan Merikhi (Mazandaran University)
􀂃 Sara Khademi (Mazandaran University)
􀂃 Nima Nahvi (Mazandaran University)
􀂃 Mohammad Saleh Ayuman (Tehran Univercity)
􀂃 Sohrab Karimi (Tehran Univercity)
􀂃 Farshad Dustipoor (Tehran Univercity)
􀂃 Javad Alizadeh (Tehran Univercity)

ترجمه و تكثير: اتحاد بين المللى در حمايت از كارگران در ايران
براى دسترسى به متن انگليسى اين نامه به سايت
http://www.workers-iran.org
مراجعه كنيد.