Thursday, February 28, 2008

جمهوری اسلامی دو فعال کارگری دیگر را هم شلاق زد

صدیق صبحانی به شکنجه گران: این شلاق ها را به طبقه کارگر میزنید

در روزهای اخیر صدیق صبحانی و عباس اندریاری را نیز علاوه بر پرداخت جریمه، شلاق زدند. صدیق صبحانی میگوید به آنها گفتم شلاقی که به من می زنيد، فقط به من زده نمی شود. بلکه اين ۱۰ ضربه شلاق را به طبقه کارگر می زنيد. آنها هيچ چيز نگفتند و عکی العملی هم نشان ندادند.
تاکنون حکم شلاق درمورد ٥ نفر از کارگران، صدیق امجدی، حبیب الله کلکانی، فارس گویلیان، صدیق سبحانی و عباس اندریاری به مورد اجرا گذاشته شده و طبق اطلاعیه ای که "اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" (www.ettehade.net) روز ٨ اسفند ماه منتشر كرده است، حکم بازداشت طیب چتانی و طیب مولایی نیز جهت اجرای حکم شلاق و جریمه به آنان ابلاغ شده است. اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار اعلام کرده است که اقدامات اعتراضی بیشتری را علیه این عمل قرون وسطائی در دستور خود قرار خواهد داد.

حزب كمونیست كارگری همه مردم اعم از کارگران، زنان، جوانان و همه مردم آزادیخواه را فرامیخواند به هر شکل که میتوانند به این عمل رذیلانه و شنیع جمهوری اسلامی اعتراض کنند. این تازیانه ای به همه مردم است، برای مرعوب کردن جامعه است، برای جا انداختن بیشتر احکام اسلامی قصاص و شکنجه و تحمیل شرایط بدتر به کارگران و همه مردم است و بالاخره برای نجات این حکومت کثیف و جنایتکار است. همبستگی با کارگران محکوم شده و شلاق خورده را باید گسترش داد. حزب از همه کارگران اخراجی و بیکار میخواهد وسیعا به اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار بپیوندند و درمقابل این عمل شنیع رژیم واحدهای این اتحادیه را همه جا تشکیل دهند. باید درمقابل این وحشیگری رژیم جبهه قدرتمندی از همه مردم آزادیخواه ایجاد کرد. این رژیم باید برود و این شلاق زدنها حکم نابودی این رژیم است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ فوریه ٢٠٠٨، ٨ اسفند ١٣٨٦

اعتراض كارگران پیمانكاری رضائی در مجمتع پتروشیمی غدیر مدیریت را عقب نشاند

بنابه خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران شركت پیمانكاری رضائی در مجتمع پتروشیمی غدیر، واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، روز شنبه ٤ اسفند ماه در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه خود دست از كار كشیدند و اعلام داشتند كه تا دریافت حقوق معوقه خود به سر كارهایشان باز نخواهند گشت. این كارگران ۵ ماه حقوق طلب داشتند. كارگران در مقابل ساختمان اداری مجتمع تجمع كرده و دست به اعتراض زدند. مدیریت تلاش كرد با دادن قول و قرار طبق معمول كارگران را سردوانده و پراكنده كند؛ اما كارگران وقعی به وعده های آنها ننهادند و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای خود شدند. روز یکشنبه نیز كارگران دست به تجمع زدند و به اعتراض خود ادامه دادند. روز دوشنبه مدیریت درمقابل فشار اعتراض کارگران مجبور شد حقوق کارگران را بپردازد. و کارگران اعتصابی بعد از اینكه حقوق معوقه خود را دریافت کردند، به اعتصاب خود پایان داده و به سر كارهای خود بازگشتند.

عقب نشاندن كارفرماها و دولتشان تنها در گرو اعتراض متحدانه و مصممانه كارگران و اعتماد نکردن به وعده های کارفرماها است. پیروزی كارگران مجتمع پتروشیمی غدیر تجربه مثبتی از اتحاد کارگران، پافشاری آنها بر خواست خود و عدم اعتماد به قول و قرارهای کارفرماها است. حزب كمونیست كارگری این پیروزی را به كارگران مجتمع پتروشیمی تبریك می گوید و خود را در این پیروزی كارگران شریك می داند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ فوریه ٢٠٠٨، ٧ اسفند ١٣٨٦

اعتصاب كارگران سد گاوشان

بدنبال التیماتوم كارگران به راهپیمائی در سطح شهر، كارفرما یك ماه حقوق كارگران را پرداخت کرد
و متعهد به پرداخت دوماه دیگر از حقوقها و دستمزد ایام اعتصاب شد
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، کارگران سد گاوشان را به تشکیل منظم مجمع عمومی فراخواند


کارگران سد گاوشان در ادامه تجمعات و اعتصاب طولانی مدت خود، التیماتوم داده بودند كه تا روز شنبه ٤ اسفند به اعتصاب و تجمع خود در سد گاوشان ادامه خواهند داد و چنانچه وعده های فرمانداری متحقق نشود همراه با خانواده های خود در سطح شهر کامیاران دست به راهپیمائی خواهند زد و از مردم نیز خواهند خواست به راهپیمائی آنان بپیوندند.

بنا به اطلاعیه مورخ ٦ اسفندماه "اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار"، یك ماه از حقوق كارگران پرداخت شده و توافقاتی میان کارگران و فرمانداری کامیاران بعمل آمده است. اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار، کارگران سد گاوشان را به برپائی منظم مجمع عمومی فراخوانده است. متن این اطلاعیه چنین است:

بدنبال توافق دیروز کارگران سد گاوشان با فرمانداری کامیاران، آنان امروز با تداوم اعتصاب خود، در مقابل درب ورودی کارگاهها در محل سد دست به تجمع زدند و طی مذاکرات و توافقی که فی مابین کارگران و کارفرما با دخالت فرمانداری کامیاران صورت گرفت توافقات زیر حاصل شد:
١­ کارگران یک ماه از دستمزدهای معوقه خود را دریافت و تا دریافت دو ماه دیگر از دستمزدهایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
٢­ کارفرما متعهد شد دو ماه دیگر از دستمزدهای معوقه کارگران را تا پانزدهم اسفند پرداخت کند.
٣- کارفرما متعهد شد دستمزد تمامی ایام اعتصاب کارگران را به آنان پرداخت کند.
٤­ کارگران پذیرفتند که تا پانزدهم اسفند ماه و دریافت دو ماه از دستمزدهای خود در محل سد و یا در مقابل فرمانداری کامیاران به تجمع خود ادامه نداده و در خانه هایشان بمانند.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار تا همینجا، توافق امروز کارگران با کارفرما را یک موفقیت برای آنان ارزیابی میکند و از این دوستان میخواهد تا پانزدهم اسفند ماه که قرار است کارفرما دو ماه دیگر از دستمزدهای معوقه آنان را پرداخت کند، بطور مرتب مجمع عمومی خود را برگزار نمایند تا از این طریق قادر شوند اتحاد و ارتباط خود را با توجه به اینکه در منازلشان خواهند ماند، حفظ نمایند. مجمع عمومی، تنها ابزاری است که ما کارگران با برپایی منظم آن، قادر می شویم با اتکا به اراده جمعی خود تصمیم گیری کرده و مبارزه خود را به سرانجام پیروزمندی ارتقا دهیم. زنده باد همبستگی کارگری"

حزب كمونیست كارگری بار دیگر از اعتصاب و مطالبات كارگران سد گاوشان حمایت كرده و از همه كارگران و مردم آزادیخواه، بخصوص مردم كامیاران می خواهد كه از اعتراض كارگران قویا حمایت كنند. حزب کارگران همه کارگاههای این سد را به اتحاد و یکپارچگی فرامیخواند. حزب كارگران را به برپائی منظم مجمع عمومی خود فرا می خواند و از خانواده و همسران كارگران می خواهد كه بصورت فعال و دوش بدوش کارگران اعتصابی در اعتراضات و تجمعات آنها شرکت کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ فوریه ٢٠٠٨، ٧ اسفند ١٣٨٦

Wednesday, February 27, 2008

تجمع کارگران اعتصابی سد گتوند علیا در مقابل دفتر سرپرستی سپاسد

اطلاعیه شماره ٤

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، کارگران سد گتوند علیا در ادامه اعتصاب روز یکشنبه ٥ اسفند، کارگران اینبار تصمیم به اعتصاب در کارگاه سپاسد گرفتند. ساعت ٧ صبح روز دوشنبه ٦ اسفند پس از اینکه تمام سرویس های کارگری به محل اتوبوسرانی رسیدند .کارگران از سرویس ها پیاده شده و همه با هم در اتوبوسرانی گرد هم آمدندو متحد و یکپارچه به سمت دفتر سرپرستی کارگاه سپاسد حرکت کردند.در بین راه حجت الاسلام حسنی مسئول عقیدتی سیاسی شرکت سپاسد تلاش کرد که کارگران را از ادامه اعتصاب و عزیمت بسوی سرپرستی باز دارد و از کارگران خواست که بر سر کارهای خودشان بر گردند .اما کارگران وقعی به او نگذاشتند و به راهپیمائی خود ادامه دادند تا به مقابل ساختمان سرپرستی رسیدند. و خواستار حضور مزینی و پاسخگوئی او شدند. مزینی که از پشت پنجره دفترش کارگران خشمگین را دیده بود جرات نکرد میان کارگران حاضر شود .در این میان مهندس فتحی از کارکنان اداری شرکت نیز نتوانست کارگران را آرام کند. و کارگران با نا رضایتی شدید به بیان مشکلات و درد دل خود پرداختند.

یکی از کارگران گفت: که من دیروز ٢٠٠٠ تومان قرض کردم که نان بگیرم برای زن و بچه ام. کارگر دیگری گفت: نانوائی که نان نسیه نمیدهد. صاحبخانه کرایه خانه اش را میخواهد و اگر پول قبض آب و برق و تلفن را پراداخت نکنیم .آب و برق و تلفنمان را قطع میکنند.

بالاخره یکبار دیگرحجت الاسلام حسنی به نمایندگی از دولت و کارفرما از کارگران خواست که به سخنان او گوش دهند و شروع به سخنرانی کرد. او گفت ما تمام تلاش خودمان را میکنیم تا هر طوری که شده تا ١٥ اسفند تمام مطالبات شما از جمله نصف حقوق آذر ماه و حقوق کامل دی و بهمن همراه با عیدی و پاداش و سنوات را به شما می دهیم و قراردادی ٢ ماهه برای سال آینده با شما می بندیم. صحبت های حسنی با اعتراض شدید کارگران روبرو شد و تجمع اعتراضی کارگران که دو ساعت بطول انجامید، بدون نتیجه پایان یافت.

کارگران به این نتیجه رسیده اند که باید به اقدامات جدی تری دست بزنند و تصمیم دارند در صورت عملی نشدن خواسته های برحقشان همراه با خانواده های خود دست به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری گتوند بزنند. حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم منطقه را به حمایت فعال و قاطع از کارگران سد گتوند علیا فرامیخواند. حزب از تک تک خانواده های کارگران میخواهد که فعالانه و یکپارچه دوش بدوش کارگران اعتصابی به تجمعات اعتراضی آنها بپیوندند. نیروی متحد و یکپارچه کارگران و خانواده های آنها قادر است دولت و کارفرما و مسئولین سد گتوند علیا را به عقب براند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ فوریه ٢٠٠٨، ٨ اسفند ١٣٨٦

گزارش از اعتصاب مجدد بیش از ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا

اطلاعیه شماره ٣

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، ازساعات اولیه صبح روز یکشنبه ٥ اسفند ماه ٨٦ تمامی کارگران شیفت روز سد گتوند علیا اعتصاب گسترده ای را بمنظور تحقق خواسته هایشان آغاز کردند و در ادامه شیفت شب هم به اعتصاب پیوستند. این اعتصاب در حالی مجددا آغاز شد که سپاسد به وعده های خود عمل نکرد و کارگران متوجه فریبکاری و وعده های دروغین مسئولین آب و نیرو سپاسد شدند. کارگران پس از تصمیم گیری جمعی متحدانه و یکپارچه در ساعت هفت و نیم صبح همین روز به سمت دفاتر آب و نیرو بحرکت در آمدند. حراست آب و نیرو سپاسد که از اعتصاب و براه افتادن کارگران مطلع شده بود در ورودی را که قبلا کارگران طی اعتصاب روز ٢٠ بهمن ماه از جا کنده بودند قبل از رسیدن کارگران بروی آنها باز کردند. در صورتیکه در ورودی را مجددا" باز سازی و برای ممانعت از ورود کارگران قفل و زنجیر کرده بودند.

بدین ترتیب کارگران با قدرت و بدون هیچ مزاحمتی وارد محوطه آب و نیرو شدند. پس از گذشت حدود ٢٠ دقیقه خودرو حامل معنوی فر مدیر عامل آب و نیرو سپاسد وارد محوطه آب و نیرو شد که بلافاصله به محاصره کارگران در آمد و او را خشمگینانه از ماشین بیرون کشیدند. معنوی فر دستها را بحالت تسلیم در مقابل کارگران بالا برد و در جمع کارگران اعتصابی حدود ٢٠ دقیقه به تکرار وعده و وعیدهای قبلی پرداخت که سخنان وی با اعتراض شدید کارگران مواجه شد.وی زیر فشار کارگران مهلت خواست که با مرکز تماس بگیرد.

پس از گذشت یکساعت کارگران به مقابل دفتر آب و نیرو رسیدند و به اعتصاب خود ادامه دادند و خواهان پاسخ قطعی شدند. تعداد کثیری از مهندسین و تکنیسین ها در جمع کارگران اعتصابی حضور داشتند. مسئول عقیدتی سیاسی شرکت سپاسد، آخوندی بنام حسنی، هم بمیان کارگران اعتصابی آمده بود. کارگران چندین بار بسمت دفتر معنوی فر هجوم بردند تا اینکه او ناگزیر از دفتر بیرون آمده و به کارگران اعلام کرد که کلیه دستمزدهای معوقه و همچنین عیدی و پادش کارگران را میپردازد. او گفت که پول از خزانه خارج شده و بیش از یک هفته طول میکشد تا چک آن به حساب واریز شود. وی در خصوص ادامه کار کارگران با توجه به اتمام قرارداد موقت آنان در پایان اسفند ماه گفت: فعلا" دو ماه قرارداد کارگران را تمدید میکند و در صورت تخصیص اعتبار توسط دولت در سال آینده کارگران بر سر کارهایشان ابقا میشوند و در غیر اینصورت، تعدادی از کارگران را اخراج و کارگران اخراجی را برای دریافت بیمه بیکاری معرفی خواهد کرد. سخنان معنوی فر بارها با اعتراض شدید تعداد زیادی از کارگران روبرو شد.

یکی از کارگران گفت: من امروز صبح صبحانه نان خالی خورده ام و سر کار آمده ام. میخواهی قبول کن میخواهی قبول نکن .معنوی فر گفت: قبول دارم. یکی دیگر از کارگران در اعتراض به قرارداد موقت معنوی فر را به پرسش گرفت و گفت: من ١٥ سال سابقه کار دارم اما هنوز بصورت قراردادی کار میکنم. در صورتیکه اگر ٥ سال در شهرداری جارو میکشیدم یا ٥ سال میز شما را تمیز میکردم باید بعنوان کارگر رسمی در این مملکت استخدام بشوم. او به پاسدار بودن معنوی فر اشاره کرد و گفت چرا اینطور با ما رفتار میکنید. پولی در بساط نداریم .چقدر باید قرض کنیم؟ معنوی فر که هیچ پاسخی نداشت از کارگران خواست که بر سر کارهایشان برگردند و به اعتصاب پایان دهند و به دفترش مراجعه کنند. اما اعتصاب کارگران تا پایان شیفت روز ادامه داشت و کارگران شیفت شب هم به اعتصاب پیوستند.

کارگران اعتصابی سد گتوند علیا خواستار پرداخت دو ماه نیم حقوق شامل نیمه آذر ماه، دی و بهمن و همچنین عیدی و پاداش، پرداخت بموقع دستمزدها، جلوگیری از تعطیل شدن کار و بیکار سازی و ماندن بر سر کارهای خود با پیمان جمعی کار هستند. حزب کمونیست کارگری از مبارزه حق طلبانه کارگران سد گتوند علیا با تمام قوا حمایت میکند و آنان را به برپائی هر روزه مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه متحدانه و یکپارچه خود فرا میخواند. حزب همچنین بر نقش و اهمیت شرکت همسران و اعضای خانواده کارگران و پشتیبانی کارگران و مردم آزادیخواه منطقه بویژه شهرهای گتوند، شوشتر و دزفول در موفقیت کارگران سد گتوند علیا تاکید میکند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ فوریه ٢٠٠٨، ٧ اسفند ١٣٨٦

پیکت های اعتراضی و نمایشگاه عکس برای کارزار جهانی 6 مارس در همبستگی با کارگران ایران در آلمان: فرانکفورت، برمن

کمیته همبستگی بین المللی کارگری از کارزار جهانی 6 مارس در همبستگی با کارگران ایران استقبال می کند.

در همین رابطه کمیته فرانکفورت حزب کمونیست کارگری ایران اقدام به برپایی پیکیت اعتراضی، نمایشگاه عکس و میز اطلاعانی میکند. این برنامه روز پنچشنبه همزمان با روز جهانی اعلام همبستگی با کارگران ایران برگزار می شود.

ما همه انسانهای آزادیخواه، فعالین کارگری و مدافعین آزادی و برابری را فرا می خوانیم در این پیکت شرکت نمایند.

لازم به یادآوری است که برنامه های همیشگی میزهای اطلاعاتی و نمایشگاه عکس واحد فرانکفورت حزب روزهای جمعه هر هفته از ساعت 12 تا 14 در دانشگاه فرانکفورت برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن اعلام شده تماس بگیرید.

زمان: پنجشنبه 6 مارس از ساعت 12 تا 16
مکان: در مرکز شهر هاپت واخه
Zeil 70

تلفن تماس 9716227 / 0172



تشکیلات خارج کشورحزب کمونیست کارگری ایران- فرانکفورت

اعتراضات كارگران به دستمزدهای پرداخت نشده در اردبیل، كامیاران، سنندج

اردبیل: تجمع اعتراض آمیز كارگران ذوب آهن
بنابه اخبار رسیده، ظهر روز ۵ اسفند ماه، كارگران ذوب آهن اردبیل با خواست پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود، در مقابل ساختمان مركزی كارخانه ذوب آهن اردبیل دست به تجمع زدند. كارگران با تجمع خود كه ساعتها به طول انجامید خیابان اصلی شهر را سد كردند. كارگران در این اعتراض اعلام كردند كه كارفرما علیرغم وعده‌های مكرر، بیش از ٣ ماه است كه حقوق كارگران این شركت را پرداخت نكرده است. كارگران با اعتراض خود، یكی از مسئولین این كارخانه را وادار به حضور در میان خود كردند و وی با وعده‌های سرخرمن سعی در متفرق كردن كارگران كرد كه كارگران به وعده‌های او وقعی ننهادند و خواستار حضور مسئولین استانی جهت پاسخگویی به كارگران و رفع مشكلات خود شدند و به تجمع خود ادامه دادند.

سنندج: تجمع اعتراضی كارگران بازنشسته كارخانه شاهو
جمعی از كارگران بازنشسته كارخانه شاهو در اعتراض به عدم دریافت مطالبات گذشته، عیدی، پاداش و سنوات كاری خود، در مقابل سازمان تأمین اجتماعی سنندج تجمع كردند. مطالبات كارگران بازنشسته از زمان اشتغال در این كارخانه تا بحال به بهانه عدم وجود نقدینگی پرداخت نشده است.

كامیاران: تجمع كارگران سد توانكش و هل توشان در مقابل فرمانداری
كارگران سد توانكش و هل توشان كامیاران كه ٤ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده‌اند، در ادامه چند روز اعتصاب و تجمع، صبح روز دوم اسفند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود، در مقابل فرمانداری كامیاران تجمع كردند. به دنبال این تجمع، فرماندار كامیاران به میان كارگران آمد و وعده داد كه دستمزدهای كارگران تا چند روز دیگر پرداخت خواهد شد. اما كارگران معترض اعلام كردند كه تا دریافت مطالبات خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ فوریه ٢٠٠٨، ۵ اسفند ١٣٨٦

کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زدند/ اعتراض متحدانه کارگران شاغل و اخراجی سد عباسپور مسجد سلیمان

شوش: اعتصاب در كارخانه نیشكر هفت تپه
بنا به گزارشات منتشر شده كارگران كارخانه نیشكر هفت تپه شوش از روز ٢٩ بهمن ماه دست به اعتصاب گسترده زده‌اند. كارگران روز ٢ اسفند ماه در محوطه شركت دست به تجمع و اعتراض زدند و با مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شركت برخورد لفظی بوجود آمد. اعتراض كارگران به وعده‌های توخالی مدیریت كارخانه است كه دائم وعده میدهند اما این وعده‌ها متحقق نمیشود. در ماههای گذشته کارگران هرماه برای دریافت حقوق و مزایای ناچیز خود مجبور به اعتصاب شده اند تا بخشی از همین دستمزد ناچیز را دریافت کنند. كارگران التیماتوم داده‌اند كه اگر حقوق آنها پرداخت نشود، در روزهای آینده به اعتراضات خود شدت خواهند داد.

مسجد سلیمان: اعتراض كارگران سد عباسپور و درگیری كارگران با نیروهای حكومتی
از مسجد سلیمان گزارش رسیده است كه نزدیك به ٨٠٠ تن از كارگران شاغل در سد عباسپور این شهر اخراج شده‌اند و در یک اقدام متحدانه با دیگر كارگران این شركت، نزدیك به یك هفته است در محوطه شركت دست به تجمع و اعتراضات گسترده زده‌اند. بنابه گزارشات منتشر شده، در این سد حدود ١٨٠٠ نفر شاغل هستند و نزدیك به ۵ ماه است حقوق آنها پرداخت نشده است. به كارگران اعلام شده كه شركت به بخش خصوصی واگذار شده و قادر به پرداخت حقوق آنها نیست. كارگران اخراجی روز ٢ اسفند برای رسیدن به مطالبات خود بر شدت اعتراض خود افزودند و از طرف نیروهای سركوبگر وزارت اطلاعات و انتظامی مورد حمله قرار گرفتند که به درگیری کارگران با آنها منجر شد. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ فوریه ٢٠٠٨، ٣ اسفند ١٣٨٦

فعالین اول ماه مه روز کارگر شلاق خورده اند! ده نفر دیگر در انتظارند!

International Labour Solidarity Committee of the
Worker-communist Party of Iran

May Day activist fined and whipped in Iran
10 others await a similar fate

18 Feb 2008
Seddigh Amjadi, one of the workers detained at last year’s May Day ceremonies in the city of Sanandaj, has been fined and whipped, according to a report by the National Union of Dismissed and Unemployed Workers in Iran (Ettehadiye e Sarasari e Kargaran e Ekhraji va Bikaar www.ettehade.net).
On Saturday 16 February, while reporting to Branch 2 of the Court of Administration of Sentences, Seddigh Amjadi was detained on the order of the judge and given 10 strikes of the lash on the spot. His wife was ordered to pay 65,000 Tomans in fine.

In a statement, WPI strongly condemned this barbaric act and called on people in Iran and around the world to protest in the strongest possible terms against this medieval savagery.

Amjadi has already spent 9 days in prison following his arrest last year.

The sentence against Amjadi came in a ruling by the Appeals Court of the Kurdistan Province against 11 worker activists arrested in last year’s May Day in the city of Sanandaj. All but one of the workers were sentenced to fines and lashes. Abbas Andaryani was ordered to pay fines. The 11 workers are:

1- Seddigh Amjadi (fine and lashes)
2- Abbas Andaryani (fine)
3- Tayyeb Chatani (fine and lashes)
4- Fares Gavilian (fine and lashes)
5- Habibollah Kale Kani (fine and lashes)
6- Eghbal Latifiollah (fine and lashes)
7- Tayyeb Mollaee (fine and lashes)
8- Yadollah Moradi (fine and lashes)
9- Mahiyoddin Rajabi (fine and lashes)
10- Khaled Savari (fine and lashes)
11- Seddigh Sobhani (fine and lashes)

Following the brutal whipping of Amjadi, it is feared that the sentences against the other workers may be carried out any time soon.

To condemn the sentences and stop this outrage, please send your letters of protest to the Islamic Republic government in Iran:

Supreme Leader:
Ayatollah Seyed Ali Khamenei Office of the Supreme Leader
Islamic Republic Street
Shahid Keshvar Doust Street Tehran, IranEmail: info@leader.ir The President:
Mahmoud Ahmadinejad The Presidency
Palestine Avenue,
Azerbaijan Intersection
Tehran, Iran Email: dr-ahmadinejad@president.ir

The Head of the Judiciary:
Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi Office of the Head of the Judiciary Pasteur St.,Vali Asr Ave., South of Serah-e Jomhouri, Tehran, IranEmail: info@dadgostary-tehran.ir

Please send a copy to WPI’s International Labour Solidarity Committee for info.


www.kargaran.org www.wpiran.org www.rowzane.com

International Labour Solidarity Committee of the Worker-communist Party of Iran (ILSC-WPI)

Head office:
Co-ordinator: Shahla Daneshfar shahla_daneshfar@yahoo.com
Public Relations: Bahram Soroush bahram.soroush@gmail.com
Around the world:
Australia: Arsalan Nazeri ilscaustralianb@optusnet.com.au Belgium: Hossein Pishehesan workersiniran_belgique@yahoo.fr Canada: Mehran Mahbobi workersiniranca@yahoo.ca Finland: Abdol Golparian workers_iniran@yahoo.com Germany: Reza Nouri workeriniran_de@yahoo.de Norway: Saber Rahimi workeriniran@yahoo.no Sweden: Mamad Amiri workersiniran_se@yahoo.se UK: Shiva Mahbobi workersiniranuk@yahoo.com

استمداد فوري از تمامي سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سطح دنیا به اعتراض ما بپیوندید

حکم جلب طیب چتانی یکی از بازداشت شدگان مراسم اول ماه مه برای اجرای احکام جریمه و شلاق به وی ابلاغ شد. طیب چتانی کارگر کارخانه پرریس و از کارگران فعال این کارخانه در پیگیری مطالبات کارگری و از نمایندگان آنهاست.

یازده نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در ایران – شهر سنندج، به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه سال 1386 به 91 روز زندان و ده ضربه شلاق محکوم شدند و پس از اعتراضات گسترده این کارگران و اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار به این احکام، دادگاه تجدید نظر با تبدیل حکم زندان این کارگران به جریمه نقدی حکم ده ضربه شلاق را ابقا نمود و تاکنون حکم شلاق و جریمه در مورد سه نفر از این کارگران به نامهای صدیق امجدی، حبیب الله کلکانی و فارص گویلیان به اجرا در آمده است، تنها جرم این کارگران شرکت در مراسم اول ماه مه در شهر سنندج است.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر و اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد سه نفر از این کارگران، با انعکاس گسترده خبری این مسئله و نامه به آی تی یو سی و طرح شکایت از طریق آن کنفدراسیون در سازمان جهانی کار مراتب اعتراض شدید خود را به اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد کارگران در ایران ابراز داشت، همچنین پس از اجرای حکم شلاق افکار عمومی، وکلا، تشکلهای کارگری و شخصیتهای زیادی در ایران نسبت به اجرای حکم شلاق در مورد این کارگران معترض شدند.

با این حال مقامات قضایی ایران همچنان بر اجرای این حکم اصرار ورزیده و اخیرا همانطوری که اشاره شد حکم جلب طیب چتانی را نیز جهت اجرا به وی ابلاغ کرده اند.

طیب چتانی و هفت کارگر دیگری که تا کنون این حکم در مورد آنان به اجرا در نیامده است تصمیم ندارند تا خود به دادگاه اجرای احکام جهت اجرای حکم مراجعه نمایند، به همین دلیل احتمال بازداشت و اجرای حکم در مورد این کارگران هر لحظه وجود دارد.

اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار در سنندج و کارگران کارخانه شاهو به همراه خانواده های این کارگران تصمیم گرفته اند که در صورت بازداشت این کارگران برای اجرای حکم، به همراه خانواده های خود در برابر دادگاه اجرای احکام دست به تجمع بزنند.

کارگران، سازمانهای کارگری و حقوق بشری در سراسر دنیا

ما از شما استمداد می طلبیم، ما به شما مراجعه میکنیم، ما به وجدان آگاه و به انسانیت شما مراجعه می کنیم، ما از شما می خواهیم به اعتراض ما بپیوندید، ما از شما میخواهیم اجازه ندهید کارگران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه شلاق بخورند، صدور و اجراي حکم شلاق در مورد کارگران در ایران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه، شلاق بر اول ماه مه است، شلاق بر حرمت این روز است، شلاق بر حرمت کارگر است.به ما بپیوندید و اجازه ندهید حرمت اول ماه مه با حکم رسمی شلاق از طرف مقامات قضایی ایران لگد مال شود، به ما بپیوندید و با صدای رسا و در یک بعد جهانی خواهان لغو فوری احکام شلاق بر کارگران در ایران بشوید.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
k.ekhraji@gmail.com

Saturday, February 23, 2008

آخرين اخبار از اعتصاب کارگران سد گاوشان

اعتصاب در سد گاوشان گسترش يافت
تمام پسنل کارگاه هاي هلتوشان و توانکش وارد اعتصاب شدند.


روز پنج شنبه حدود 400 نفر از کارگران و ديگر پرسنل سد گاوشان دست از کار کشيدند.
طبق گزارش رسيده به کميته کردستان حزب امروز 150 نفر از کارگران کارگاههاي توانکش و هلتوشان سد گاوشان در مقابل فرمانداري کامياران تجمع کردند. کارگران خواهان پرداخت 4 ماه دستمزدهاي پرداخت نشده خود شدند.
فرماندار کامياران به کارگران قول داد که شنبه دستمزد دو ماه آنها پرداخت ميشود. اما در مقابل از کارگران خواست که به سر کار برگردند.

کارگران اعلام کردند به محل کار برميگردند اما تا روز شنبه همچنان با ادامه اعتصاب منتظر پرداخت دستمزدهايشان خواهند بود. کارگران به محل کار برگشتند و اعلام کردند که اعتصاب ادامه دارد. همه پرسنل سد گاوشان به اعتصاب پيوستند. در مجموع امروز 400 نفر کارگر و پرسنل سد گاوشان وارد اعتصاب شدند. همچنين کارگران و نمايندگانشان اعلام کردند که اگر روز شنبه اول وقت کاري دستمزد آنها پرداخت نشود از محل کار به سمت فرمانداري کامياران راهپيمايي خواهند کرد و در مقابل فرمانداري تجمع اعتراضي خواهند داشت.
بر اساس همين منبع خبري اعتصابي که از روز 21 بهمن آغاز و تا پنج شنبه 25 بهمن دادمه داشت روز اول اسفند دو باره شروع شده است. 92 نفر از کارگران بدون هيچ حقوق و مزايايي اخراج شده اند.

کميته کردستان حزب ضمن حمايت قاطع از اعتصاب و مبارزات کارگران سد گاوشان همه مردم کامياران و ديگر بخشهاي کارگري را فرا ميخواند که کارگران اعتصابي را حمايت کنند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
2 اسفند 1386- 21 فوريه 2008

شلاق زدن کارگران را محکوم می کنیم

در تاریخ 27بهمن ماه 86 ، دادگاه تجدید نظر شهر سنندج ، برای 11 نفر از کارگران این شهر که در مراسم اول ماه مه 86 روز جهانی کارگر شرکت کرده بودند ، حکم شلاق و جریمه نقدی صادر کرد. این حکم تا کنون در مورد 3 نفر ازکارگران اجراء شده است.احکام محکومیت کارگران به جرم بر گزاری مراسم اول ماه مه در ادامه فشار هایی است که در چند ماه گذشته بر کارگران و فعالان کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی بطور مرتب اعمال شده است.شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری چنین اعمال فشارهایی را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو فوری احکام فوق است. و همچنین از تشکل ها ی مستقل کارگری بین المللی می خواهد نسبت به احکام فوق اعتراض کرده و بدینوسیله همبستگی طبقاتی خود را با طبقه کارگر ایران مستحکم تر نمایند.
شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری2/12/1386
کمیته دفاع از محمود صالحی
اتحاد کمیته های کارگری
کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
انجمن حمایتی فرهنگی کارگران
جمعی از فعالین کارگری

بیانیه کارگران کارخانه شاهو در باره حکم شلاق بر علیه کارگران

صدور و اجرای حکم شلاق بر علیه کارگران بازداشت شده در اول ماه، حکمی بر علیه همه ما کارگران است

شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان، حکم شلاق دادگاه بدوی را بر علیه 11 کارگر بازداشت شده در مراسم اول ماه مه امسال تائید کرد و آنرا جهت اجرا به دادگاه شعبه 2 اجرای احکام ارجاع داد و این دادگاه تا کنون در مورد سه نفر از این کارگران به نامهای صدیق امجدی، حبیب الله کلکانی و فارس گویلیان حکم شلاق را به مورد اجرا گذاشته است.
بدینوسیله ما کارگران کارخانه شاهو، صدور و اجرای این حکم را بر علیه کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سنندج قویا محکوم می کنیم و اعلام میداریم که این حکم، حکمی بر علیه حرمت و شان انساني همه ما کارگران در سراسر ایران است و ما در قبال تداوم اجرای آن سکوت نخواهیم کرد.
ما اعلام می کنیم چنانچه احکام شلاق و جریمه بر علیه کارگران بازداشت شده فورا لغو نشود و این حکم در مورد باقی این کارگران و نماینده محبوب ما خالد سواری به اجرا در بیاید به همراه خانواده های خود، دوشادوش این کارگران و خانواده هایشان دست به تجمع خواهیم زد.

کارگران کارخانه شاهو 2/12/1386
تکثیر از اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

اعتصاب کارگران سد گاوشان کامیاران گسترش می یابد

کارگران سد گاوشان کامیاران در اعتراض به عدم دریافت دستمزد خود، از اول اسفند اعتصاب خود را مجددا شروع كردند. بدنبال چند روز اعتصاب از روز یکشنبه ٢١ بهمن تا پنجشنبه ٢٥ بهمن، كارفرمایان و مدیران قول دادند تا اول اسفند دو ماه از چهار ماه حقوق معوقه را پرداخت كنند و كارگران كار را شروع كردند. اما روز اول اسفند كارفرما به قول خود عمل نكرد و كارگران بار دیگر اعتصاب خود را مصممانه شروع كردند. اعتصاب توسط ١٥٠ كارگر دو كارگاه هلتوشان و توانكش شرودع شده و خواست كارگران پرداخت فوری حقوق های معوقه به مدت چهارماه، بن و مزایای عقب افتاده، بهداشت محیط كار است.

بیش از ٣٠٠ كارگر سد گاوشان كه مجموعا در پنج كارگاه به كار مشغولند، مشكلات فراوانی دارند كه در حال حاضر مهمترین آنها عدم پرداخت حقوق، سنوات و مزایا و بن ارزاق و خواربار است. كارگران اعتصابی اعلام كرده اند كه پنجشنبه دوم اسفند در مقابل فرمانداری كامیاران دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

كارگران همچنین به دستمزدهای پائین خود كه بین ١٨٣ هزار تا ٣٥٠ هزار تومان است اعتراض دارند و طوماری را علیه این سطح از دستمزد جمع آوری كردند اما وزارت اطلاعات این طومار را از كارگران گرفته است. این طومار تاكنون توسط بیش از ١٥٠ نفر از كارگران كارگاههای توانکش، هلتوشان، شيوانه و گاوشان به امضا رسیده است.

در چندماه گذشته كارگران سد گاوشان بارها دست به اعتصاب زده كه بعضا تا ده روز ادامه داشته است و موفق شده اند حقوق معوقه ماههای تیر تا شهریور را دریافت كنند. كارگران میگویند بتدریج راههای موثر مبارزه را آموخته اند و متحدتر و یكپارچه تر به مبارزه حول خواستهای بحق خود ادامه میدهند. كارگران میگویند اكنون هیچ تهدیدی مانع تداوم مبارزه ما نخواهد بود.

یکی از کارگران درمورد شرایط سخت کار در داخل تونلها می گوید: هیچگونه حقوق و مزایایی بابت سختی کار به كارگران تعلق نمی گیرد و به هیچ درجه ای به بهداشت محل كار اهمیتی داده نمیشود. او می گوید كار در داخل تونلها با شرایط سخت و طاقت فرسا و رطوبت و سرما و در ساعات طولانی قابل قیاس با هیچ شرایط کار و جای دیگری نیست .طبق قانون باید کارهای سخت مانند کار در معادن و کار با ماشین آلات و وسایلی که از لحاظ روانی و جسمی برای کارگران زیان آور است به ۶ ساعت در روز کاهش یابد اما با این وجود ما با همین شرایط سخت و ساعت طولانی و رطوبت نیز به کار مشغولیم و معمولا چندین ماه تحت همین شرایط هیچ دستمزدی دریافت نمی کنیم . به این مشكلات باید موارد دیگری از قبیل ندادن نهار و یا شام ، حساب نکردن ساعت نهار جزء ساعات کار و نبودن هیچگونه امکانات و سرویسهای بهداشتی و توالت در محیطهای کار، خصوصا داخل تونلها را نام برد. كارگران مجبورند نهار را همانجا در محیطی پراز بو و کثافت و حتی در حالت سر پا صرف كنند. در پاسخ به این سئوال که مگر مامورین بهداشت برای کنترل بهداشت محیط کار و دیگر مسایل بهداشتی سرکشی نمی کنند این كارگر میگوید: اولا مامورین بهداشت هیچگاه برا ی کنترل بهداشت محیط کار هیچ کاری نکرده و حتی زحمت بازدید از قسمتهای مختلف کارگاه و تونلها را به خود نمی دهند، و ثانیا در موارد ی همچون آب آشامیدنی كه به تشخیص مامورین بهداشت، صد در صد آلوده بوده و علیرغم نصب بر چسب و اعلا م آلوده بودن آن، هیچ اقدامی برا ی آوردن آب مصرفی نشده و کارگران به ناچار از همان آب آلوده مصرف می کنند.

کارگر دیگری میگوید که با ۱۰ سال سابقه کار در شرکت، من و همه کارگران این شرکت بصورت قرارداد موقت یكماهه مشغول بکار هستیم و در پایان هر ماه اگر آقایان مدیران و کارفرمایان پیمانکار از ما راضی باشند قرارداد دوباره تمدید خواهد شد و در صورت هرگونه اعتراض و نافرمانی تمدید نمی شود و هیچگونه مزایایی از قبیل سنوات، پاداش، عیدی و شرایط ویژه و حق شیفت به ما تعلق نمی گیرد .حتی در طول ۱۰ سال که من در این شرکت مشغول به کارم برای یک بار هم نماینده اداره کار را که در ظاهر مدافع حقوق ما کارگران می باشد ندیده ام چه رسد به اینکه از طریق شکایت به این اداره به حقوق خود برسیم . او می گوید در برابر درخواست حتی یک روز مرخصی برای مداوای کودکم و مراجعه به پزشک گفته می شود، مشکلات شخصی شما هیچ ربطی به ما ندارد .

اینها گوشه ای از شرایط دردآور كارگران سد گاوشان است. اعتصاب كارگران عكس العمل به این شرایط دردناكی است كه توسط كارفرمایان و دولت به كارگران تحمیل شده است.

حزب كمونیست كارگری از مبارزه و خواست های بحق كارگران سد گاوشان حمایت میكند و همه كارگران كارگاههای سد گاوشان را به اتحاد و یكپارچگی فرامیخواند. هر پنج كارگاه باید متحد و یكپارچه و دوش بدوش هم درمقابل كارفرمایان و مدیران بایستند و با نیروی متحد خود آنها را وادار به تن دادن به خواستهای كارگران كنند. حزب از همه مراكز كارگری و مردم كامیاران میخواهد كه از مبارزه كارگران به هر شكل كه میتوانند حمایت كنند. حزب كارگران سد گاوشان را به برپائی مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی فرامیخواند.

كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ایران
٢٠ فوریه ٢٠٠٨، ١ اسفند ١٣٨٦

Wednesday, February 20, 2008

از: اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ایران ، به: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری ITUC

از: اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ایران
به: کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری ITUC
تاریخ: 29/11/1386
موضوع: صدور و اجرای حکم شلاق توسط قوه قضائیه ایران در مورد کارگران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه
با درودهای فراوان
دوستان گرامی همانگونه که مطلع هستید امسال در شهر سنندج نیروهای امنیتی و انتظامی به مراسم گرامیداشت اول ماه مه که بصورت آرامی توسط کارگران در حال برگزاری بود یورش برده و ضمن ضرب و شتم شدید کارگران، 13 نفر از آنان را بازداشت کردند. از این بین، آقایان شیث امانی رئیس هیئت مدیره و صدیق کریمی عضو هیئت مدیره اتحادیه ما را پس از 42 روز بازداشت با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی از زندان آزاد کردند و دادگاه بدوی برای آنان حکم دو سال و نیم زندان صادر کرد که پس از اعتراض ما، تاکنون دادگاه تجدید نظر رای خود را اعلام نکرده است. اما ما بقی کارگران که اکثرا عضو اتحادیه ما بودند و نایب رئیس اتحادیه آقای خالد سواری نیز در بین آنان بود هر کدام پس از تحمل 9 الی 12 روز حبس از زندان آزاد شدند و دادگاه بدوی برای هر کدام از آنان حکم 91 روز زندان و ده ضربه شلاق صادر کرد که بشدت مورد اعتراض اتحادیه ما قرار گرفت و اتحادیه ما اعتراض خود را کتبا به ارگانهای رسمی از جمله قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... اعلام کرد و خواهان لغو این احکام در دادگاه تجدید نظر شد. با این حال دادگاه تجدید نظر استان کردستان طی حکمی به تاریخ 17/9/86 قرار زندان این دوستان را به جریمه نقدی تبدیل و حکم ده ضربه شلاق را ابقا نمود و اخیرا آنرا به دادگاه اجرای احکام ارجاع داده است تا کارگران را جریمه و حکم ده ضربه شلاق را در مورد آنان به اجرا دربیاورند.(احکام صادره دادگاه تجدید نظر ضمیمه این نامه می باشد). پیرو این حکم روز پنج شنبه مورخه 25/11/86 دادگاه اجرای احکام طی ابلاغیه ای غیر رسمی آقای صدیق امجدی یکی از 11 نفر کارگر محکوم شده را در روز شنبه مورخه 27/11/86 احضار کرد و همانجا خانواده وی را مجبور به پرداخت جریمه نقدی نموده و همزمان حکم ده ضربه شلاق را در مورد وی به اجرا در آورد.در شرایط امروز جهان، شلاق زدن کارگران به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه، تلاشی بغایت ضد انسانی برای امحا دستاوردهای تاکنونی طبقه کارگر جهانی است که میلیونها کارگر در سرتاسر جهان برای تثبیت آنها زندگی خود را از دست داده و مشقات طاقت فرسایی را متحمل شده اند. صدور و اجرای حکم قرون وسطایی شلاق در مورد کارگران در ایران، اعلام خطری است برای کل طبقه کارگر جهان و ما انتظار داریم شما دوستان عزیز و تمامی کارگران جهان با قدرت و شدت در برابر آن عکس العمل نشان دهند. این در حالی است که بر خلاف اصول و موازین پذیرفته شده بین المللی در سطح جهان و در سازمان جهانی کار که دولت جمهوری اسلامی عضو آن می باشد، منصور اسالو علیرغم عمل جراحی چشم و محمود صالحی علیرغم بیهوشی های مکرر و وخامت شدید وضعیت جسمانی، همچنان در زندان نگه داشته شده اند و تا کنون مقامات ایرانی به هیچیک از خواستهای سازمانهای بین المللی حقوق بشری و کارگری وقعی ننهاده و ضمن تداوم حبس آنان، حکم شلاق نیز برای کارگران صادر کرده و آنرا به مورد اجرا می گذارند. ما ضمن قدر دانی عمیق از اقدامات تاکنونی شما در مورد کارگران ایران از شما دوستان گرامی در کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری انتظار داریم تا مراتب اعتراض شدید خود را به اجرای حکم شلاق در مورد صدیق امجدی ابراز داشته و در اقدامی عاجل خواهان لغو فوری احکام قرون وسطایی شلاق و جریمه در مورد کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در شهر سنندج شوید و این نامه را بمنزله شکایت رسمی ما در سازمان جهانی کار به ثبت برسانید و خواهان عدم پذیرش نمایندگان خود خوانده کارگری ایران در آن سازمان شوید.
با احترام
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ایران 29/11/1386
رو نوشت به سازمان جهانی کار

*متن کامل احکام صادره در مورد یازده نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سال 1386 در شهر سنندج کلاسه پرونده : 86/904 شماره دادنامه 1116 تاریخ : 17/9/86 مرجع رسیدگی : شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تجدیدنظر خواه : 1- فارس گویلیان فرزند محمد 2- عباس اندریانی فرزند عبدالباقی 3- صدیق امجدی فرزند محمد 4- طیب چتانی فرزند صدیق 5- یدالله مرادی فرزند حبیب الله 6- طیب ملایی فرزند محمد علی 7- اقبال لطیفی فرزند حبیب الله 8- حبیب الله کله کانی فرزند عبدالله 9- صدیق سبحانی فرزند علی 10- محی الدین رجبی فرزند رحمت 11- خالد سواریهمگی با وکالت سید مهدی حسینی – سنندج خیابان پاسداران ساختمان نیکان - شماره 17تجدیدنظر خوانده : دادسرای عمومی و انقلاب سنندج تجدیدنظر خواسته : دادنامه شماره 639 -24/4/86 و 911 – 31/5/86 صادره در پرونده کلاسه 86/302 و 86/822 شعبه 104 دادگاه عمومی جزایی سنندج گردشکار : پس از ارجاع و وصول پرونده به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق اینک در وقت فوق العاده و شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تشکیل است پس از قرائت گزارش و بررسی محتویات پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.رای دادگاه تجدید نظر خواهی آقای سید مهدی حسینی به وکالت از آقایان طیب ملائی ،خالد سواری ، طیب چتانی ، یدالله مرادی ، اقبال لطیفی ، صدیق سبحانی ، صدیق امجدی، فارس گویلیان ، محی الدین رجبی ، حبیب الله کله کانی، نسبت به دادنامه شماره 639- 24/4/86 شعبه 104 دادگاه جزایی سنندج که بموجب آن موکلینش به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی و ایجاد وکالت غیر متعارف و جنجال و هیاهو به تحمل 91 روز حبس محکوم گردیدند وارد نیست زیرا تحقیقات دادگاه نخستین نشان می دهد که آنان مرتکب بزه انتسابی شده اند و دلیل که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته ایجاد نماید به این دادگاه ارائه نداده اند اما این دادگاه کیفر حبس تعیین شده را متناسب ندانسته به استناد بند 2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت حبس هر یک از متهمان را به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی تبدیل می نماید. شلاق به قوت خود باقی است . تجدیدنظر خواهی آقای عباس اندریانی نسبت به دادنامه شماره 639- 24/4/86 همان دادگاه که بموجب آن به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل 91 روز حبس محکوم گردیده رد شده است نیز متکی به دلیلی نیست و رای دادگاه نخستین بر اساس موازین قانونی صادر گردیده اما این دادگاه کیفر تعیین شده را متناسب نداسته و به استناد بند 2 ماده 3 قانون فوق الذکر کیفر تعیین شده پرداخت دو میلیون ریال جزایی نقدی تبدیل می نماید.بنابراین ضمن رد تجدیدنظرخواهی به استتناد ماده 250 و 257 قانون آئین دادرسی کیفری دادنامه تجدیدنظر خواسته را با اصلاح بعمل آمده تأیید می گردد. این رای قطی است. /ممستشاران دادگاه جوهری صادقی
اتحاديه سراسري كارگران اخراجي و بيكار - 29 بهمن 1386

بیانیه حزب کمونیست کارگری در مورد شلاق زدن کارگران، جمهوری اسلامی حکم نابودی خود را امضا کرد!

جمهوری اسلامی در چند روز گذشته سه تن از فعالین کارگری در سنندج، صدیق امجدی، فارسی گویلیان و حبیب اله کلکانی را به جرم شرکت در اجتماع اول مه شلاق زده است و ٨ نفر دیگر از فعالین کارگری سنندج در صف شلاق رژیم اسلامی قرار دارند. این حرکت رژیم بیش از آنچه که سرانش فکر میکنند اهمیت پیدا خواهد کرد. حضرات برای حفظ خویش به سیم آخر زده اند. آنهمه اعدام و سنگسار و زندان و شکنجه و حمله به زنان و كارگران و شلاق زدن جوانان تحت عنوان "اراذل و اوباش" و امثال اينها افاقه نکرده است، حالا کارگر را به جرم شرکت در مراسم اول مه شلاق میزنند تا شاید جامعه را مرعوب کنند. نمی دانند این توهین به کارگر و کل بشریت، براي آنها بسیار گران تمام خواهد شد. حضرات قدرت طبقه کارگر را در ایران و جهان دستکم گرفته اند.

در دنیا اول مه سمبل اعتراض بحق جامعه و تلاش برای بهتر کردن زندگی است و مورد ارج و احترام است. شلاق زدن کارگر به دليل شركت در اول مه، شلاق زدن این تمایل بشری است. اوباش اسلامی حاکم بر ایران از زور استیصال و وحشت متوجه نیستند که چه نیروی عظیمی را علیه خود بسیج میکنند. متوجه نیستند که چگونه دارند آشكار تر از پيش با صدای بلند به تمام جهان اعلام میکنند که یک ارتجاع وحشی و بیربط به زندگی بشرند و باید شر کثیفشان را کم کنند.

حزب کمونیست کارگری این بی حرمتی به بشریت، به طبقه کارگر در ایران و جهان، به تک تک آحاد جامعه ایران، و این بی حرمتی به خود را بی پاسخ نمی گذارد. حزب همه کارگران ایران و جهان و همه مردم آزاده ایران و دنیا را فرا میخواند تا علیه این قلدري و پايمال كردن ابتدايي ترين ارزشهاي بشري در ایران بپا خیزند. باید همه جا و به هر وسیله ممکن در برابر این جانياني كه آشكارا هرروز بيشتر در برابر كل بشريت اعلام جهاد ميدهند اعتراض کرد. هیچ کس در دنیا نباید نسبت به این توهین به انسانیت و ابتدایی ترین حقوق بشر بی اعتنا بماند. هیچ دولتی نباید رژیم وحشی و از گور برآمده ای که کارگر را به جرم شرکت در اول مه شلاق میزند را به رسمیت بشناسد و به روابط سیاسی معمول با آن ادامه دهد. هیچ مرجع بین المللی از سازمان ملل تا سازمان جهانی کار و غیره نباید رژیمی که کارگران را شلاق میزند به مجامع خود راه بدهد. باید جمهوری اسلامی را به دليل اين اقدام و كل كارنامه ضد مردميش در تمام جهان طرد کرد و راه زباله دان تاریخ را به آن نشان داد.

حزب کمونیست کارگری با تمام قوا علیه این بی حرمتی به كارگران و طبقه كارگر می ایستد و از همه کارگران و مردم ایران میخواهد تا شلاق زدن کارگران را محکوم کنند و علیه آن به اعتراض برخیزند. حزب همه تشکل های کارگری جهان، همه سازمان های مترقی و مدافع حقوق انسان در جهان را فرامیخواند تا با تمام قوا به این گستاخی جمهوری اسلامی به اعتراض برخیزند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ فوریه ٢٠٠٨، ٣٠ بهمن ١٣٨٦

اعتصاب بیش از ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا با موفقیت پایان یافت

اطلاعیه شماره ٢

مسئولین آب و نیرو سپاسد در وحشت از گسترش اعتصاب کارگران
متوسل به احضار و استقرار یگان ویژه در اطراف فرمانداری گتوند شدند

همانطور که قبلا در اطلاعیه مورخ ٢٢ بهمن به اطلاع رساندیم، بیش از ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا بدنبال اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود در روزهای ٢٠ و ٢١ بهمن، تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند. خواست های کارگران جلوگیری از تعطیل شرکت و پرداخت فوری حقوق های معوقه بود. روز ٢١ بهمن کارگران قرار گذاشتند صبح روز سه شنبه ٢٣ بهمن جلوی درب دژبانی و فرمانداری شهرستان گتوند دست به تجمع اعتراضی بزنند. مسئولین آب و نیرو سپاسد که در جریان تصمیم کارگران قرار گرفته بودند در ساعت ٤ بعداز ظهرروز ٢١ بهمن، طی تشکیل جلسه ای اضطراری در صدد بر آمدند تا از یکطرف به خواست کارگران گردن گذارند و از طرف دیگر با فراخواندن یگان ویژه ضد شورش، از گسترش اعتصاب کارگران به سطح شهر و مناطق اطراف جلوگیری کنند. مسئولین شرکت سراسیمه شروع به تماس و پیغام فرستادن به تمام کارگران و نیز مهندسین و کارشناسان کردند و اعلام کردند که از صبح روز ٢٣ بهمن هر سه شیفت صبح، عصر و شب همه سر کار خود حاضر شوند. در عین حال از سحر گاه روز ٢٣ بهمن نیروهای ضد شورش یگان ویژه مجهز به انواع سلاح و باتوم های برقی در مقابل فرمانداری شهرستان گتوند مستقر شده و با ایجاد راه بندان تمامی باند مجاور فرمانداری را بستند و سرویسهای کارگران را به عبور از باند مخالف جاده راهنمائی میکردند. این وضع تا دو روز بعد به همین منوال ادامه یافت.

کارگران با توجه به قبول خواست آنها مبنی بر ادامه کار هر سه شیفت و قول مساعد برای پرداخت دستمزد یک ماه و نیم از دو ماه و نیم طلب کارگران و کاهش یکساعت از زمان کار شیفت ها، موقتا و با موفقیت به اعتصاب خود پایان دادند.

بنا به همین گزارش در اقدامی دیگر، شرکت سپاسد روز پنجشنبه ٢٥ بهمن تمامی وانت نیسان های استیجاری شرکت را که تعدادشان به حدود ٣٠ دستگاه میرسد از ادامه کار باز داشت. رانندگان نیسان ها بهمراه خودروهایشان در اعتراض به این تصمیم، از ساعت ١ تا ٢ بعدازظهر در محل ابتدای پل کارگاه دست به تجمع اعتراضی زده و با بستن راه مانع ورود و خروج کلیه خودروهای شرکت منجمله تعداد زیادی از سرویس های ایاب و ذهاب کارگران شیفت صبح شدند. کارگران شیفت صبح بمنظور حمایت از رانندگان معترض و اعتصابی با بردباری و علیرغم تاخیر در بازگشت از کار تا پایان تجمع رانندگان وانت نیسان ها و باز شدن راه، به تجمع رانندگان نیسان ها پیوستند.

اتحاد و پافشاری کارگران سد گتوند علیا بر خواستهای خود، رو کردن دست مسئولین شرکت و وزارت نیرو و کوتاه نیامدن درمقابل وعده های توخالی آنها، به پیروزی موقت کارگران انجامید. شرط پیروزی کامل و ناکام گذاشتن تصمیم مسئولین به تعطیل شرکت و پرداخت بموقع حقوق ها این است که کارگران به این پیروزی موقت رضایت ندهند و با برگزاری مجمع عمومی در محل شرکت و با بحث و صحبت در مجمع عمومی تصمیمات جمعی بگیرند. خانواده های خود را تشویق به شرکت در این مبارزه کنند و به اشکال مختلف اطلاع رسانی کنند و سایر مراکز کارگری و مردم را به حمایت از مبارزه خود فرابخوانند. اختصاص وقت برای تشکیل مجمع عمومی حق کارگران است و کارگران باید این را به شرکت تحمیل کنند. این ضامن یکپارچگی آنها و خنثی کردن نقشه ها و توطئه های شرکت و وزارت نیرو و سایر ارگانهای دولتی است.

حزب کمونیست کارگری از مبارزه حق طلبانه کارگران سد گتوند علیا قاطعانه حمایت میکند و آنان را به اتحاد و یکپارچگی صفوف خود و برپائی هرروزه مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه خود فرامیخواند. حزب همچنین از خانواده های کارگران و سایر مراکز کارگری و مردم آزادیخواه منطقه بویژه شهرهای گتوند، شوشتر و دزفول میخواهد که قاطعانه از مبارزه و خواست های بحق کارگران سد گتوند علیا پشتیبانی میکنند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ فوریه ٢٠٠٨، ٢٩ بهمن ١٣٨٦


اطلاعیه شماره یک مورخ ٢٢ بهمن:

تجمع اعتراضی و اعتصاب ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا

کارگران در مقابل بی اعتنائی مسئولین درها را شکستند و وارد محوطه دفتر مرکزی شرکت شدند

بنا به گزارشات رسیده به حزب کمونیست کارگری، روز شنبه ٢٠ بهمن بیش از ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا در اعتراض به توطئه تعطیلی شرکت و نپرداختن دستمزدها، دست به تجمع اعتراضی زده و اعتصاب نا محدودی را آغاز کردند.

شرکت سپاسد از حدود یکماه پیش ابتدا یکساعت از شیفت شب کم کرده و شام کارگران را نیز قطع کرد. بدنبال اعتراض کارگران، شیفت شب را کاملا تعطیل کردند و به شیفت صبح نیز اعلام کردند که از این پس فقط یک شیفت کاری کافی است و کارگران یک هفته در میان سر کار بیایند و از اول اسفند هم کار بطور کلی تعطیل میشود. اما کارگران تسلیم کارفرما نشده و در تجمع ٢٠ بهمن که از ساعت هفت و نیم صبح تا یک بعداز ظهر ادامه داشت، خواهان مذاکره با کارفرما شدند و بدین منظور جلوی در ورودی شرکت آب و نیرو تجمع کردند. اما کارفرما که از قبل در را قفل کرده بود حاضر به باز کردن در نشد و کارگران خشمگین در حالیکه یک صدا فریاد میزدند: معنوی فر بیا بیرون و معیشت، زندگی حق مسلم ماست، در ورودی را شکستند و پنجره اتاق حراست را که به در متصل بود نیز شکستند و وارد محوطه دفترمرکزی شرکت شدند.

کارگران همچنین با ایجاد راه بندان خودروهای شرکت و سرویسها ی ایاب و ذهاب را متوقف کردند. تعدادی دیگر از کارگران محل تفریحگاه مهندسین و مسئولین شرکت را تحت کنترل گرفتند تا مانع فرار آنها با قایق شوند. اقدام کارفرما برای مرعوب ساختن کارگران از طریق نصب دوربین مدار بسته با بی اعتنائی آنان مواجه شد. بدین ترتیب کارگران کنترل اوضاع را بدست گرفتند و مصممانه به اعتصاب خود ادامه دادند تا اینکه معنوی فر رئیس شرکت آب و نیرو سپاسد تسلیم کارگران شد و پس از یکساعت به میان کارگران آمد و اعلام کرد که در حال تماس با وزارت نیرو است تا برای رسیدگی به مشکل کارگران به شرکت بیایند. بالاخره شمسائی نماینده وزارت نیرو در جمع کارگران حاضر شد و به صحبت در میان کارگران پرداخت. کارگران متوجه حرافی های او شدند و همهمه آنها مانع صحبت او شد. یکی از کارگران فریاد زد: حرفهای شما برای ما کرایه خانه نمیشود، پول قبض آب و برق و گاز نمیشود. سایر کارگران نیز شروع به اعتراض به شمسائی کردند و او ناگزیر شد که با خواست کارگران شفاها موافقت کند. اما کارگران اعلام کردند تا عملی نشدن مطالباتشان به اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

روز ٢١بهمن ماه کارگران سر کار حاضر شده و به اعتصاب ادامه دادند. مزینی رئیس شرکت مهندسی سپاسد از کارگران خواست به اعتصاب خود پایان دهند و آنان را به آرامش دعوت کرد. وی حاضر نشد وعده های شمسائی را تائید کند و اظهار داشت که از اول اسفند کار به مدت نامعلومی تعطیل میشود و امکان دارد از آنها در پروژه های دیگر نظیر سد رودبار لرستان دعوت بکار شود . کارگران که متوجه فریبکاری کارفرما و پیمانکار شدند به اعتراض پرداختند که موجب درگیری شده و طی آن یکی از مهندسین شرکت مصدوم گردید. کارگران با پافشاری بر ادامه اعتراضات خود، در ساعت ١١ شرکت را ترک کردند.

کارگران نیمی از دستمزد آذرماه و دوماه دی و بهمن را طلب دارند و خواهان دریافت عیدی و پاداش هستند. کارگران همچنین به تعطیلی کار بشدت معترضند و خواهان ادامه کار شرکت در شیفت های صبح و بعدازظهر هستند.

لازم به ذکر است که سد گتوند علیا دراستان خوزستان ٣٠ کیلومتری شمال غربی شهرستان شوشتر و در ١٢ کیلومتری شهر گتوند واقع شده است. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بعنوان کارفرما وشرکت مهندسی مهاب قدس با همکاری شرکت فرانسوی کویینه بلیه بعنوان مشاور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء­ شرکت مهندسی سپاسد بعنوان پیمانکار از اول مهرماه سال ٨٠ انجام این پروژه را آغاز کرده اند.

حزب از مبارزه حق طلبانه کارگران سد گتوند علیا با تمام قوا حمایت میکند و آنان را به اتحاد و یکپارچگی صفوف خود و برپائی هرروزه مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه خود فرامیخواند. حزب همچنین بر نقش و اهمیت شرکت همسران و اعضای خانواده کارگران و پشتیبانی کارگران و مردم آزادیخواه منطقه بویژه شهرهای گتوند، شوشتر و دزفول در موفقیت مبارزه کارگران شرکت سپاسد تاکید میکند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ فوریه ٢٠٠٨، دوشنبه ٢٢ بهمن ١٣٨٦

بیانیه در باره صدور و اجرای احکام شلاق و جریمه در مورد کارگران شرکت کننده در مراسم اول ماه مه

دیروز مورخه 27/11/1386 صدیق امجدی یکی از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در سنندج را با حکم دادگاه تجدید نظر استان کردستان زیر ضربات تازیانه گرفتند و مبلغ شصت و پنج هزار تومان جریمه از وی به جرم شرکت در مراسم روز جهانی کارگر دریافت کردند*. این حکم وحشیانه و قرون وسطایی در باره یازده نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در سنندج، توسط بیدادگاه استان کردستان صادر شده و قرار است آنرا در باره همه این کارگران به اجرا بگذارند.این حکم مهرورزان بربریت سرمایه است که بر گرده کارگران فرود می آید و نان شب خانواده های کارگری را به عنوان جریمه از سفره خالی آنان بیرون می کشد تا طوق بردگی مطلق را بیش از پیش بر گرده کارگران محکم تر کرده و جرات هر گونه اعتراضی را از آنان سلب نمایند.محکوم کردن کارگران به شلاق و جریمه، به جرم شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، آنهم در شرایطی که بر گزاری مراسم این روز در تمامی نقاط جهان یکی از بدیهی ترین حقوق کارگران تلقی میشود، قبل از هر چیز بیانگر وحشت کار بدستان بورژوازی از جنبش رو به رشد کارگری در ایران است که امروزه پا به میدان گذاشته و مصمم است تا بساط بردگی و استثمار را بر چیند.بی تردید صدور و اجرای چنین احکامی نه تنها ما کارگران را در راه رسیدن به مطالبات انسانی مان ساکت نخواهد نمود بلکه روز بروز بر عمق نفرت و کینه ما از وضعیت موجود خواهد افزود و عزم ما را در پایان دادن به این همه ستم و بربریت جزم تر خواهد کرد. اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار با ابراز انزجار عمیق از اجرای حکم شلاق و جریمه در مورد صدیق امجدی، آنرا قویا محکوم میکند و در راستای اقدامات اعتراضی خود نسبت به اجرای حکم شنیع شلاق در مورد کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه شهر سنندج، مصرانه از همه کارگران، نهادها، شخصیتها و سازمانهای کارگری و حقوق بشری در ایران و سراسر جهان میخواهد تا با اعتراضی گسترده، خواهان توقف فوری و لغو احکام قرون وسطایی شلاق و جریمه نسبت به کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در شهر سنندج شوند.
* در حکم دادگاه تجدید نظر برای هر یازده نفر مبلغ کل جریمه دویست هزار تومان به جای 91 روز زندان می باشد. در مورد صدیق امجدی با توجه به اینکه نامبرده مدت 9 روز در بازداشت بوده است به ازای هر روز بازداشت 15000 تومان از جریمه کم کرده و به این ترتیب مبلغ شصت و پنج هزار تومان از وی دریافت نموده اند.
اتحاديه سراسري كارگران اخراجي و بيكار - 28 بهمن 1386
k.ekhraji@gmail.com

پیام کمیته همبستگی بین المللی کارگری به تشکلات کارگری و مردم آزاده جهان درباره صدیق امجدی فعال اول مه سنندج

International Labour Solidarity Committee of theWorker-communist Party of Iran

May Day activist fined and whipped in Iran10 others await a similar fate


18 Feb 2008

Seddigh Amjadi, one of the workers detained at last year’s May Day ceremonies in the city of Sanandaj, has been fined and whipped, according to a report by the National Union of Dismissed and Unemployed Workers in Iran (Ettehadiye e Sarasari e Kargaran e Ekhraji va Bikaar www.ettehade.net).On Saturday 16 February, while reporting to Branch 2 of the Court of Administration of Sentences, Seddigh Amjadi was detained on the order of the judge and given 10 strikes of the lash on the spot. His wife was ordered to pay 65,000 Tomans in fine.
In a statement, WPI strongly condemned this barbaric act and called on people in Iran and around the world to protest in the strongest possible terms against this medieval savagery.
Amjadi has already spent 9 days in prison following his arrest last year.
The sentence against Amjadi came in a ruling by the Appeals Court of the Kurdistan Province against 11 worker activists arrested in last year’s May Day in the city of Sanandaj. All but one of the workers were sentenced to fines and lashes. Abbas Andaryani was ordered to pay fines. The 11 workers are:

1- Seddigh Amjadi (fine and lashes)2- Abbas Andaryani (fine)3- Tayyeb Chatani (fine and lashes)4- Fares Gavilian (fine and lashes)5- Habibollah Kale Kani (fine and lashes)6- Eghbal Latifiollah (fine and lashes)7- Tayyeb Mollaee (fine and lashes)8- Yadollah Moradi (fine and lashes)9- Mahiyoddin Rajabi (fine and lashes)10- Khaled Savari (fine and lashes)11- Seddigh Sobhani (fine and lashes)
Following the brutal whipping of Amjadi, it is feared that the sentences against the other workers may be carried out any time soon.
To condemn the sentences and stop this outrage, please send your letters of protest to the Islamic Republic government in Iran:
Supreme Leader:Ayatollah Seyed Ali Khamenei Office of the Supreme LeaderIslamic Republic Street Shahid Keshvar Doust Street Tehran, IranEmail: info@leader.ir
The President:Mahmoud Ahmadinejad The Presidency Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection Tehran, Iran Email: dr-ahmadinejad@president.ir
The Head of the Judiciary:Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi Office of the Head of the Judiciary Pasteur St.,Vali Asr Ave., South of Serah-e Jomhouri, Tehran, IranEmail: info@dadgostary-tehran.ir
Please send a copy to WPI’s International Labour Solidarity Committee for info.
www.kargaran.org www.wpiran.org www.rowzane.com
International Labour Solidarity Committee of the Worker-communist Party of Iran (ILSC-WPI)
Head office:Co-ordinator: Shahla Daneshfar shahla_daneshfar@yahoo.com Public Relations: Bahram Soroush bahram.soroush@gmail.comAround the world:Australia: Arsalan Nazeri ilscaustralianb@optusnet.com.au Belgium: Hossein Pishehesan workersiniran_belgique@yahoo.fr Canada: Mehran Mahbobi workersiniranca@yahoo.ca Finland: Abdol Golparian workers_iniran@yahoo.com Germany: Reza Nouri workeriniran_de@yahoo.de Norway: Saber Rahimi workeriniran@yahoo.no Sweden: Mamad Amiri workersiniran_se@yahoo.se UK: Shiva Mahbobi workersiniranuk@yahoo.com

اعتراضات كارگری به دستمزدهای پرداخت نشده/ بیكارسازی های دسته جمعی/ اخراج كارگران به جرم شركت در اعتصاب

تجمع اعتراضی كارگران سراب بافت در مقابل مجلس
بنابه اخبار رسیده، تعدادی از كارگران كارخانه سراب بافت روز ٢٣ بهمن ماه در اعتراض به عدم دریافت ١٧ ماه دستمزد، در برابر مجلس اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران كه خود را نمایندگان همه كارگران این كارخانه معرفی كردند، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند و ادعای مدیریت مبنی بر ورشكستگی كارخانه را دروغ خواندند.

٨٠٠ كارگر كارخانه كمیاك قروه كار خود را از دست دادند
بنابه خبری كه اقبال رضائی، یكی از فعالین كارگری در كردستان در اختیار مطبوعات قرار داده است، كارخانه تولیدی گونی بافی كمیاك تعطیل شده و ٨٠٠ تن از كارگران این كارخانه شغل خود را از دست داده اند. او گفته است كه وضعیت واحدهای دیگر تولیدی در استان كردستان نیز بحرانی است و در صورت عدم رسیدگی دولت، آنها نیز به تعطیلی كشیده خواهند شد.

كارگران كارخانه كارا صنعت امین كردستان بیكار شدند
بنابه خبر دیگری كه اقبال رضایی در اختیار خبرگزاری ها قرار داده است، كارخانه كارا صنعت امین كردستان، كه ظروف یكبار مصرف تولید می كرد، تعطیل شد و كلیه كارگران آن شغل خود را از دست دادند. دلیل تعطیل این کارخانه عدم تهیه مواد اولیه عنوان شده است.

بیكارسازی هزاران كارگر بر اثر تعطیلی كارخانه قند قهستان
بنابه اخبار رسیده، هزاران تن از كارگران و كشاورزان شهر اسدیه خراسان با تعطیلی كارخانه قند قهستان بیكار شده اند. كارگران در این خصوص گفته اند كه دستمزدهای ٢۵٠ نفر از كارگران بیش از ٤ ماه است پرداخت نشده است.

اعتصاب كارگران سد گاوشان كامیاران همچنان ادامه دارد
همچنانكه در اطلاعیه مطبوعاتی روز ٢٣ بهمن به اطلاع رساندیم، كارگران سد گاوشان كامیاران روز ٢١ بهمن ماه در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزدهای خود، دست به اعتصاب زده بودند و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه خود شده بودند. بنابه خبر دیگری كه در روز ٢۵ بهمن منتشر شده است، كارگران همچنان در اعتصاب بوده و بر خواست پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده خود تاکید میکنند. كارفرما در جواب كارگران اعلام كرده است كه توان پرداخت دستمزد را ندارد.

اخراج كارگران به جرم شركت در اعتراضات كارگری
بنابه خبری كه روز ٢٦ بهمن ماه از شهرستان مرودشت منتشر گردیده بود، اداره كار این شهرستان برای ٤٠ كارگر قراردادی كارخانه آزمایش، به دلیل شركت در اعتصاب ١٠ روزه این شركت حكم اخراج صادر كرده است. این كارگران از طرف كارفرما بعنوان خاطی معرفی شده بودند و در جلسه هیأت تشخیص اختلافات اداره كار مرودشت نیز به دلیل شركت در اعتصاب و ترك كار خود مجرم شناخته شده و رأی بر علیه آنها صادر شده بود. كارگران همراه با ٤٠٠ نفر دیگر از كارگران این كارخانه، در اعتراض به عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل و نیز عدم امنیت شغلی خود در پائیز امسال دست به اعتراض زده بودند. لازم به یادآوری است كه این اعتصاب با تعهد كارفرما به برآورده كردن خواسته های كارگران پایان یافته بود.

راهپیمایی و تجمع كارگران كارخانه پوشینه بافت
بنابه اخبار رسیده، كارگران كارخانه پوشینه بافت قزوین روز ٢٧ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود، در مقابل فرمانداری شهرستان البرز تجمع كردند. كارگران از محل كارخانه به سوی فرمانداری البرز راهپیمایی كرده و با تجمع در مقابل فرمانداری، خواهان رسیدگی به مطالبات خود كه شامل ٤ ماه حقوق پرداخت نشده در سال جاری و مزایای ٣ سال گذشته است، شدند.

تجمع اعتراضی كارگران شركت زلال موج همدان
بنابه خبری كه روز ٢٧ بهمن منتشر شده است، دهها تن از كارگران شركت زلال موج همدان طی روزهای گذشته در مقابل شركت شهركهای صنعتی همدان دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. این كارگران ۵ ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده اند.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ فوریه ٢٠٠٨، ٢٨ بهمن ١٣٨٦

متن کامل حکم شعبه چهارم دادگاه تجديد نظر استان کردستان در باره يازده نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سنندج

کلاسه پرونده : 86/904 شماره دادنامه 1116 تاریخ : 17/9/86 مرجع رسیدگی : شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستانتجدیدنظر خواه : 1- فارس گویلیان فرزند محمد 2- عباس اندریانی فرزند عبدالباقی 3- صدیق امجدی فرزند محمد 4- طیب چتانی فرزند صدیق 5- یدالله مرادی فرزند حبیب الله 6- طیب ملایی فرزند محمد علی 7- اقبال لطیفی فرزند حبیب الله 8- حبیب الله کله کانی فرزند عبدالله 9- صدیق سبحانی فرزند علی 10- محی الدین رجبی فرزند رحمت 11- خالد سواریهمگی با وکالت سید مهدی حسینی – سنندج خیابان پاسداران ساختمان نیکان - شماره 17
تجدیدنظر خوانده : دادسرای عمومی و انقلاب سنندج تجدیدنظر خواسته : دادنامه شماره 639 -24/4/86 و 911 – 31/5/86 صادره در پرونده کلاسه 86/302 و 86/822 شعبه 104 دادگاه عمومی جزایی سنندج گردشکار : پس از ارجاع و وصول پرونده به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق اینک در وقت فوق العاده و شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تشکیل است پس از قرائت گزارش و بررسی محتویات پرونده و مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.رای دادگاهتجدید نظر خواهی آقای سید مهدی حسینی به وکالت از آقایان طیب ملائی ،خالد سواری ، طیب چتانی ، یدالله مرادی ، اقبال لطیفی ، صدیق سبحانی ، صدیق امجدی، فارس گویلیان ، محی الدین رجبی ، حبیب الله کله کانی، نسبت به دادنامه شماره 639- 24/4/86 شعبه 104 دادگاه جزایی سنندج که بموجب آن موکلینش به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی و ایجاد وکالت غیر متعارف و جنجال و هیاهو به تحمل 91 روز حبس محکوم گردیدند وارد نیست زیرا تحقیقات دادگاه نخستین نشان می دهد که آنان مرتکب بزه انتسابی شده اند و دلیل که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته ایجاد نماید به این دادگاه ارائه نداده اند اما این دادگاه کیفر حبس تعیین شده را متناسب ندانسته به استناد بند 2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت حبس هر یک از متهمان را به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی تبدیل می نماید. شلاق به قوت خود باقی است . تجدیدنظر خواهی آقای عباس اندریانی نسبت به دادنامه شماره 639- 24/4/86 همان دادگاه که بموجب آن به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل 91 روز حبس محکوم گردیده رد شده است نیز متکی به دلیلی نیست و رای دادگاه نخستین بر اساس موازین قانونی صادر گردیده اما این دادگاه کیفر تعیین شده را متناسب نداسته و به استناد بند 2 ماده 3 قانون فوق الذکر کیفر تعیین شده پرداخت دو میلیون ریال جزایی نقدی تبدیل می نماید.بنابراین ضمن رد تجدیدنظرخواهی به استتناد ماده 250 و 257 قانون آئین دادرسی کیفری دادنامه تجدیدنظر خواسته را با اصلاح بعمل آمده تأیید می گردد. این رای قطی است. /م
مستشاران دادگاه جوهری صادقی
اتحاديه سراسري كارگران اخراجي و بيكار - 27 بهمن 1386
www.ettehade.net

جمهوری اسلامی صدیق امجدی فعال اول مه سنندج را شلاق زد

"اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" (http://www.ettehade.net) روز ٢٧ بهمن ماه طی اطلاعیه ای از جریمه و شلاق خوردن صدیق امجدی، یكی از كارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه ١٣٨٥ در سنندج خبر داد. صبح روز ٢٧ بهمن ماه صدیق امجدی جهت اطلاع از حكمی كه به خانواده اش داده بودند به دادگاه شعبه دوم اجرای احكام در سنندج مراجعه می كند كه به محض مراجعه به دستور قاضی شعبه احكام وی را بازداشت كرده و همانجا ١٠ ضربه شلاق به او می زنند و همسر وی را مجبور به پرداخت مبلغ ٦۵ هزار تومان جریمه می كنند. صدیق امجدی در جریان برگزاری مراسم سال گذشته اول ماه مه سنندج دستگیر شده بود و ٩ روز را نیز در زندان به سر برده بود.

این پاسخ حکومت اوباش اسلامی به کارگران حق طلب است. این پاسخ حکومتی است که قادر به تامین کوچکترین خواست ها و مطالبات کارگران و مردم نیست. شلاق زدن کارگران به جرم شرکت در اول مه، نشانه وحشت حکومت از کارگران و تجمعاتشان است. میدانند که جامعه تشنه عدالت و رفاه و آزادی است و برای تحقق مطالبات خود و رهائی از این جهنم به حرکت درآمده است. میخواهند با زندان و جریمه و شلاق و شکنجه، مردم را تسلیم کنند اما مدتها است که مردم عزمشان را برای به گور سپردن حکومت اوباش سرمایه داران نشان داده اند. اعتصابات و اعتراضات هرروزه کارگران و بخشهای مختلف جامعه نشانه کوتاه نیامدن مردم و تسلیم نشدن به این شرایط است. جانوران اسلامی با این جنایت، پرونده سیاه و جنایتکارانه خود را سنگین تر کردند.

حزب كمونیست كارگری این عمل شنیع و قرون وسطائی جمهوری اسلامی را شدیدا محكوم میکند و از همه کارگران و همه مردم آزادیخواه در ایران و در سراسر جهان میخواهد كه این عمل جمهوری اسلامی را بی پاسخ نگذارند و آنرا با تمام قوا محکوم کنند. موج اعتراض به جمهوری اسلامی باید چنان قدرتمند و گسترده باشد که نتواند به این عمل وحشیانه و کثیف خود ادامه دهد. حزب کمونیست کارگری از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ فوریه ٢٠٠٨، ٢٧ بهمن ١٣٨٦

صدیق امجدی یکی از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در سنندج را جریمه و ده ضربه شلاق زدند

صدیق امجدی یکی از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه در سنندج امروز صبح جهت اطلاع از حکمی که بطور غیر رسمی به خانواده اش داده بودند به دادگاه شعبه دوم اجرای احکام در سنندج مراجعه کرد. به محض مراجعه نامبرده به دستور قاضی شعبه احکام وی را بازداشت و همانجا ده ضربه شلاق به او زدند و همزمان همسر وی را وادار کردند تا مبلغ دویست هزار تومان جریمه را بپردازد. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه نامبرده 9 روز در زندان بوده است به ازای هر روز بازداشت 15000 هزار تومان از مبلغ کل جریمه را کسر و به این ترتیب همسر وی 65000مبغ تومان به عنوان الباقی جریمه را پرداخت کرده است.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار این عمل شنیع و قرون وسطایی بیدادگاه سنندج را بشدت محکوم میکند و تلاش خواهد کرد تا با طرح این مسئله در یک بعد وسیع در سطح داخلی و بین اللملی و طرح شکایت در سازمان بین المللی کار، عاملین و آمرین چنین احکامی را برای همیشه منزوی و رسوا سازد.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 27/11/1386
www.ettehade.net
k.ekhraji@gmail .com


خبر فوری
دادگاه شعبه 2 اجرای احکام درسنندج حکم جلب یکی از کارگران شرکت کننده در مراسم اول
ماه مه را برای اجرای حکم 91 روز زندان و ده ضربه شلاق صادر کرد


دادگاه شعبه 2 اجرای احکام درسنندج حکم جلب یکی از کارگران شرکت کننده در مراسم اول ماه مه را برای اجرای حکم 91 روز زندان و ده ضربه شلاق صادر کرد
بنا بر اخبار رسیده به اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، دادگاه اجرای احکام شعبه 2 درسنندج، حکم جلب یکی از کارگران شرکت کننده در مراسم اول ماه مه را برای اجرای حکم 91 روز زندان و ده ضربه شلاق به خانواده این کارگر ابلاغ کرده است.
با توجه به اینکه قبلا اعلام شده بود که دادگاه تجدید نظر برای هر یک از این کارگران به جای احکام زندان و شلاق، مبلغ دویست هزار تومان جریمه نقدی صادر کرده است، ابلاغ این حکم به خانواده یکی از این کارگران در حال حاضر در هاله ای از ابهام قرار دارد و برای روشن شدن مسئله قرار است این کارگران فردا صبح به وکیل خود در سنندج مراجعه نمایند تا بطور دقیق تری از این مسئله آگاهی یابند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
26/11/1386
www.ettehade.net
k.ekhraji@gmail.com

Friday, February 15, 2008

اعتصاب كارگران نساجی پاكریس سمنان كارفرما كارگران را تهدید به سركوب كرد

بنابه اخبار منتشر شده در روز ٢٤ بهمن ماه، كارگران نساجی پاكریس سمنان، یك هفته است در اعتصاب به سر می برند. كارگران دلیل اعتصاب خود را پرداخت نشدن مطالبات خود كه شامل ٨ ماه حقوق پرداخت نشده و بن كارگری سالهای ٨٤ تا ٨٦ و بخشی از عیدی و پاداشت سال گذشته است، عنوان كرده اند.

روز ٢٣ بهمن یكی از مدیران این كارخانه با حضور در جمع كارگران اعتصابی، از آنها خواست به اعتصاب خود پایان داده و بر سر كار خود برگردند. او همچنین وعده داد كه اگر كارگران همین امروز به سر كار خود برگردند، تا پایان سال یك ماه حقوق آنها را پرداخت خواهد كرد؛ اما كارگران مصمم بودند كه اعتصاب خود را تا تحقق همه مطالبات خود ادامه دهند. مدیریت کارگران را تهدید کرد كه اعتصاب غیرقانونی است و می تواند برای كارگران زیانبار باشد.

معنی این حرف کارفرما را همه میدانند. دارد نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را به رخ کارگران میکشد، اخراج را به یادشان میاورد. سرکوب، این حربه سرمایه داران و دولت کثیفشان را به رخ کارگران میکشد.

حزب كمونیست كارگری از همه مردم بویژه کارگران و مردم سمنان میخواهد که تهدید کارفرمای پاکریس را بی جواب نگذارند و به شکل که میتوانند درمقابل تهدید او عکس العمل نشان دهند. باید از سراسر کشور موجی از نامه اعتراضی به کارفرما و همبستگی با کارگران به این کارخانه سرازیر شود. در شهر سمنان میتوان کمیته های همبستگی با کارگران پاکریس تشکیل داد و جواب دندان شکنی به کارفرمای مرتجع و کثیف پاکریس داد. خانواده های کارگران پاکریس باید متحد و یکپارچه در کنار کارگران به میدان بیایند و شهر را از اعتصاب کارگران، از خواستهای بحق شان و از تهدید کارفرما خبر کنند و علیه کارفرما به میدان آورند.

از مبارزه حق طلبانه کارگران نساجی پاكریس سمنان باید حمایت کرد. حزب کارگران پاکریس را به برگزاری مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه و پیگیری مطالباتشان فرامیخواند. حزب همچنین بر نقش و اهمیت شرکت همسران و اعضای خانواده کارگران و پشتیبانی کارگران و مردم آزادیخواه سمنان در موفقیت مبارزه کارگران تاکید میکند. حزب تهدید كارفرما به سركوب كارگران را قویا محكوم میكند و از كارگران میخواهد كه با اتحاد و یكپارچگی صفوف خود، هر گونه توطئه و دست درازی كارفرما علیه خود را در هم بشكنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ فوریه ٢٠٠٨، ٢٤ بهمن ١٣٨٦

اخبار اعتراضات کارگری

خبر دو اعتراض در پتروشیمی های عسلویه
اعتراض كارگران نساجی خوی و نساجی درخشان یزد به عدم پرداخت دستمزدها
مرگ كارگر دیگری در حین كار
قطع گاز ٦٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد
كارگران نساجی خوی مجددا در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند
بنا به گزارشات رسیده، كارگران نساجی خوی روز دوشنبه ١۵ بهمن ماه در مقابل فرمانداری خوی دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران كه ماههاست بیكار شده و قبلا بارها در اعتراض به بلاتكلیفی خود در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زده بودند، بار دیگر در مقابل این ارگان دولتی تجمع كرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. كارگران برای ساعاتی بلوار مقابل فرمانداری را مسدود كردند كه با دخالت و سركوب نیروهای انتظامی و ضرب و شتم كارگران به پایان رسید.
تجمع اعتراضی كارگران كارخانه نساجی یزد به ٢٠ ماه نگرفتن حقوق
كارگران كارخانه نساجی درخشان یزد كه سابقه كاری بین ١٩ تا ٢٧ سال دارند، صبح روز ٢٠ بهمن ماه در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه ٢٠ ماهه خود، در مقابل این كارخانه تجمع اعتراضی برپا كردند.
اعتصاب كارگران شركت كافن عسلویه
"اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" با انتشار اطلاعیه‌ای در روز ١٩ بهمن از اعتصاب چهارروزه كارگران شركت كافن در عسلویه خبر داده است. بخشی از كارگران شركت كافن از پیمانكاران پتروشیمی مروارید در منطقه عسلویه، در اعتراض به عدم پرداخت ٧ ماه دستمزد، از روز ١٦ بهمن ماه دست به اعتصاب زدند. كارگران با بستن در ورودی كارگاه از تردد خودروها به داخل کارگاه، به غیر از آمبولانسها و ماشینهای آتش نشانی، جلوگیری كردند. این اطلاعیه خبر میدهد كه بلافاصله نیروهای سركوبگر رژیم، از جمله عوامل اطلاعات رژیم سر میرسند و از كارگران میخواهند كه از اعتصاب دست كشیده و راه تردد ماشینها را باز كنند كه كارگران وقعی به آن ننهاده و تا آخر وقت همچنان راه را بسته نگه داشته و حاضر به پایان دادن به اعتصاب خود نشدند. كارگران در آخر با مذاكره با كارفرما و نیروهای انتظامی رژیم با توافق بر بعضی از مطالبات كارگران موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند.
كارگران پتروشیمی كاویان در عسلویه دست به اعتصاب زدند
كارگران پتروشیمی كاویان عسلویه به دلیل عدم دریافت ٧ ماه از دستمزدهایشان، از صبح روز ٢٠ بهمن ماه دست به اعتصاب زده و از محل كارشان به طرف خوابگاههای خود در كمپ كرمانشاهان راهپیمائی كردند. نیروهای انتظامی رژیم دخالت كرده و به كارگران اعتصابی اجازه ورود به خوابگاههای دیگر كه در آن زندگی نمی كردند، ندادند. بنا به خبری که در این زمینه منتشر شده است، كمپ كرمانشاهان محل خوابگاه كارگران پتروشیمی هاست كه خوابگاه كارگران اعتصابی شركت كافن نیز در همان كمپ است.
قطع گاز ٦٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد
روز ٢٠ بهمن ماه، با قطع گاز در واحد تولیدی مجموعه لوله گستر اسفراین در استان خراسان شمالی، این كارخانه تعطیل شد و اکنون دو ماه است كه تولیدی نداشته و تمامی ٦٠٠ كارگر این واحد خانه نشین شده اند. قبلا نیز به اطلاع رساندیم كه چندین هزار كارگر كوره پزخانه های استان تهران و پاكدشت به دلیل قطع گاز از كار بیكار شده اند.
مرگ كارگر دیگری در حین كار
بنا به خبری كه سایت "دسترنج" روز ١٧ بهمن ماه منتشر كرده بود، یكی از كارگران اپراتور جرثقیل، بر اثر سقوط این جرثقیل از ارتفاع ٤٣ متری در شمال شرق تهران، جان خود را از دست داد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ فوریه ٢٠٠٨، ٢١ بهمن ١٣٨٦

اخبار کارگری

یكی دیگر از اعضای سندیكای شركت واحد احضار شد
اعتراض كارگران در كامیاران، اشنویه و قزوین به عدم پرداخت دستمزدها


عطا باباخانی به بازپرسی شعبه ١ ویژه امنیت احضار شد
سندیكای شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز ٢١ بهمن با انتشار اطلاعیه ای، از احضار یكی دیگر از اعضای خود، عطا باباخانی، راننده منطقه شش شركت واحد و بازرس سندیكای كارگران شركت واحد، خبر داد. عطا باباخانی طی احضاریه ای كتبی كه به دستش رسیده است، باید تا تاریخ ٢٣ بهمن ماه خود را به بازپرسی شعبه ١ ویژه امنیت معرفی كند.

اعتصاب كارگران سد گاوشان كامیاران
بر اساس اخبار دریافتی، كارگران بخش تونل هلتوشان و تانكش سد گاوشان كامیاران، روز ٢١ بهمن ماه و در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد، دست به اعتصاب زده و خواستار پرداخت مطالبات خود از سوی كارفرمایان شدند.

اعتصاب كارگران شركت گلوكز اشنویه
بنابه گزارشات رسیده، كارگران شركت گلوكز در شهرستان اشنویه كه ٦ ماه حقوق و دستمزدی دریافت نكرده اند، صبح روز ٢٠ بهمن دست به اعتصاب زده و خواهان پرداخت فوری طلب های خود شدند.

تجمع اعتراضی كارگران روكش چوبی قزوین
بنابه گزارشات رسیده، كارگران كارخانه روكش قزوین كه ٦ ماه است حقوقی دریافت نكرده اند، با ارسال نامه به استانداری قزوین، به این مساله اعتراض کرده و خواهان رفع فوری مشكلات خود شدند. سایت "دسترنج" خبر داد كه این كارگران روز ٢٢ بهمن ماه در محل ساختمان خانه كارگر، که یك نهاد دولتی است، دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان دریافت حقوق معوقه و از سر گرفتن خط تولید كارخانه شدند.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ فوریه ٢٠٠٨، ٢٣ بهمن ١٣٨٦

Saturday, February 9, 2008

کميته همبستگي بين المللي کارگري از کارزار جهاني ٦ مارس در همبستگي با کارگران ايران استقبال ميکند

از کميته همبستگي بين المللي کارگري) (WPI
به فدراسيون جهاني حمل و نقل (آي.تي.اف)٬ کنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي کارگري (آي.تي.يو.سي) و فدراسيون اتحاديه هاي جهاني

دوستان عزيز!
از فراخوان شما به اقدامي جهاني در همبستگي با کارگران ايران و براي آزادي منصور اسانلو و محمود صالحي از زندان استقبال ميکنيم. اقدام شما به اعتراضي جهاني در ٦ مارس فرصتي خواهد بود که کارگران در ايران با پشتيباني و حمايت بين المللي نه تنها موفق به آزاد کردن کارگران زنداني٬ منصور اسانلو و محمود صالحي شوند٬ بلکه بتوانند رژيم اسلامي را در سرکوب اعتراضات کارگران و کل جامعه عقب برانند. بدنبال يک کارزار جهاني قدرتمند٬ بدون شک کارگران در ايران در موقعيت بسيار مساعد تري براي پيگيري همه خواستهاي خود قرار ميگيرند. ما از هم اکنون به استقبال اين روز ميرويم و از همه کارگران و انسانهاي آزاديخواه در ايران و در سراسر جهاني ميخواهيم که وسيعا به اين کارزار جهاني بپيوندند.

امروز در ايران خواستهاي مشترکي مبارزات بخشهاي مختلف جامعه را به هم پيوند ميدهد و زندان يک ابزار مهم سرکوب در دست جمهوري اسلامي براي عقب راندن کل اين مبارزات است. حتما اطلاع داريد که هم اکنون علاوه بر کارگران٬ بيش از ٤٠ دانشجو در زندان رژيم اسلامي بسر ميبرند. ما تلاش خواهيم کرد که ٦ مارس روز اقدامي جهاني در همبستگي با کارگران در ايران را٬ که از سوي شما فراخوان داده شده است٬ به روز اعتراضي گسترده براي آزادي کارگران٬ دانشجويان و همه زندانيان سياسي از زندان تبديل کنيم. ما به مناسبت اين روز بر خواستهاي زير تاکيد داريم:

١­ آزادي فوري و بدون قيد و شرط منصور اسانلو٬ محمود صالحي٬ دانشجويان دستگير شده و همه زندانيان سياسي. جان محمود صالحي در خطر است و بايد فورا تحت پوشش درماني قرار گيرد.

٢- ما خواهان توقف فشار و تهديد بر روي فعالين کارگري٬ معلمان، زنان و رهبران اعتراضي بخش هاي مختلف جامعه و باطل شدن تمامي پرونده هائي هستيم که از سوي اطلاعات رژيم اسلامي براي آنان تشکيل شده است.

٣- حق تشکل٬ حق اعتصاب و آزادي بيان و تظاهرات٬ حقوق پايه اي کارگران و همه مردم است و ما بر روي اين خواستها و تحميل آنها بر جمهوري اسلامي پافشاري ميکنيم.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري
بهرام سروش- مسئول روابطه عمومي
٨ فوريه ٢٠٠٨- ١٩ بهمن ١٣٨٦

روز اقدام جهانى با كارگران ايران

از: فدراسیون جهانی حمل و نقل (ITF )

به: تمامی سازمان های عضو

شماره: 24/A .3/2003

تاریخ : 2008 31 January (11 بهمن 1386 )

موضوع : 6 March 2008( 16 اسفند 1386) – روز اقدام جهانی در همبستگی با کارگران ایرانی

یاران گرامی

بیشتر از 200 روز از زمانیکه منصور اسانلو در ژوئن 2007 ربوده و به زندان اوین فرستاده شد، می گذرد. فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی.تی.اف) و وابستگانش، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی.تی.یو.سی) و اعضایش، و همکاران در فدراسیون اتحادیه های جهانی، کارزاری را به همراه یکدیگر برای آزادی وی و پیشبرد و ارتقاء حقوق کارگران در ایران به راه انداخته اند. همچنین محمود صالحی، یکی از رهبران برجسته اتحادیه کارگری در کردستان، از ماه مارس 2007 تاکنون در زندان بسر می برد.

در ماه اوت 2007، یک ماه بعد از ربودن و بازداشت منصور اسانلو، آی.تی.اف و آی.تی.یو.سی. یک "روز اقدام" در پاسخ به دستگیری غیرقانونی او برای بار سوم توسط مقامات ایرانی، سازماندهی کردند. از آن زمان تا کنون، کارزار فعالیتها و قطعنامه ها ادامه پیدا کرده است. این اقدامات بر روی تارنمای کارزار شرح داده شده است.
www.freeosanloo.org

مردم درگوشه و کنار دنیا، در حال برپاکردن کارزار برای منصور اسانلو هستند؛ در ماه اکتبر 2007، رهبران اتحادیه کارکنان کشتیرانی اندونزی به تهران رفتند تا همبستگی شان را با منصور اسانلو و محمود صالحی و خانواده هایشان اعلام کنند؛ بخش کارگران بارانداز آی.تی.اف.، کارزار را تماماًً مورد تأئید قرار داد، از شرکت کنندگان در اجلاس اخیرحمل و نقل هوائی داخلی در قاهره خواسته شد تا دولتهای مربوطه شان را به حمایت از کارزار جلب کنند؛ و کمیته حمل و نقل شهری در اجلاس ژانویه 2008 فراخوانی برای اقدامات بیشتر داده است.
با این حال، هنوز اینطور بنظر میرسد که گویا در تهران گوش کسی به حرف ما بدهکار نیست. هیچ اقدام مثبتی از طرف حکومت ایران صورت نگرفته است. از این هم بدتر، هم محمود صالحی و هم منصور اسانلو از نظر سلامتی مشکلاتی دارند که نیاز به درمان در خارج از زندان دارند که مقامات ایرانی دائماً طفره میروند.

آی.تی.اف به همراه آی.تی.یو.سی. همه اعضاء را برای پیوستن به "روز اقدام جهانی در همبستگی با کارگران ایرانی" در روز 6 ماه مارس فرامی خواند. همانطور که اعضاء ما در بخش کارگران راه آهن آی.تی.اف. میدانند، که این روز سالگرد بالا بردن ایمنی خطوط راه آهن است که تظاهرات ها، گردهمائی ها و جلسات همگانی در دنیا برپا می شود.

آی.تی.اف به همراه آی.تی.یو.سی. همه اعضاء را برای پیوستن به "روز اقدام جهانی در همبستگی با کارگران ایرانی" فرامی خواند. بر پایه صحبتهای انجام شده با آی.تی.یو.سی.، ما احساس کردیم که یک اقدام در سطح جهانی قبل از انتخابات پارلمان و سال نو ایرانی پیام قدرتمندی را می رساند و بر روی آنها که مانع فعالیتهای جنبش اصیل کارگری در ایران می باشند، فشار می گذارد و به کسب آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی کمک می کند.

ما همه اعضاء را فرا می خوانیم تا ادارات مربوطه در دولت و سیاستمدارانی که قصد دیدار رسمی از ایران را دارند، به پشتیبانی از موردهای منصور اسانلو و محمود صالحی و ارتقاء و ترویج حقوق کارگران، جلب کنند. همچنین با هر هیئت نمایندگی ایرانی که به دلایل یا دیپلماتیک یا تجاری در حال بازدید از کشور شماهستند، باید برخورد شود و درباره این موارد و حقوق کارگران در ایران مذاکره و بحث شود.

در اطلاعیه قبلی، ما نمونه مطالب و مواد کارزار را برایتان فرستادیم. فیلم کوتاه "آزادی خواهد آمد ـ داستان منصور اسانلو" میتواند برای پیش بردن کارزار استفاده شود. این فیلم بر روی دی.وی.دی. چند زبانه (انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیائی و ژاپنی) در دسترس است. لطفاً با استفاده از فرم ضمیمه، به ما اطلاع دهید که چه مطالب و موادی را احتیاج دارید.

در زمانی نزدیک به روز تعیین شده، ما خلاصه ای از پیشنهادات و مطالب و مواد ترویجی و تبلیغی برای حمایت از فعالیتهای شما را، برایتان خواهیم فرستاد. لطفاً از تارنمای کارزار برای دانلود کردن اطلاعات مربوط به روز کارزار استفاده کنید.
www.freeosanloo.org

در ضمن، لطفاً مسئول تماس اتحادیه تان را معرفی کنید و ما را از برنامه فعالیتهای تان برای این روز با خبر کنید.
لطفا"جهت هماهنگي هاي تكميلي با آقاي مك اوراتا
urata_mac@itf.org.uk در ارتباط باشيد.

برادر شما

دیوید کاکرافت
دبیرکل


تكثير : سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران وحومه

Monday, February 4, 2008

اخبار اعتراضات کارگری

اعتراض كارگران زغال سنگ طبس به عدم دریافت دستمزدها
راهپیمائی كارگران چینی البرز در اعتراض به عدم دریافت دستمزدها
اعتراض كارگران كارخانه الیاف جاده قدیم كرج به عدم دریافت دستمزدها
قطع گاز ١٠٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد


اعتراض كارگران زغال سنگ طبس به عدم دریافت دستمزدها
بنا به خبری كه روز ١٤ بهمن منتشر شده است، ١٢٠٠ تن از كارگران شاغل در معدن زغال سنگ طبس، دو ماه است كه حقوقی دریافت نكرده اند و اعلام كرده اند كه دست به اعتصاب خواهند زد.

راهپیمائی كارگران چینی البرز در اعتراض به عدم دریافت دستمزدها
كارگران كارخانه چینی البرز قزوین، صبح روز ١٣ بهمن در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه حقوق، از محل كارخانه تا فرمانداری آن شهر راهپیمائی كردند. كارگران پس از این راهپیمائی در مقابل فرمانداری تجمع كرده و با سر دادن شعارهایی از جمله "حمایت از كارگر، دروغ است" خواستار رسیدگی به مطالبات خود از جمله دریافت حقوق خود و بهبود وضعیت كاری خود شدند.

اعتراض كارگران كارخانه الیاف جاده قدیم كرج به عدم دریافت دستمزدها
طبق خبری كه روز ١٤ بهمن منتشر شده است، كارگران كارخانه الیاف در جاده قدیم كرج، در اعتراض به ناامنی شغلی بخاطر فروش كارخانه و همچنین عدم دریافت حقوق خود در جاده قدیم كرج دست به اعتراض زدند. مدیریت جدید كارخانه عدم پرداخت حقوق كارگران را ورشكستگی كارخانه دانسته است، در حالیكه كارگران می گویند این كارخانه در حال حاضر سوددهی دارد و ورشكسته نیست. این كارخانه كه در حال حاضر بیش از ۵٦٠ كارگر دارد و از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان است، قرار است زمینهای متعلق به آن به یك شركت بزرگ خودروسازی فروخته شود كه كارگران شغل خود را در صورت تحقق این معامله در مخاطره می بینند.

قطع گاز ١٠٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد
با قطع گاز و تعطیلی ٤٠ كوره آجرپزی، هزار كارگر شاغل در پاكدشت نیز به خیل بیكاران پیوستند. قبلا نیز به اطلاع رساندیم كه بیش از ١١٠٠ تن از كارگران كوره پزخانه های استان تهران و دیگر بخشها نیز به دلیل قطع گاز از كار بیكار شده بودند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣ فوریه ٢٠٠٧، ١٤ دیماه ١٣٨٦

كارفرمای كیان تایر به قول خود عمل نكرد؛ اعتصاب ادامه دارد

بنا به خبر منتشر شده، بنا به توافق بین كارگران و كارفرما، كارگران اعتصابی كارخانه كیان تایر (لاستیك البرز سابق) روز شنبه ١٣ بهمن به سر كار خود برگشته و تولید را از سر گرفتند. كارگران گفته اند كه كارفرما به هیچكدام از وعده های خود عمل نكرده است و نه تنها برای پاسخگوئی به كارگران به كارخانه نیامده است، بلكه حتی به تماسهای تلنفی كارگران نیز پاسخ نداده است. درمقابل، كارگران با روشن کردن آتش و تجمع در محوطه کارخانه از امروز ١٤ بهمن اعتراض خود را از سر گرفتند.

عوامل شورای اسلامی كار، نگران از به خیابان آمدن کارگران، و برای آرام كردن كارگران از آنها مهلت خواستند تا پادرمیانی كنند و از نماینده‌ای از مجلس اسلامی و نماینده‌ای از دفتر احمدی نژاد خواستند كه به میان كارگران بیایند و به آنها جواب بدهند. اما حتی با پادوئی این عوامل، كسی حاضر نشد به میان كارگران بیاید و به مشكلات آنها رسیدگی كند. گفته میشود که نیروهای انتظامی نیز در اطراف كارخانه مستقر شده اند.

رفقای کارگر در کیان تایر:
به کارفرما و شورای تامین استان و شورای اسلامی کار و هیچ اداره و مقامی اعتماد نکنید. همه آنها برای استثمار شما دستشان در دست هم است و برای متفرق کردن کارگران یک هدف را دنبال میکنند. نیروی متحد شما قادر است همه آنها را عقب براند و آنها را وادار به گردن نهادن به خواست بحق شما کند.

مجمع عمومی تان را برگزار کنید و تصمیم متحد و مشترک بگیرید:
مجمع عمومی خود را هرروز تشکیل دهید و درمورد راه حل خود برای ادامه مبارزه تصمیم مشترک بگیرید. نمایندگان مورد اعتمادتان را در مجمع عمومی انتخاب کنید و از آنها بخواهید که هرروز در مجمع عمومی نتایج اقدامات خود را به شما گزارش بدهند. قدرت شما در تجمع و اتحاد شما است. در عزم و اراه واحد شما و همبستگی شما است.

خانواده هایتان را به شرکت در این مبارزه تشویق کنید:
قدرت شما در بکار انداختن همه نیروی شما است. خانواده های شما نزدیکترین کارگران به شما و در همه سختی ها و دشواری های زندگی در کنار شما هستند. حضور آنها در تجمعات شما، مبارزه شما را بسیار قدرتمندتر خواهد کرد و مردم را به حمایت فعال از مبارزه شما خواهد کشاند.

شما همراه با خانواده های خود نیروی عظیمی هستید که با اتحاد خود و سازماندهی نیروی خود قادرید کارفرما و دولت را وادار به پذیرش همه خواستهای خود کنید. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه شما و مطالبات بحقتان پشتیبانی میکند، هرگونه دست درازی و دخالت نیروهای انتظامی را شدیدا محكوم میکند و همه مردم را به حمایت از شما فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٣ فوریه ٢٠٠٧، ١٤ دیماه ١٣٨٦