Wednesday, December 12, 2007

کارگران هفت تپه با دست زدن به اعتصاب، حقوق خود را دریافت کردند

اطلاعيه شماره ٢٨
فعالین کارگری در هفت تپه همچنان تحت فشار وزارت اطلاعات هستند

بنا به گزارشات دریافتی، کارگران نیشکر هفت تپه از ابتدای صبح دوشنبه ١٩ آذرماه (١٠ دسامبر) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق آبان ماه دست به اعتصاب زدند و در محوطه کارخانه تجمع کردند. مدیریت بلافاصله از کارگران خواست دست از اعتصاب بردارند اما کارگران اعلام کردند که تا دریافت حقوق به اعتصاب پایان نخواهند داد. ساعت ١٠ صبح مدیریت مجبور به پرداخت حقوق ها شد و کارگران به اعتصاب پایان دادند.

کارگران بخوبی دریافته اند که تنها با قدرت متحد خود و دست زدن به اعتصاب میتوانند خواستهای خود را از حلقوم کارفرما و دولت بیرون کشند.

از طرف دیگر وزارت اطلاعات همچنان تلاش میکند که با دستگیری و بازجوئی و تحت فشار قرار دادن فعالین کارگری در هفت تپه، کارگران را به تسلیم بکشاند.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی را شدیدا بخاطر اعمال ضدکارگری و سرکوبگرانه اش محکوم میکند و از همه مراکز کارگری، از دانشجویان و کلیه مردم آزادیخواه میخواهد که از کارگران هفت تپه حمایت کنند و دستگیری فعالین کارگری را محکوم کنند. در سطح جهانی نیز حزب تلاش خود را برای بسیج سازمانهای کارگری برای حمایت از کارگران هفت تپه و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی بعمل خواهد آورد.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
٢٠ آذرماه ١٣٨٦ – ١١ دسامبر ٢٠٠٧

اعتراض كارگران شركت كشتی سازی اروندان

تحصن كارگران در محوطه كارخانه وارد چهارمین روز خود شد
بنا به اخباری كه امروز ٢٠ آذرماه منتشر گردیده، تحصن بیش از ٣٠٠ تن از كارگران شركت كشتی سازی اروندان خرمشهر در محوطه كارخانه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات سال ٨۵ و حقوق ماه‌های مهر و آبان امسال امروز وارد چهارمین روز خود شد. كارگران از مسئولین دولتی، از جمله از رئیس جمهوری اسلامی خواسته‌اند كه به مطالبات آنها هر چه زودتر رسیدگی شود.

حزب کمونیست کارگری از اعتصاب كارگران كشتی سازی اروندان حمایت می‌كند و خواهان پرداخت فوری و بی کم و کاست دستمزدهای معوقه آنان است. حزب از همه كارگران و مردم آزاده، بخصوص كارگران و مردم خرمشهر و مناطق جنوب می‌خواهد كه از هیچگونه كمك و حمایتی از این كارگران دریغ نكنند. به اجتماع و تحصن آنان بروید و از خواسته هایشان حمایت کنید. بهر طریق که میتوانید همراه آنان اعلام کنید که تعویق و تعلل در پرداخت مطالبات و دستمزدها عمل جنایتکارانه دولت و کارفرمایان است و باید فورا متوقف شود.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
٢٠ آذرماه ١٣٨٦ – ١١ دسامبر ٢٠٠٧

دانشجویان در بند باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند

گرامی باد 16 آذر روز دانشجو
از چند روز مانده به 16 آذر امسال، تاکنون 30 نفر از دانشجویان از طریق یورش به منازل شان و یا در خیابان و دانشگاه بازداشت و روانه زندانها شده اند. سیاست تشدید سرکوب و بازداشت فعالین جنبشهای مختلف اجتماعی، سیاست تازه ای نیست و مدتهاست که تشدید این سیاستها به تنها رویکرد برخورد طبقه حاکم به جنبشهای اجتماعی در ایران تبدیل شده است.کارگران و رهبران آنان را به جرم ایجاد تشکل و برگزاری مراسم اول ماه مه بازداشت و روانه زندانها کرده اند، اعتراض آنان را به عدم پرداخت دستمزدهای زیر خط فقر، بیش از پیش با نیروی باتوم بدست و بازداشت و زندان پاسخ داده اند و جوانان دانشجو را که تمامی وجودشان مالامال از برابری خواهی و آرمانهای انسانی است به کمیته های انضباطی کشانده و آنان را با اتهامات واهی از ادامه تحصیل محروم و روانه زندانها کرده اند و در تداوم این سیاستها، طی چند روز گذشته در تعرضی از سر استیصال و درماندگی در برابر شکوفایی روز افزون جنبش برابری خواهی در میان دانشجویان و برای جلوگیری از برگزاری مراسم 16 آذر، هجومی گسترده را در مراکز دانشگاهی سازمان داده و 30 نفر از رهبران وفعالین برابری طلب دانشجو را در آستانه 16 آذر روانه زندانها کردند. چنین وضعیتی غیر قابل تحمل است و بی تردید این سیاستها در روند تداوم خود، موج برگشت هر چه قدرتمند و تعرضی تری را از جانب دانشجویان و کارگران بر علیه اعمال کنندگان آن ایجاد خواهد کرد. کارگرانجنبش دانشجویی متحد پیگیر ما کارگران است، امروز جنبش دانشجویی بیش از هر زمان دیگری پرچم مطالبات انسانی ما کارگران را بر افراشته و دانشجویان در لحظه لحظه های مبارزات ما کارگران، دوشادوش ما حرکت و جانفشانی کرده اند. آنان بویژه در چند سال گذشته، در هر فرصتی پرچم و پلاکارد حمایت از ما کارگران را بر دوش کشیده و مدافع جسور و پیگیر طبقه ما بوده اند. نباید آنان را تنها گذاشت و باید به هر وسیله ممکنی از دانشجویان حمایت کرد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان در بند شد.اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار با محکوم کردن تعرض به دانشجویان و بازداشت گسترده آنان، خود را متحد جنبش دانشجویی میداند و خواهان تحقق فوری مطالبات زیر است:1- آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دانشجویانی که تا کنون بازداشت و یا محکوم به زندان شده و دوران محکومیت خود را می گذرانند2- آزادی ایجاد تشکلهای مستقل دانشجویی3- بر چیدن کمیته های انضباطی و پایان دادن به احضار دانشجویان به این کمیته ها4- بازگشت به تحصیل کلیه دانشجویانی که تا کنون اخراج و محروم از تحصیل شده اند5- ممنوعیت ورود نیروهای امنیتی به دانشگاهها و پایان دادن به تعقیب و آزار و اذیت فعالین و رهبران دانشجویی
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
16/9/1386
k.ekhraji@gmail.com

انتقال 'محمود صالحی" به بیمارستان، ادامه اعتصاب غذای "حمید کوثر نیا" و ضرب و شتم زندانیان زندان مرکزی شهر سنندج

حمید کوثر نیا" یکی از زندانیان زندان مرکزی شهر سنندج، که در اعتراض به برخورد غیر انسانی مسئولین زندان به زندانیان بند 7 ، دست به اعتصاب غذا زده است، روز دوشنبه مورخ ١٩/٩/۸۶ وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شد.

مسئولین زندان، "حمید کوثر نیا" را به قرنطینه برده و از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.
"حمید کوثرنیا" تاکید کرده است که، مسئولین زندان به خاطر ضرب و شتم و توهین به زندانیان بند ٧، باید از زندانیان معذرت خواهی کرده و زندانیانی را که به بندهای دیگر منتقل کرده‌اند، باید به آنها از نظر جا و تخت و وضعیت غذا رسیدگی شود.
"حمید کوثر نیا" به مسئولین زندان تذکر داد است که در صورت عدم توجه به خواسته‌های مطرح شده، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد. او همچنین تاکید کرده است که، "قاسم رحمانی" یکی از ماموران زندان که به "محمود صالحی" بی‌حرمتی کرده بود، باید از "محمود صالحی" معذرت خواهی کند.
لازم به ذکر است که، "حمید کوثر نیا" تا این لحظه هنوز در اعتصاب غذا به سر میبرد.

بعد از این موضوع، زندانبان "قاسم رحمانی" به بند ۲ رفته و در حضور همه زندانیان بند ۲ و به خاطر ایجاد فضای رعب و وحشت در داخل زندان، "محمود صالحی" را مجددا مورد بیحرمتی قرار داده و گفته است که " من در قبال مبلغ ٣٠ هزار تومان آدم میکشم و کشتن محمود صالحی برای من آسان است."
سپس "قاسم رحمانی" زندانیان را مورد ضرب وشتم قرار داده تا مانع حمایت آنها از محمود صالحی گردد، او همچنین به زندانیان گفته است که "هر کس از صالحی حمایت کند با خشم و ضرب و شتم من روبرو است.''
قابل ذکر است که مسئولین زندان این مامور را برای آزار و اذیت زندانیان آزاد گذاشته‌اند.
برخورد های غیر انسانی مسئولین زندان و از جمله، حمله هیستریک "قاسم رحمانی" مجددا محمود صالحی را از لحاظ روحی و جسمی تحت فشار گذاشته به صورتی که صبح روز سه شنبه مورخ ٢٠/۹/۸۶ در حالی که ''محمود صالحی" در بی‌هوشی مطلق به سر برده وی را به بیمارستان توحید شهر سنندج انتقال داده‌اند. پزشکان اصرار کرده‌اند که به مدت ۶ الی ٧ ساعت نباید او را تکان داد. آنها همچنین اصرار کرده اند که او باید به پزشک متخصص مراجعه کند. محمود صالحی تا این لحظه بی هوش و در بیمارستان توحید سنندج به سر میبرد.

کمیته دفاع از محمود صالحی
سه‌شنبه مورخ ۲٠/۹/ ۸۶

وخامت وصعیت جسمانی محمود صالحی و تحت فشار قرار دادن او از لحاظ روحی

کاربدستان زندان مرکزی شهر سنندج، در روز ۱٣ آذر ماه بنا به دلایلی تصمیم میگیرند که تعدادی از زندانیان این زندان و از جمله محمود صالحی را جابجا کنند. ماموران زندان، تعداد ٢٠ الی ٣٠ نفر از زندانیان، که بیشتر زندانی سیاسی هستند و در بند ٧ نگه‌داری میشدند را از دیگر زندانیان جدا کرده‌ و آنها را با خشونت وضرب وشتم به بند ٢ انتقال میدهند.

در اعتراض به این ناعدالتی، یکی از زندانیان به اسم "حمید کوثر نیا" دست به اعتصاب غدا میزند. طبق گزارش رسیده، پنج روز از اعتصاب غذای او میگذرد و تا این لحظه نیز در اعتصاب غذا به سر میبرد. در همین راستا تعدادی دیگر از زندانیان اعلام آمادگی کرده‌اند که به اعتصاب غذای "حمید کوثر نیا" در اعتراض به وضعیت موجود درون زندان، برخورد وحشیانه زندانبانان، تغذیه نامناسب، کمبود امکانات بهداشتی، عدم توجه به سلامت زندانیان و ضرب و شتم زندانیان، بپیوندند.

بند ٢ از بندهای دیگر زندان فاصله دارد و زندانیانی که در این بند نگه داری میشوند قادر به تماس با دیگر زندانیان این زندان نیستند. حتی حمام و محل هواخوری آنها نیز با سایر بندهای دیگر متفاوت است. در بندهای دیگر و خصوصا بند ٧ که پیشتر محمود صالحی در آن نگه داری میشد، زندانیان قادر بوده که همدیگر را ببینند و حتی در صورتی که سرویسهای خدماتی در یکی از این بندها قابل استفاده نباشد، این امکان وجود دارد که به دیگر بندها رفته و از سرویس خدماتی و امکانات آنها استفاده کرد.
اما مشخصه بند ٢ در این است که رابطه زندانیان محدود است و سطح امکانات به مراتب پایین‌تر از بندهای دیگر است. به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی، آن دسته از زندانیانی که از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیستند بیشتر تحت فشار هستند. در بند ٢ برخورد با زندانیان متمایز و کنترل زندانیان بیشتر است. وضعیت تغذیه زندانیان بند ٢ نامناسب است و حتی تعدادی از آنها تخت خواب ندارند.

لازم به ذکر است که، هنگام تخلیه بند ٧ و انتقال زندانیان به بند ٢، محمود صالحی که بنا به وضعیت نامناسب جسمی درموقع جابجائی وقت زیادی را جهت جمع آوری وسائل شخصی خود صرف کرده بود، از طرف یکی از ماموران زندان مورد توهین قرار گرفته و تهدید به مرگ شده است.

این دومین بار است که همین مامور، محمود صالحی را به مرگ تهدید میکند، مورد اول با تهدیداتی مشابه در تاریخ ۱٣/٢/٨۶ صورت گرفته است.
این برخورد غیر انسانی و تهدید به مرگ، محمود صالحی را در فشار روحی شدیدی قرار میدهد و فشار خون او دوباره بالا میرود به طوری که ماموران زندان، ناچارا محمود صالحی را به بیمارستان توحید انتقال میدهند.

وضعیت نامناسب جسمی محمود صالحی، زندانبانان را مجبور میکند که هر از گاهی وی را به بهداری زندان یا به بیمارستان شهر سنندج، جهت مداوای ابتدائی انتقال دهند. لازم به ذکر است که در موقع نگهداری محمود صالحی در بیمارستان، دست او و گاها دست و پایش را به تخت بیمارستان میبندند.
هر بار برای کنترل فشار خون، داروی آرام بخش را به او تزریق میکنند و در طول ایامی که در زندان به سر میبرد، بنا به تزریق بیش از حد آمپول، تمام رگهای دست او کبود شده بطوری که دیگر پذیرای تزریق نیستند. به همین دلیل بعضی اوقات آمپول را به پای اوتزریق میکنند که البته پاهایش نیز ورم کرده و همین عوامل باعث شده تا پزشک معالجی که اخیرا محمود صالحی را مداوا کرده، تصور کند که محمود صالحی معتاد است.

اظهارات پزشک معالج، فشار روحی وارده به محمود صالحی را دوچندان میکند.
محمود صالحی متذکر میشود که زندانی سیاسی است نه معتاد. اما پزشک معالج بر گفته خود تاکید کرده و گفته است : " این جسم متعلق به یک معتاد است نه یک زندانی سیاسی".

برخورد غیر انسانی مامور زندان و متعاقبا اظهارات پزشک معالج، محمود صالحی را زیر فشار قرار داده به طوری که او اظهار کرده است که دیگر به بیمارستان نخواهد رفت، چرا که او را تحقیر میکنند و گمان میکنند که او معتاد است.

کارگران، مردم دلسوز و اگاه؛

وضعیت جسمی محمود صالحی به شدت وخیم است. یکی از کلیه‌های او از کار افتاده و بدلیل محرومیت از مداوای موثر، کلیه دیگرش نیز دارد از کار میافتد. فشار خون او متغیر و چربی قندش بالا رفته است، عدم مداوای کلیه، بر قلب وی نیز تاثیر گذاشته است. پاهای او ورم کرده و تزریق بیش از حد آمپول آرامبخش، سلامتی او را بیشتر به مخاطره میندازد.

هم طبقه‌ایها؛

سلامتی روحی و جسمی محمود صالحی در خطر است. محافظان سرمایه نه تنها به او مجوز مراجعه به پزشک متخصص را نمیدهند بلکه از لحاظ روحی نیز وی را تحت فشار گذاشته‌اند. زندانبانان او را به بند 2 زندان مرکزی شهر سنندج انتقال داده که از لحاظ امکانات بهداشتی مطلقا شایسته نگهداری یک بیمار کلیوی نیست، علیرغم همه اینها او را به مرگ تهدید کرده‌اند.
محافظان سرمایه با رد درخواست پزشک معالج محمود صالحی ، که تقاضای معالجه فوری او را کرده بود، عملا دارند او را زجر کش میکنند.
محمود صالحی باید هر چه زودتر معالجه شود و در این راستا باید او را به هر طریق ممکن یاری دهیم.


کمیته دفاع از محمود صالحی
شنبه ۱۷آذر ١۳٨٦

كارگران ايران خودرو دستگیریهای اخیر دانشجویان را محکوم می كنند

دانشگاه پادگان نيست دانشگاه سنگر آزادي است
دوستان و همكاران گرامي16 آذر روزدانشجو مي باشد در آستانه فراسيدن روز دانشجودولت عدالت پرور به جاي تكريم در مقابل دانشجويان اين پيشگامان مبارزه براي آزادي به دانشگاهها حمله كرده و دهها نفر از دانشجويان را دستيگر كرده است .دوستان كارگر روز دانشجو روزمبارزه عليه زور و ستم روز عليه بي عدالتيها وروز مبارزه عليه خفقان عليه سركوب و روز مبارزه براي آزادي ميباشد.براي همين نيروهاي امنيتي جهت جلوگيري ازگرامي داشت اين روزبزرگ اقدام به دستگيري گسترده دانشجويان دانشگهاهاي كشور كرده اندما كارگران ايران خودروضمن گرامي داشت روز دانشجو اين روز بزرگ كه نشانه مقاومت و سنبل آزادگي دانشجويان در دفاع از حقوق ما كارگران ميباشد را به دانشجويان عزيز تبريك مي گوئيم

ما ضمن محکوم کردن هر گونه تعلیق ، اخراج ، دستگیری و پیگرد دانشجویان و فعالین کارگری و اجتماعی، خواهان آزادی فوری وبدون و قیدو شرط آنان هستیم .

زنده باد دانشگاه زنده باد دانشجويان آزاده و مبارز
جمعي از كارگران ايرانخودرو
چهاردهم آذر 1386

فریدون نیكوفر، از نمایندگان كارگران نیشكر هفت تپه به زندان دزفول منتقل شد

اطلاعيه شماره ٢٧

از كارگران نیشكر هفت تپه خواسته شده است كه اظهار ندامت كنند
علی نجاتی و نجات دهلی نو با قرار وثیقه آزاد شدند

بنا به گزارشات دریافتی، جمهوری اسلامی فریدون نیكوفر از نمایندگان كارگران نیشكر هفت تپه را روز ١١ آذرماه دستگیر و روز بعد او را در دادگاه شوش محاكمه كرد. این گزارش همچنین حاكی است كه در محاكمه كارگران نیشكر هفت تپه از آنها خواسته شده است كه از دست زدن به اعتصاب و مبارزه برای خواستهایشان اظهار ندامت كنند. اما كارگران همچنان بر برحق بودن اعتراض خود تأكید كرده‌اند. فریدون نیكوفر در برابر فشار دادگاه گفته است: "دفاع از مطالبات كارگری و حقوق كارگران حق طبیعی من است و از این حقانیت دفاع خواهم كرد." پس از این سخنان، قاضی پرونده دستور بازداشت او را صادر كرده و دستور داد تا او را به زندان مركزی شهر دزفول منتقل كنند. این گزارش در ادامه خبر می‌دهد كه علی نجاتی و نجات دهلی نو از دیگر فعالین كارگری نیشكر هفت تپه نیز كه قبلا احضار و بازداشت شده بودند، روز ١٢ آذر با قرار وثیقه ده میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

حزب کمونیست کارگری دستگیری و فشار به نمایندگان كارگران نیشكر هفت‌تپه را شدیدا محكوم میكند و همه كارگران و مردم آزادیخواه را به اعتراض به این فشار و دستگیریها فرا می‌خواند. تنها مبارزه دسته جمعی و وسیع كارگران و مردم معترض دستهای به خون آلوده جمهوری اسلامی را از سر كارگران و زندگی‌شان كوتاه خواهد كرد. كارگران نیشكر هفت‌تپه در جریان اعتراضات خود ثابت كردند كه رژیم در مقابل اعتراض یكپارچه و متحدانه آنها چاره‌ای جز عقب نشینی و كوتاه آمدن ندارد. برای آزادی نمایندگان خود نیز، كارگران چاره‌ای جز اعتراض و زیر فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ندارند. حزب از همه مردم کارگران همه مراکز کارگری و مردم معترض و آزادیخواه میخواهد از مبارزات كارگران حمایت كنند و به صف اعتراض كارگران بپیوندند.


آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی


حزب كمونيست كارگری ايران
١٣ آذرماه ١٣٨٦ – ٤ دسامبر ٢٠٠٧

پیام کمیته دفاع از محمود صالحی به مناسبت 16 آذر

۵۴ سال از واقعه ی ۱۶ آذر ۱۳۳۲ می گذرد و از آن زمان تاکنون جنبش
دانشجویی مبارزات و اعتراضات بسیاری را سازمان داده است. از مبارزات جنبش
دانشجویی در دوران دیکتاتوری و خفقان رژیم سلطنتی شاه گرفته، تا شرکت فعال
در انقلاب سال ۵۷ و پس از آن نیز تاکنون دانشگاه یکی از کانون های مبارزه و
اعتراض جامعه ی ما بوده است. جنبش دانشجویی بارها و بارها مورد تعرض و
تهاجم دشمنان آزادی قرار گرفته است، اما هم چنان به حرکت روبه رشد خود
ادامه داده و اخراج ها و زندان نتوانسته دانشجویان را به عقب نشینی وادار نماید.
در طول همه این سال ها هرگاه جنبش دانشجویی به جنبش کارگری نزدیک شده و
با آن همراه گردیده، قادر شده موج رادیکال محکمی در جامعه ایجاد نماید و موانع
را کنار بزند و هرگاه از آن فاصله گرفته به لیبرالیسم نزدیک شده است.

ما اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی، ضمن آن که خواستار آزادی دانشجویان
دربند می باشیم، از پیگیری و تداوم مبارزات دانشجویان برای آزادی محمود
صالحی و همراهی شما دانشجویان برای حمایت از جنبش کارگری، قدردانی می
کنیم و دست شما عزیزان را به گرمی می فشاریم.

کمیته دفاع از محمود صالحی
۱۳۸۶/۹/۱۲

یكی دیگر از نمایندگان كارگران نیشكر هفت تپه دستگیر شد!

اطلاعيه شماره ٢٦

بنا به گزارشی که امروز یكشنبه ١١ آذر ماه به حزب کمونیست کارگری رسیده، علی نجاتی، یكی از نمایندگان كارگران نیشكر هفت‌تپه كه توسط اطلاعات رژیم احضار شده بود، پس از مراجعه دستگیر و به اطلاعات شوش تحویل داده شد كه هم اكنون در بازداشت به سر میبرد. بنا به این گزارش قرار است دوشنبه ١٢ آذرماه علی نجاتی را به دادگاه ببرند. احضار و دستگیری علی نجاتی به دنبال احضار فریدون نیكوفر، رحیم بساك، جلیل احمدی، محمد حیدری مصر و قربان علیپور انجام میگیرد كه همگی این ۵ تن با مبارزه و اعتراض كارگران و با قرار وثیقه اكنون در بیرون از بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی هستند. كارگران این بار نیز باید با فشار اعتراضشان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همكارشان علی نجاتی بشوند.

حزب کمونیست کارگری دستگیری و پرونده سازی علیه نمایندگان کارگران حق طلب نیشکر هفت‌تپه را محکوم میکند و از کارگران میخواهد که نگذارند این مساله بیشتر از این ادامه پیدا کند. كارگران باید زمان تعیین كنند و اگر رژیم فورا نمایندگان‌شان را آزاد نكرد، اعتراض كنند؛ با نوشتن نامه اعتراضی به سازمانهای جهانی، خواهان حمایت بین‌المللی بشوند. كارگران همچنین باید با نوشتن نامه به هم طبقه‌ای هایشان از همه كارگران و مردم معترض خواهان حمایت باشند.

حزب از کارگران، دانشجویان، زنان و همه مردم میخواهد در مقابل این توطئه‌ها و سرکوبگری‌ها رژیم قاطعانه از کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت کنند و جمهوری اسلامی را بخصوص بخاطر اقدامات سرکوبگرانه اخیرش محکوم کنند. تنها راه مقابله با سركوبگری‌های رژیم، مقابله قاطع با این رفتار شرورانه و دست زدن به اعتصاب و اعتراض جمعی و وسیع است.


آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگری ايران
١١ آذرماه ١٣٨٦ – ٢ دسامبر ٢٠٠٧

بيانيه مشترک تعدادي از کارگران مجتمع هاي پتروشيمي ُ هاي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر عليه جنگ

بيانيه مشترک تعدادي از کارگران مجتمع هاي پتروشيمي ُ هاي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر
پتروشيمي بندر امام پتروشيمي فن آوران پتروشيمي اروند پتروشيمي مارون پتروشيمي فجرپتروشيمي فارابي پتروشيمي كارون پتروشيمي غدير
عليه جنگ و فضاي سياسي – اقتصادي جنگي ايجاد شده از طرف دولت هاي ايران و امريکا
به : همه احزاب و سازمانها کارگري و انساندوست ، سايتهاي اينترنتي و وبلاگهاي فارسي زبان در ايران و جهان ُ
با سلام ما تعدادي از کارگران مجتمع هاي بالا ، بدينوسيله صداي اعتراض خودمان را به جنگ و فضاي جنگي ايجاد شده از طرف دولتُ هاي ايران و امريکا بلند کرده و بيانيه مشترک زير را براي اطلاع عموم اعلام ميکنيم .1 – جنگ يک سياست کثيف و شوم عليه بشريت ، عليه کارگران و زحمتکشان و همه مردم است . تجر به 8 سال جنگ ايران و عراق نشان داد که براي حاکمان هر دو کشور ، اين جنگ طولاني نعمت بوده ولي براي مردم ، دست اوردي جز کشتار ، فقر و فلاکت و استبداد و خفقان و ويراني و سرکوب نداشت . 2 – قربانيان جنگ ها هميشه مردم عادي هستند و در ست به همين دليل ، ما کارگران هيچ نفعي در جنگ نداريم .3- سياست تحريم هاي اقتصادي بين المللي اعمال شده تا کنوني و تحريم هاي در حال اعمال از طرف امريکا و دول غربي و متقابلا سياستهاي اماده سازي جامعه براي مقابله با تحريمها که از طرف دولت ايران به مردم تحميل ميشود ، همه مستقيم و غير مستقيم بر عليه کارگران و مردم عمل ميکنند .4 – تلاش براي ايجاد فضاي جنگي از هر دو طرف مخاصمه ، تلاش براي حمله بيشتر به مبارزات جاري کارگران و زحمتکشان و حمله به سطح معيشت مردم و کارگران است . بطوريکه هنوز هيچ گلوله اي از سلاحها شليک نشده ، اقتصاد جنگي دارد شکل ميگيرد و گراني و تورم بيداد ميکند . 5- در شرايطي که مردم ، کارگران و دانشجويان در ايران در حال مبارزه عليه بي عدالتي و ظلم , و بر عليه هرگونه فشار اقتصادي و سياسي هستند و همه روزه گوشه اي از ان را در مبارزات کارگران نيشکر هفت تپه ، کاغذسازي کارون ، دانشجويان دانشگاه امير کبير و ساير دانشگاههاي ايران مي بينيم . ايجاد فضاي جنگي باعث خواهد شد که دولت به همه خواستهاي بحق و انساني ما کارگران و دانشجويان با سرکوب بيشتر جواب دهد . 6 – از همه کارگران ايران ميخواهيم که متحدانه به اين شرايط اعتراض کنند و هر دو طرف جنگ را محکوم کنند . نبايد ساکت نشست . ما همينجا اطمينان ميدهيم که با عزم بيشتري به تلاش و مبارزه براي دفاع از زندگي ادامه دهيم و از حرمت انساني مان دفاع خواهيم کرد . 7 – از همه کارگران جهان ، از همه سازمانها و احزاب کارگري و انساندوست ميخواهيم که در دفاع از زندگي ميليونها انسان ، بر عليه جنگ و فضاي جنگي ايجاد شده از طرف دولتين ايران و امريکا موضع بگيرند و صداي اعتراضشان را در همراهي با ما بلند کنند . 8 – اطمينان داريم که در جهان امروز ، کارگران و مردم جهان و بشريت متمدن قادر است ، با اتحاد عمل ، از وقوع فجايع جنگي و امروز مشخصا از وقوع جنگي که احتمال دارد رخ دهد، جلوگيري کنند .اينرا 15 فوريه سالهاي گذشته ، که بشريت متمدن در جنبش عليه جنگ و حمله امريکا و متحدانش به عراق و همچنين حمايت هاي جهاني از کارگران ايران را به نمايش گذاشت ، ثابت نموده است . دست همه انسانهاي شريف و انسان دوست را ميفشاريم .
زنده باد اتحاد کارگران جهان و مردم متمدن عليه جنگ
٢ آذر ١٣٨٦ - ٢٥ نوامبر ٢٠٠٧

Sunday, December 2, 2007

کارگران نیرو رخش پس از شش روز با موفقیت به اعتصاب خود پایان دادند

امروز مورخه 10/9/86 کارگران نیرو رخش با رسیدن به خواسته هایشان به اعتصاب شش روزه خود پایان دادند. در تداوم اعتصاب و پافشاری کارگران نیرو رخش در رسیدن به خواست هایشان و در پنجمین روز اعتصاب، کارفرمای این کارخانه از روز پنج شنبه اقدامات لازم را برای نصب وسایل گرمایشی و رفع مشکلات بهداشت محیط کار شروع کرد، با اینحال به خواست پرداخت دستمزدهای عقب افتاده کارگران تمکین نکرده و حکم اخراج 6 نفر از کارگران رسمی را نیز صادر کرده بود. به همین دلیل کارگران تا امروز به اعتصاب خود ادامه دادند و روز پنج شنبه علیرغم تن دادن کارفرما به دو بند از خواسته هایشان، حاضر به پایان دادن به اعتصاب خود نشدند.
اخراج 6 نفر از کارگران رسمی این کارخانه در عین نصب وسایل گرمایشی در روز پنج شنبه و رفع مشکلات بهداشت محیط کار، ترفندی از سوی کارفرما برای ترساندن کارگران قرار دادی بود. اما کارگران قراردادی متحدانه از این 6 کارگر رسمی حمایت کرده و به اعتصاب خود پایان ندادند.
کارگران نیرو رخش در ادامه اعتصاب خود، امروز نیز همچنان بر معلوم شدن تکلیف دستمزدهایشان اصرار کردند و علاوه بر آن خواهان بازگشت بکار 6 نفر از همکارانشان شده و حاضر به شکستن اعتصاب خود نشدند تا اینکه نماینده کارفرما با کارگران و نماینده های آنان وارد مذاکره شد و در پایان مذاکره مقرر گردید نماینده کارفرما با حسن زاده مالک کارخانه در تهران تماس گرفته و خواسته های کارگران را به ایشان منتقل نماید. پس از این تماس و مذاکراتی که انجام شد مقرر گردید تا دستمزدهای کارگران در دو نوبت طی روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده پرداخت شود اما کارفرما از قبول بازگشت بکار کارگران اخراجی خودداری کرد. با پیش آمدن این وضعیت،کارگران نیز متقابلا اعلام کردند تا بازگشت بکار همکاران خود به اعتصابشان پایان نخواهند داد. بدنبال این تصمیم کارگران و تداوم کشمکش، در نهایت کارفرما از موضع خود عقب نشینی کرده و متعهد گردید تا 6 نفر از کارگران اخرج شده را بر سر کارشان بازگردانده و 3 ماه دستمزد معوقه کارگران را نیز بصورت یکجا در روز یکشنبه پرداخت نماید.
پس از حصول این توافق، کارگران به کارفرما اعلام کردند چنانچه حتی یک نفر از کارگران اخراجی پس از بازگشت بکار و یا بقیه کارگران پس از پایان اعتصاب به هر بهانه ای اخراج شوند و یا دستمزد آنان در موعد توافق شده پرداخت نشود مجددا دست به اعتصاب خواهند زد.
به این ترتیب کارگران نیرو رخش پس از شش روز اعتصاب و مقاومت متحدانه در مقابل تحمیل شرایط برده وار از سوی کارفرما، موفق شدند به تمامی خواست های خود دست یافته و پیروزمندانه به اعتصاب خود پایان دهند.
لازم به یادآوری است که کارگران کارخانه نیرو رخش از روز یکشنبه مورخه 4/9/86 در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه از دستمزدهایشان و عدم وجود وسایل گرمایشی در کارخانه و نبود بهداشت محیط کار دست به اعتصاب زده بودند و تا روز پنج شنبه مورخه 8/9/86 کارفرما در عین بی توجهی به خواسته های این کارگران، حکم اخراج شش نفر از کارگران رسمی را نیز صادر کرده و اعلام نموده بود که وضعیت همین است، هر کس میخواهد کار کند و هر کس نمیخواهد برود. اما مقاومت متحدانه کارگران نیرو رخش در رسیدن به خواسته هایشان، نهایتا کارفرما را وادار به عقب نشینی کرده و امروز این کارگران با موفقیت به اعتصاب خود پایان دادند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار پیروزی اعتصاب کارگران نیرو رخش را صمیمانه به یکایک این دوستان تبریک میگوید، به مقاومت متحدانه آنان در مقابل تحمیل شرایط برده وار از سوی کارفرما درود می فرستد و از همه کارگران در سراسر ایران میخواهد تا همچون کارگران نیرو رخش به تحمیل شرایط برده وار از سوی کافرمایان تن نداده و اجازه ندهند کارفرمایان، همکاران معترض آنان را به راحتی اخراج نموده و با دسیسه هایی همچون کارگر موقت و رسمی، صفوف متحدانه آنان را در هم بشکنند. کاری که کارگران موقت نیرو رخش موفق به انجام آن شدند و متحدانه اجازه ندادند همکاران رسمی و همراهانشان در طول اعتصاب توسط کارفرما اخراج بشوند.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
10/9/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com

Saturday, December 1, 2007

در پنجمین روز اعتصاب کارگران نیرو رخش، کارفرما حکم اخراج شش نفر از این کارگران را صادر کرد

بنا بر خبرهای دریافتی توسط اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار روز پنج شنبه مورخه 9/9/86 کارفرمای کارخانه نیرو رخش در پنجمین روز اعتصاب کارگران این کارخانه، حکم اخراج 6 نفر از کارگران رسمی را کتبا به آنان ابلاغ کرد. این کارخانه جمعا 8 نفر کارگر رسمی دارد و بقیه کارگران با قراردادهای شش ماهه در آن مشغول بکارند که در پایان آذر ماه مدت قرارداد آنان به پایان خواهد رسید.
کارفرمای این کارخانه بصورت شفاهی به کارگران اعلام کرده است که هر کدام از کارگران اعتصابی دست از اعتصاب بردارند ماه آینده قرار داد آنان را تمدید خواهد کرد و در غیر اینصورت به کارگران تا پایان آذر ماه مرخصی داده و قرار داد آنان را تمدید نخواهد نمود. بنا بر خبرها تا کنون 4 نفر از کارگران برای پایان دادن به اعتصاب اعلام آمادگی کرده اند اما بقیه کارگران که تعدادشان به 35 نفر می رسد اعلام کرده اند که اگر کارفرما کتبا مسئله فوق را اعلام کند نه تنها مرخصی را قبول نخواهند کرد بلکه به اعتصاب خود نیز ادامه خواهند داد.
کارگران نیرو رخش پس از طرح خواسته های خود و عدم توجه کارفرما به آنها، از روز یکشنبه ششم آذر ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان به مدت سه ماه و عدم وجود وسایل گرمایشی در کارخانه و همچنین نبود بهداشت محیط کار، دست به اعتصاب زده اند.
از زمان شروع اعتصاب این کارگران تا به امروز، کارفرما نه تنها به خواسته های آنان توجهی ننموده است، بلکه اعلام کرده، وضعیت همین است، هر کس دوست دارد کار کند و هر کس دوست ندارد کار نکند و نهایتا روز پنج شنبه مورخه 8/9/86 دست به اخراج شش نفر از کارگران رسمی این کارخانه زده است تا بدین ترتیب قادر شود با زور و بدون پرداخت دستمزد به کارگران و تامین شرایط مناسب برای کار، از گرده این کارگران کار کشیده و برای خود سود تولید کند.

کارگران!

برای کارفرمای کارخانه نیرو رخش و کل سرمایه داری ایران مهم نیست که کارگر دستمزد زیر خط فقر خود را بمدت سه ماه دریافت نکند، دست نیاز به سوی این و آن دراز کند، صاحبخانه اش در سرمای زمستان سر پناهش را به دلیل عدم پرداخت اجاره خانه اش از او بگیرد، پول درمان همسر و فرزندانش را نداشته باشد و در سفره اش نان خالی پیدا نشود و در مقابل سرمای طاقت فرسا شیره بی رمق جانش نیز کشیده شود. این ماهیت سرمایه داری ایران است و ما کارگران باید در مقابل آن متحدانه بایستیم.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ضمن دعوت از کارگران کارخانه نیرو رخش برای حفظ اتحادشان در مقابل دسیسه های کارفرما، برخورد غیر انسانی و برده وار کارفرمای کارخانه نیرو رخش را با کارگران این کارخانه بشدت محکوم میکند و بدینوسیله اعلام میدارد با تمام توان از کارگران این کارخانه برای رسیدن به مطالباتشان حمایت خواهد کرد.

زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 9/9/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com