Saturday, September 29, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه دست به تجمع اعتراضی زدند

فردا نیز به تجمع ادامه میدهیم

بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگری، امروز شنبه ٧ مهرماه کارگران نيشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شهر شوش دست به تجمع بزرگ اعتراضی زدند. اعتراض کارگران به سه ماه دستمزد پرداخت نشده است. کارگران صبح امروز با ٦ اتوبوس به شهر شوش رفتند و در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

این چندمین بار در سه ماه گذشته است که کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب میزنند. يک مورد آن اعتصاب روز ٢١ شهريور بود که تمامي پرسنل شرکت در اين اعتصاب شرکت داشتند. آخرين پاسخ داده شده به کارگران اين است که ما حقوق شما را نخواهيم پرداخت و بايد صبر کنيد تا ماشين آلات و زمينهای زراعي شرکت بفروش برسد و از پول آن طلب شما پرداخت گردد. اما کارگران خواهان دریافت فوری دستمزدهای خود هستند.

در تجمع امروز در ابتدا نيروی يگان ويژه و انتظامي مانع تجمع کارگران شدند. اما با ديدن جمعيت کارگران و روحیه قاطع و مصمم آنها، عقب نشستند و کارگران در آن محل دست به یک تحصن دوساعته زدند. اما هیچیک از مقامات فرمانداری حاضر به حضور در تجمع کارگران و پاسخ گوئی به آنها نشدند. کارگران قرار گذاشتند که فردا نيز در همین محل دست به تجمع میزنند و اگر اگر پاسخی نگیرند، در تجمعات بعدی همراه با خانواده هاي خود تجمع خواهند کرد.

عدم پرداخت دستمزد ناچیز کارگران، شرایط غیرقابل توصیفی برای زندگی کارگران ایجاد کرده است. بویژه با بازگشائی مدارس حتی امکان تامین نیازهای ساده تحصیلی برای فرزندان خود را نیز ندارند. طبق این گزارش شهرداری محل بدلیل عدم پرداخت هزینه برق، برق خانه برخی از کارگران را قطع کرده است.

حزب کمونیست کارگری عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران را شدیدا محکوم میکند و آنرا یک جنایت به حساب میاورد. دستمزدهای پرداخت نشده کارگران باید فورا و تماما پرداخت گردد. حزب کارگران و همه مردم آزدایخواه و بویژه مردم شهرهای شوش، دزفول، اهواز، شوشتر و اندیمشک را به شرکت در تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه فرامیخواند. تنها با اتحاد و همبستگی و شرکت توده هرچه وسیعتری از مردم و بویژه خانواده کارگران در تجمعات میتوان کارفرما و حکومت شان را عقب راند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ سپتامبر ٢٠٠٧، ٧ مهرماه ١٣٨٦

به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان:

به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان:
ما امضا کنندگان زیر:
تعدادي از كارگران مجتمع هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر
پتروشيمي مارون
پتروشيمي بندر امام
پتروشيمي كارون
پتروشيمي فن اوران
پتروشيمي اروند
پتروشيمي غدير
و پتروشيمي فجر

به مناسبت روز ١٠ اکتبر (١٨ مهرماه) روز جهانی علیه اعدام، اعلام میکنیم که:
١­ اعدام را عملی غیرانسانی میدانیم و خواهان لغو مجازات اعدام در ایران و همه جای دنیا هستیم.
٢­ خواهان لغو احکام اعدام محکومین به اعدام هستیم.
٣­ از همه مردم شرافتمند و آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم که به این حرکت بپیوندند و دولت هائی را که دست به اعدام میزنند محکوم کنند.
اعلام اين روز در قالب يك قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل ، بازتاب اراده جهاني بشريت متمدن است كه موجب خوشحالي ما كارگران است . اين حركت جهاني ، بيانگر جهاني انساني است كه همه كارگران خواهان آن هستند ، جهاني بري از هرگونه ظلم و جور و تبعيض عليه انسان . مجازات اعدام ، قتل عمد دولتي است و ابزاري است در دست دولتها براي به بند كشيدن هر جه بيشتر اكثريت عظيم توليد كنندگان و خاموش نگهداشتن آنان . براي تحميل فقر و محروميت بر انان . لغو اين عمل ضد انساني از قوانين قضائي ، گامي است در جهت رسيدن به دنيائي بهتر .
دست همه فعالين عليه اعدام را ميفشاريم .
زنده باد اتحاد جهاني عليه اعدام
برچيده باد قتل عمد دولتي از قوانين قضائي
زنده باد بشريت متمدن
4/7/86

کارگران اخراجی خواهان بازگشت به تنها ممر زندگی خود یعنی به سر کارهای خود هستند!

٢٢ نفر از کارگران اخراجی نساجی کردستان با نشستن هر روزه در مقابل کارخانه خواهان بازگشت بکار هستندکارفرمای کارخانه نساجی کردستان از اول مهر ماه قرارداد 22 نفر از کارگران این کارخانه را تمدید نکرد. این کارگران که همه آنها بالای 10 سال سابقه کار دارند از اول مهر ماه تا کنون بطور مرتب به استانداری و اداره کار مراجعه کرده اند ولی هیچکس پاسخگوی آنها نبوده است، به همین دلیل آنها در چند روز گذشته تمام ساعات شیفت کاری خود را با پارچه نوشته ای جلوی درب کارخانه بسر برده اند و در طول این مدت هر از گاهی نیز توسط ماموران نیروی انتظامی مورد تهدید واقع شده اند.
کارفرما به کارگران اعلام کرده است کارخانه را خواهد فروخت و آخر آبان ماه نیز قرار داد تعداد دیگری ازکارگران را تمدید قرارداد نخواهد کرد. همچنین کارفرما اعلام نموده است تا 15 روز آینده سنوات کارگران را به ازای هر سال سابقه، سه ماه و نیم خواهد داد و پس از آن، به آنها هیچ حق و حقوقی داده نخواهد شد.
این کارگران در حالی از کار خود اخراج شده اند که بسیاری از آنها دچار بیمارهای ناشی از کار بوده و یکی از آنان به دلیل ابتلا به سرطان جهت شیمی درمانی قرار بود امروز به تهران منتقل شود.
اخراج کارگران نساجی کردستان آنهم در شرایطی که سنی از آنها گذشته و بسیاری از آنها به دلیل شرایط سخت کار به بیماریهای مختلفی مبتلا شده اند یک جنایت آشکار در حق انسانهایی است که سالها سود هنگفتی برای کارفرمای نساجی کردستان تولید کرده اند و امروزه باید تاوان پایین آمدن سود این کارخانه را، این کارگران با اخراج و قطع آخرین امیدشان برای گذران زندگی و زنده ماندن بپردازند. باید در مقابل این وضعیت ایستاد.
کارگران شاغل در نساجی کردستان

Thursday, September 27, 2007

کارگران کاغذسازی شوشتر به مبارزه ادامه میدهند

اطلاعیه شماره ٣


بنا به گزارش رسیده به حزب، صبح امروز چهارشنبه ٤ مهرماه کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر، طبق قرار قبلی درصدد گردآمدن در ترمینال شوشتر بودند تا دسته جمعی به مقابل استانداری خوزستان بروند و دست به اعتراض بزنند. نوروزی رئیس اداره کار و اموراجتماعی شوشتر که از شروع به تجمع کارگران خبردار شده بود در تماس با نمایندگان کارگران خبر داد که بدنبال تجمع روز قبل کارگران، جلسه ای اضطراری تشکیل شده و از اداره کار خواسته شده است که وضعیت شرکت کاغذ سازی کارون و مشکلات کارگران را منعکس نماید تا مورد رسیدگی قرار گیرد. نوروزی از کارگران خواست که تا حصول نتیجه صبر کنند و از تجمع جلوی استانداری خودداری کنند. کارگران با مهلت دادن به مسئولین علیرغم نارضایتی شدید موافقت کردند و به شهرستان اهواز نرفتند. اما تصمیم گرفتند در صورتی که پس از گزارش اداره کار نتیجه ای نگیرند، مجددا دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری بزنند.

همانگونه که در اطلاعیه های شماره یک و دو باطلاع رساندیم، شب گذشته حمید بهداروند و مهدی باقری از کارگران کاغذسازی، در اثر اصابت اسپری گاز فلفل بشدت دچار تنگی نفس و سوزش از ناحیه چشم شده بودند و شب سختی را گذراندند. کارگران میگویند استانداری قصد ندارد به مشکلات کارگران رسیدگی کند و قصد دارد با روش نظامی و سرکوب کارگران را مرعوب کند و از ادامه مبارزه بازدارد.

یکی از کارگران میگوید: "اگر مشکل ما در استان حل نشود با تجمع در جلوی بانک صنعت و معدن و یا مجلس شورای اسلامی در تهران به مبارزات خود ادامه خواهیم داد. ما خواهان بازگشت بکار و تضمین شغلی و پایان دادن به بلاتکلیفی، برخورداری از دفترچه بیمه تامین اجتماعی و دریافت حقوق شش ماه گذشته هستیم. این خواستها عادلانه است و ما تا تحقق آنها از مبارزه دست نمیکشیم".

حزب کمونیست کارگری از مطالبات بحق کارگران کاغذسازی شوشتر قاطعانه حمایت میکند و از همه کارگران و مردم شوشتر میخواهد یکپارچه از خواستهای عادلانه کارگران حمایت کنند و آنها را در مبارزه تنها نگذارند.

مرگ بر جمهوري اسلامی
آزادي برابري حكومت كارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران

٤ مهر ١٣٨٦، ٢٦ سپتامبر ٢٠٠٧

Wednesday, September 26, 2007

تجمع كارگران كاغذ سازي شوشتر در برابر استانداري/ كارگران كاغذ سازي شوشتر نمایندگان خود را آزاد کردند

اطلاعيه شماره ٢

كارگران كاغذ سازي شوشتر نمایندگان خود را آزاد کردند
هر روز در برابر استانداری اجتماع خواهیم کرد!

بنا به خبر دیگری كه به حزب کمونیست کارگری رسیده، در ادامه تجمع کارگران شرکت کاغذسازی کارون شوشتر در مقابل استانداری خوزستان یکی از مقامات استانداری بنام موسوی خطاب به کارگران گفت: شما حقوق خود را دریافت کرده‌اید و دیگر طلبی ندارید، چرا به اینجا آمده‌اید؟ سخنان او با اعتراض شدید کارگران روبرو شد. کارگران گفتند: ما حقوق‌های معوقه خودمان را پس از یکسال گرفتیم. اکنون برای بازگشت بکار و اینکه شش ماه است هیچگونه دستمزدی دریافت نکرده‌ایم و تضمین وضعیت اشتغال و حق برخورداری از بیمه برای خود و زن و فرزندانمان آمده‌ایم. در آستانه شروع سال تحصیلی با دست خالی نمیتوانیم ملزومات تحصیل فرزندانمان را تامین کنیم.
از ساعت یک بعد از ظهر به بعد بر شدت حضور نیروهای نظامی افزوده شد. قریب ٢٠ خودرو الگانس نیروی انتظامی و ده‌ها خودروی ضد شورش برای مقابله با کارگران معترض و مردم در اطراف استانداری بهمراه اتوبوسی برای انتقال دستگیر شدگان بیشتری از مردم و کارگران حضور یافتند. نیروهای انتظامی با کنترل موبایل‌ها از گرفتن عکس جلوگیری میکردند. با این وجود بسیاری از مردم از صحنه های حضور کارگران و اعتراضاتشان عکس و فیلم تهیه کردند.
علیرغم ترافیک شدید ایجاد شده در اثر راه‌بندان توسط کارگران، کلیه خودروها اعم از اتوبوس‌های واحد و شخصی به نشانه همبستگی با کارگران اقدام به بوق زدن میکردند. کارگران که خیابان را کاملا بسته بودند بحدی که یک خودرو بتواند عبور کند راه باز کردند. مردمی که سوار بر خودرو بودند با عبور از خیابان پلاکاردهای کارگران را میخواندند و به اشکال مختلف با کارگران همراهی میکردند.
یکی از فرماندهان نظامی با اعلام اینکه وقت اداری پایان یافته و استاندار حضور ندارد ملتمسانه از کارگران خواست که به تجمع خود پایان دهند و فردا سه نفر از نمایندگان خود را برای پیگیری مشکلاتشان به استانداری بفرستند. کارگران اعلام کردند که ما تا رسیدن به مطالبات و خواسته‌هایمان به تجمع هر روزه در مقابل استانداری ادامه خواهیم داد و اکنون هم تنها در صورت آزادی همکاران خود (كه در اطلاعیه شماره ١ مشروح آن را به اطلاع رساندیم) حاضریم به شوشتر برگردیم. کارگران با روحیه تعرضی و پافشاری بر خواست آزادی همکاران خود میخواستند وارد ساختمان استانداری بشوند و همکاران خود را آزاد کنند. کارگران معترض که مرعوب نشده بودند با حضور وسیع مردم و حمایت آنان موفق شدند همکاران خود قیصر ناصری، نادر طهماسبی و احمد الهی را که توسط نیروی انتظامی استانداری دستگیر شده بودند، آزاد کنند. همین گزارش میافزاید که حمید بهداروند یکی از فعالین و نمایندگان کارگران و مهدی باقری در اثر اسپری گاز فلفل هنوز از چشمانشان اشک میآید و از نظر تنفسی دچار حالت خفگی شده‌اند.
کارگران در ساعت ٢ بعد از ظهر به تجمع خود پایان دادند و همگی ساعت ٣ و نیم بعد از ظهر وارد شوشتر شدند.
حزب كمونیست كارگری از اعتراضات كارگران شركت كاغذسازی كارون شوشتر حمایت كرده و از همه مردم، بخصوص اهالی شوشتر و حومه می خواهد كه از هیچگونه حمایت و كمكی به كارگران شركت كاغذسازی كارون شوشتر دریغ نكنند. حزب همچنین حمله نیروهای نظامی به اعتراض كارگران را شدیدا محكوم میكند.

مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب كمونيست كارگري ايران
٣ مهر ١٣٨٦ – ٢٥ سپتامبر ٢٠٠٧
اطلاعيه شماره ١
تجمع كارگران كاغذ سازي شوشتر در برابر استانداري
نيروهاي جمهوري اسلامي به كارگران حمله كردند
كارگران حاضر به گسيل نماينده به استانداري و پايان دادن به تجمع نشدند
مردم از كارگران معترض حمايت ميكنند
بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگري امروز سه شنبه سوم مهر ماه ٢٣٠ کارگر شرکت کاغذ سازي کارون شوشتر از ساعت٣٠ : ٩ صبح جلوي استانداري خوزستان تجمع کرده اند. کارگران خواهان بازگشت بکار و پرداخت طلبهايشان هستند. اين کارگران شش ماه است که هيچگونه دستمزدي دريافت نکرده اند و دفتر چه هاي بيمه آنها و خانوده هايشان عليرغم اينکه هر کدام از ١٢ تا ١٥ سال سابقه کار دارند٬ تمديد نميشود. در ابتداي امسال تعداد ١٥ نفر از اين کارگران بر سر کار بر گشتند. اما تعداد ٢١٥ نفر ديگر آنها از کار بيکار شدند. در اعتراض به اين اخراج ها کارگران اخراجي برگه هاي حکم اخراج و معرفي براي دريافت بيمه بيکاري را پاره کرده و سوزاندند.
در تجمع امروز همه کارگران اخراجي و شاغل حضور دارند.تا لحظه گزارش اين خبر تجمع کارگران در جلوي استانداري ادامه دارد و آنها پلاکاردهائي که خواست آنان را بيان ميکند در دست دارند. بنا به گزارش همزمان با اين تجمع در مقابل استانداري ازدحام زيادي است. مردم در کنار کارگران جمع شده اند و از حرکت اعتراضي آنان حمايت ميکنند.طبق خبر کارگران در ساعت ١٢ ظهر اقدام به بستن خيابان کردند. ترافيک شديدي جلوي استانداري ايجاد شده است٬ اما تا اين لحظه استانداري حاضر به صحبت با کارگران نشده است.
بنا به گزارش در ساعت يک بعد از ظهر نيروهاي انتظامي به کارگران حمله كردند و با مشت و لگد و سلاحهاي سرد به جان كارگران افتادند و تعدادي را دستگير كردند. در جريان اين حمله دو نفر از کارگران به اسامي حميد بهداروند و مهدي باقري بعلت استفاده نيروهاي جمهوري اسلامي از اسپري فلفل، از ناحيه چشم مصدوم شدند. اين دو كارگر بعلت شدت صدمات وارده به بيمارستان رازي که مقابل استانداري است منتقل شده اند. از اسامي کارگران دستگير شده تا اين لحظه خبري در دست نيست.بدنبال اين حمله يکي از عوامل سرکوبگر با بلند گو از کارگران خواست که نمايندگاني جهت مذاکره به داخل استانداري بفرستند.اما کارگران قبول نکرده و اعلام کردند که تا بحال مذاکرات زيادي صورت گرفته است و آنها ماههاست که سختي کشيده و هيچ نتيجه اي نگرفته اند و استاندار بايد شخصا" بيايد و جواب آنها را بدهد. عليرغم ادامه اين فشار ها تا زمان رسيدن اين خبر کارگران به بستن راه ادامه داده و خبرنگاران نيز به محل آمده اند. اين حرکت اعتراضي ادامه دارد. عوامل نيروي انتظامي و امنيتي در محل مستقر هستند. اما کارگران متحدانه بر خواست خود پافشاري ميکنند و جمعيت زيادي در خيابانهاي اطراف استانداري جمع شده اند.
تهاجم سركوبگران حكومت منفور اسلامي به كارگراني كه از بديهي ترين حق خود يعني پرداخت دستمزد و بازگشب به كار دفاع ميكنند بايد مورد اعتراض همه كارگران ومردم قرار گيرد. حزب كمونيست كارگري از همه مردم و كارگران ميخواهد كه از اعتراضات و خواستهاي كارگران كاغذسازي شوشتر متحدانه دفاع كنند. ما از كارگران كاغذ سازي ميخواهيم كه آخرين اخبار اعتراضات خودرا هرچه سريعتر به حزب برسانند.
مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب کمونيست كارگري ايران
٣ مهر ١٣٨٦ – ٢٥ سپتامبر ٢٠٠٧

Tuesday, September 18, 2007

كارگران كارخانه پارسیلون در مقابل استانداری لرستان تجمع كردند

طبق خبری كه امروز دوشنبه ١٧ سپتامبر به دست حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران كارخانه پارسیلون خرم‌آباد از صبح امروز تا ساعت ١٢ ظهر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و حقوق شان، در مقابل استانداری لرستان اجتماع كرده و خیابانهای اطراف استانداری را مسدود كردند. طبق همین خبر، نیروهای انتظامی هم اجتماع کارگران را محاصره کردند. معاون استانداری به میان كارگران می‌آید و وعده می‌دهد كه به خواسته‌های كارگران رسیدگی خواهد كرد. این كارگران ساعت ١٢ ظهر به اجتماع خود پایان داده و می‌گویند كه اگر وعده‌های استانداری عملی نشود، دوباره برگشته و تجمع خواهند كرد. این دومین اعتراض این بخش از كارگران در چند روز گذشته بوده است. مشروح خبر را در اطلاعیه‌های بعد به اطلاع خواهیم رساند

كارگران پاسیلون تاكنون چندین بار بر علیه پرداخت نشدن دستمزدهایشان اعتراضشان را به گوش مراجع مختلف دولتی رسانده و دست به تجمعات اعتراض زده‌اند. حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران پاسیلون خرم‌آباد قاطعانه حمایت می‌كند و از همه مردم و كارگران، بخصوص مردم خرم‌آباد می‌خواهد كه این كارگران را مورد بیشترین حمایت خود قرار بدهند

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوی اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ شهریور ١٣٨٦ - ١٧ سپتامبر ٢٠٠٧

Saturday, September 15, 2007

جمعی از کارگران ایران خودرو خواهان پایان دادن به شکنجه و اعدام در سراسر جهان شدند

جمعی از کارگران ایران خودرو در اطلاعیه ای که روز ٢٢ اردیبهشت (١٣ سپتامبر) به مناسبت سالروز جانباختن رفیق کارگرشان پیمان رضی لو منتشر کرده اند، ضمن اعتراض به ساعت کاری اعلام شده از طرف شرکت و محدودیت کارگران در ماه رمضان و بسته شدن رستورانهای کارخانه، یاد همکاران جانباخته خود از جمله پیمان رضی لو، امید اولادی و علی اکبر شورگشتی را گرامی داشته اند. کارگران ایران خودرو در اطلاعیه خود همچنین به حرکت جهانی علیه اعدام پیوسته، اعدام جوانان را شدیدا محکوم کرده و خواهان لغو شکنجه و مجازات اعدام در سراسر جهان شده اند. کارگران همچنین خواهان آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی شده اند

حزب کمونیست کارگری همه مردم را به پیوستن به جنبش جهانی علیه اعدام فرامیخواند


زنده باد مبارزه جهانی برای لغو مجازات اعدام
پیروز باد جنش مردم ایران علیه اعدام
مرگ بر جمهوی اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ شهریور ١٣٨٦ - ١٤ سپتامبر ٢٠٠٧

Thursday, September 13, 2007

اعتراض قدرتمند و متحدانه كارگران نیشكر هفت تپه

اعتراض قدرتمند و متحدانه كارگران نیشكر هفت تپه

طبق خبری كه امروز چهار شنبه، ٢١ شهریور، برابر با ١٢ سپتامبر ٢٠٠٧ منتشر شد، تمامی ۵٠٠٠٠ كارگر شركت نیشكر هفت تپه در اعتراض به عدم دریافت دستمزدهایشان دست به اعتراض زده‌اند. این كارگران چندین ماه است كه برای دریافت دستمزدهایشان با مسئولین مختلف جمهوری اسلامی مذاكره كرده اما هر بار با وعده‌های پوچ و توخالی‌شان مواجه شده‌اند. اما آخرین مذاكره‌ای كه كارگران با مسئولین این شركت كه گویا یك آخوند است داشته‌اند، با این جواب روبرو شده‌اند كه در حال حاضر حقوقی به كارگران پرداخت نخواهد شد و كارگران باید منتظر این بمانند تا شركت ماشین آلات و زمین‌های زراعی شركت را به فروش برساند و بعد حقوق كارگران را بپردازد

كارگران شركت نیشكر هفت تپه از اوایل سال ١٣٨۵ تاكنون برای رسیدن به مطالباتشان دهها بار اعتصاب كرده و دست به تحصن زده‌اند. این كارگران ماه گذشته نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان بین‌المللی كار
، ILO،
اعلام كردند كه در صورتی كه به مطالباتشان رسیدگی نشود دست به اعتصاب خواهند زد. این آلتیماتوم كارگران مسئولین حكومت را وادار به پرداخت بخشی از دستمزدهای معوقه‌شان كردند؛ كه خبر مشروح آن را در اطلاعیه ای در روز ٢۵ اوت منتشر كردیم

كارگران هفت تپه در یكی دو سال گذشته نشان داده‌اند كه بدون مبارزه‌ای متحد و میلیتانت بر علیه رژیمی هاری كه نان شب فرزندانشان را گروگان می‌گیرد، راه به جائی برده نمی‌شود. حزب كمونیست كارگری از مطالبات كارگران شركت نیشكر هفت تپه حمایت كرده و از همه مردم، بخصوص مردم هفت تپه میخواهد كه كارگران نیشكر هفت تپه را مورد بیشترین حمایت خود قرار بدهند

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوی اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ شهریور ١٣٨٦ - ١٢ سپتامبر ٢٠٠٧

خبری از وضعیت كارگران زندانی سندیكای شركت واحد

خبری از وضعیت كارگران زندانی سندیكای شركت واحد
داوود رضوی آزاد شد، همایون جابری قرار است آزاد شود
ابراهیم مددی دو ماه حكم بازداشت داشته است


بنابه خبری كه امروز به دست حزب كمونیست كارگری ایران رسیده است، داوود رضوی، یكی از فعالین سندیكای كارگران اتوبوسرانی تهران و حومه، دیشب، ٨ سپتامبر با قرار وثیقه ۵٠ میلیون تومانی آزاد شد و قرار است كه همایون جابری، یكی دیگر از فعالین این سندیكا، امشب، ٩ سپتامبر با قرار وثیقه‌ای به همین مبلغ آزاد شود. این خبر همچنین حاكی است كه ابراهیم مددی، عضو هیأت مدیره این سندیكا دو ماه حكم بازداشته داشته كه یك ماه از این دو ماه را تاكنون در زندان بسر برده است

حزب كمونیست كارگری از مبارزات كارگران شركت واحد قاطعانه حمایت میکند و همه مردم آزادیخواه را به حمایت از مبارزات كارگران واحد فرامیخواندو تجمع اعتراضی در خرم آبادعتراضی زدند.فت دستمزدهایشان به مدت ۵ ماه و عدم راه اندازی خط تولید این شركت روز ٩ تیر در مقابل استاند. حزب با تبریك به خانواده و رفقای داوود رضوی و همایون جابری به خاطر آزادی این دو تن، ادامه بازداشت ابراهیم مددی را قویا محكوم كرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی و همه زندانیان سیاسی می‌باشد


آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ شهریور ١٣٨٦ - ٩ سپتامبر ٢٠٠٧

Wednesday, September 5, 2007

بیش از ده تن از رهبران اتحادیه های كارگری در تورنتو پتیشن حزب علیه اعدامها را امضا كردند

بیش از ده تن از رهبران اتحادیه های كارگری در تورنتو پتیشن حزب علیه اعدامها را امضا كردند

روز دو شنبه ٣ سپتامبر روز كارگر در كانادا بود۔ فعالین حزب كمونیست كارگری ایران در این روز در تظاهرات كارگران در شهر تورنتو شركت كردند كه گزارش این تظاهرات بطور جداگانه درج شده است۔

در این روز با تلاش و پیگیری فراوان كادر های حزب بیش از ١٠ تن از رهبران اتحادیه های كارگری كانادا پتیشن حزب كمونیست كارگری ایران در رابطه با محكومیت اعدامها و سركوبها درایران را امضا كردند۔

فعالین حزب با تعداد زیادی از رهبران اتحادیه های كارگری درمورد موج اخیر اعدامها در ایران به بحث و صحبت پرداختند و با شرح و توضیح وضعیت زندانیان سیاسی و خطراعدام آنها ، اطلاعیه های حزب را در اختیار آنها گذاشتند۔
بیش از ١٠ تن از رهبران اتحادیه های كارگری در این روز پتیشن حزب در رابطه با محكوم كردن جمهوری اسلامی و علیه اعدام های اخیر را امضا كردند۔

لیست اسامی رهبران اتحادیه ها بدین قرار است:
Pauline Niles
Canadian union of public employees

Brian Cochrane
Toronto civic employees union
www.president@local416.org

Eric Estrala
Service employees international union
www.seiulocal.on.ca

Martin Long
Osstf union

Ontario Nurses Association
www.ona.org

Barry Stevens
International Brotherhood of electrical workers
barry@ibewlocal353.org
Ken Bell
IUEC local 50
John weather
Toronto education workers
Bob Akerfeldt
Warren (Smokey) Thomas
www.opseu.org
18002687376
The society of energy professionals
www.thesociety.ca
labours’ international union of North America (local 506)
Roly Bernardini
تشكیلات خارج كشور حزب كمونیست كارگری ایران۔ كانادا(تورنتو
۴
سپتامبر ٢٠٠٧